Новият бизнес модел във футбола: повече последователи в мрежата - повече приходи

Новият бизнес модел във футбола: повече последователи в мрежата - повече приходи

© Associated Press



Празни стадиони, липса на публика и променена реалност - това е ситуацията във футбола в последната година. Въпреки това богатите стават по-богати. Как е възможно? Благодарение на новия бизнес модел, който водещите клубове започнаха да прилагат успешно.


Проучване на KPMG показва, че от 2020 г. насам присъствието в социалните мрежи има голямо влияние върху приходите на клубове.


Моделът, който футболните клубове следват, беше наложен в последните 12 месеца от големите корпорации. Те показаха, че чрез засилване на онлайн присъствието в определени социални мрежи приходите се увеличават и по този начин се компенсират определени загуби от коронавирус кризата.




"Клубовете вече изцяло възприемат социалните медии, като ги използват за насърчаване на разговор между потребителите и за изграждане на ангажираност и положително свързване с марката. Това е част от по-широка медийна стратегия, а футболът постига това до ниво, съвпадащо с много малко други индустрии", посочва KPMG.



В дигиталната епоха все повече клубове започнаха да приемат, че е важно да имат постоянно присъствие в социалните мрежи. Не е случаен фактът, че по-големите клубове, които имат значителен ресурс, могат да си позволят да засилят тази област.


Успешен пример за добра политика и все по-голямо присъствие в социалните мрежи е "Ювентус". За пет години клубът от Торино увеличи своите последователи с 320% до 110 милиона души. Това се случи след целенасочена политика към дигиталните платформи.


Също така привличането на Кристиано Роналдо през 2018 г. донесе друг голям тласък.


KPMG отчита и навлизането на нови социални мрежи като Tik-Tok и Weibo, които са използвани от по-младите. За периода от пет години "Ювентус" е увеличил търговските си приходи със 145%.


"Това показва, че клубът е успял правилно да разчете ситуацията, възползвайки се от привличането на Кристиано Роналдо и поставянето си в социалните мрежи като важна марка", казва още проучването.


Клубовете постоянно намират нови начини да държат своите поддръжници ангажирани. Някои навлязоха по-активно в TikTok, която е предпочитана от по-младото поколение, а други като ПСЖ преди време пуснаха жетони (fan tokens), които могат да се купуват и дават право на гласуване по важни теми за клуба.


Много успешен пример е и "Реал" (Мадрид), който за по-малко от година е увеличил последователите си в социалните мрежи с 15 милиона души. Въпреки това мадридчани и "Барселона", които са най-следвани в социалните мрежи, отстъпват по друг важен показател според KPMG - среден търговски приход от един последовател.


За двата испански клуба той е едва 1.3 евро, докато водачи в тази класация са "Тотнъм" с 4.3 и "Байерн" (Мюнхен) с 3.8.


Именно "шпорите" са изключението сред десетте клуба с най-големи приходи. По брой последователи в социалните мрежи "Тотнъм" е едва на 12-о място (44 милиона) и за да влезе в първите десет, трябва да ги удвои. Въпреки това с правилни решения, дългосрочни договори и добро управление клубът от Северен Лондон показва, че и други фактори са от голямо значение.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Това с "последователите в мрежата" е жива мъка, но за съжаление в момента няма никаква друга възможност...!

  2. 2 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Какви ли не тъпи защитни идеи измислят координаторите на ковида за да оправдаят изцяло безсмислените наложени мерки и ограничения.

  3. 3 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    И за последната година колко точно приходи са постъпили от последователите в мрежата ?

  4. 4 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lazarus":

    Дефинирай смислени мерки.

  5. 5 Профил на Ramphastos tucanus
    Ramphastos tucanus
    Рейтинг: 0 Неутрално
  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2702 Неутрално

    Тоя футбол, като сапунен сериал стана... :)))

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 1689 Весело

    Тоя футбол, като сапунен сериал стана... :)))
    —цитат от коментар 6 на Petleshev


    но без латино мацки .
    т.е, не става

  8. 8 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1212 Весело

    [quote#7:"stenlyaka"][/quote]

    Роналдо си е латино мацка отвсякъде

  9. 9 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Интересно как точно ги монетизират тези последователи в социалните мрежи. Спонсорите си плащат за продуктово позициониране ли?

  10. 10 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1931 Неутрално

    А от това най-щастлив е Цукърбърг, в ролята на митничар в Одрин, той взима процент от всичко преминаващо покрай него.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  11. 11 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3180 Неутрално

    Че ми земете опинците.

  12. 12 Профил на Ангел Георгиев
    Ангел Георгиев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#9] от "Rational":

    Имат криптовалути клубовете, статията е писана от профан.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK