"Катюша" вместо химна: изборът на руските спортисти след наказанието

"Катюша" вместо химна: изборът на руските спортисти след наказанието

© Associated Press



Руските спортисти предложиха известната песен "Катюша" да звучи вместо химна на страната по време на участието им в големи спортни събития, докато трае наказанието. Русия е санкционирана заради допинг скандала и в следващите две години нейните състезатели няма да могат да участват под руския флаг, нито да слушат химна на страната на официални церемонии.


Първоначално наказанието беше за четири години, но след обжалване Спортният арбитражен съд го намали наполовина.


Комисията на спортистите към Руския олимпийски комитет е предложила песента "Катюша" да звучи на големите състезания. "Това е известна песен, децата я обичат, позната е на международната общност", обясни председателят на комисията на спортистите София Великая, състезателка по фехтовка, цитирана от РИА "Новости".




"Това е патриотична и разпознаваема песен. Много млади спортисти ще участват на световни първенства и олимпийски игри, така че няма да им навреди да я чуят", каза председателят на федерацията по ски бягане Елена Вялбе.


От МОК са отговорили пред РИА "Новости", че обсъждането на темата продължава.


Наказанието на Русия обхваща олимпийските игри в Токио 2020 и Пекин 2022, както и световното по футбол в Катар през 2022 г.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    А защо не "Ставай страна агромная"?????То бива предозиране,бива глупост.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 507 Неутрално

    По-далеч от тия.
    И ядрено оръжие.

  3. 3 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2190 Неутрално

    Цитат:
    "Катюша"

    ----------------
    Положението набъбва СЕРИОЗНО и ДЕЦИБЕЛНО след като са опрели до Катюша-та...

    https://www.youtube.com/watch?v=u4ntSKVPiJ4

  4. 4 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Предлагам "Многая лета" или химна на интернационала. Те също ще бъдат лесно разпознаваеми за алкашите.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  5. 5 Профил на LudLustrator
    LudLustrator
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Ех, а Кобзон е вече в путинският Рай!!!....ама им остава ПогАчова!!!

  6. 6 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    Ми щото е същата като химна бе... Бахти и да тролите не можете...

    Pure Chewing Satisfaction
  7. 7 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 937 Неутрално

    По-добре да използват темата от Ромео и Жулиета на Прокопиев - Марша на Монтеки и Капулети. Хем младите по света ще чуят впечатляваща класическа музика.https://www.youtube.com/watch?v=WH7cx8tZj84

  8. 8 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 785 Разстроено

    Мдааа, не е на добре...

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    Тези как успяха от една наистина детска песен да направят военна? И с мини полички да го избиват на военни маршове?

  11. 11 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nedyalko Lazarov":

    баце, тва е като страшна музика от "Властелина на пръстените".. но да - отива на Раша :))

  12. 12 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 664 Неутрално

    А защо да не е Катюша? Какво предлагат писалите тук? Jingle Bells? Това дали на вас ви харесва или не няма никакво значение. Това са решили, това предлагат.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 920 Любопитно

    Мисля, че "Катюша" е много подходящо вместо химн - в крайна сметка руснаците от 100 години насам освен с нови и с по-смъртоносни оръжия за масови унищожения, не са се прочули особено с нещо друго...

  15. 15 Профил на djm55646173
    djm55646173
    Рейтинг: 0 Весело

    Ииии... после нападат Афганистан!

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 632 Неутрално

    До коментар [#14] от "Kosta Delev":

    Ако не беше РУСКИЯ хладилник „ЗИЛ“,
    в Пловдив нямаше как да си спасят ваксината, БЕ !

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8105 Неутрално

    А защо не някой казачок?

  20. 20 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#9] от "bib45647808":

    "Братушки" е израз използван към Освободителите на България от османско владичество. А те са били от Имперската Руска Армия - белогвардейци.
    А твоите кръвопийци "червеноармейците" са убивали именно белогвардейци.

  21. 21 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 785 Весело

    До коментар [#2] от "johnniewalker":Започнат ли да пеят „Катюша“, Братушките набиват флага си поне на Берлин. Защото са го набивали в Париж, София и Виена…Така че по-кротко, българските фашисти знаят защо…
    —цитат от коментар 9 на bib45647808


    Само не знам дали този път Америка ще им даде 400 000 камиона да си транспортират войските, алуминий за двигателите на танковете, барут за снарядите и куршумите, мед за гилзите на снарядите и куршумите и т.н. Струва ми се, че подобни помощи от англо-саксонците този път няма да има. :)

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 785 Весело

    До коментар [#9] от "bib45647808":"Братушки" е израз използван към Освободителите на България от османско владичество. А те са били от Имперската Руска Армия - белогвардейци.А твоите кръвопийци "червеноармейците" са убивали именно белогвардейци.
    —цитат от коментар 20 на anonim440

    А колко от тези Освободители са били Украинци?

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  24. 24 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#23] от "RingRoad":

    Има от всякакви народности. Тя Руската Империя е многонационална държава.

  25. 25 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 937 Неутрално

    До коментар [#7] от "Nedyalko Lazarov":баце, тва е като страшна музика от "Властелина на пръстените".. но да - отива на Раша :))
    —цитат от коментар 11 на koliok5

    Ако това са книгите, които си чел и филмите, които си гледал, няма да имаме много теми за разговор. Аз дори и шедьовъра Хари Потър не съм чел.

  26. 26 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Прекрасна песен !
    Хем любовна, хем патриотична , а на фашистите които никнат в момента ще им напомня за един камион, ей така за влага :)

  27. 27 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#21:"RingRoad"][/quote]

    Да допълня:" 12 тыс. готовых ленд-лизовских танков и САУ, минус 7 тыс. бронетранспортеров (своих не было вовсе), минус 2 тыс. паровозов и 11 тыс. вагонов."
    http://www.solonin.org/article_kto-pobedil-gitlera

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  29. 29 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 785 Неутрално

    Прекрасна песен ! Хем любовна, хем патриотична , а на фашистите които никнат в момента ще им напомня за един камион, ей така за влага :)
    —цитат от коментар 26 на dejmos

    Ем, чи този камион май ще да е бил Американки (англо-саксонски), виж http://www.solonin.org/article_kto-pobedil-gitlera

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар 12 от "grajdanin1": "Какво предлагат писалите тук?"

    Предлагам "Вечерний звон"?
    https://www.youtube.com/watch?v=smcxweximB8

  31. 31 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    Ето една песен за химн на държавата на Путин

    Сорок лет как под наркозом
    Я работал говновозом
    Ой-ой-ой...
    Не шофёром,не таксистом
    А вонючим говночистом
    Ой-ой-ой...
    За три сотенных бумажки
    На ЗИЛе возил какашки
    Ой-ой-ой...
    И скажу вам чтоб вы знали:
    Ох и много ж вы насрали!
    Ой-ой-ой...
    Говновоз, говновоз, говновоз
    Не отчистить говна от колёс
    Если даже духами обдать
    Всё равно продолжает вонять...
    Говночист, говночист, говночист
    Должен быть закалён и плечист
    Говночист - заклинатель говна!
    Нужен людям во все времена.

    Я не знаю как там Запад
    Мож у них поменьше запах
    Ой-ой-ой...
    Наш насерет в таксофоне
    И напустит столько вони
    Ой-ой-ой...
    Вроде стали есть поменьше
    Значит надо срать полегче
    Ой-ой-ой...
    Но откуда что берётся
    Вдвое больше людям срётся
    Ой-ой-ой...
    Говновоз, говновоз, говновоз
    Много в мире тюльпанов и роз
    Много в мире конфет и вина
    Но ещё больше в мире говна...
    Говночист, говночист, говночист
    Должен быть закалён и плечист
    Говночист - заклинатель говна!
    Нужен людям во все времена.

    Приезжаю к нам туристы
    Я б сказал народ говнистый
    Ой-ой-ой...
    Вдоль по улице пройдётся
    И бананов обожрётся
    Ой-ой-ой...
    И такая вот зараза
    Серет мимо унитаза
    Ой-ой-ой...
    Жопу пальцем вытирает
    За собою не смывает
    Ой-ой-ой...
    Говновоз, говновоз, говновоз
    Подгоняй-ка поближе насос
    Досавай-ка черпалу свою
    И включай посильнее струю...
    Говночист, говночист, говночист
    Должен быть закалён и плечист
    Говночист - заклинатель говна!
    Нужен людям во все времена.

  32. 32 Профил на vincenzo76
    vincenzo76
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#9] от "bib45647808":

    Заблуден интернационалистеее............,болшевиките са били същите убийци като нацистите!И разликата от италианския фашизъм до немския нацизъм е доста голяма!Ама това за вас интернационалистите е все тая!Вие нали нямахте род и родина???Или се бъркам???

  33. 33 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    "Катюша"? Защо не "Ставай страна..." Или "Десятый наш десантний батальон"?
    Присъщо на руснаците е да дразнят. И после се учудват, защо не ги обичат?

  34. 34 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#31] от "anonim440":

    Съгласен, удачен вариант за олимпийците
    ето я: https://www.youtube.com/watch?v=PRMG99bcuWE

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар 35 от "bib45647808":

    И сами си запалиха Москва, без да чакат Наполеон да го направи.

  37. 37 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    Руснаците се изгавриха на смехотворните "наказания" на WADA. Руските спортисти ще участват във всички състезания , само дето , ако няко се класира на първо място , няма да му свирят руския химн. Голямо наказание , няма що.

  38. 38
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  39. 39 Профил на Хакуна Матата !
    Хакуна Матата !
    Рейтинг: 766 Любопитно

    Изборът на руските спортисти си е техен избор.
    Само не разбирам защо ние трябва да се занимаваме с него ?! Или по друг начин казано, защо е изтипосана тук и каква е целта на статията ?

    Stupid people make me sick
  40. 40 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#21] от "RingRoad":И без англо-саксите, Братушките са набили флага си на Берлин, Париж и София. Ако беше прочел някоя книжка щеше да го знаеш.
    —цитат от коментар 35 на bib45647808

    Хм, ако имаш предвид войните с Наполеон, то е добре да се знае, че офицерите в Руската войска са били Австрийци, Прусаци и други англо-саксонци. А ама и инженерите и какви ли не други специалисти... :)

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  41. 41 Профил на RingRoad
    RingRoad
    Рейтинг: 785 Весело

    [quote#38:"bib45647808"][/quote]
    Мислиш, че Борис е имал накаква възможност да спре 700 000 хилядна армия на път за Гърция?

    "I try to get it across to my players that working hard is a quality." Sir Alex Ferguson
  42. 42 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1957 Весело

    Един колега по-горе спомена знамето. Предлагам вместо официално знаме да използват някой портрет на Сталин - от онези, които се разнасяха на манифестации. Подкрепям и предложението на колега Аноним. Песента "Говновоз" е много подходяща за руски химн. Отразява дълбоката душа на руснака.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  43. 43 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 928 Неутрално

    До коментар [#2] от "johnniewalker":Започнат ли да пеят „Катюша“, Братушките набиват флага си поне на Берлин. Защото са го набивали в Париж, София и Виена…Така че по-кротко, българските фашисти знаят защо…
    —цитат от коментар 9 на bib45647808


    Това, че са го набили в София най-много те радва виждам. Тоя път го набиха някаде, ама не в чужбината. Ни в близката, ни в далечната.
    ПС: И ако не беше чичо Сам флага щеше да се крие в камчатка с надеждата, че панцерите няма да стигнат до там щото е много кално.

  44. 44 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    До коментар [#36] от "historama":

    За тези, които знаят руски.

    М. ЖВАНЕЦКИЙ Почему Наполеон проиграл в России

    https://www.youtube.com/watch?v=6A8hegaItVw

  45. 45 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#9] от "bib45647808":

    Викаш закъсняват с поне ден 😂

    До коментар [#38] от "bib45647808":

    Ако Сталин не предлагаше пушечно месо на кило в тая война, на Американците нямаше да им се наложи да хвърлят нищо над България. Ама пуста нръвожадна нарцисия Грузинска.

  46. 46 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 559 Неутрално

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt

    Това е следващата стъпка на тия идиоти 🤮

  47. 47 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Тая сган се държи далече с санкции и по големи санкции с насочено оръжие

  48. 48 Профил на Hristo Daskalov
    Hristo Daskalov
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Ако е действително избор на руските спортисти, защо не? Песента е хубава, руска.

  49. 49 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4570 Разстроено

    До коментар [#10] от "historama":

    Песента хич не е детска. Съдържанието й е за любовта на девойката, която очаква взетия в армията си любим с надежда и му обещава вярност. А това на сцената е еротическо-милитаристично шоу, истинска гавра с песента.

  50. 50 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4570 Весело

    До коментар [#26] от "dejmos":

    Хем любовна, хем патриотична , а на фашистите които никнат в момента ще им напомня за един камион, ей така за влага :)

    Е, мен пък ми напомня детската броилка:
    "Турци, гърци, англичани
    били се със дамаджани,
    а съветскитке катюши
    само с жълти круши!"

  51. 51 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2315 Любопитно

    А защо не "Ставай страна агромная"?????То бива предозиране,бива глупост.....
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    И в какво е предозирането?

  52. 52 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2315 Любопитно

    Тези как успяха от една наистина детска песен да направят военна? И с мини полички да го избиват на военни маршове?
    —цитат от коментар 10 на historama


    Е чак пък детска песен.
    По-скоро романтична.
    И в никакъв случай толкова агресивно войнствена като Марсилезата.

  53. 53 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2315 Любопитно

    До коментар 35 от "bib45647808":И сами си запалиха Москва, без да чакат Наполеон да го направи.
    —цитат от коментар 36 на historama

    Да, запалиха я.
    И накараха Наполеон да бяга, изоставяйки загиващата си Велика армия.

  54. 54 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 632 Неутрално

    [quote#38:"bib45647808"]
    —цитат от коментар 41 на RingRoad
    Мислиш, че Борис е имал накаква възможност да спре 700 000 хилядна армия на път за Гърция?[/quote]

    Щом като Батенберг е имал възможност да спре Сърбия на път за София през 1885г, защо Борис да не се опита през 1941г. Българският войник може да набие всеки посегнал на Родината му. Но винаги ще приема Братушките за Освободители


    До коментар [#41] от "RingRoad":

  55. 55 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1034 Неутрално
  56. 56 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#13] от "Vlado Nikolov":
    "Щом и от една песен, като "Катюша" се плашат, ебати и сатверите! 😀 А за знаме, спортистите да носят това на СССР! Лелеее, цялата либерална гмеж ще се гърне от яд! "

    Или от смях. Аз за по-унизена държава в спорта не се сещам. Хваната по бели гащи как агенти на ФСБ пикаят в пробите на спортистите с цел да скрият, че са се зобали яко с квото намерят, обезличени, без право на флаг и национален химн. Жалка работа.

    Между другото тези ли претендират за 90% и нагоре успеваемост на "ваксината" си без да представят каквито и да е статистики? И очакват някой да им повярва? Хаха, ентусиасти.

  57. 57 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3723 Весело

    Катюши, груши, мале мила!

    klimentm
  58. 58 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 700 Неутрално

    По този повод се зачетох в химна на руската империя/ссср/русия. Абе тия колко пъти са си сменяли химна?

    1816 г. – 1833 г. - „Молитва русских“, музика на Хенри Кери, английски поет и композитор
    1833 г. – 1917 г. - „Боже, Царя храни!“, тук по-добре, музиката вече е на руски композитор
    1917 - „Марсилеза“ - Песента е използвана като химн в първите месеци след Февруарската революция. Музика Клод Жозеф Роже дьо Лил, френски композитор
    1922 г. – 1943 г. - "Интернационалът“, текстът е на Йожен Поте (преведен от Аркадий Яковлевич Коц), а музиката на Пиер Дьогетер, музиката на Пиер Дьогетер, съответно френски поет и белгийски композитор
    1943 г. – 1955 г. - „Държавен химн на СССР“. Известна е като Сталински химн
    1955 г. – 1977 г. - Изпълнява се само музиката на „Държавен химн на СССР", но без думите защото в тях се споменава Сталин
    1977 г. – 1991 г. - „Държавен химн на СССР“. Тук по-добре, тескт и музика съветски композитори. Обаче само в първите два реда преброих 4 лъжи и една кражба:

    Союз нерушимый республик свободных
    Сплотила навеки Великая Русь.

    Нито е нерушимый , нито републиките са свободных, нито е навеки нито е великая. Отделно "Рус" е откраднато от украинците.

    1991 г. – 2000 г. - „Патриотична песен“. Химнът няма текст.
    2000 - наши дни "Химнът на Русия". И тук се споменават некви братски "съюзи" вовекой и могучая, великая, демек пак са позлъгали, ама да не издребняваме.

    Тук броенето малко се обърква. Сега "Катюша" ще я броим ли новия химн или ще е по заместване? Аз съм за да я броим, вероятно ще е първия чисто руски химн и без лъжи в него :-)


  59. 59 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#54] от "bib45647808":
    " Българският войник може да набие всеки посегнал на Родината му."

    Така е. През ПСВ българският войник яко наби руските нашественици и ги изгони от Добруджа.

  60. 60 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3865 Неутрално

    До коментар [#54] от "bib45647808":
    "Щом като Батенберг е имал възможност да спре Сърбия на път за София през 1885г, защо Борис да не се опита през 1941г"

    Защото България , както и СССР, в първата половина на 1941 г. са били съюзници на Германия .

  61. 61 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2315 Любопитно

    "Катюша"? Защо не "Ставай страна..." Или "Десятый наш десантний батальон"? Присъщо на руснаците е да дразнят. И после се учудват, защо не ги обичат?
    —цитат от коментар 33 на historama

    А с какво те дразни "Катюша"?

  62. 62 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#54] от "bib45647808":
    "Борис да не се опита през 1941г. Българският войник може да набие всеки посегнал на Родината му. Но винаги ще приема Братушките за Освободители"

    Мда, особено през 1916 в Добруджа така добре ги е приел, че после не е ясно после успели ли са да преброят казашките трупове.

    А теб кой те упълномощи да говориш от името на българския войник бе льольо?

  63. 63 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    Сега разбрал защо Катюша.
    Путен свири я на пиано:))само тази песен научи.
    Няма Путен - няма Путенланд
    https://youtu.be/s1NNzE7rwSI

    "Чуждестранен агент"
  64. 64 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    Пак добре, че не е "свещена война" или "прощаването на славянката"... Макар че можеше и "губит людей не пиво".

  65. 65 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 689 Неутрално

    А с какво те дразни "Катюша"?
    —цитат от коментар 61 на Virgin


    защото се асоциира с оръжие

  66. 66 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#54] от "bib45647808":"Борис да не се опита през 1941г. Българският войник може да набие всеки посегнал на Родината му. Но винаги ще приема Братушките за Освободители"Мда, особено през 1916 в Добруджа така добре ги е приел, че после не е ясно после успели ли са да преброят казашките трупове. А теб кой те упълномощи да говориш от името на българския войник бе льольо?
    —цитат от коментар 62 на vila


    Н е знам кой Ви промива мозъка, но не е зле да осъзнаете, че "геройствата" в Добруджа, през Първата Световна, идват като благодарност към Русия за това, че дърпа юздите на Сърбия, Гърция и Румъния, да не разкостят България, след фиаското от Втората Балканска (т.н.междусъюзническа), когато Фердинанд опитва с изненадващ удар да предотврати формиращия се съюз между Сърбия и Гърция срещу България, но не само претърпява тотален провал, ами дава знак на Румъния и Турция за настъпление. Та след като реално Русия му съхранява държавата, синът му влиза в световната война срещу Русия и на страната на вековния поробител, с което отвратява от себе си и Великобритания и Франция.
    Тези действия ни костват териториална загуба - излаза към Средиземно море в Ньойския договор. И ако Турция, която също е порязана и дори временно губи от Гърция Истамбул, успява, благодарение на Ататюрк да възстанови територията си (въпреки недвусмислената подкрепа на Франция), то зад нас не стои НИКОЙ.
    Цитираните от Вас действия, наравно с участието ни в Брест-Литовския договор, са едно огромно мръсно петно в историята ни, от ковто би трябвало да си направим правилните изводи, а не ад размахваме, като непрани гащи...

  67. 67 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    защото се асоциира с оръжие
    —цитат от коментар 65 на bgpatriot


    В песента никъде не се споменава оръжие! :)))) Ето ти текста:
    https://textove.com/detski-pesnichki-katiusha-tekst

  68. 68 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3723 Весело

    До коментар [#67] от "ivanpopov":

    В поста на колегата не става реч за песента!

    klimentm
  69. 69 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2986 Неутрално

    До коментар [#67] от "ivanpopov":

    В песента никъде не се споменава оръжие! :)))) Ето ти текста:
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️

    БМ-13 „Катюша“ е съветска реактивна система за залпов огън (РСЗО) от периода на Втората световна война. С галеното име Катюша, дадено от редовите войници, през този период са известни всички съветски бойни машини от подобен тип...
    https://bg.wikipedia.org/wiki/БМ-13_Катюша

    "Чуждестранен агент"
  70. 70 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2396 Неутрално

    В 2036-м - конец сроков Путина по новым поправкам в Конституцию.
    P. S. Если, конешно, новые поправки не поспеют.

  71. 71 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#66] от "ivanpopov":
    "Н е знам кой Ви промива мозъка, но не е зле да осъзнаете, че "геройствата" в Добруджа, през Първата Световна, идват като благодарност към Русия за това, че дърпа юздите на Сърбия, Гърция и Румъния, да не разкостят България, след фиаското от Втората Балканска"

    Това са откровени нагли лъжи.
    Единственото място където помага русия и то не само тя, ами цитирам "под натиск от Русия, Германия и Великобритания, цариградското правителство изтегля войските си зад старите български граници" и то след като българите са спрели настъплението на турската армия в Тракия.
    Българите се справят и със сръбската и с гръцката армия абсолютно самостоятелно, от там и териториалните загуби.
    Да видим все пак и защо така става.
    Цитирам "На 13 април правителството на Гешов се обръща към Русия с молба да посредничи в спора му със Сърбия. Основание за молбата е чл. 4 от тайното приложение към българо-сръбския договор, който допуска руски арбитраж само за „спорната“ зона с районите на Скопие, Кичево, Дебър и Струга. В отговор от 15 април, руският външен министър Сергей Сазонов приканва българската страна да направи териториални отстъпки, но Гешов отказва."

    Демек в спора русия направо си казва давайте всичко на сърбия. "братушки" бе, как да не ги "обичаш".

    По-нататък, отново цитирам "Опирайки се на Австро-Унгария, в края на януари 1913 година Румъния подновява исканията си, този път за териториите до линията Силистра – Балчик (3300 км2). Разчитайки на Русия, кабинетът Гешов отговаря отрицателно. Българо-румънският конфликт заплашва да прерасне в конфликт между Антантата и Централните сили. Затова през февруари София и Букурещ са принудени да приемат арбитраж от големите европейски държави. На 26 април 1913 година е сключен Петербургският протокол, с който България се съгласява да отстъпи на Румъния град Силистра. "

    Демек втори път сме разчитали на русия и втори път ни е подхлъзнала и втори път се е налагало да разчитаме на европейските Велики Сили. Измекяри са руснаците, меко казано.

    Ето и да си опресниш спомените: https://bit.ly/3igCFI9

  72. 72 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    @vila: Исканията на Румъния са много по-стари. И включват не само въпросните територии, но и цялото черноморско крайбрежие. А 2013 е рано да се говори за антанта. И посмали лъжите ти - Сърбия и Гърция спират настъплението, когато пътят към София им е открит изцяло, а правителството ни се готви да мести столицата в Търново. Засрами се!
    П.С. Да се поправя - При Ньойския договор представителят на САЩ заема категоричната позиция, че следвоенното устройство е крайно несправедливо спрямо България. Това е продължение на линията на страната му от времето на Берлинския договор. За благодарност, назначеното от Борис (по предложение на НС) правителство, обявява война на САЩ през Втората световна.

  73. 73 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#72] от "ivanpopov":
    "@vila: Исканията на Румъния са много по-стари. И включват не само въпросните територии, но и цялото черноморско крайбрежие. А 2013 е рано да се говори за антанта. И посмали лъжите ти - Сърбия и Гърция спират настъплението, когато пътят към София им е открит изцяло, а правителството ни се готви да мести столицата в Търново. Засрами се!
    П.С. Да се поправя - При Ньойския договор представителят на САЩ заема категоричната позиция, че следвоенното устройство е крайно несправедливо спрямо България. Това е продължение на линията на страната му от времето на Берлинския договор. За благодарност, назначеното от Борис (по предложение на НС) правителство, обявява война на САЩ през Втората световна."

    Продължаваш с наглите лъжи. Отделно даже не си отворил линка който приложих (ти виждам, че няма нужда да показваш от къде черпиш информация, ти си безусловен авторитет)
    Цитирам
    "Боеве на българо-сръбския фронт
    Основни статии: Битка при Калиманци и Обсада на Видин (1913)
    На 4 юли Трета сръбска армия настъпва към Царево село, но е спряна пред Калиманци и Голак планина. Калиманското сражение завършва (11 юли) с победа на българите.[96] В боя за връх Голеш (7 – 8 юли) е разбита и офанзивата на Първа сръбска армия в направление към Кюстендил.[97] Опитите за настъпление от българска страна, като операциите на Трънския отряд между 6 и 14 юли към Власина и Враня, също са безуспешни.[98] Изтеглянето на Първа армия в началото на юли позволява на сръбската Тимошка групировка да окупира заедно с румънците цяла Северозападна България без град Видин, който е обсаден от 12 до 18 юли.[99]

    Битка при Кресна
    Основна статия: Битка за Кресненския пролом
    След завземането на Струмица, Рупелския пролом и Драма в последните дни на юни, гръцките войски се прегрупират и на 5 юли подновяват настъплението си в направления към Царево село и Горна Джумая. През следващите дни те изтласкват ариергардните български части от Малешевската планина, овладяват долината на Места, Кресненския пролом (11 юли) и Предела.

    Въпреки поканата на румънското правителство за мирна конференция в Букурещ, на която българите откликват, гръцкият крал Константин I не спира настъплението. На 13 юли гърците завземат Симитли.[101] На 14 юли гръцката флота стоварва десант в Дедеагач. Българските военни и цивилни власти се изтеглят от Западна Тракия непосредствено преди това.

    На 14 – 15 юли българите (части от Четвърта армия, усилената Втора армия и Западнородопският отряд) започват Кресненската операция. Те нанасят удари по гръцките флангове при Беяз тепе (над Пехчево) и Мехомия и заплашват с обкръжение противника, проникнал на север от Кресна. Гръцкото командване организира (17 юли) контраудари в застрашените направления, но въпреки това Константин I иска спиране на бойните действия. Примирието е договорено в Букурещ и влиза в сила на 18 юли.

    Османско настъпление в Тракия
    ...
    Без да обявяват формално война, на 6 юли османците прекосяват граничната линия Мидия – Енос и още на същия ден превземат без съпротива Люлебургас, Виза и Бунархисар.
    ....
    Въпреки че с това предварително обявените цели на похода са изпълнени, на 11 юли турските войски преминават българската граница от 1912 г., опожаряват редица села и прогонват местното население на север. Българското командване започва да прехвърля войски в Тракия и на 20 юли, с нарастване на съпротивата, турското напредване е преустановено. В началото на август под натиск от Русия, Германия и Великобритания, цариградското правителство изтегля войските си зад старите български граници."

    А българското правителство обявява война на Англия и САЩ в опит да се предаде на тях и така да спаси България от руска окупа....ааа... така де, по твоему "освобождение". Не успява поради факта, че посланника ни в Египет се оказва руски двоен агент и не предава.
    Иначе да, забележи, всеки уж българин-русопоклонник е готов да облизва всякакви руски задници в захлас и да плюе по САЩ, а точно САЩ ни спасяват след ПСВ от пълно разпрчедосване, докато русия ни окупира след ВСВ, избива елита ни и 45 години (че и все още) смуче икономиката ни. Според теб всеки русопоклонник колко е българин?

  74. 74 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#73] от "vila":

    Кое от написаното е лъжа? Гърция и Сърбия спират настъплението под натиска на Русия. Това, което си написал, директно го потвърждава. И не се опитвай да прилагаш отново похватите си на партиен агитатор - никъде не съм писал нищо лошо за САЩ. Нито пък за Великобритания, благодарение на която извършваме обединението и която също предаваме в първия удобен момент. Чърчил има съвсем справедливо определение за такива, като тебе.
    Що се отнася до "спасението" след първата световна, вече има интернет - влез и дръпни мирните договори с Румъния и Унгария. При всички тях има клауза, че се запазва територията от началото на войната.
    Що се отнася до елита - избиват го не руснаците, а наколенковци, подобно на тебе. Роднините от по-предното поколение са ми разказвали с какъв плам в очите боклуците от БКП са осъществявали декапитализацията на страната.

  75. 75 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 2319 Неутрално

    До коментар [#67] от "ivanpopov":В песента никъде не се споменава оръжие! :)))) Ето ти текста:▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️БМ-13 „Катюша“ е съветска реактивна система за залпов огън (РСЗО) от периода на Втората световна война. С галеното име Катюша, дадено от редовите войници, през този период са известни всички съветски бойни машини от подобен тип...https://bg.wikipedia.org/wiki/БМ-13_Катюша
    —цитат от коментар 69 на putinxujlo


    Това, че при споменаването на галеното име, асоциирано с министърката ни на външните работи, се сещаш са реактивен миномет, си е само твой проблем. Сигурно и при термина "тигър" се сещаш не за раирано коте, а за танк?

  76. 76 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#74] от "ivanpopov":
    "Кое от написаното е лъжа? Гърция и Сърбия спират настъплението под натиска на Русия. Това, което си написал, директно го потвърждава. И не се опитвай да прилагаш отново похватите си на партиен агитатор - никъде не съм писал нищо лошо за САЩ. Нито пък за Великобритания, благодарение на която извършваме обединението и която също предаваме в първия удобен момент. Чърчил има съвсем справедливо определение за такива, като тебе.
    Що се отнася до "спасението" след първата световна, вече има интернет - влез и дръпни мирните договори с Румъния и Унгария. При всички тях има клауза, че се запазва територията от началото на войната.
    Що се отнася до елита - избиват го не руснаците, а наколенковци, подобно на тебе. Роднините от по-предното поколение са ми разказвали с какъв плам в очите боклуците от БКП са осъществявали декапитализацията на страната."

    Мда, 100% съм руски наколенко. Я се разтърси по постовете ми и виж колко ме е гнус от тая утайка.
    Баш руснаците ги избиват. Това, че са си поставили безродници и само дават заповедите не променя нещата.
    И не ми обяснявай какво къде да дърпам и чета. Нормалните хора прилагатр линкове, цитират. Не като тебе плещиш глупости измукани от гъза ти.

  77. 77 Профил на vila
    vila
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#76] от "vila":
    "Кое от написаното е лъжа? Гърция и Сърбия спират настъплението под натиска на Русия. Това, което си написал, директно го потвърждава. "

    Така ли? Я ми цитирай къде точно го потвърждава?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK