
© Associated Press
Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън ще преследва рекордна осма титла през 2021 г., след като подписа нов договор с "Мерцедес". "Сребърните стрели" съобщиха, че британецът остава в тима и през предстоящия сезон.
Това се случва след дълги преговори, а договорът е факт само 48 дни преди началото на сезона.
"С удоволствие съобщаваме, че ще работим с Люис Хамилтън и през 2021 г. Това ще отбележи деветия ни пореден сезон заедно, като най-успешното партньорство продължава", гласи съобщението на отбора.
От "Мерцедес" не съобщават нищо за плановете си след 2021 г. и дали Хамилтън фигурира в тях. В последните седмици се появиха информации, че различията между пилот и отбор са свързани с дължината на договора и високото възнаграждение, което иска да получава Хамилтън. Редица издания посочиха, че британецът е пожелал и бонус, който обикновено е за отбора.
Според F1 Insider двете страни са се разбрали за едногодишен договор с опция за удължаване с още една. Заплатата на Хамилтън остава същата - 40 милиона евро на сезон. По непотвърдена информация Хамилтън ще получи и правото да постави логата на свои лични спонсори на каската и гащеризона си.
"Радвам се, че с "Мерцедес" продължаваме нашия път заедно. Ще преследвам моите цели, като една от тях остава да направим моторните спортове расово разнообразни и отворени. Признателен съм, че "Мерцедес" ме подкрепя в тази моя кауза", каза седемкратният световен шампион.
През цялата си кариера Хамилтън пилотира болиди, задвижвани от двигатели "Мерцедес". Между 2007 и 2012 г. той беше част от "Макларън", с който стана шампион през 2008 г. От 2013 г. той подписа с "Мерцедес", където до момента има шест титли при пилотите (2014, 2015, 2017, 2018, 2019 и 2020). 36-годишният британец държи рекордите по победи, полпозишъни и класирания на подиума.
Подписването на договора между Хамилтън и "Мерцедес" запълва последното свободно пилотско място за сезон 2021. Съотборник на шампиона остава Валтери Ботас.
Преди няколко седмици Хамилтън заяви, че осма световна титла остава неговата цел.
Jazz
Рейтинг: 110 НеутралноВреме е някой друг да стане шампион. Макар и да има голяма конкуренция за второто място, формулата стана скучна.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
klimentm
Рейтинг: 3492 ВеселоПравилно казват че “Апетита идва с яденето”!
klimentmWilly Messerschmitt
Рейтинг: 3147 ЛюбопитноЧестито!След спекулациите,подмятанията и надеждицата че Хам е"сърдит",всичко си дойде на мястото!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...Пожелавам му от все сърце осма титла и запомнящ се сезон!!!
НеКой
Рейтинг: 1052 НеутралноКъде е Падрино, дето се съмняваше, че ще подпише?
ivanpopov
Рейтинг: 2384 НеутралноАко не беше разследването на ОЛАФ, можеше и с GW да подпише...
scott
Рейтинг: 622 Неутралномойта реакция на това порно?
НУЛА, ПОВТАРЯМ НУЛА ВИНУТИ ГЛЕДАНЕ НА ФОРМУЛАТА ПРЕЗ СЛЕДВАЩИЯ СЕЗОН.
Може да фърлим едно око, ако ръсел пилотира. и дотам.
famousandco
Рейтинг: 808 НеутралноНай-важното от статията е, че Хамилтън ще получи и правото да постави логата на свои лични спонсори на каската и гащеризона си. Очаквам най-интересното и най-коментираното във Формула 1 да бъдат точно личните спонсори и инициативи на Хамилтън. Друга новина няма, беше ясно как поне за тази година ще се разберат. Радвам се, че отдавна не гледам този телевизионен продукт.
pet_fire
Рейтинг: 5215 НеутралноВсе още не могат другите да извадят равностойна кола/формула1 на "Мерцедес"
hamiltonf
Рейтинг: 4203 ВеселоДо коментар [#4] от "Willyesserschmitt":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.На големи глупости се начетохме, но от "Мерцедес" явно не слушат форумни "специалисти", и за поред път се изръсиха сума ти пари за да имат най-добрия пилот...
hamiltonf
Рейтинг: 4203 ВеселоДо коментар [#8] от "famousandco":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Това е по-същественото, и там са били "малките" спорове:
"Значителна част от новото споразумение се основава на общата отдаденост за по-голямо разнообразие и приобщаване в автомобилния спорт, декларирана през миналата година от Люис и Мерцедес. Тя ще приеме формата на благотворителна фондация“.
И между другото, много си изтървал...
pepisky
Рейтинг: 1259 НеутралноБез Мерцедес, Хамилтон ще е по средата на колоната.
anonimnii
Рейтинг: 2463 НеутралноТо с Mercedes всеки може...
Анатема на комунизма!С Лада да пробва, или Москвич или някой друг комунистически боклук...
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 224 НеутралноТоя куфар, ако седне в друга кола, няма да стъпи на подиума въобще.Великият шампион дължи всичко на смазващото превъзходство на Мерцедес.Толкова.Едва ли е имало толкова безличен шампион във формулата,няма с какво да се запоми, всъщност има, с БЛМ.
Jazzdevil
Рейтинг: 1259 НеутралноЗащо всички хора в момента пишат, че Том Брейди е най-великият куотърбек на всички времена - и за него говореха, че му бил много добър отбора и той жънел лесни лаври - е на 43 той отиде при едни средняци и напук на всички предвиждания ги закара на финал, където биха действащия шампион с най-скъпия спортист в света на конкурентния му пост. Хамилтън ако го беше направил същото и него всеки ще го признае, дотогава съмненията ще си останат...
kapitan_laino
Рейтинг: 1194 НеутралноДо коментар [#14] от "Vasil Grozdanov":
Направо абсолютни глупаци са Мерцедес, няма по-тъпи хора от тях, да плащат на тоя негър луди пари като буквално всеки може да стане шампион в колата им, дори клавиатурните пилоти от форума.
deacon
Рейтинг: 413 НеутралноА що не ще и целият му екип от инжинери да е цЪрен?Лицемер!
pganev11
Рейтинг: 43 НеутралноМерцедес не трябваше да подписват нов договор с цигането и щеше да се види, че без отличния болид на Мерцедес, той не може и в тройката да влезе.
wpa33573870
Рейтинг: 36 НеутралноСпорта е политика и печатница за пари. Когато спортиста с потекло от около река Нигер пипна корона неговия сънародник показа или по-точно доказа къде е ключа от бараката. Мерцедес нарочно прецакаха и двете си коли, за да не може победата на Ръсел да стане явен и безспорен аргумент срещу потенциала на Хамилтон. Мерцедес през цялото време играеха политическа сага за издигане на имиджа им, че не са расистка паплач и са скъсали със старите германски недъзи от времето на загубената Втора Световна война. (Все се питам какво ли щеше да е сега, ако Германия бешеспечелила). Хамилтон им трябва по много причини. Не е за отричане, че има дарба, но на всички е ясно, че последната по важност е, че е най-добрия на терена.
Capo
Рейтинг: 153 НеутралноКоефициентите за Хамилтън да вземе титла през 2021 г. ги гледах да стигат до 1,4. Това си е доста добър залог, при положение, че титлата му е гарантирана още преди сезонът да е почнал (както и през предишните две години). На когото му се залага, това е най-лесната печалба засега.
Само да видим дали има опция за подновяване за още една година или не. Както казах и преди месеци, Мерцедес искаха договор само за една година, Хамилтън натискаше за три. И познах. След фактора "Ръсел", за когото и Деймън Хил разказа, че паникьосал сериозно Хамилтън, Мерцедес държаха всички карти и стана тяхната.
Indiana Jones
Рейтинг: 280 НеутралноСамо да напомня на всички “професори” и “специалисти” - в момента, от всички състезаващи се световни шампиони, Хамилтън е единствения, който е печелил титлата с два различни отбора (екипа) и с два тотално различни, като концепция автомобила… Много е смешно, когато личната неприязън към някого, се стреми да омаловажи качествата му. И защо никой не допуска, че Руъсел е слаедващиа Хамилтън или Шумахер, като талант, не колата е причината за успешното му каране? По този начин всички обиждат този талантлив пилот.
Think different!Capo
Рейтинг: 153 НеутралноДо коментар [#21] от "Indiana Jones":
Ако Алонсо, Райконен или Фетел бяха отишли в Мерцедес вместо Хамилтън, те щяха да са световни шампиони с болиди от две различни концепции. Едва ли някой се съмнява.
А Ръсел е още сравнително неясен фактор. Справи се лесно с Ботас и то с непозната и неудобна кола. Това обаче може да говори повече за качествата на Ботас. Хамилтън побърза да се върне невъзстановен за следващото състезание и не позволи да видим Ръсел да повтори. През 2022 г. се спекулира за Верстапен/Ръсел дует в Мерцедес, така че тогава може би ще видим Ръсел срещу признат топ пилот.
tacheaux
Рейтинг: 3823 НеутралноНе са глупаци , а са политкоректни. Ако бяха отказали нов договор с Хамилтън щяха да ги обвинят , че са фашисти , расити и най-вече като гермаци , че са нацисти. Не искат да си имат неприятности хората.
George Svinarov
Рейтинг: 1078 НеутралноДо коментар [#21] от "Indiana Jones":
+++++
От 90те съм фен на Шумахер. Помните как влезе във Ф1. С Бенетона правеше всички луди. Хамилтън винаги ми е бил някак по безличен. Никога не съм го смятал за талант от ранга на Шумахер. Обаче ето, човека постига успехи с труд, постоянство и разбира се талант. Явно поради пристрастия към Шумахер съм го подценил. И е срамота да не му призная успеха. Толкова ми е неприятно да гледам редовния хейт срещу някой, който се е доказал по безспорен начин.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
George Svinarov
Рейтинг: 1078 НеутралноДо коментар [#22] от "Capo":
"Ако Алонсо, Райконен или Фетел бяха отишли в Мерцедес вместо Хамилтън, те щяха да са световни шампиони с болиди от две различни концепции. Едва ли някой се съмнява."
Да помните случайно Жан Алези? Той нали каза, че ако той бил в бенетон, а Шумахер във Ферари той щял да е шампион. Съдбата обаче жена. На следващата година се смениха. След 2 години Шумахер пак беше шампион а Алези залезе.
А случайно да помните в кой отбор беше Райконен в периода 2001-2007? Макларън Мерцедес. После седна в болида на Шумахер във Ферари.
Capo
Рейтинг: 153 НеутралноДо коментар [#26] от "George Svinarov":
Съвсем различни случаи. Алези не можа да се нагоди изобщо към Бенетона, който май само Шумахер успяваше да удържи на пистата при пълна скорост. Пък и Бенетон през 1996 г. беше правен за стила на Шумахер, а не за Алези.
Райконен беше може би най-добрият пилот на пистата през петте години преди да мине във Ферари. И само прословутата чупливост на Макларън го спираше да вземе една-две титли. Той спечели титлата през 2007 при един доста слаб свой сезон всъщност, доста беше носен именно от колата.
При Мерцедес видяхме, че един Ботас, който е сред най-слабите пилоти като състезателни умения (по време на състезание, не на една обиколка квалификация) завършва втори дори след не много успешен сезон. А Розберг, който беше бърз, но доста непостоянен, взе титла и бе на една повреда от втора. Така че е гарантирано, че по-добри пилоти от тях щяха да се справят без проблем, макар че Райконен е под въпрос, тъй като пикът му вече беше заминал от 2014-та нататък. Макар че с Ботас ще се справи. То и Хамилтън преди да мине в Мерцедес имаше титла само благодарение на Крашгейт, плюс че Маса не беше нищо особено като пилот и цял сезон се въртя като пумпал, губейки лесни победи.
Capo
Рейтинг: 153 НеутралноДо коментар [#26] от "George Svinarov":
И да отбележа дребна неточност. На Шумахер му трябваха пет сезона, за да стане шампион с Ферари. Не две години.
padrino
Рейтинг: 4455 ЛюбопитноХей, аз си имам и друг живот, не само Дневник 😂
Колкото до Хамилтън....договора е само за една година, това трябва да ти говори повече от всичко друго. Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
petyo9
Рейтинг: 1272 НеутралноБе не знам колко е велик и колко идва от болида. Хлапакът Джордж Ръсел като седна в неговият болид и показа по-добри времена.
scott
Рейтинг: 622 НеутралноДо коментар [#21] от "Indiana Jones":
И КОИ СА ТЕЗ "ДВА РАЗЛИЧНИ ОТБОРА"?!?!? МАСЛАРЪН-МЕРЦЕДЕС И МЕРЦЕДЕС?!?!?!?!
dolna4erti4ka
Рейтинг: 945 НеутралноСтига сте писали глупости.Много добър пилот е.Вярно далече е от най-големите,но е много добър.
jcg44315995
Рейтинг: 19 НеутралноХаха много е изтървал, ти да видиш. Само ти се радваш на един клоун. А Мерцедес са глупаци да му дават толкова пари. Той и без пари щеше да кара единствената кола, с която има шанс да печели.