
© Reuters
Люис Хамилтън счупи рекорда по победи във Формула 1, след като триумфира в Гран при на Португалия. Той спечели своя 92-и успех, изпреварвайки Михаел Шумахер (91). Рекордът, който Шумахер постави, оцеля 14 години.
Победата на Хамилтън в Португалия го доближи и до седма световна титла, с която да се изравни с Шумахер. Британецът води със 77 точки пред съотборника си Валтери Ботас при оставащи пет състезания и общо 130 възможни точки.
"Никога не съм мечтал, че ще стигна до толкова победи. Опитвам да давам максимума от себе си всеки ден и съм много щастлив", каза Хамилтън след финала.
На подиума зад него се наредиха Ботас и Макс Верстапен с "Ред бул". В топ 10 влязоха още Шарл Льоклер, Пиер Гасли, Карлос Сайнц, Серхио Перес, Естебан Окон, Даниел Рикардо и Себастиан Фетел.
През този уикенд трасето в Алгарв направи своя дебют във Формула 1. Това беше и завръщане за Португалия в календара за пръв път от 1996 г.
От предишните 25 състезания за Гран при на Португалия 13 бяха на пистата в Ещорил. Боавища, Монсанто и Къшкаиш също са приемали надпревари от Формула 1.
dma12587967
Рейтинг: 1351 НеутралноНе че омаловажавам постижението на Хамилтън, просто се чудя - ако по времето на Шумахер имаше по 20 състезания на година, колко победи щеше да натрупа?
yavooor
Рейтинг: 1301 НеутралноНикой не е спрял Шумахер да се състезава. И тази и следващата година.
Amsterdam
Рейтинг: 243 НеутралноНе че омаловажавам постижението на Шумахер, просто се чудя - ако по времето на Стюарт имаше по 16-17 състезания на година, колко победи щеше да натрупа?
Вонин: Оранжевото пак ще е на мода(!)Мишо Петров
Рейтинг: 363 НеутралноНапълно омаловажавам постижението на Хамилтън, което въобще не е на Хамилтън, а на псевдолибералния маркетинг... Когато цялата Формула кара за теб и аз ще бия наред, но не съм негър. Не случайно Шумахер е познат в цял свят, а Хамилтън я има четири-пет фена, я не....
Tzar Vova Josei-ki
Рейтинг: 2448 НеутралноДо коментар [#1] от "dma12587967":
Ako...
Ако преди години имаше стриктен допинг контрол, половината рекорди нямаше да ги има!
ХАМИЛТЪН ПРЕНАПИСА ИСТОРИЯТА!
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 3140 НеутралноГолям !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Браво Хам !
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ВеселоДнес Люис бе в "зоната" и практически недостижим. Абсолютно обяснимо бе внимателен в началото, предпазваше се от грешка и след това газ на макс! Станахме свидетели на историческо постижение не само във F1, а и в спорта въобще!
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.nww54689327
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#5] от "Tzar Vova Josei-ki":
Шапки долу за постижението, но първо някога състезанията бяха по-малко. Второ конкуренцията съществуваше, а сега на практика Хамилтън се състезава сам със себе си. Ако случайно Валтери реши нещо от бокса бързо вземат мерки да не стане беля. Така се правят рекорди, но не се става легенда. Ако си фен на Формула 1, истински, отвори и погледни стартовата решетка за сезон 1990. И пак ми обяснявай, колко бил велик този и онзи.
neut
Рейтинг: 2782 НеутралноЛюис остава завинаги в историята на спорта
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restzkm24533265
Рейтинг: 250 НеутралноВелик състезател. Само, че на мен формулата по времето на Прост и Сена ми беше най-интересна, когато Шуми стигна върха взе да става малко тегаво, а сега даже и не я гледам. Просто е скучно когато колата и шофьора са класи над всички други и ако нещо не се обърка е ясно кой ще победи. Другото са тъпите разпоредби които се опитват да направят състезанието супер безопасно ... най безопасно ще е да си играят пред компютъра в къщи, тогава и Корната няма да е проблем, а ще е толко хубаво за околната среда ...
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#5] от "Tzar Vova Josei-ki":
Допинг контрол сега има ли? Ще те светна - същият е като едно време. Случайни тестове на до три пилота всяко състезание. Освен ако не си британец, тогава се минава между капките, както Бътън разказваше.
А и говорим за спорт, където приносът на допинга е минимален, а рисковете много по-големи.
yavooor
Рейтинг: 1301 НеутралноА защо не за 1992 или 2002?
Или 2005, 2009?
Имаш кола - караш. Нямаш кола - плюеш.
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#8] от "nww54689327":
Ако някой си е правел илюзии, че на Ботас му е позволено да се състезава с Хамилтън, в това състезание се доказа, че никога не е било така. Дори при минималната възможност да скъси дистанцията, му срязаха крилцата.
Обаче когато Хамилтън пренебрегне отборни инструкции и каже какво иска, винаги му се осигурява.
thenomad
Рейтинг: 441 НеутралноПобедите на Хамилтън, не са ли от по-малко състезания?
L Glassman
Рейтинг: 258 НеутралноКолкото и да са по добри колите на Мерцедес, не са толкова, че Хамилтън да изпревари всички без 3-ма с една обиколка. На пистата в момента няма състезател, който е дори близо до таланта му. В подобни състезания с лошо сцепление превъзходството му е очевидно!
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#15] от "L Glassman":
Напротив, толкова добри са. Дори слабичък или в най-добрия случай средняк пилот като Ботас е комфортно пред всички останали.
hamiltonf
Рейтинг: 4079 НеутралноДо коментар [#15] от "L Glassman":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Браво, изключитетелно точен коментар!
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#14] от "thenomad":
Шумахер стигна до 91 победи с по-малко състезания от Хамилтън.
hamiltonf
Рейтинг: 4079 НеутралноДо коментар [#10] от "zkm24533265":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Между другото, Люис получи каските на Сена и Шумахер лично от техните семейства! Какво означава това, всеки мисля, че се досеща, а кога нещо подобно се случвало, не знам наистина...
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#19] от "hamiltonf":
Означава ПР, нищо повече, не изпадай във фенски ступори. Даването на подобна меморабилия винаги се е правело, а сега само го изкарват повече на показ пред камерите. За което Мерцедес със сигурност и плаща.
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ЛюбопитноДо коментар [#20] от "Capo":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Кога "винаги"?
klimentm
Рейтинг: 3958 НеутралноОтбора даде заслужена висока отценка на Боно - Пит Бонингтън, гл инженер на екипа на Хамилтън
klimentmnww54689327
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#12] от "yavooor":
Смешко. Ти дори не си разбрал за какво става въпрос. А става въпрос, че тогава с равностойни болиди се състезаваха световни шампиони. Прост, Сена, Менсъл, Пикет, Хил, Хакинен, Шумахер и още, и още. Конкуренция. Битка. Нещо, което на Хамилтън му се случи веднъж и той загуби от непослушния Розберг. Евала на момчето, най-добрия е, но той самия е наясно, че рекордите му губят блясъка си заради липсата на реална конкуренция и факта, че целия отбор играе само и единствено за него и рекордите му. А да го сравняваме с легенда, като Сена е чист цинизъм. Великия беше пилот. И такъв си отиде за да остане в историята.
xyq47646139
Рейтинг: 57 ВеселоВелик! Просто велик!
klimentm
Рейтинг: 3958 ВеселоДо коментар [#16] от "Capo":
klimentmНе си ли противоречиш като казваш че екипа е спрял Ботас,а сетне казваш че Ботас е среден пилот?
klimentm
Рейтинг: 3958 ВеселоУилямс продължава да няма спечелена точка,жалко за славния някога отбор.
klimentmCapo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#21] от "hamiltonf":
Шумахер даде свой шлем и на Фетел, а мисля и на Розберг навремето. С Фетел май си ги размениха. Това е почти като размяна на фланелки между футболисти. А и всеки с повечко пари може да си плати за такъв оригинален шлем. Означава ли това, че е велик състезател? Те хората си купуват цели оригинални болиди.
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#25] от "klimentm":
В точно това е трагедията. Нямаше никакъв смисъл и заплаха за Хамилтън, но въпреки това пренебрегнаха желанието на Ботас да опита с меките гуми. То се видя че с твърдите залиташе после по пистата и вероятно щеше да е по-комфортно с меките, но това може и да е от поредния технически проблем с колата му.
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#26] от "klimentm":
2015 можеха да направят реорганизация, да вкарат спонсори и да останат втори или трети по сила, но Франк се заинати и каза "не, ще си я карам по старому". И ето ги резултатите.
it4
Рейтинг: 488 Неутралнои още 100 победи да направи, лично мен не може и не можа да ме "грабне" като фен, и заради толерирането в отбора му и вечното му мрънкане, и заради залитането по политиката черните да се толерират във спорта и формулата, не е същия като СЕНА, ШУМАХЕР, ПРОСТ, МЕНСЪЛ, ХИЛ даже и ФЕТЕЛ но това си е мое мнение
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ВеселоДо коментар [#27] от "Capo":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния."А и всеки с повечко пари може да си плати за такъв оригинален шлем. Означава ли това, че е велик състезател? Те хората си купуват цели оригинални болиди."?!
Големи простотии си написал, които нямат нищо общо с това, за което става реч, но както и да е. Аз съм последният човек от когото ще чуеш, че Люис е по-по-най, аз съм си просто фен, прави ме щастлив, радвам се на всяка негова победа, още от двете негови състезания в картинга, които успях да гледам, оттам победите в различните нива, всички естествено с една и съща техника с другите пилоти, а най-щастлив бях като седна в любимия ми "Макларън". Така че, да е жив и здрав, и младите да се стягат...
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#30] от "it4":
Къде го слагаш Хил в тази групичка. Един от най-слабите световни шампиони в историята.
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#31] от "hamiltonf":
О, имат много общо, но явно не е приятно да ги чуеш. Ето пример - за шлема на Сена Хамилтън първо се записа като посланик във фондацията на семейство Сена, "дарил" доста пари - хоп, "подарък" шлем.
karatista
Рейтинг: 2797 Неутралнос толкова компютри, софтуери и т.н. просто не мога да го сложа до сена, шумахер, прост и менсъл. онези бяха звезди, а хамилтън е един страхотен професионалист, но не и такава икона.
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#34] от "karatista":
Колите от 90-те имаха много повече електронна помощ, а и други екстри, които днес са забранени за ползване. Като забраниха тракшъна за 1994-та, например, всички, включително Сена (преди Имола) и Шумахер, се въртяха като пумпали в тренировки и квалификации докъм средата на сезона. Уилямсът от 1992 година още се води една от най-съвършените технологични Ф1 коли и с най-много електроника на всички времена.
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ВеселоМика Хакинен преди няколко дни:
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.„Впечатлен съм, че Люис Хамилтън изравни по победи Михаел Шумахер. Във Формула 1 е трудно да спечелиш дори едно състезание, а той за 14 години е победил в 91. Това е невероятно постижение, с което Люис с право може да се гордее. Много фактори са необходими, за да спечелиш надпревара или титла: бърз автомобил, добър съотборник, поддръжка на силен отбор. Люис разполага с всичко това в Мерцедес. Трябва обаче и ти самият да си отличен пилот. Хамилтън взима победи от времето, когато бе на 22 години и продължава да го прави днес, вече на 35. Знам колко сили са нужни, за да завоюваш две титли. Но не може да мислите, че постиженията на Люис са свързани само с най-добрия болид. За това са нужни талант, отлична физическа форма, целеустременост и невероятно желание за победа. Той притежава всичко това.
Радвам се, че след състезанието Мик Шумахер подари на Люис една от каските на баща си. Михаел бе великолепен съперник. Пръв щеше да приветства постижението на Хамилтън. Мик постъпи съвършено правилно с този жест от името на Михаел.“
karatista
Рейтинг: 2797 НеутралноДо коментар [#35] от "Capo":
може, но сега изглежда от бокса ги карат като в електронна игра. въпреки, че едва ли сегашните компютри в колите са по-слаби от 90те
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ВеселоКоментар на Дженсън Бътън от преди месец, а не на някой си сульо или пульо:
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния."Според мен той е доста срамежлив като характер. Не познавам сегашния Люис толкова добре. Онзи от 2012-та беше невероятно талантлив пилот, посветил целия си живот на надпреварите. Трябваше да работя изключително упорито, за да го победя и това очевидно не се случваше често. Но все пак понякога ставаше и бях доволен от постигнатото. Той ме изпреварваше в квалификациите, но можех да се състезавам с него в надпреварите – да използвам главата си, защото в тях не всичко е газ до дупка. Но Люис научи много от тогава досега. Внимава за гумите, горивото, колата… Знае какво прави. Понастоящем е в позиция, в която може да се отпусне и да мисли за други неща освен за управлението на автомобила. Може да е много откровен и според мен е страхотно, че е такъв. Това ще помогне на спорта и разнообразието в него. А независимо дали харесвате Люис като личност, определено би трябвало да сте му фен като пилот. Той е изключително талантлив и не играе игрички. Никога не би действал мръсно. Всъщност е най-коректният пилот, срещу когото някога съм се състезавал.“
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#37] от "karatista":
Правилата вече абсолютно забраняват всякаква намеса от бокса, която може да се приеме, че отнема каквато и да е част от контрола над колата или очевидно подсказва състезателни решения, в които пилотът не участва. Затова преди няколко състезания наказаха състезатели, които на загряващата обиколка влязоха за гуми за мокро - инструкцията е дошла от бокса без пилотите да са питали. Затова и днес видяхме колко пъти всички пилоти питат за дъжда.
klimentm
Рейтинг: 3958 НеутралноДо коментар [#38] от "hamiltonf":
klimentmЧудесно мнение на Бътън
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ВеселоДо коментар [#40] от "klimentm":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Наистина чудесно! Бяха страхотни съотборници и съперници!
Rococo
Рейтинг: 26 НеутралноНе зная за Хамилтън, но днес най-голямо и приятно впечатление ми нправи първата обиколка на Райконен...
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#38] от "hamiltonf":
Е, и? Има ли някаква връзка това с нещо? И за Шумахер, и за Сена, и за Прост, и за Фанджо, и за Лауда и за купища други има огромен брой хвалби от съвременници, съотборници и т.н.
Но пък има нещо друго интересно - колко от сегашните пилоти във Ф1, като ги питаха за топ 5 на всички времена, поставиха Хамилтън в петицата? Имаше ли изобщо някой? А и Розберг и Алонсо скоро също говориха за своите топ 5 и Хамилтън не влезе в класацията. Това, разбира се, зависи и от характера на човека и отношенията му с останалите, а за Хамилтън в падока отдавна се говори и знае, че е голям нарцис и не се спогажда с пилотите. Но пък всички са харесвали Шумахер, а сега Фетел, защото са били готини пичове извън колата. Ето как тези "класации" всъщност са изцяло субективни, а като опрем до фенщината, вече всичко се обезмисля.
yavooor
Рейтинг: 1301 НеутралноХил е пилотът изпреварил втория в състезанието с две(2) обиколки.
Има ли някой друг с подобно постижение?
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#44] от "yavooor":
Да, доста. Прегледай старите състезания от 50те и 60те. Стюърт, Кларк и т. н.
А и ми говориш за състезание, където всички добри коли отпаднаха. Дори Латифи с най-силната кола ще затвори с две обиколки коли като Тирел и май Футуърк, които са с по 3-6 секунди по-бавни на обиколка.
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ВеселоКаментари от радостни фенове:
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Panayot Stoyanov
Хам пише история. Най-успешния пилот на всички времена.
Само за този уикенд
1. Най-много победи
2. Най-много пол-позиции
3. Най-много подиуми
4. Най-много точки
5. Най-много стартове от първа редица
6. Най-много състезания в точките.
7. Най-дълго дистанция през която е водил колоната.
https://hamiltonvsschumacher.com/
Andreyan Ivanov
Страхотна писта, голяма загуба за феновете че до сега беше извън календара!
Nikolay Yakimov Atanasow
Честито на Мерцедес и Хамилтън!
Страхотно състезание.Пусна ги от първо да се "налудуват" и после ги "измете".Голямо БРАВО!!!
Apostol Tanev
Кога ще ги махнват тези некомпетентни коментатори Траян Сарафов и Георги Иванов? След края на състезанието 10 минути ревяха, че не изпълнили желанието на Ботас да му сложат гуми софт и видетели, как му отнели възможността да победи Хамилтън. Абе недоносчета, след като Люис в 20 обиколка го изпревари и почна да трупа аванс и накрая да стигне 25.6 секунди преднина при ползването на един и същи тип гуми, как може да допуснете, че ще изпревари Хамилтън, който даде и най- доброто време в една обиколка.
Александър Косев
Коментаторите бяха прави. Трябваше да послушат пръдльото, да му сложат гуми софт, да ги съсипе за 10 обиколки и в следващите 10 да го изпревари Макс или пък да направи втори бокс и отново да остане зад Макс. Това е едно некадърно, подло и тъпо същество срам за Финландците.
Джони Ринго
Перфектен Хамилтън. Много умно подходи в началото при още студените гуми. Без излишни рискове. После методично наложи непосилно темпо за останалите. На непозната писта спечели Пол, Победа и Фастъст лап. Няма какво да се добави. Макларън за момент в първите обиколки напомниха за славното си минало, после се върнаха в реалността.
Найден Найденов
Третият отново на +30 секунди.... Взе една случайна победа на Силвърстоун 1 и се размечта, ама реалността е като днешната. С Ред Бул и японските "двигатели" в сравнение с Мерцедес, толкова.....
Martin Dragostinov
Честито на шампионите! Хам отново с класа над Валтери. Срамежливко спечели всичко, което не се брои, но накрая загуби всичко, което се брои. Не гледам слабоумните коментари по нашите телевизии. Научил съм си урока още от времето на Ричард Груев и Иван Тенчев. По Sky Sport са винаги в час със случващото се зад кадър, имат хора във всяка точка от пистата, следят всички налични камери, компютърните данни за обиколките, състояние на гуми и т.н и т.н. Хам каза след състезанието, че като е видял колко е хлъзгава пистата след старта е дръпнал рязко газта, за да усети добре настилката и да не допусне грешка. Бил е убеден, че впоследствие ще ги настигне. Яд ме е за Чеко, че пак го прецакаха от ФИА, за да угодят на Ред Бул. Разбирам, че едно наказание за Макс щеше да улесни съвсем Мерцедес, но правилата са си правила. Браво на Себ, че след целия този саботаж успя да вземе точка. Леке с този слаб двигател изпреварваше Рено и Макларън, като в онези златни времена от миналата година с нелегалния двигател...
Фидос Койчев
Уж според експертите след като Мерцедес вече не развиват болида си за 2020 Ред бул са все по-близо до тях, а то какво излезе - Хами на повече от 30 секунди от Макс или на един хоризонт разстояние. За космоса това е нищожно разстояние, но за Земята и F1 това е космическо разстояние.
Peter Nikolov
Честито на HAM и Mercedes. HAM, отново изключителен. VER и Red Bull, явно работиха страхотно с гумите C2/M. Вероятно са единствените, който работиха прилично с гумите C3/S Добро състезание и за GAS; PER и OCO. Отново правят впечатление RUS и NOR. Отново, страхотно състезание за LEC. Беше ясно, че няма как да се противопостави на VER, когато Red Bull поставят гумите C2/M. Подобрението в колата е явно. Отново сме предвсички преки конкуренти. VET, също се класира прилично. PS : Изтървах първите 15 обиколки, заради мудните техници във Вива ком и почти всичко по-динамично в състезанието, но все пак, като че ли, се очакваше по-интересно състезание.
DarK MagiciaN
Както каза и Антъни Дейвидсън " Никога не очаквах някой да подобри рекорда на Шумахер" . Все пак статистиката е на лице. Останаха само 7-те титли да бъдат подобрени. Честита му победа. Щеше да е по-интересно , ако бе заваляло. Трасето никак не е лошо. Жалко , че не си реализира прекрасния старт Райконен. Интересно най-твърдите смеси бяха избрани от Пирели, пък софта е бил проблемен. При 22 градуса на настилката, харда загрявал бавно. Пък беше по-добрия избор.
и така нататък...
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#46] от "hamiltonf":
Толкова ли те боли от това, което написах, че опираш да цитираш безспирно съратниците от фенбазата, та да те разведрят? Ей затова говоря, че фенщината прави хората слепи и глухи. Явно и отчаяни.
Мерцедес са с най-голямата доминация в историята на спорта. Приемете го. Рекордите са неизбежна част от този факт. Както се случи и с Прост и Шумахер в техните ери. И светът не свършва, ако Хамилтън не го боготворят както вие правите. Замиклете се над факта, че ако не беше Ники Лауда, сега щяхте да боготворите Розберг или Фетел.
hamiltonf
Рейтинг: 4079 ВеселоДо коментар [#47] от "Capo":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Ти си просто една развалена радиоточка, излишно е да се коментира с теб, особено след това твое излияние:
"Това е почти като размяна на фланелки между футболисти. А и всеки с повечко пари може да си плати за такъв оригинален шлем.?!
Жалка, комплексарска история...
Не ми губи времето повече...
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#48] от "hamiltonf":
Кое не е факт? Това, че пилотите си разменят шлемовете и че Шумахер е раздавал своите и преди? Или че шлемовете, които пилотите са носили по време на състезания, се продават на търгове в Сотби и т. н.? О, извинявай, не усетих, че това разбива теориите и илюзиите ти колко е божествен Хамилтън.
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#15] от "L Glassman":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningАми толкова по-добри са колите на Мерцедес.
nww54689327
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#48] от "hamiltonf":
Комплексар е човек, който лъже, че е акционер в Барселона, строител на яхти за милионери, състезател по българските магистрали, аптекар от Бургас. С други думи палячо. Ти сещаш ли се за такъв?
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#35] от "Capo":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningТова е много вярно, не механическите компоненти началото на 90-те бяха доста по-назад. Вибрациите на он-бордовете от началото на 90-те впечатляват всички днешни пилоти. Аеродинамиката беше простовата и се разчиташе изцяло на големи крила, което правеше следването на друг болид абсолютен ад. Предполагам и мапинга на двигателите както и функциите на скоростната кутия не са били на днешното ниво. Интересно е и как се сравнява тркшън контрола от 1992/92 с този от 2007.
1994-та махнаха електрониката, но останаха по-тесните гуми а мощността не бе променяна. Колата на Шумахер е имала збранена електроника, която по всичко изглежда, че са позлвали на някои състезания.
Аз лично бих върнал активното окчаване. Не виждам проблем с него и ще се съчетава много добре с граунд ефектс, които трябва да се върнат (реално да станат по-основни предвид че модерните болиди намират начин да ги създават) през 2021.
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#36] от "hamiltonf":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningАми това което Хакинен казва за Люис е истина, никой не го отрича.
Stargate
Рейтинг: 1920 НеутралноЯ тез още ли въртят безсмислени обиколки?!? Ако някой има проблем със съня, препоръчвам да си писне формула 1. Безотказно заспиване до 3-4 минути!
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#37] от "karatista":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningИма нещо такова. Някои функции са забранени, но самите компоненти на болидите са пълни с много по-добра електроника и мапинг, сензори има навсякъде. Куп неща могат да се регулират с копчета на волана, и почти всичко се следи на екраните на рейс инженерите.
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#44] от "yavooor":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЕ, и? Това ли ти е критерия за величие - да изпревариш втория с две обиколки в едно състезание?
bek
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#23] от "nww54689327":
Не само това - по времето на големите пилоти от 90-те - Сена, Прост, Шумахер, Хакинен, а и на пилотите след тях в началото на 2000-те, моторите на колите бяха изравнени, стартовете бяха по-малко и още нещо много важно - освен за смяна на гуми, колите влизаха в бокса и за дозареждане с гориво, когато ставаха не само забавяния, но и много инциденти! Именно през тези години успехът зависеше много от пилота, но също така и от екипа.
bek
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#42] от "Rococo":
Интересно, никъде не споменават в репортажите как Кими от 16-то място на старта се изстреля до 6-то , при това с една от най-слабите коли!
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#57] от "bek":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningМоторите бяха изравнени едва от 2008, реално от 2009 заради уейвърите за Рено. Периодът на изравнени двигатели излиза 2009-2013 включително. Извън него не е имало никакво изравняване.
Презарежданията започват през 1994 и действително влиянието на бокса в стратегията се увеличава много, но това става по-скоро в ерата Шумахер. Не знам какво е това "забавяне" при спирането в бокса. Реално можеше да се избира колко презареждания да се правят и колко натоварен с гориво да е болида (натоварен защото има ефект над теглото).
debruckere
Рейтинг: 1907 НеутралноЧета Ви разговора с човека, но изглежда е поредният, който Ви разконспирира :):)
Хех. не се учудвам-въпреки изхвърлянията Ви на преуспял разбирач от всичко, не сте чак тъй труден, нито касто събеседник, нито като коментатор :)
И, разбира се, приключвате разговора с някаква водниста реплика, когато вече нямате аргументи :):)
debruckere
Рейтинг: 1907 Неутрално+++
Бих добавил и свръхдоминиращия болид, който сега имат Мерцедес.
Мисля, че един Гасли или Перез спокойно могат да станат шампионис колата на Хамилтън :)
debruckere
Рейтинг: 1907 НеутралноДобро възпитание, политическа коректност, маркетинг и пи-ар.
Още въпроси? :)
bek
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#59] от "deutschwagen":
Под забавяне имам впредвид грешки на механиците-както при смяна на гуми, така и по време на зареждане с гориво, независимо от избраната стратегия. Точно тогава се случваха разливи , запалвания, завличане на маркучи и прочие - все елементи от състезанието, които се явяваха предпоставки за инциденти и като цяло по-голям риск за изпълнение стратегията на отбора и пилота.
Capo
Рейтинг: 102 НеутралноДо коментар [#52] от "deutschwagen":
Уилямс още си пазят в тайна патента за активното окачване от 90те с надеждата някой ден да го върнат в правилата.
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#63] от "bek":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningВдига риска, факт. Но и без презареждания ставаха и стават гафове. Да не говорим, че преди 1994, 6 секунди се считаше бърза смяна на гуми.
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#64] от "Capo":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningПо-вероятно е някой ден да няма вече Уилиямс😃
Иначе наистина го крият до ден днешен. Което е интересно, предвид какви са били компютрите и електрониката в сравнение с днес.
klimentm
Рейтинг: 3958 НеутралноДо коментар [#65] от "deutschwagen":
klimentmДнес Ред Бул смениха за 1.8 сек! Не знам дали има по добро постижение?
Hristo Daskalov
Рейтинг: 249 НеутралноНе съм фен на Хамилтън. Макар, че не е модерно. Не обичам да ме водят за носа.
voxy
Рейтинг: 855 НеутралноХамилтън просто размаза всички, и спечелили ли титлата тази година може да се каже че минава Шумахер, защото по титли се изравняват, но по всичко останало е много по-напред. Още от първата си година във формулата показа брутална скорост и характер на победител, нещо което не съм виждал друг да прави, наравно с настоящия тогава световен шампион Алонсо загубиха титлата от Райконен с една точка само заради борбата помежду си.
-voxyrgt23626120
Рейтинг: 23 НеутралноДо коментар [#69] от "voxy":
това няма значение! :)
просто не ни се връзва с ориенталската мачо култура, отделно е черен и трябва да му е гадно, хейта не трябва в никакъв случай да спира
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#67] от "klimentm":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningАбсолютен рекорд. Само май още чакат официално потвърждение за времето.
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#70] от "rgt23626120":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningАбе хейтът идва предимно от самия Хамилтън. Все недоволен като не са съгласни с него, все се кара като нещата не вървят по неговия начин, все е репресиран и дискриминиран. А и си позволява да се кара на колегите му, че не били коментирали нелепата смърт на един надрусан чернокож престъпник зад океана.
Колкото до качествата му като пилот, тук вече е коментирано, както и много пъти преди това. Темата за рекордите и факторите които влизат в тях също са коментирани. Аз си мисля, че е ориенталкси манталитет именно да се изказваш като всезнайко от последна инстанция без да си запознат с тематиката и да упрекваш другите чуастници, включително де факто в расизъм.
rgt23626120
Рейтинг: 23 НеутралноДо коментар [#72] от "deutschwagen"
търсиш под вола теле.... отново...
deutschwagen
Рейтинг: 1856 НеутралноДо коментар [#73] от "rgt23626120":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningКак? И какво значи "отново"? Май нищо съществено не можеш да кажеш.
rgt23626120
Рейтинг: 23 Неутралнонямам време и енергия за безумни спорове...