Катастрофа и отпадане на лидера в категорията при мотоциклетистите Начо Корнехо беляза десетия етап в рали "Дакар". Той беше откаран в болница за прегледи, но без опасност за състоянието му.
Преди началото на етапа чилиецът с "Хонда" имаше аванс от над 11 минути, но след отпадането му лидер вече е Кевин Бенавидес. Етапната победа взе Рики Брабек, който в генералното класиране е на едва 51 секунди зад Бенавидес.
При автомобилите Язид Ал-Раджи с "Тойота" взе втора етапна победа, а в генералното класиране промени не настъпиха. Лидер остава Стефан Петерханзел с аванс от 17.01 минути пред Насер Ал-Атия.
Руснакът Дмитрий Сотников с "Камаз" остава начело при камионите и води с 47 минути пред съотборника с Антон Шибалов. До края на състезанието остават два етапа.
Веселин Дечев
Рейтинг: 2066 ЛюбопитноА при камионите кои са първите пет?
В Русия съм! В Русия съм!😁
Костадин Иванов
Рейтинг: 3400 ВеселоДо коментар [#1] от "Веселин Дечев":
ЕретикМоже да е неудобно да питаш.
Filofob
Рейтинг: 697 НеутралноПървите при камионите, през всичките тези години са машините на единствения ЗАВОДСКИ отбор. Хайде и МАЗ май са заводски. Болидите на КАМАЗ за състезанието се разработват специално от производителя. Вече и в специален развоен център. Като се включват най-добрите компоненти от света. Като преди поне двигателят и спирачките бяха руски. Сега двигателят е Либхер. Отделно, обслужването им от механици е на светлинни години от другите отбори. Както казваха преди, имат толкова части и капацитет, че могат да сглобят цял нов камион. Плюс специален специален сервизен камион, управляван също от състезатели, които осигурява бързо обслужване при повреда още в етапа.
Това всичко става с много пари, които средностатистическият отбор, който търси спонсори, за да си купи камион и после сам да го модифицира гаражно, според както може и му стигат парите няма. Херард ДеРой, който успя да победи Камаз си има транспортен бизнес, с който си финансира хобито. Това важи за едно 90% от участниците в Дакар във всички категории. Частници-любители. И явно големите производители с изключение на групата БМВ и КТД са решили, че нямат нужда от такава реклама и не инвестират. Интересно е Камаз какво печелят освен пропаганда, защото камионите им продължават да се продават основно в бившето постсъветско пространство. А за там нямат нужда от Рали Дакар