С отлична стратегия в края Хамилтън излъга Верстапен за успеха в Испания

С отлична стратегия в края Хамилтън излъга Верстапен за успеха в Испания

© Reuters



Световният шампион Люис Хамилтън записа трета победа от четири старта за сезона във Формула 1. Британецът заслужи успеха в Гран при на Испания след отлична стратегия на "Мерцедес".


Шест обиколки преди края на състезанието Хамилтън изпревари Макс Верстапен благодарение на второ спиране в бокса, при което пилотът на "сребърните стрели" сложи нови гуми и впоследствие стопи голямото си изоставане.


Световният шампион беше на 23 секунди от първото място при оставащи 23 обиколки. В същото време Верстапен остана на пистата и това му коства победата, като той беше настигнат. В края нидерландецът също влезе в бокса за нови гуми в търсене на най-бърза обиколка и успя да я постигне.




Това е пети пореден и общо шести успех за Хамилтън в Барселона. Британецът вече има 98 победи във Формула 1.


Трети и четвърти в състезанието се наредиха Валтери Ботас ("Мерцедес") и Шарл Льоклер ("Ферари"). Десетката допълниха Серхио Перес ("Ред бул"), Даниел Рикардо ("Макларън"), Карлос Сайнц ("Ферари"), Ландо Норис ("Макларън"), Естебан Окон ("Алпин") и Пиер Гасли ("Алфа Таури").



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2600 Весело

    Мерчо и Хам май вече мислят за по-следващата титла !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    Отново Ред Бул и Верстапен се изложиха със стратегия и каране, въпреки, че имаха по-добрата кола. Хамилтън показа защо е номер 1 за последните 10 години.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  3. 3 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Всички, включително Скай очакваха това второ спиране, така че не виждам какво му беше изненадващото.

    Изненадващо спиране бе първото на Верстапен, който не предупреди бокса и затова го забавиха, макар че нямаше значение.

    Състезанието свърши когато минаха на Медиум. Мерцедес са с малко над една десета по-бързи от РБ с меките гуми, а с Медиум разликата вече отиваше на над три десети, което бе видно и в Португалия и тук от петъка досега. Верстапен прави чудеса, но няма как да бие подобна разлика. А Ботас пак не пропусна да се покаже.

  4. 4 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#2] от "vesolr":

    Къде я видя по-добрата РБ кола? Вече дори пристрастните коментатори от Скай признават, че Мерцедес е доста по-бърз, а Тото Волф още след второто състезание също призна, че са с по-добра кола от РБ. Верстапен прави разликата да изглежда малка, но едва ли има друг пилот способен на същото.

  5. 5 Профил на Ганьо  фюриозо балканико
    Ганьо фюриозо балканико
    Рейтинг: 172 Неутрално

    Въпреки по-добрата си кола, Верстапен е далеч от уменията на Хамилтън.

  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3212 Неутрално

    Ами не знам дали Хамилтън ги лъже или мозъците от Бракли.Няма смисъл да се спори кой е най добър пилот.Когато се съберат тези две величини + инжинерите на Мерцедес и то си се нарежда пъзела.За Ред Бул е много важно да задържат Ейдриън Нюй.

  7. 7 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Мерцедес смятат по-донбре от Ред Бул и с това се изчерпва цялото състезание.

  8. 8 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Не знам какво точно да бъде, но след като от Мерцедес им правят този номер за втори път, в следващия случай от Ред Бул трябва да измислят нещо по-различно от това да стоят като sitting duck, както сам се припозна Верстапен.

  9. 9 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    Второто спиране на Люис направи състезанието интересно.

  10. 10 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Бравос на Хамилтон,успешен е кат нашия редник Киро!🥳👍

    Много съм прост
  11. 11 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#8] от "kritikar":

    И какво да направят РБ? Резервният им комплект Медиум бе също използван и 5 обиколки по-стар от този на Хамилтън. Ако бяха спрели веднага след Хамилтън, дори да беше излязъл Верстапен първи, щеше да бъде изпреварен заради по-старите гуми и разликата от над три десети на обиколка в полза на Мерцедес с Медиум. Меки и твърди гуми са даже по-лош избор.

    В момента, в който Хамилтън влезе втори път в бокса, РБ знаеха, че нищо не могат да направят, освен да разчитат на кола за сигурност. Това им беше тактиката, но нямаше инцидент и съответно си взеха максимума с второто място и най-бързата обиколка.

  12. 12 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Днес имаше ли човечета, които да бутат колата на Хамилтън?
    Вчера един беше видял такива в квалификацията.

  13. 13 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#8] от "kritikar":И какво да направят РБ?...РБ знаеха, че нищо не могат да направят, освен да разчитат на кола за сигурност. ...
    —цитат от коментар 11 на Capo


    И как щеше да помогне кола за сигурност?
    Да стопи преднината на Макс от 21 до 2 секунди.
    Не гледайте Ф1 по Диема! Дори албанци и руснаци гледат това което коментират.

  14. 14 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#11] от "Capo":

    Най-вероятно е така, както казваш. Тогава да спират да мърморят за всяко нещо и да се захващат здраво за работа, защото вече изостават във всички компоненти и при всякакви условия. Единствено засега смелостта на Верстапен, защото иначе няма какво друго, го държи близо и прави нещата малко по-розови, но по същество са трагедия. Та те днес загубиха с 15 секунди. Какво да говорим повече.

  15. 15 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#13] от "yavooor":

    Кола за сигурност в подходящ момент е безплатен бокс за нови гуми, без да губиш позиция. Прословут пример и за повече е маневрата на Бриаторе с Крашгейт през 2008 г., което впоследствие индиректно помогна и на Хамилтън да вземе титлата.

    Преднината на Врестапен си беше заминала и без това. С нови гуми обаче можеше да се бори по-дълго.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  17. 17 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 135 Неутрално

    Наще специалисти ще продължават да си обясняват как всичко е в колата и Хамилтън не е даже средно ниво шофьор и го бутат щото е черен. Реалността обаче ще продължава с шамарите като този!

  18. 18 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    Днес Верстапен за пореден път доказа, че не отстъпва на Хамилтън, като пилотски качества. По всичко друго обаче Ред Бул изостават от Мерцедес.

  19. 19 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Наще специалисти ще продължават да си обясняват как всичко е в колата и Хамилтън не е даже средно ниво шофьор и го бутат щото е черен. Реалността обаче ще продължава с шамарите като този!
    —цитат от коментар 17 на L Glassman


    Не забелязвам сериозните хора, които разбират от Формула 1 да омаловажават качествата на Хамилтън, но истината е, че болидът на Мерцедес е просто много по-добър дори от най-близкия преследвач, така че с такава кола безспорно класен пилот като Хамилтън, няма проблеми да побеждава.

    Впрочем,като стана дума за качества на болиди и на пилоти, нека Ви припомня какво направи Ръсел миналата година с колата на Люс.
    Точка по въпроса

  20. 20 Профил на Араламбене му е майката
    Араламбене му е майката
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Едно спиране за смяна на гуми може да е малка, хитра пресметливост, ама чак пък "стратегия"...

  21. 21 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Това в което РБ са по-добри е работата в бокса. Не схващам защо просто не копират стратегията на Мерцедес.

  22. 22 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Едно спиране за смяна на гуми може да е малка, хитра пресметливост, ама чак пък "стратегия"...
    —цитат от коментар 20 на Араламбене му е майката


    Смяната на гуми е тактика, не стратегия.
    Стратегия е избора на производител на гуми (забранено от ФИА).

  23. 23 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Едно спиране за смяна на гуми може да е малка, хитра пресметливост, ама чак пък "стратегия"...
    —цитат от коментар 20 на Араламбене му е майката


    Когато Хамилтън догони Верстапен преди смяната на гуми се видя, че просто няма как да го изпревари. Ако РБ бяха направили стоп една обиколка след Мерцедес най-вероятно щяха да спечелят.

  24. 24 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#21] от "3biri":

    Защото не могат да я копират. РБ са по-слабата кола. Да видим възможностите:

    Хамилтън бе по-бърз от Верстапен преди първи питстоп с малко под две десети на обиколка. И това като имаме предвид, че Верстапен го бавеше зад себе си. Да речем Хамилтън влиза първи в бокса, излиза на чиста писта, прави доста по-бърза обиколка/и от Ред Була и излиза първи безпроблемно. Верстапен няма шанс да гони с по-слабата кола и състезанието приключва.

    В случая Верстапен влезе първи, разчитайки на трафика да забави малко Хамилтън, което и се получи, но с гуми Медиум Мерцедес е още по-бърз от РБ отколкото на Софт и това се видя много ясно. Тук вече РБ са безпомощни и Мерцедес разполагат с всяка стратегия, която си поискат. РБ нямаха подходящ резервен комплект Медиум, а и да имаха, не можеха да рискуват влизане в бокса, тъй като Хамилтън и Ботас щяха със сигурност да финишират първи и втори, дори да бяха продължили Мерцедесите до финала без спиране - по-бърза кола с по-добра работа на гумите от РБ. Тук РБ вече знаеха, че се борят за второто място поради слабия Ботас и евентуално на някакво чудо с кола за сигурност.

  25. 25 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#23] от "3biri":

    Обясних няколко пъти. Нямаше как да стане. Поради много причини. Хамилтън щеше да изпревари Верстапен и без втората смяна на гуми, но по-безопасната стратегия беше с втора смяна. Мерцедес не са забравили спуканите гуми миналата година в Англия.

  26. 26 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Неутрално

    До коментар [#25] от "Capo":

    Това каза и Хамилтън по време на интервюто след състезанието, че е имал възможност да изпревари съперника си но е решил да спазва нарежданията от бокса и отбора. За разлика от Ботас.

    klimentm
  27. 27 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Единствения вариант да се направи реална класация на пилотите само на основа на техните пилотски качества е всички пилоти да карат еднакви коли с еднакви настройки. Хамилтън е велик пилот но нима някой вярва, че ако той започне да кара кола от друг отбор пак ще стане световен шампион!

  28. 28 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3950 Неутрално

    До коментар [#27] от "constatator":

    В момента имаме още двама световни шампиони които не блестят с нищо в по слаби отбори.

    klimentm
  29. 29 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Аз съм сигурен, че ако сега Хамилтън и Верстапен си сменят отборите шампион ще стане Верстапен с колата на Мерцедес.

  30. 30 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    До коментар [#28] от "klimentm":

    Всъщност шампионите са трима. Иначе си прав, че и тримата не блестят особено.

  31. 31 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#28] от "klimentm":

    Ами ти току що даде отговор как ще изглежда и Хамилтън...в по-слаби отбори.

  32. 32 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 1060 Неутрално

    До коментар [#29] от "constatator":

    Достатъчно е да си припомним, какво направи Джордж Ръсел миналия сезон. При това с кола, която не беше за него и му беше неудобна, по собствените му думи.

  33. 33 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#32] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    И сравним представянето на Ръсел в единственото му Мерцедес състезание с пилотите, които тази година имат нов отбор и дори след четири кръга не са се нагодили съвсем към колата по собствените им думи. Не знам дали това говори много за Ръсел или за Ботас.

  34. 34 Профил на Wornoxmaniak    vs Фейсбук дупката на Славуца от Чалгария
    Wornoxmaniak vs Фейсбук дупката на Славуца от Чалгария
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Хамилтън.

    Жалка история.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  35. 35 Профил на Ганьо  фюриозо балканико
    Ганьо фюриозо балканико
    Рейтинг: 172 Неутрално

    Хамилтън.Жалка история.
    —цитат от коментар 34 на Wornoxmaniak подложен на патетична реторика демагогия пропаганда


    Но 9 титли.

  36. 36 Профил на rgt23626120
    rgt23626120
    Рейтинг: 20 Неутрално




    [quote#35:"Ганьо фюриозо балканико"][/quote]

    и най добрия му старт на сезон до сега! :)

  37. 37 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Бравос на Хамилтон,успешен е кат нашия редник Киро!🥳👍
    —цитат от коментар 10 на Тошо Кочев



    Кристално ясно се вижда, защо Хамилтън побеждава, докато за победите на Редник Киро, понякога се налага някой да се подлага на детектор на лъжата...

  38. 38 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    До коментар [#4] от "Capo":

    Има естествено - Луис Хамилтън се казва.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  39. 39 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#38] от "vesolr":

    Хамилтън с най-бързата кола през 2007 и 2012 не можа да вземе титлите, като 2012та не влезе и в тройката, едва би средняк като Маса през 2008 г., въпреки пак по-бързия си Макларън, беше бит от остаряващия Бътън и после от непостоянния Розберг. А когато колата му не беше най-бърза, изобщо изчезваше в миманса и не се пречкаше на водачите. Никога не е успявал да вкара очевидно по-бавна кола в битка за титлата, за разлика от Прост, Шумахер или Алонсо например. А изброените са се борели за титла с коли, които са по-зле от най-слабите коли, които Хамилтън изобщо е карал. Алонсо например размазваше Хамилтън в шампионата с по-слабото си Ферари.

  40. 40 Профил на Ганьо  фюриозо балканико
    Ганьо фюриозо балканико
    Рейтинг: 172 Неутрално

    До коментар [#38] от "vesolr":Хамилтън с най-бързата кола през 2007 и 2012 не можа да вземе титлите, като 2012та не влезе и в тройката, едва би средняк като Маса през 2008 г., въпреки пак по-бързия си Макларън, беше бит от остаряващия Бътън и после от непостоянния Розберг. А когато колата му не беше най-бърза, изобщо изчезваше в миманса и не се пречкаше на водачите. Никога не е успявал да вкара очевидно по-бавна кола в битка за титлата, за разлика от Прост, Шумахер или Алонсо например. А изброените са се борели за титла с коли, които са по-зле от най-слабите коли, които Хамилтън изобщо е карал. Алонсо например размазваше Хамилтън в шампионата с по-слабото си Ферари.
    —цитат от коментар 39 на Capo


    Че кога успя да напрай тогава 9 титли? Той да не е на 70 и да ги бие с ишиас и шиповете в лактите?

  41. 41 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ганьо фюриозо балканико":

    Кажи кои са деветте титли. Кои години ги броиш двойни?

  42. 42 Профил на Ганьо  фюриозо балканико
    Ганьо фюриозо балканико
    Рейтинг: 172 Неутрално

    До коментар [#40] от "Ганьо фюриозо балканико":Кажи кои са деветте титли. Кои години ги броиш двойни?
    —цитат от коментар 41 на Capo


    Амчи колко титли има? Тая я брой и нея вече. Десетата виждам на хоризонта.

  43. 43 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3418 Неутрално

    едните правят коли, другите шербет

  44. 44 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално


    До коментар [#39] от "Capo":

    Хамилтън през 2007 беше новобранец и Алонсо се озори много с него. Алонсо никога не е размазвал Хамилтън с равностойна кола. А от няколко години Хамилтън размазва всички.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  45. 45 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#44] от "vesolr":

    Ферарито на Алонсо беше по-слабо от Макларъна на Хамилтън през 2010 и 2012 г. Резултатите в шампионата говорят сами.

    А през 2007 г. самият Рон Денис заяви през сезона, че "Ние се състезаваме срещу Алонсо". Целият отбор на Макларън беше поставен в полза на Хамилтън, прецакваха стратегията на Алонсо и доведоха до един от най-слабите му сезони. Алонсо се бореше с политиката в тима, а после се отказа и даже не си даваше зор в състезанията. И когато Алонсо майсторски си върна на Хамилтън един път за прецаканата си стратегия, Рон Денис писна до небесата и осигури на Алонсо наказание да стартира далеч зад Хамилтън. При равни условия в отбора, Алонсо печелеше титлата с лекота, а накрая Хамилтън я изпусна срещу Райконен, който пък кара много слабо повече от половината сезон.

  46. 46 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    До коментар [#45] от "Capo":

    Естествено, че Хамилтън се състезава срещу Алонсо, ти какво искаш - да му бъде изтривалка втори пилот като Рубенс във Ферари ли? Това бяха извадени от контекст думи и се имаше предвид конкретна квалификация или състезание, а не това, че отборът е против Алонсо. Алонсо ако беше показал малко повече зрялост вместо да се цупи и да нарушава правилата, щеше да е шампион.
    Райконен кара много силно през целия сезон според възможностите на колата и най-вече нейната надеждност. Това позволи на Макларън да дръпнат, но постоянството и силното каране на Райконен му донесе титлата, докато караниците и плачът на Алонсо го провалиха.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  47. 47 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#46] от "vesolr":

    Виждам кой чете и се облъчва от британска преса и сайтове.

  48. 48 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Весело

    До коментар [#47] от "Capo":

    Четящите "безпристрастната" испанска преса отдалеч си личат.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#2] от "vesolr":

    Къде е тази по-добра кола на Ред Бул и Верстапен....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#17] от "L Glassman":

    Наще, ваще, важното е награмотни, неинформирани и незаинтересовани да си изказват за каквото им падне.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#46] от "vesolr":

    Не си спомням Алосно да е нарушавал правила. Наруши отборна уговорка, след като Хамилтън направи същото. А и ми е много интересно как всички го отнесоха със спайгейт, чак някакви имейли пуснаха между Алонсо и тестовия пилот, без да има основа за някакви последствия за пилота, а само Хамилтън ни лук ял, ни лук мирисал. Все едно изобщо не е бил в Макларън през 2007.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#44] от "vesolr":

    Само че новобранец в Макларън беше Алонсо, докато Хамилтън е бил в отбора още от малък и са го отглеждали като писано айце.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#32] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    +++++++

    Къса им е паметта на някои.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#51] от "deutschwagen":

    В документите в разследването на ФИА имаше много интересен пасаж. Казали на всички пилоти, които имат връзка със случая да съдействат, иначе лошо и да си цункат лиценза доживот. Само един пилот (ненаименован) отказал, като заявил "Нищо не знам, не чух, не видях". И го оставили така, без да го разследват изобщо и без да изпълнят заплахата от санкции, ако не съдейства. В документите също се виждат имената на съдействалите. Умните да познаят кое липсва.

    От това, което се изнесе от Алонсо и механици в отбора от онуй време, Алонсо е бил тотално изолиран по заповед на Рон Денис. Всичките настройки и данни на Алонсо отивали при Хамилтън, а обратна връзка нямало. Алонсо първи трябвало да помага на Хамилтън за изтегляне и т.н., а после Хамилтън някак забравял, че трябва да върне услугата. Затова и Алонсо почнал да си крие данните, нещо което и Розберг причини на Хамилтън през 2016 г. Алонсо също започна да пренебрегва отборни заповеди, което видяхме как му се отрази на Хамилтън във втората половина на сезона - нямаше съотборник да помага и покрива, а Райконен се събуди.

    Едно от най-забавните неща в цялата схема е, че Алонсо отишъл при Рон Денис и му казал, че ако не престане с двойните стандарти, ще каже на ФИА за откраднатите данни от Ферари. Рон Денис, щото е идиот, почва да тръби на всеослушание - пред ФИА и пред медии - че Алонсо може да каже, че има откраднати документи от Ферари, но това са глупости и не отговарят на истината. Към тази дата Ферари знае за шпионажа. ФИА също отдавна знае за шпионажа, обаче се надява да мине тихо, без скандали и с тайни споразумения. И Рон Денис изкарва всичко на показ, предизвиква разследвания и вбесява ФИА. Както каза Макс Мозли за 100те милиона глоба на Макларън - "5 милиона за шпионажа и 95 милиона, защото Рон е задник".

  55. 55 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    До коментар [#51] от "deutschwagen":

    Нарочно се заседя в бокса, за да не може Хамилтън да врътне обиколка в края на квалификацията. Това беше детинска постъпка, заради която стюардите го наказаха, иначе без проблем щеше да е в тройката на състезанието, което му осигуряваше титлата в края на сезона.
    Хамилтън го провокира - това също беше мръсна постъпка, но Алонсо трябваше да търси компенсация чрез отбора, а не да тръгва на саморазправа.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  56. 56 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    До коментар [#52] от "deutschwagen":

    Едно е новобранец във Ф1, друго е новобранец в отбора, но с 2 титли зад гърба си. То по тази логика тест-пилотите на всеки отбор са в по-привилегировано положение от новодошлата звезда-шампион.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  57. 57 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#55] от "vesolr":

    Я си припомни защо се наложи заседяването в бокса на първо време. Защото отборът слага преди това грешни и стари гуми на Алонсо. С оглед всичко, което се случва към този момент, изглежда едва ли не умишлен саботаж в полза на Хамилтън. Каквото повикало, такова се обадило.

  58. 58 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    До коментар [#57] от "Capo":
    Не е зле ти да си спомниш.
    Алонсо умишлено остана 10 секунди неподвижен СЛЕД смяната на гумите докато Хамилтън се беше наредил след него и чакаше. Влезе в квалификационната си обиколка секунди преди да изтече времето, а Хамилтън закъсня с няколко секунди благодарение на това умишлено забавяне след като вече беше обслужен и готов да потегли.
    За мен неспазването на уговорката от страна на Хамилтън беше грозно и мръсно, но не бяха нарушени никакви правила. Докато постъпката на Алонсо "да му се обади", т.е. да си го върне, беше детинска и глупава. Ако просто си гледаше своето каране без да се нерви излишно, щеше да е шампион.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  59. 59 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#58] от "vesolr":

    Алонсо остана неподвижен, а и спореше с бокса защо му слагат стари гуми. Именно с тях се наложи да излезе и да направи най-бързата обиколка. Явно е решил, че след като го прецакват, и той може да играе така. Шампион нямаше да му дадат да стане, не и с Рон Денис начело. Което е иронично, като се има предвид, че именно поведението на Рон Денис накара впоследствие Хамилтън да избяга от Макларън.

  60. 60 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    До коментар [#59] от "Capo":

    Алонсо остана неподвижен за да си го върне на Хамилтън. И си вкара автогол.
    Да, Рон Денис няма да остави Алонсо да стане шампион и ще предпочете да загуби титлата вместо това - това само някой фен на Алонсо може да го измисли.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  61. 61 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#60] от "vesolr":

    Точно пък мен да обвиниш за фен на Алонсо, хаха. Един от най-добрите в историята е, ама като човек не е стока.

    Рон Денис ако искаше титлата, нямаше да саботира Алонсо и да нарежда на отбора да застане зад Хамилтън. Защото като Алонсо спря да съдейства, се видя колко може Хамилтън втората половина от сезона. И въпреки това Рон Денис си мислеше, че нещата са в кърпа вързани, 17 точки преднина два кръга преди края и хоп, какво стана?

  62. 62 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3750 Неутрално

    До коментар [#61] от "Capo":

    Рон Денис не е саботирал Алонсо. За Алонсо всичко, различно от това той да е номер 1, а съотборникът да го подкрепя, е "саботаж". Рон остави пилотите си да се състезават и това му изяде титлата.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  63. 63 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#54] от "Capo":

    Самозакопаването на Макларън, от което още не могат да се съвземат.

    Имаше един любопитен случай от 2007 където на едно състезание на мокро 3 болида излизат от пистата на едно място и засядат в пясъчника. Само един от тях, този на Хамилтън е изваден с кран и върнат на пистата да се състезава😂 Нямаше как да навакса за да влезе в точките, ама си завърши.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  64. 64 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#55] от "vesolr":

    Може би, но на този етап нещата в Макларън са вече токсични. Хамилтън правеше каквото си иска и не спазваше отборни уговорки, а Рон не е искал (или го е било страх) да въведе малко ред.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#56] от "vesolr":

    Не е баш същото, защото не всеки тестов пилот е отглеждан за звезда от малък. Освен това титлите на Алонсо, даже цялата му кариера до тогава, е с болиди с гуми на Мишлен, с които дори начина на каране е бил изцяло друг. От 2007 остава само Бриджстоун, каквито ползват Макларън и Ферари.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#64] от "deutschwagen":

    Рон Денис искаше титлата. Взе Алонсо най-вече, за да не го вземат Ферари, тъй като тогава Алонсо беше считан за най-добрият. Хамилтън беше неизвестна величина и Денис не знаеше как ще се справи в състезанията, съответно не може да разчита, че ще вземе титла с него. След като вижда старта на сезона на Хамилтън, Рон Денис залага всичко на него, иска своето момче за шампион, че и даже е британец. По-голямата част от отбора е искала да подкрепи Алонсо, но Денис заповядва да насочат всичко към Хамилтън. Оттам нещата са история, но Алонсо в крайна сметка прецака и Хамилтън и Денис през 2007 г., та вероятно е единственият победител в цялата схема.

  67. 67 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#66] от "Capo":

    Ето линк?

    Ред Бул и Верстапен правят малки, но съществени грешки:
    - в Бахрейн изпреварва Хамилтън извън пистата;
    - в Португалия губи пол-ът и бърза обиколка пак заради излизане от пистата. Също така прави грешка в краят на обиколка 10, заради която вместо да изпревари Ботас на правата Хамилтън го изпреварва;
    - в Испания Макс влиза в бокса без екипът да го е викал - планирали са боксът да е по-късен. Също така се потвежда по темпото на Хамилтън и отваря разлика до Лекрерк, която отвари опциите за стратегия с две спирания. Тук за първи път Мерцедес имаха по-бърза кола, така че е спорно дали Верстапен е имал възможност за победа.

    Та победите можеха да са 3:1 в ползва на Верстапен без горните неточности. Вместо Хамилтън да има най-лошият старт от както е в Мерцедес той има един от най-добрите. Няма друг пилот в историята на Ф1, който да е печелил през всеки свой сезон пол и победа - съвсем нормално е най-добрият пилот да е в най-добрата кола. Дано Хамилтън да продължи и през 2022

  68. 68 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#67] от "The HunteR":

    В Бахрейн Хамилтън мами 30 обиколки и ФИА си затвори очите. Това му носи победата.

    В Португалия Мерцедес имаха много по-бързо състезателно темпо. С или без грешка, Хамилтън щеше да изпревари. Предимството на Мерцедес беше твърде голямо, до 0,5 секунди на обиколка по-бързи. Верстапен да изпревари Ботас на правата, ти чуваш ли се? Гледал ли си изобщо състезанието? РБ с ДРС едвам доближаваше Мерцедеса и никога не бе в позиция за изпреварване. Разликата в двигателите не е малка. Нулев шанс за победа за Верстапен с или без негови грешки.

    Хайде стига с глупостите, Мерцедес бяха по-бързата кола още на Имола. Потвърдено и от Тото Волф, така че не спори. Щяха да спечелят лесно ако Хамилтън не се беше забил в чакъла. Верстапен държеше аванса си само защото караше по-добре в дъжда. Като засъхна пистата, Мерцедеса беше явно по-бърз.

    В Испания Мерцедес имаха аванс над 0,5 секунди на обиколка с гумите Медиум спрямо РБ. РБ не можеха да направят нищо. Верстапен не се е лъгал и не се е подвеждал от нищо. Направи максимума да задържи Хамилтън зад себе си с меките гуми, направи всичко, за да излезе първи след първия бокс и оттам нататък РБ разчитаха на нещо необичайно като кола за сигурност, което им беше единственият шанс за победа. Всички знаеха, че Мерцедеса е по-бърз и при липса на грешки или извънредна ситуация, РБ могат само второ място да вземат като максимум.

    Тези глупости с "неточностите" откъде го изкопа? Някой британски сайт?

  69. 69 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#67] от "The HunteR":

    И защо Мерцедес за пръв път да са били по-бързи? Аз ги виждам като консистентно по-бързи. Тук-таме Ред Бул са на тяхното ниво, но Мерцедес, както в предишни сезони почти винаги намира начин да измъкне нещо допълнително.

    За изпреварването на Макс извън пистата си прав, ама Хамилтън навъртя над 20 обиколки със същото излизане в онова състезание.

    Ианче определено Ред Бул правят грешки. И това непланирано спиране на Макс - не съм се ровил, но няма начин пилот като Макс просто да реши да влезе ей така. Трябва да е станала мискомуникация.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  70. 70 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    Верстапен действително влезе без предупреждение. Гумите му бяха отишли, Хамилтън щеше да го изпревари и да натрупа преднина. Затова е предпочел ако трябва да загуби време в бокса, но не и на пистата. В крайна сметка загубата в бокса действително бе по-малка, но с предимството на Мерцедес нямаше значение впоследствие.

  71. 71 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 405 Неутрално

    До коментар [#69] от "deutschwagen":

    По-бързи бяха Ред Бул:
    - пол за Верстапен в Бахрейн, както и по-добро темпо в състезанието;
    - на Имола има теоретично най-бързата обиколка в квалификация като секторни времена.
    - на Портимао губи пол заради track limits;

    Определено Верстапен не беше перфектен и заради това има само 1 победа. Хамилтън пък имаше голям късмет с червеният флаг на Имола.

    В Испания вече Хамилтън определено беше по-бърз в състезателно темпо, докато в квалификацията разликата бе минимална. Като даже и тук като отбор имаха макар и по-малка възможност да спечелят ако бяха опитали друга стратегия с по-бавно темпо в началото.

    Да разбирам ли, че не правиш разликата между следене за track limits и изпреварване извън пистата?

  72. 72 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#71] от "The HunteR":

    Уф, писна ми от тези фантазмагории. Бързина за квалификация е едно, скорот за цяло едно състезание е нещо съвсем друго. Ето един компактен анализ (където пишат британски експерти). С две думи - там където е важно, за сега ситуацията е Мерцедес и всички останали:

    https://the-race.com/formula-1/has-a-defining-mercedes-vs-red-bull-trait-really-been-revealed/

    Пращам и на другите

    До коментар [#62] от "vesolr":
    До коментар [#70] от "Capo":

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  73. 73 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    До коментар [#71] от "The HunteR":

    Да Макс и Ред Бул правят грешки. Но така става когато се мъчиш да удържиш на темпото на някой, който е просто по-конкурентен от теб, поне когато е решаващо, дори и с малко. Мерцедес са много по-комфортни с това темпо, докато Ред Бул се мъчат и взимат повече рискове във всички отношения. Отделно и са под голямо напрежение, като единствен отбор, който има реален шанс да се конкурира с Мерцедес, вече втора година поред.

    Правя разлика за каране и и изпреварване с нарушение на трак лимитс, но това да излизаш от пистата по един и същ начин повече от 20 обиколки в едно състезание и да няма наказание не е нормално. Сметни колко преднина е натрупана, ако само един такъв инцидент при едно изпреварване заслужава наказание (или доброволно връщане на позиция)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK