Джиро д'Италия 2021: състезание с много претенденти и без изявен фаворит

Джиро д'Италия 2021: състезание с много претенденти и без изявен фаворит

© RCS Sport



С индивидуално бягане по часовник по улиците на Торино днес започва Обиколката на Италия - първата триседмична надпревара в колоезденето за 2021 г. По традиция Джирото ще предложи сериозни изпитания на състезателите, които в рамките на 21 етапа трябва да изминат 3479.9 километра преди финала в Милано на 30 май.


По време на състезанието ще бъдат преодолени 44 изкачвания, обща денивелация от 47 хиляди метра, а организаторите са подбрали маршрут, който дава шанс за изява на всички - от добрите катерачи до най-бързите спринтьори.


През тази година Джиро д'Италия ще покаже кой ще наследи Тао Харт като носител на розовата фланелка. Надпреварата се завръща в обичайното си място през сезона и се провежда само шест месеца след последното си издание.


Ключовите етапи




През 2021 г. организаторите на Джиро д'Италия успяха да привлекат за участие голяма част от катерачите в колоната с наличието на само два часовника с обща дължина 38.9 км (двойно по-малко от Обиколката на Франция). Освен това състезанието предлага седем финала на изкачвания и брутална трета седмица.


До първия почивен ден колоната ще трябва да се справи с няколко трудни етапа - четвъртият предлага стръмно изкачване 2 км преди финала, шестият завършва на 15-километрово изкачване, а деветият на височина от първа категория.



Като първи ключов етап обаче се очаква 11-ият, с който започва втората седмица. В него колоездачите ще преминат през сектори с чакъл, известни от класиката "Страде Бианке". Втората седмица предлага и двата най-тежки планински етапа - 14-ият (22 май) завършва на страховитото изкачване Монте Дзонколан. Два дни по-късно е кралският етап - 212 км с четири изкачвания, като последните три са на над 2000 метра, преди да се финишира със спускане към Кортина д'Ампецо.


В третата седмица има три финала на изкачвания (17, 19 и 20 етап) преди последният часовник с дължина от 30 километра, който ще определи шампиона.


Плеяда от претенденти


"Много кандидати, но без изявен лидер" - така "Гадзета дело Спорт" описа ситуацията преди началото на състезанието. След като през 2020 г. надпреварата не успя да се проведе през май това повлия върху стартовия ѝ списък, но сега той е повече от впечатляващ.


Експерти и фенове очакват с голям интерес завръщането на Ремко Евенепул, който близо 9 месеца не е участвал в състезание. Белгийският суперталант падна тежко в Обиколката на Ломбардия миналия август, но в Джирото ще запише дебют в триседмично състезание. Въпреки липсата на опит в голяма обиколка, 21-годишният Евенепул е считан за един от претендентите.


Ремко Евенепул.

© RCS Sport

Ремко Евенепул.


За първи път в Обиколката на Италия ще кара и Еган Бернал, който води съставът на "Инеос". Колумбиецът претърпя крах през 2020 г., напускайки Тур дьо Франс с проблеми в гърба, а според информациите травмите му не са напълно отшумели. Самият Бернал обаче обяви, че целта му е розовата фланелка. Освен на Бернал "Инеос" ще разчита и на Павел Сиваков.


Благодарение на добрата си форма като фаворит на много експерти и на букмейкърите стартира Саймън Йейтс. Британецът триумфира в Обиколката на Алпите и ще опита да спечели, след като през 2018 г. две седмици водеше в Джирото.


На старт е и ветеранът Винченцо Нибали. Двукратният победител (2013 и 2016 г.) счупи китка само преди три седмици, но ще кара със специална шина.


Еган Бернал е един от големите фаворити за победата.

© RCS Sport

Еган Бернал е един от големите фаворити за победата.


Като претенденти за подиума, а и за победата пристигат Микел Ланда (трети от 2015 г.) и Хю Карти (трети в последната Вуелта). В битката за генералното класиране ще се включат още Александър Власов, Жоао Алмейда, Емануел Бухман, Марк Солер, Джордж Бенет, Дан Мартин, Ромен Барде и Джай Хиндли, който е подгласник от 2020 г.


За втора поредна година Петер Саган реши да участва в Джирото и да се бори за цикламената фланелка. Словакът, който ще се цели в точки на всички спринтове и в малко по-трудни финали ще има сериозна конкуренция, тъй като в тазогидшното Джиро чистите спринтьори ще имат между пет и седем възможности за изява.


На старт от спринтьорите застават Кейлъб Юън, Елиа Вивиани, Фернандо Гавирия, европейският шампион Джакомо Ницоло, Тим Мерлие, както и Дилан Хроневехен. Нидерландецът прави своето завръщане след 9-месечна санкция заради причинения от него инцидент в Обиколката на Полша.

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4409 Неутрално

    Страхотно зрелище се очертава, дано неизбежните падания да не са фатални за крайното класиране.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  2. 2 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    Най-интересната обиколка в колоезденето. Интрига ог първия да последния етап. Тежки часовници, много планински етапи и почти никакви равнинни етапи за лигльовци. Нищо общо с пародията на Тура - 14 равнинни етапи за лигльовци, 4-5 планински етапа и финалният етап е разходка за здраве с чаша шампанско в ръка...

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  3. 3 Профил на martinesx
    martinesx
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lou":

    Нищо общо с истината. Джирото е интересно, защото е отворено, обикновено няма отбори, които да се опитват да го контролират изцяло и затова се постигат изненадващи резултати. Докато в Тура големите отбори участват с най-доброто, което разполагат, всички звезди са там и напрежението в колоната е огромно и всяка грешка се наказва жестоко. Затова и Тура винаги е по-затвотрен и контролиран, но и това се променя в последните години. Само сравни стартлистите на двете състезания. Къде са Роглич, Погачар, Фрум, Томас, Валверде, Алафилип, Ван дер Пол, Ван Аерт... Тура си е Тур;)

  4. 4 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4220 Неутрално

    Джирото се очертава много интересно тази година!

  5. 5 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#3] от "martinesx":

    Да, Тура си е Тур... Друго си е да караш 160-километрови равнини етапи скрит в групата, а не да се мъчиш да катериш сам баир след баир, както е в Джирото. Стоиш си на топло и сигурно в групата, отдъхваш си и 500 метра преди финала излизаш начело, за да вземеш бонуса или етапната победа. И караш само 20 етапа, защото последният е разходка с чаша шампанско. Каква драма, какъв съспенс!

    Големите звезди не ходят в Тура, защото е по-елитен, а защото е по-лесен. В целия Тур има 1-2 етапа в Пиринеите и 2-3 в алпите. Останалото е гладко като тепсия. Затова и големите си почиват в групата 14 етапа, за да пестят сили за тези 5 планински. Истинските бойци ходят в Джирото. Там става касапницата. Три седмици баир след баир, край нямат.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  6. 6 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    До коментар [#5] от "Lou":

    Малко крайно изказване. И на мен Джирото ми е по-интересно, защото и т.нар спринтьорски етапи са с начупен релеф. Особено финалите, които могат да бъдат направо опасни. Но факт е, че Турът е най-престижното колоездачно състезание. С най-голяма гледаемост. И хората , които не се интересуват от колоездене знаят за Тур Дьо Франс. В исторически контекст до един момент Джирото е било по-скоро местно италианско състезание. Големите състезатели , които не са били италианци са предпочитали Тур-а.

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5483 Неутрално

    С удоволствие наблюдавам Джирото и красотите които предлага

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3336 Неутрално

    С удоволствие наблюдавам Джирото и красотите които предлага
    —цитат от коментар 7 на pet_fire


    +++++++++++
    Гледам го преди всичко заради пейзажите.

    Еретик
  9. 9 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 4598 Любопитно

    Джиро миро, кой има полза от подобни зрелища, товарещи екологично нашата планета?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK