"Престъпление срещу футбола": острите реакции след създаването на Суперлигата

"Престъпление срещу футбола": острите реакции след създаването на Суперлигата

© Reuters



"Свидетели сме на футболна война, която може да има много големи последствия." Така британският вестник "Таймс" описа новината за отцепването на богатите клубове в Европа в нов турнир, наречен Суперлига.


Съобщението предизвика смесени реакции в цяла Европа, но по-голяма част от тях са отрицателни и силно критични.


Според предварителните нагласи отцепването на големите клубове в собствена лига ще се отрази на националните шампионати. Един от най-засегнатите вероятно ще бъде Висшата лига, след като шест водещи английски отбора са сред 12-те клуба основатели: "Челси", "Манчестър сити", "Ливърпул", "Манчестър юнайтед", "Арсенал" и "Тотнъм". Организацията вече се обяви против Суперлигата.


Гласът на политиците




"Суперлигата ще бъде много вредна за футбола и ние подкрепяме властите да предприемат съответните действия. Това ще е куршум в сърцето на националните лиги. Този формат тревожи феновете по целия свят", каза британският премиер Борис Джонсън.


"Клубовете, които участват в тази лига, трябва да отговорят на феновете си и футболната общност, преди да взимат решения."


Той получи подкрепа и от френския президент Еманюел Макрон. Думите му дойдоха след острата реакция на Френската футболна лига.


"Създаването на Суперлига застрашава всички действащи спортни принципи", каза Макрон и добави, че Франция ще подкрепи "всички стъпки", предприети от ръководните органи на футбола за защита на съществуващите надпревари.


Престъпление, лицемерие или помощ за футбола


"Това, което е на път да се случи, е престъпление срещу футбола и феновете. Нека им отнемат всички точки и да не получат никакви пари", призова легендата на "Манчестър юнайтед" Гари Невил, който беше краен в изказването си в ефира на "Скай спортс".


Бившият бранител обясни, че е най-разочарован от своя тим, както и от "Ливърпул", които "имат отговорността да са движеща сила в английския футбол".


"Престъпление срещу футбола": острите реакции след създаването на Суперлигата

© Associated Press


"Нима тези два клуба искат да се отцепят, за да играят в лига, където няма изпадане. "Юнайтед", "Арсенал" и "Тотнъм" дори не са в Шампионската лига, нима имат право да са в тази Суперлига", каза още той.


След новината за Суперлигата медиите на Острова бързо припомниха думи на мениджъра на "Ливърпул" Юрген Клоп от преди две години: "Надявам се тази Суперлига никога да не се случва. Начинът, по който футболът се развива с настоящия формат на Шампионската лига, прави един великолепен продукт. Шампионската лига е Суперлига, в която невинаги играеш с едни и същи отбори и мястото не ти е гарантирано".


За момента един от малкото футболисти, които изразиха позиция за новия турнир е халфът на ПСЖ Андер Ерера. Испанецът обяви, че вярва твърдо в Шампионската лига.


"Влюбих се в популярния футбол и започнах да мечтая как с отбора на сърцето ми ще мога да се класирам за мачове срещу най-големите клубове. Но ако тази Суперлига стане реалност, то много хора няма да могат да мечтаят за същото. Обичам футбола и не мога да мълча по тази тема", каза Ерера.


За сметка на това президентът на "Реал" (Мадрид) Флорентино Перес и съсобственикът на "Манчестър юнайтед" Джоел Глейзър смятат това за положително за спорта.


"Това ще отвори нови хоризонти пред играта", каза Глейзър, а Перес, който е първият президент на Суперлигата, добавя: "Ще помогнем на футбола във всеки един аспект и ще го отведем на мястото, което заслужава".


"История на боклука в името на пари"


Новината притесни много и привържениците на отборите, като особено в Англия организациите на запалянковците изразиха остри позиции. Представител на тръста на феновете на "Манчестър юнайтед" Йън Стърлинг обвини ръководителите на любимия си клуб в загърбване на историята.


"Почти цял отбор загина през 1958 г., за да играем в Европа. Това е нашата история, но собствениците я захвърлят на боклука заради пари", коментира Стърлинг пред радио Би Би Си.


"Престъпление срещу футбола": острите реакции след създаването на Суперлигата

© Associated Press


"Хората, които управляват клубовете, не знаят нищо за съперничеството между "Юнайтед" и "Сити". Не знаят нищо и за "Ливърпул", те се интересуват единствено от това да печелят повече пари."


В проведени гласувания онлайн в страната над 80% от запалянковците се обявиха против Суперлигата, а в ефира си в неделя вечер Би Би Си припомни думите на легендарния мениджър на "Юнайтед" сър Мат Бъзби: "Футболът е нищо без фенове".

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Клубен футбол не гледам отдавна.
    Само Европейско и Световно.
    Клубният футбол е бизнес няма интрига който има повече пари печели.
    Като има балъци (които наричат себе си фенове) и да пълнят сметките на Американски милиардери и прехвалени “звезди” които изкарват милиони на година нека да е така.

  2. 2 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3199 Любопитно

    Нали писахте, че нямало да има. Що излъгахте.

  3. 3 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3199 Любопитно

    Нали писахте, че нямало да има. Що излъгахте.

  4. 4 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3199 Любопитно

    Затова ли една трета от новините ви са кой отбор играл с нам кой си и кой треньор кво правил. Някой май е апнал промоцоонни кинти за писане.

  5. 5 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1605 Неутрално

    В крайна сметка всичко опира до пари.Чудя се само как така Байерн,Борусия Дортмунд, ПСЖ ,Марсилия и Лион са извън тази лига.

  6. 6 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    Нема да стане тяхната.
    Фенщината е една трета История и две трети Носталгия.
    Без млада и нова Кръв Лигата ще умре.
    Футболът се гледа заради изненадите когато Отбор от майна си Райна детронира Гранд а не за н на брой дербита па били ите Ел Класико.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  7. 7 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    "......За сметка на това президентът на "Реал" (Мадрид) Флорентино Перес и съсобственикът на "Манчестър юнайтед" Джоел Глейзър смятат това за положително за спорта."

    Шумът на парите са най-важно за собствениците.

  8. 8 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5165 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":

    Мислят трезво и не навсякъде виждат пари. И не на последно място, това са отбори без или малко дългове.

  9. 9 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Невил каза и други работи. Успехите във футбола трябва(ше) да се заслужат. Лийдс се мъчи почти 20 години, за да заслужи правото да играе с Юнайтед и Арсенал.
    Слоганът на Ливърпул уж беше You'll never walk alone. Малките отбори фалират, големите искат милиярди.

  10. 10 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Тези от "суперлигата" ще отнесат супершамарите. "Това е някакъв позор".

    "Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.
  11. 11 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    В крайна сметка всичко опира до пари.Чудя се само как така Байерн, Борусия Дортмунд, ПСЖ ,Марсилия и Лион са извън тази лига.
    —цитат от коментар 5 на Мусаши


    Видяха, че тази лига няма да я бъде. Феновете са против, УЕФА е против, федерациите са против, Висшата лига е против, даже Борис Джонсън и Макрон са против. 12те, които се съгласиха, накрая ще подвият опашки и ще останат без лига и без милиарди, но всички ще ги видят, че са алчни. Байерн, ПСЖ и Борусия пък обратното - ще изглеждат като спасителите на футбола.

  12. 12 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5618 Любопитно

    Арабите се чудят къде да си налеят милиардите.
    Европейските клубове, пък са се отворили лакомо към тях.
    Лакомо д¥пе, кръв с€ре, обаче, както казват старите хора.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  13. 13 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    И у тая лига ще има пръви и последни. К'во си мислят тия, че парите ще им текат вечно ли? Хахахахахаха. Май некои не обичат конкуренцията....

  14. 14 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#1] от "МиГ-29":

    При националите да не е по-различно? И там съдиите много здраво бутат големите отбори за сметка на малките. Помниш ли световното 2 002г.? Ривалдо какъв картон изкара на турчина? Или Бразилия Белгия. Отмениха гол на белгийците без изобщо дори да се разбере защо, и зачетоха нередовен пак на Ривалдо. Балак получи жълт картон на полуфинала. И накрая играчи като Клеберсон, Роке Жуниор и Маркос станаха световни шампиони.

  15. 15 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    Абсолютно е така - това е престъпление срещу футбола.
    Особено неприемливо е това, че в тази грозна идея се включват англиски клубове.
    Точно Англия е страната, в която конкурецията между клубовете ражда най-великото първенство. Да не се връщам повече от 35 г. назад (защото примерите ще бъдат още по-цветни), но пред очите имаше велики примери как малките стават големи, после се сменят от други малки. Нотингам Форест от десетилетия е във второто ниво на Англия, но с Брайън Клъф взе две КЕШ (сега ШЛ). Точно колкото има и "великия" Ювентус. Астън Вила взе КЕШ и по-малко от десетилетие изпадна от Първа дивизия. Ипсуич (с Боби Робсън) взе УЕФА и пак изпадна и няма връщане сред елита и т.н. На север в Шотландия Рейнджърс Глазгоу фалира и започна от нищото....

    Това е най-голямата магия на Англия, но сега големите ѝ клубове стават предатели на идеята. Лошо!

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4170 Неутрално

    До коментар [#12] от "Незнайко в Слънчевия град":

    В този случай кинтите ги дава най-голямата щатска банка.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  17. 17 Профил на Крадливото ромче
    Крадливото ромче
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Да си правят, ама да ги изритат от всички други и никоя телевизия да не ги излъчва. Да ги видим като обеднеят кво ще правят!

    Комунистите са виновни!
  18. 18 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Футболът иска да копира щатските спортове, но дали ще се получи?
    При тази натоварена програма например много по-удобно е да има право на колкото си иска смени един отбор. Така се запазват играчите, а и може да има по 2-3 мача в седмица. Така е възможно някои играчи да играят даже и след 40 г. възраст. В САЩ са затворени първенствата, няма изпадащи и влизащи и все пак първенствата им в някои спортове са най-силните в света и отборът станал шампион се обявява за световен шампион, а не шампион на щатите.

    Анатема на комунизма!
  19. 19 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    УЕФА навремето прекрати КЕШ, защото не беше рентабилно да гледаш Стяуа и Цървена звезда на финал, докато шампиона на Италия отпада във втори кръг. Направи го с густо и гордост. Още през 98ма ги заплашиха със Суперлига и те започнаха да извращават турнира за да угаждат на големите. Еми тва е.

  20. 20 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1943 Неутрално

    Тя без това тая "шампионска лига" е безсмислена, защото отбори, които не са шампиони в страните си се състезават в нея и стават шампиони. Направо да бяха я нарекли "лигата на богатите".
    И сега какво плачат от ФИФА и УЕФА? То и навремето на баскетболистите от НБА им забраняваха да се състезават за националните отбори.

    Анатема на комунизма!
  21. 21 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    АТочно Англия е страната, в която конкурецията между клубовете ражда най-великото първенство.
    —цитат от коментар 15 на inn

    Че собственизите са алчни и нищо друго не ги интересува освен мангизите - ясно и съм съгласен.

    Но иначе какво му е великото на английското първенство (като и на останалите)!?
    Че в отборите, дето уж са водещи, 70-80-90% от играчите и треньорите НЕ СА англичани, дори не са от Островите...
    Бих казал, че тая свинщина с привличането на чужденци стана модна първо в Англия и обезличи техният футбол.

    Същото се отнася ЗА ВСИЧКИ други първенства - Италия, Испания, Франция Германия.
    Че наште "грандове" са същите.

    Отделно огромното пране на пари и черното тото покрай футбола...

    Пъъъъъъъъъъъълна свинщина!
    Затуй спрях да ги гледам - минаха 10 и повече години.
    Даже не гледам и Милан - най-най-най-великият от всички велики...



  22. 22 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Образуването на елит в която и да е област разделя хората и поради това, че богатите ще предлагат много по-добра игра, по-слабите и много от местните първенства съвсем ще заглъхнат, нещо което се наблюдава и у нас.
    Но Борето направо ме разсмива, довчера изри земята под себе си да изкара ВБ-то от "плебса" на съюза, а днес излиза едва ли не сиромахомил.
    Ясно е защо - темата засяга милиони фенове дори само в неговата страна и човека мисли за следващите избори, че покрай пандемията и проблемите в икономиката, не можа да блесне като спасител и вносител на правилните идеи. А ако Шотландия му бие дузпата, съвсем ще я закъса.

  23. 23 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 881 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=I8P80A8vy9I

    Ами това е...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  24. 24 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 586 Неутрално

    Абсолютно е така - това е престъпление срещу футбола.Особено неприемливо е това, че в тази грозна идея се включват англиски клубове.Точно Англия е страната, в която конкурецията между клубовете ражда най-великото първенство. Да не се връщам повече от 35 г. назад (защото примерите ще бъдат още по-цветни), но пред очите имаше велики примери как малките стават големи, после се сменят от други малки. Нотингам Форест от десетилетия е във второто ниво на Англия, но с Брайън Клъф взе две КЕШ (сега ШЛ). Точно колкото има и "великия" Ювентус. Астън Вила взе КЕШ и по-малко от десетилетие изпадна от Първа дивизия. Ипсуич (с Боби Робсън) взе УЕФА и пак изпадна и няма връщане сред елита и т.н. На север в Шотландия Рейнджърс Глазгоу фалира и започна от нищото....Това е най-голямата магия на Англия, но сега големите ѝ клубове стават предатели на идеята. Лошо!
    —цитат от коментар 15 на inn


    Това беше възможно , защото имаше строги регулации, като например, колко чужденци може да има в един отбор. Сега е невъзможно малките да станат големи, всичко опира до пари.

  25. 25 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    По-скоро изглежда като изнудване на УЕФА за да отдели повече пари, защото ще е доста сложно като организация. ФИФА и УЕФА са достатъчно богати и държат правата на всичко, само да забранят играчи участвали в този турнир да играят в европейски и световни първенства за определен период от време и ще стане сложно. Ако не си извънземна звезда ще се замислиш дали да идеш в такъв клуб, най-малко трансферите ще станат колосални. Отделни съдии, кой ще влиза, кой ще го напуска, ако някой спука гуми какво правят.... Отделно, сега играчите са защитени, че клубът ще му плати за да се лицензира, ако няма такава защита пак греда. И накрая, но най-важното публиката, те са фенове не стока, едно е да замъкнеш китайски туристи на мач, съвсем различно е фен да даде последните си пари за билет. Между другото това Домусчиев го научи по трудния начин....

  26. 26 Профил на magistrat
    magistrat
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Искаме или не го искаме, никой няма да ни пита!
    Вижте само кои са тръгнали на война с УЕФА и ФИФА и ще разберете кой ще спечели.

  27. 27 Профил на krokich
    krokich
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Да очакваме и позицията на нашите грандове :-)

  28. 28 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2782 Неутрално

    Няколко най богати отбора се опитват да забогатеят още повече за сметка на хилядите други отбори.
    Ще е интересен отговорът на страните в конфликта
    - федерациите и правителствата
    - спонсорите
    - ощетените отбори и играчи
    - излъчващите срещите
    - запалянковците

  29. 29 Профил на just_a_human
    just_a_human
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Аз сигурно не разбирам , но клубовете са свободни да се сдружават и организират или това става само с благословията на УЕФА?

    Естествено клубовете могат да си направят какъвто искат турнир и не са длъжни да бъде под егидата на УЕФА . Клубовете го правят и освен това казват готови сме да си сътрудничим с УЕФА и не напускаме националните първенства и клубни турнири . Къде е проблемът за клубовете - няма такъв. Къде е проблемът за УЕФА - проблемът е ,че възниква нов турнир , който не е под тяхна организация и няма да получат пари.
    С други думи клубовете се освобождават от паразита УЕФА.

    Как реагира УЕФА - ние Ви изхвърляме от националните и клубни първенства - защо , ами защото не ни допускате да се храним на вашата маса, която клубовете сами са организирали и сами са платили. Това е все едно в ресторанта някой да седне на вашата маса , да яде и пие и накрая да поиска и хонорар за това, че е бил с вас при това непоканен. Как Ви звучи?

    УЕФА няма полезен ход. Ако отстранят клубовете от първенствата , просто клубовете ще поканят още клубове и ще направят едно нормално първенство с 30 отбора и ще си играят 58 мача годишно - ще спечелят не 6 , а поне 10 млрд годишно и с по-малко мачове и бизнеса ще е страхотен и УЕФА няма да вземе нищо.

    Ако бъдат изхвърлени то това е шанс и за по-малките клубове да запълнят вакума от големите в Шампионската Лига и парите ще са същите или не ....? А май няма да са същите , понеже големите няма да са в ШЛ ако ги изхвърлят , т.е. УЕФА печели от присъствието на големите,т.е. няма как да ги изхвърли.

    Нека правим нещата по възможно най-добрият начин и всеки следващ път опитваме да ги правим по-добре.
  30. 30 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Аз съм за "Суперлигата", стига основните и шефове да не бяха най-компороментираните съдийски отбори - Ман Ютд в Англия, Ювентус в Италия и. Реал М в Испания и ШЛ!

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  31. 31 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#21] от "Аскет":


    Но иначе какво му е великото на английското първенство (като и на останалите)!?
    Че в отборите, дето уж са водещи, 70-80-90% от играчите и треньорите НЕ СА англичани, дори не са от Островите...
    Бих казал, че тая свинщина с привличането на чужденци стана модна първо в Англия и обезличи техният футбол.

    Затуй спрях да ги гледам - минаха 10 и повече години.
    Даже не гледам и Милан - най-най-най-великият от всички велики...
    —цитат от коментар 21 на Аскет


    1. Първи взеха да купуват скъпи играчи отвън италианските грандове: Зико, Фалкао, Серезо и т.н. Първият чужденец (не британец) по мой спомен в Англия беше Освалдо (Ози) Ардилес в Тотнъм. Истинска пчеличка, най-работливо момче.
    2. Глобализацията е абсолютно масов процес и в икономиката не може да бъде спряна. И футболът не може да остане в страни.
    3. Спрял си да гледаш преди 10 години: без да го приемеш като заяждане или подигравка, поизпуснал си някои неща от малките, които могат да се поизрепчат на големите: Лестър шампиони; максимално от скоро: Тотнъм - Уст Хям от 3-0 на 3-3 за едно полувреме; Астън Вила - Ливърпул 7-2; Ман. Сити - Лийдс 0-1.

    Та, нека не отписваме Англия като най-най-конкурентната, с най-много шансове малките да стават големи. Много скоро може да се окаже, че поне единият от Лестър и/или Уест Хям изхвърлят Ливърпул или Челси от ШЛ за догодина. Тотнъм са твърдо аут от тези сметки...

  32. 32 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Създаването на Богоизбраната "Първа лига" през 2016г. със силно изразен Богопомазан представител в нея, в лицето на Литекс (тире) София силно наподобява създаването на днешната Лига на богатите. Тире-джиите в момента имат уникалната привилегия да почустват същото, което много от нас неутралните фенове на футбола (а и не дотам неутрални) почувствахме през 2016. Погнуса, неправда, погазване на всякакви чисто човешки, спортно-технически и морални стойности. За някой лев отгоре.

  33. 33 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#31] от "inn":

    Колега, извинявай, но ПЛ не е по-различна от идеята за Суперлигата - пълна комерсализация и мнооого много пари. И цялото това нещо развали футбола в Англия в последните години. Докато не се сетиха, че трябва да вземат и топ треньорите - Клоп и Гуардиола, които дърпат футбола напред. А за смешния национален отбор на най-най-великите футболисти от Англия, няма смисъл и да коментирам. Сега някой друг иска да направи пари и госоподата със синя кръв, дето се убиват от пиене и повръщане всеки уикенд, реват, че някакви псевдо традиции щели да си отидат. Айде стига, не е нужно да има ШЛ 1000 години, нали? Нищо не е вечно.

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  34. 34 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#33] от "Yadada":

    Не е много коректно сравнението ти: между въпросната Суперлига в Европа и ПЛ.
    Какво прочетохме за Суперлигата:
    "В Суперлигата ще участват 20 отбора, като 15 ще са постоянните участници, а пет ще се влизат в надпреварата всяка година".
    https://www.dnevnik.bg/sport/2021/04/19/4200123_bogatite_v_evropeiskiia_futbol_obiaviha_otcepvaneto_si/

    Нещо подобно да има в ПЛ - "гарантирани" членове, пък били те и "основателите"?
    Бая съществен момент, съгласи се...

  35. 35 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 445 Весело

    Е никой ли не знае златното правило?!

    Whoever has the gold, makes the rules!

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  36. 36 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    3. Спрял си да гледаш преди 10 години: без да го приемеш като заяждане или подигравка, поизпуснал си някои неща от малките, които могат да се поизрепчат на големите: Лестър шампиони; максимално от скоро: Тотнъм - Уст Хям от 3-0 на 3-3 за едно полувреме; Астън Вила - Ливърпул 7-2; Ман. Сити - Лийдс 0-1.
    —цитат от коментар 31 на inn

    Айде, ся...
    Бил съм пропуснал...
    Ти спомняш ли си сезон 70/71...
    Последен кръг - Лийдс води 1 точка пред Арсенал и губи от Уест Бромич на свой терен.
    Това е единствената победа за сезона на УБА като гост.

    А помниш ли как Бърнли беше след 20-тия кръг на последно място в 3-та дивизия, а завърши като Първенец (след 46 кръг)...

    А помниш ли в Шотландия, 3-та дивизия...
    Аърдри (лидер) срещу последния Клайд. Домакините удариха 11 (единадест) греди, и в 90-тата минута 0-1...

    А Спартак Пл - Левски СФ!? Спартак май удариха 5-6 греди и загубиха 0-1...

    Гледали сме и помним...
    Помним от 1966 година (че и по-отрано!), вкл. Португалия - КНДР - от 0-3 до 5-3...
    и т.н. и т.н.

    Помним и това - много се кефя!
    https://www.youtube.com/watch?v=YceBkLcF4E8

  37. 37 Профил на Ом
    Ом
    Рейтинг: 34 Неутрално

    Пълна гавра с футбола.

    Най-богатите отбори си искат собствена ШЛ, в която да са вечно класирани. Най-наглото е че три от английските отбори в момента и за ШЛ не се класират, но са ръгнали да правят собствена.

    Фен съм на един от тези 12, но не мисля да ги гледам в тази измислена СуперЛига. Ако им теглят шута от другите първенства ще си е напълно заслужено.

    И браво на Байерн, Борусия, ПСЖ, и който друг се е дръпнал, че стоят на правилната страна

  38. 38 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    До коментар [#36] от "Аскет":

    Удари ме в земята отвсякъде. Аз помня неща от 1980 г. нататък. Мисълта ми беше, че и днес се случват неща, за които след 40 г. ще се пише с умиление. Та, спрял си да гледаш, но някои още имаме мерак да гледаме...

  39. 39 Профил на ToshkoAfrikanski
    ToshkoAfrikanski
    Рейтинг: 27 Неутрално

    За тази ситуация е виновна главно УЕФА, дъъълги години само правеха реверанси на големите и се чудеха как да им угодят. Стигаше се до там, че шампиони на страни като България дори не бяха допускани до Шампионската лига, за сметка на 5-ия в Англия и 4-ия в Италия примерно. Просто сега се стигна до момент в който големите решиха, че са достатъчно могъщи за да си се отцепят в техен турнир и аз лично не мисля, че УЕФА, ФИФА, отделните държавни асоциации или който и да е има силата да спре неизбежното. И няма какво да бъдем наивни, всичко е измислено и проверено юридически много отдавна, правени са сондажи на общественото мнение и рискът много отдавна е преценен. То само като видиш кои ще управляват новата лига (лица като Ф. Перез, Аниели, Глейзър) плюс финансиране от ДЖ.П. Морган и ти става ясно.

    И последно - ние олд скул феновете на тази игра, в която се влюбихме като деца, когато имаше съвсем други ценности може и да сме недоволни, ама тоя "проект" не е направен за нас; той е за новите "инстаграм" и "туитър" фенове, от които има безкрай. Съвсем скоро ще почнат с мачовете в САЩ и (особено) Азия, където стадионите ще са претъпкани и където интересът към "Ливърпул - Реал" ще е много по-голям отколкото към "Ливърпул - Шефилд Ю".

  40. 40 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#36] от "Аскет":

    Аърдри = Еърдри...

    Лапсус клавиатурус!
    ----

    https://en.wikipedia.org/wiki/Airdrieonians_F.C .

  41. 41 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#36] от "Аскет":Удари ме в земята отвсякъде. Аз помня неща от 1980 г. нататък. Мисълта ми беше, че и днес се случват неща, за които след 40 г. ще се пише с умиление. Та, спрял си да гледаш, но някои още имаме мерак да гледаме...
    —цитат от коментар 38 на inn


    Явно си млад човек...

    А от Германия помниш ли!?

    Bayern vs FC Schalke 04 (0:7, 1976)
    https://www.youtube.com/watch?v=li8KMmIQWI0

    ------
    Borussia M - Borussia D. BL-1977/78 (12-0)
    https://www.youtube.com/watch?v=OT-luVpDyjc
    ------
    Оттогаз, освен за Шалке (над всички в Германия!) викам резервно и за Гладбах... :)

  42. 42 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Не мисля, че политици и фенове ще спрат процеса. Статуквото може да е и 100 годишно, но нищо не е вечно. 🤔 При готова система за точкуване, премии и спонсори, всякакви вопли, несъгласия и ефирни стенания са неадекватни, да не кажа жалки... 🤔

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  43. 43 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 757 Неутрално

    То защото сегашния и бъдещия още по-разширен вариант на ШЛ са уникални.
    Особенно в групите, където масово има поне 2 бушона, които се борят да не са последни, та поне в ЛЕ да влязат.
    Затова са недоволни големите.

  44. 44 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    При такива ГОРЕСТНИ новини обикновено пускам любимото си - там-там!!!

    https://www.youtube.com/watch?v=cn6SsgH6jNM

  45. 45 Профил на hal9000
    hal9000
    Рейтинг: 90 Любопитно

    До коментар [#36] от "Аскет":

    Няма как да си ги гледал тези неща, при пооложение, че английски футбол в България се излъчва от 90-те. По онова време през 70-те, най-много да си гледал нещо от КЕШ. А какво да говорим за някакви 3-ти дивизии на Шотландия... Айде кажи честно, в Уикипедия ли ги чети тези неща ?

  46. 46 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    смешен плач, като че ли комерсиализацията на футбола/спорта е от вчера...
    като че ли в ШЛ не участват и не печелят пак 90% един и същи отбори. нямаше вой когато създадоха Висшата Лига, ШЛ, Европейско с 16 и после 24 страни, световно с 48 страни от 2024, безмислената Лига на Нациите, Световно клубно първенство от 24 клуба в Саудитска Арабия...
    УЕФА и ФИФА могат да взимат безумни решения заради пари и в ущърб на клубовете и играчите, а клубовете трябва да се съобразяват, така ли?
    разликата с ШЛ е, че в Суперлигата няма да има изпадащи. за сведение УЕФА реши да пуска 2 клуба на исторически принцип в новата ШЛ от 2024, което е същото.
    включването на нови клубове по финансов критерии не е навредило на американските лиги НБА, НФЛ, МЛС. феновете не са спрели да гледат ШЛ защото е комерсиална, ще гледат и Суперлигата.
    тези клубове не са отказали да играят в местните първенства - обратното местните лиги ги заплашват с изключване.
    защо им е на клубовете които плащат заплатите на играчоите и всички други разходи да плащат отчисления на доказано корумпираните шефове на УЕФА и ФИФА?

    Истината ни прави свободни.
  47. 47 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#30] от "Yadada":

    Всичките 12 отбора от тази суперлига са суперкопроментирани и винаги получават голяма съдийска подкрепа (стига да не играят по между си).

    До коментар [#41] от "Аскет":

    Да не намекваш, че мачът между двете Борусии е уреден? Защото твърдо НЕ е.

    До коментар [#31] от "inn":

    В Италия и Испания има силни чужденци още от 50те и 60те години. Ди Стефано, Пушкаш. В Италия пък играят най-силните шведи, плюс други звезди като Хелмут Халер. И в Германия има гръмки трансфери преди 80те, примерно Кийгън в Хамбург или Алан Симонсен в Гладбах.

  48. 48 Профил на hal9000
    hal9000
    Рейтинг: 90 Неутрално

    До коментар [#47] от "kazushi":

    Имало е, но масово южноамериканците нахлуват в Европа през 80-те , основно в италианското калчо. И именно това довежда до увеличението на силата и богатството на доста отбори в Европа и налага реформата за преструктуриране на КЕШ в ШЛ в нач на 90-те. Стария формат отеснява за толкова силни отбори. Първия милионен трансфер, мисля че е на Марадона от Барселона в Наполи. А един от първите клубове които започнаха да развалят футбола и дадоха начало на меркантилизирането му, са Милан на Берлускони. Не случайно, Берлускони е и първия който предлага идеята за Суперлига, още през 1998 год. Но тогава не е подкрепен от никой, понеже ШЛ, е все още млад формат.

  49. 49 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Искаме или не го искаме, никой няма да ни пита!Вижте само кои са тръгнали на война с УЕФА и ФИФА и ще разберете кой ще спечели.
    —цитат от коментар 26 на magistrat


    Нашият отговор може да бъде като не платим на съответната кабеларка за излъчването.

  50. 50 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#36] от "Аскет":Няма как да си ги гледал тези неща, при пооложение, че английски футбол в България се излъчва от 90-те. По онова време през 70-те, най-много да си гледал нещо от КЕШ. А какво да говорим за някакви 3-ти дивизии на Шотландия... Айде кажи честно, в Уикипедия ли ги чети тези неща ?
    —цитат от коментар 45 на hal9000


    Играехме тото 1... Сега е лесно, но тогаз събрахме резултатите от ВСИЧКИ първенства на Англия, Италия, Германия... В Народната имаше всевъзможни футболни списания - английски...
    Плюс Морнинг стар, Таймс, Спорт-тото, Футбол...

    Пр. - Ази слушах ДЕНОНОЩНО ББС* (английското!) и предаването на Пати Фини + спортните новини, където се разнищваха потънко ВСЯКАКВИ мачове...
    И великолепните коментатори - особено Брайн Батлър и Линда Спър...
    Когато ЦСКА елиминира Ливърпул - непрекъснато за това говореха...
    и т.н. и т.н.

    По-късно във Всяка неделя редовно имаше откъсчета от първенствата...

    От Световното 1966 г. нищо не се пропусна - даваха всичко по телевизията...

    Ти сега остава да не си гледал и полуфиналите за ШЛ (КЕШ) на ЦСКА с Интер...

    Защо си мислиш, че Футболът започва от твоето рождение!?
    Егати!

    -----
    заб.* - за да си шлифовам английския... Слушах всичко наред - като се започне от Летърс фром Америка на Алистър Кук, мине се пре финансовите новини и се стигне до проповедите на разричните религии..

    Извод: дръж се по-прилично!

  51. 51 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#45] от "hal9000":

    Ще те замоля най-официално да ИЗТЕГЛИШ от Интернетя тоя ДОЛНОПРОБЕН донос в мой адрез...

    Предполагам не си гледал нито Пеле, нито Гаринча, нито Еузубио, Торес, Симоес, Колуна, Кройф, Хулсхоф, Неескенс, Бекенбауер, Якимов, Пенев, Гаганелов, Симеонов, Шаламанов, Гунди, Котков, Соколов...
    Слагам бас, че не си гледал ДОРИ Пеци и Меци...
    Егати!

  52. 52 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#48] от "hal9000":

    Ами не е точно така. Интер е собственост на бащата на Морати още през 60те. И той е петролен милионер. Като печелят КЕШ два пъти подред имат един бразилец в отбора, повече отколкото имаха в началото на 90те. Милан като печелят първия си КЕШ имат двама латиноси.
    Иначе през 80те Серия А избухна. Всеки отбор си имаше по един чужденец супер звезда. Включително и слаби по принцип отбори като Верона. До края на деветдесетте италианските отбори бяха най-силните. Флорентино ги свали с идеята си за Галактико.

  53. 53 Профил на hal9000
    hal9000
    Рейтинг: 90 Неутрално

    До коментар [#51] от "Аскет":

    По-кротко бумър

  54. 54 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3978 Неутрално

    Клубен футбол не гледам отдавна.Само Европейско и Световно.Клубният футбол е бизнес няма интрига който има повече пари печели.Като има балъци (които наричат себе си фенове) и да пълнят сметките на Американски милиардери и прехвалени “звезди” които изкарват милиони на година нека да е така.
    —цитат от коментар 1 на МиГ-29


    Душа
    Гледай си така наречените Европейско и Световно
    на НАТУРАЛИЗИРАНИТЕ албанци за Швейцария
    с натурализираните петокласни бразилци за България

    Нас ни остави да се мъчим гледайки ЗАСЛУЖЕНО ПРЕХВАЛЕНИТЕ ЗВЕЗДИ
    като МЕСИ РОНАЛДО и СЪОТБОРНИЦИТЕ ИМ от СУПЕРЛИГАТА
    на които ВСЕКИ ЦЕНТ ОТ МИЛИОНИТЕ ИМ Е ЗАСЛУЖЕН и ПРЕЗАСЛУЖЕН

  55. 55 Профил на hal9000
    hal9000
    Рейтинг: 90 Неутрално

    До коментар [#52] от "kazushi":

    Аз никъде не съм казал, че не е имало чужденци в Европа и преди 80те. Но МАСОВО това се случи през 80-те, основно в Италия, но и в другите страни. Също и парите рязко скочиха в този спорт именно през това десетилетия - първите милиони са от тогава. Реално пропастта между бедни и богати започва да нараства в средата на 80-те. Всичко това води до разформироването на структурата на КЕШ. Флорентино ги засенчи в началото на века, но първата идея за Суперлига е на Берлускони в края на 90те.

  56. 56 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    До коментар [#51] от "Аскет":По-кротко бумър
    —цитат от коментар 53 на hal9000


    Дръж се прилично, бе, джендър...

  57. 57 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Вече обявиха, че ще има промени и в ШЛ! Гари Невил против ли е? Моля, някой да ми каже веднага!

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  58. 58 Профил на VeLikoV
    VeLikoV
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Още преди години УЕФА се комерсиализира, но остави вратичка и за малките отбори да се борят за място при "големите". Но не спря да угажда на богатите. Днес вече говорим за квоти по "престиж" в ШЛ на някакви "грандове", които 30 години не могат да спечелят вътрешно първенство. В същото време създават нов турнир за най-бедните и правят пропастта по-голяма. Освен самите федерации, президентите и футболистите на останалите отбори в първенствата да бойкотират подобна лига.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK