Отново Ред Бул и Верстапен се изложиха със стратегия и каране, въпреки, че имаха по-добрата кола. Хамилтън показа защо е номер 1 за последните 10 години.
Всички, включително Скай очакваха това второ спиране, така че не виждам какво му беше изненадващото.
Изненадващо спиране бе първото на Верстапен, който не предупреди бокса и затова го забавиха, макар че нямаше значение.
Състезанието свърши когато минаха на Медиум. Мерцедес са с малко над една десета по-бързи от РБ с меките гуми, а с Медиум разликата вече отиваше на над три десети, което бе видно и в Португалия и тук от петъка досега. Верстапен прави чудеса, но няма как да бие подобна разлика. А Ботас пак не пропусна да се покаже.
Къде я видя по-добрата РБ кола? Вече дори пристрастните коментатори от Скай признават, че Мерцедес е доста по-бърз, а Тото Волф още след второто състезание също призна, че са с по-добра кола от РБ. Верстапен прави разликата да изглежда малка, но едва ли има друг пилот способен на същото.
Ами не знам дали Хамилтън ги лъже или мозъците от Бракли.Няма смисъл да се спори кой е най добър пилот.Когато се съберат тези две величини + инжинерите на Мерцедес и то си се нарежда пъзела.За Ред Бул е много важно да задържат Ейдриън Нюй.
Не знам какво точно да бъде, но след като от Мерцедес им правят този номер за втори път, в следващия случай от Ред Бул трябва да измислят нещо по-различно от това да стоят като sitting duck, както сам се припозна Верстапен.
И какво да направят РБ? Резервният им комплект Медиум бе също използван и 5 обиколки по-стар от този на Хамилтън. Ако бяха спрели веднага след Хамилтън, дори да беше излязъл Верстапен първи, щеше да бъде изпреварен заради по-старите гуми и разликата от над три десети на обиколка в полза на Мерцедес с Медиум. Меки и твърди гуми са даже по-лош избор.
В момента, в който Хамилтън влезе втори път в бокса, РБ знаеха, че нищо не могат да направят, освен да разчитат на кола за сигурност. Това им беше тактиката, но нямаше инцидент и съответно си взеха максимума с второто място и най-бързата обиколка.
И как щеше да помогне кола за сигурност? Да стопи преднината на Макс от 21 до 2 секунди. Не гледайте Ф1 по Диема! Дори албанци и руснаци гледат това което коментират.
Най-вероятно е така, както казваш. Тогава да спират да мърморят за всяко нещо и да се захващат здраво за работа, защото вече изостават във всички компоненти и при всякакви условия. Единствено засега смелостта на Верстапен, защото иначе няма какво друго, го държи близо и прави нещата малко по-розови, но по същество са трагедия. Та те днес загубиха с 15 секунди. Какво да говорим повече.
Кола за сигурност в подходящ момент е безплатен бокс за нови гуми, без да губиш позиция. Прословут пример и за повече е маневрата на Бриаторе с Крашгейт през 2008 г., което впоследствие индиректно помогна и на Хамилтън да вземе титлата.
Преднината на Врестапен си беше заминала и без това. С нови гуми обаче можеше да се бори по-дълго.
Наще специалисти ще продължават да си обясняват как всичко е в колата и Хамилтън не е даже средно ниво шофьор и го бутат щото е черен. Реалността обаче ще продължава с шамарите като този!
Наще специалисти ще продължават да си обясняват как всичко е в колата и Хамилтън не е даже средно ниво шофьор и го бутат щото е черен. Реалността обаче ще продължава с шамарите като този!
Не забелязвам сериозните хора, които разбират от Формула 1 да омаловажават качествата на Хамилтън, но истината е, че болидът на Мерцедес е просто много по-добър дори от най-близкия преследвач, така че с такава кола безспорно класен пилот като Хамилтън, няма проблеми да побеждава.
Впрочем,като стана дума за качества на болиди и на пилоти, нека Ви припомня какво направи Ръсел миналата година с колата на Люс. Точка по въпроса
Когато Хамилтън догони Верстапен преди смяната на гуми се видя, че просто няма как да го изпревари. Ако РБ бяха направили стоп една обиколка след Мерцедес най-вероятно щяха да спечелят.
Защото не могат да я копират. РБ са по-слабата кола. Да видим възможностите:
Хамилтън бе по-бърз от Верстапен преди първи питстоп с малко под две десети на обиколка. И това като имаме предвид, че Верстапен го бавеше зад себе си. Да речем Хамилтън влиза първи в бокса, излиза на чиста писта, прави доста по-бърза обиколка/и от Ред Була и излиза първи безпроблемно. Верстапен няма шанс да гони с по-слабата кола и състезанието приключва.
В случая Верстапен влезе първи, разчитайки на трафика да забави малко Хамилтън, което и се получи, но с гуми Медиум Мерцедес е още по-бърз от РБ отколкото на Софт и това се видя много ясно. Тук вече РБ са безпомощни и Мерцедес разполагат с всяка стратегия, която си поискат. РБ нямаха подходящ резервен комплект Медиум, а и да имаха, не можеха да рискуват влизане в бокса, тъй като Хамилтън и Ботас щяха със сигурност да финишират първи и втори, дори да бяха продължили Мерцедесите до финала без спиране - по-бърза кола с по-добра работа на гумите от РБ. Тук РБ вече знаеха, че се борят за второто място поради слабия Ботас и евентуално на някакво чудо с кола за сигурност.
Обясних няколко пъти. Нямаше как да стане. Поради много причини. Хамилтън щеше да изпревари Верстапен и без втората смяна на гуми, но по-безопасната стратегия беше с втора смяна. Мерцедес не са забравили спуканите гуми миналата година в Англия.
Това каза и Хамилтън по време на интервюто след състезанието, че е имал възможност да изпревари съперника си но е решил да спазва нарежданията от бокса и отбора. За разлика от Ботас.
Единствения вариант да се направи реална класация на пилотите само на основа на техните пилотски качества е всички пилоти да карат еднакви коли с еднакви настройки. Хамилтън е велик пилот но нима някой вярва, че ако той започне да кара кола от друг отбор пак ще стане световен шампион!
Достатъчно е да си припомним, какво направи Джордж Ръсел миналия сезон. При това с кола, която не беше за него и му беше неудобна, по собствените му думи.
"Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
До коментар [#32] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
И сравним представянето на Ръсел в единственото му Мерцедес състезание с пилотите, които тази година имат нов отбор и дори след четири кръга не са се нагодили съвсем към колата по собствените им думи. Не знам дали това говори много за Ръсел или за Ботас.
Хамилтън с най-бързата кола през 2007 и 2012 не можа да вземе титлите, като 2012та не влезе и в тройката, едва би средняк като Маса през 2008 г., въпреки пак по-бързия си Макларън, беше бит от остаряващия Бътън и после от непостоянния Розберг. А когато колата му не беше най-бърза, изобщо изчезваше в миманса и не се пречкаше на водачите. Никога не е успявал да вкара очевидно по-бавна кола в битка за титлата, за разлика от Прост, Шумахер или Алонсо например. А изброените са се борели за титла с коли, които са по-зле от най-слабите коли, които Хамилтън изобщо е карал. Алонсо например размазваше Хамилтън в шампионата с по-слабото си Ферари.
До коментар [#38] от "vesolr":Хамилтън с най-бързата кола през 2007 и 2012 не можа да вземе титлите, като 2012та не влезе и в тройката, едва би средняк като Маса през 2008 г., въпреки пак по-бързия си Макларън, беше бит от остаряващия Бътън и после от непостоянния Розберг. А когато колата му не беше най-бърза, изобщо изчезваше в миманса и не се пречкаше на водачите. Никога не е успявал да вкара очевидно по-бавна кола в битка за титлата, за разлика от Прост, Шумахер или Алонсо например. А изброените са се борели за титла с коли, които са по-зле от най-слабите коли, които Хамилтън изобщо е карал. Алонсо например размазваше Хамилтън в шампионата с по-слабото си Ферари.
Хамилтън през 2007 беше новобранец и Алонсо се озори много с него. Алонсо никога не е размазвал Хамилтън с равностойна кола. А от няколко години Хамилтън размазва всички.
Ферарито на Алонсо беше по-слабо от Макларъна на Хамилтън през 2010 и 2012 г. Резултатите в шампионата говорят сами.
А през 2007 г. самият Рон Денис заяви през сезона, че "Ние се състезаваме срещу Алонсо". Целият отбор на Макларън беше поставен в полза на Хамилтън, прецакваха стратегията на Алонсо и доведоха до един от най-слабите му сезони. Алонсо се бореше с политиката в тима, а после се отказа и даже не си даваше зор в състезанията. И когато Алонсо майсторски си върна на Хамилтън един път за прецаканата си стратегия, Рон Денис писна до небесата и осигури на Алонсо наказание да стартира далеч зад Хамилтън. При равни условия в отбора, Алонсо печелеше титлата с лекота, а накрая Хамилтън я изпусна срещу Райконен, който пък кара много слабо повече от половината сезон.
Естествено, че Хамилтън се състезава срещу Алонсо, ти какво искаш - да му бъде изтривалка втори пилот като Рубенс във Ферари ли? Това бяха извадени от контекст думи и се имаше предвид конкретна квалификация или състезание, а не това, че отборът е против Алонсо. Алонсо ако беше показал малко повече зрялост вместо да се цупи и да нарушава правилата, щеше да е шампион. Райконен кара много силно през целия сезон според възможностите на колата и най-вече нейната надеждност. Това позволи на Макларън да дръпнат, но постоянството и силното каране на Райконен му донесе титлата, докато караниците и плачът на Алонсо го провалиха.
Къде е тази по-добра кола на Ред Бул и Верстапен....
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Наще, ваще, важното е награмотни, неинформирани и незаинтересовани да си изказват за каквото им падне.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Не си спомням Алосно да е нарушавал правила. Наруши отборна уговорка, след като Хамилтън направи същото. А и ми е много интересно как всички го отнесоха със спайгейт, чак някакви имейли пуснаха между Алонсо и тестовия пилот, без да има основа за някакви последствия за пилота, а само Хамилтън ни лук ял, ни лук мирисал. Все едно изобщо не е бил в Макларън през 2007.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Само че новобранец в Макларън беше Алонсо, докато Хамилтън е бил в отбора още от малък и са го отглеждали като писано айце.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
До коментар [#32] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
+++++++
Къса им е паметта на някои.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
В документите в разследването на ФИА имаше много интересен пасаж. Казали на всички пилоти, които имат връзка със случая да съдействат, иначе лошо и да си цункат лиценза доживот. Само един пилот (ненаименован) отказал, като заявил "Нищо не знам, не чух, не видях". И го оставили така, без да го разследват изобщо и без да изпълнят заплахата от санкции, ако не съдейства. В документите също се виждат имената на съдействалите. Умните да познаят кое липсва.
От това, което се изнесе от Алонсо и механици в отбора от онуй време, Алонсо е бил тотално изолиран по заповед на Рон Денис. Всичките настройки и данни на Алонсо отивали при Хамилтън, а обратна връзка нямало. Алонсо първи трябвало да помага на Хамилтън за изтегляне и т.н., а после Хамилтън някак забравял, че трябва да върне услугата. Затова и Алонсо почнал да си крие данните, нещо което и Розберг причини на Хамилтън през 2016 г. Алонсо също започна да пренебрегва отборни заповеди, което видяхме как му се отрази на Хамилтън във втората половина на сезона - нямаше съотборник да помага и покрива, а Райконен се събуди.
Едно от най-забавните неща в цялата схема е, че Алонсо отишъл при Рон Денис и му казал, че ако не престане с двойните стандарти, ще каже на ФИА за откраднатите данни от Ферари. Рон Денис, щото е идиот, почва да тръби на всеослушание - пред ФИА и пред медии - че Алонсо може да каже, че има откраднати документи от Ферари, но това са глупости и не отговарят на истината. Към тази дата Ферари знае за шпионажа. ФИА също отдавна знае за шпионажа, обаче се надява да мине тихо, без скандали и с тайни споразумения. И Рон Денис изкарва всичко на показ, предизвиква разследвания и вбесява ФИА. Както каза Макс Мозли за 100те милиона глоба на Макларън - "5 милиона за шпионажа и 95 милиона, защото Рон е задник".
Нарочно се заседя в бокса, за да не може Хамилтън да врътне обиколка в края на квалификацията. Това беше детинска постъпка, заради която стюардите го наказаха, иначе без проблем щеше да е в тройката на състезанието, което му осигуряваше титлата в края на сезона. Хамилтън го провокира - това също беше мръсна постъпка, но Алонсо трябваше да търси компенсация чрез отбора, а не да тръгва на саморазправа.
Едно е новобранец във Ф1, друго е новобранец в отбора, но с 2 титли зад гърба си. То по тази логика тест-пилотите на всеки отбор са в по-привилегировано положение от новодошлата звезда-шампион.
Я си припомни защо се наложи заседяването в бокса на първо време. Защото отборът слага преди това грешни и стари гуми на Алонсо. С оглед всичко, което се случва към този момент, изглежда едва ли не умишлен саботаж в полза на Хамилтън. Каквото повикало, такова се обадило.
До коментар [#57] от "Capo": Не е зле ти да си спомниш. Алонсо умишлено остана 10 секунди неподвижен СЛЕД смяната на гумите докато Хамилтън се беше наредил след него и чакаше. Влезе в квалификационната си обиколка секунди преди да изтече времето, а Хамилтън закъсня с няколко секунди благодарение на това умишлено забавяне след като вече беше обслужен и готов да потегли. За мен неспазването на уговорката от страна на Хамилтън беше грозно и мръсно, но не бяха нарушени никакви правила. Докато постъпката на Алонсо "да му се обади", т.е. да си го върне, беше детинска и глупава. Ако просто си гледаше своето каране без да се нерви излишно, щеше да е шампион.
Алонсо остана неподвижен, а и спореше с бокса защо му слагат стари гуми. Именно с тях се наложи да излезе и да направи най-бързата обиколка. Явно е решил, че след като го прецакват, и той може да играе така. Шампион нямаше да му дадат да стане, не и с Рон Денис начело. Което е иронично, като се има предвид, че именно поведението на Рон Денис накара впоследствие Хамилтън да избяга от Макларън.
Алонсо остана неподвижен за да си го върне на Хамилтън. И си вкара автогол. Да, Рон Денис няма да остави Алонсо да стане шампион и ще предпочете да загуби титлата вместо това - това само някой фен на Алонсо може да го измисли.
Точно пък мен да обвиниш за фен на Алонсо, хаха. Един от най-добрите в историята е, ама като човек не е стока.
Рон Денис ако искаше титлата, нямаше да саботира Алонсо и да нарежда на отбора да застане зад Хамилтън. Защото като Алонсо спря да съдейства, се видя колко може Хамилтън втората половина от сезона. И въпреки това Рон Денис си мислеше, че нещата са в кърпа вързани, 17 точки преднина два кръга преди края и хоп, какво стана?
Рон Денис не е саботирал Алонсо. За Алонсо всичко, различно от това той да е номер 1, а съотборникът да го подкрепя, е "саботаж". Рон остави пилотите си да се състезават и това му изяде титлата.
Самозакопаването на Макларън, от което още не могат да се съвземат.
Имаше един любопитен случай от 2007 където на едно състезание на мокро 3 болида излизат от пистата на едно място и засядат в пясъчника. Само един от тях, този на Хамилтън е изваден с кран и върнат на пистата да се състезава😂 Нямаше как да навакса за да влезе в точките, ама си завърши.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Може би, но на този етап нещата в Макларън са вече токсични. Хамилтън правеше каквото си иска и не спазваше отборни уговорки, а Рон не е искал (или го е било страх) да въведе малко ред.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Не е баш същото, защото не всеки тестов пилот е отглеждан за звезда от малък. Освен това титлите на Алонсо, даже цялата му кариера до тогава, е с болиди с гуми на Мишлен, с които дори начина на каране е бил изцяло друг. От 2007 остава само Бриджстоун, каквито ползват Макларън и Ферари.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Рон Денис искаше титлата. Взе Алонсо най-вече, за да не го вземат Ферари, тъй като тогава Алонсо беше считан за най-добрият. Хамилтън беше неизвестна величина и Денис не знаеше как ще се справи в състезанията, съответно не може да разчита, че ще вземе титла с него. След като вижда старта на сезона на Хамилтън, Рон Денис залага всичко на него, иска своето момче за шампион, че и даже е британец. По-голямата част от отбора е искала да подкрепи Алонсо, но Денис заповядва да насочат всичко към Хамилтън. Оттам нещата са история, но Алонсо в крайна сметка прецака и Хамилтън и Денис през 2007 г., та вероятно е единственият победител в цялата схема.
Ред Бул и Верстапен правят малки, но съществени грешки: - в Бахрейн изпреварва Хамилтън извън пистата; - в Португалия губи пол-ът и бърза обиколка пак заради излизане от пистата. Също така прави грешка в краят на обиколка 10, заради която вместо да изпревари Ботас на правата Хамилтън го изпреварва; - в Испания Макс влиза в бокса без екипът да го е викал - планирали са боксът да е по-късен. Също така се потвежда по темпото на Хамилтън и отваря разлика до Лекрерк, която отвари опциите за стратегия с две спирания. Тук за първи път Мерцедес имаха по-бърза кола, така че е спорно дали Верстапен е имал възможност за победа.
Та победите можеха да са 3:1 в ползва на Верстапен без горните неточности. Вместо Хамилтън да има най-лошият старт от както е в Мерцедес той има един от най-добрите. Няма друг пилот в историята на Ф1, който да е печелил през всеки свой сезон пол и победа - съвсем нормално е най-добрият пилот да е в най-добрата кола. Дано Хамилтън да продължи и през 2022
В Бахрейн Хамилтън мами 30 обиколки и ФИА си затвори очите. Това му носи победата.
В Португалия Мерцедес имаха много по-бързо състезателно темпо. С или без грешка, Хамилтън щеше да изпревари. Предимството на Мерцедес беше твърде голямо, до 0,5 секунди на обиколка по-бързи. Верстапен да изпревари Ботас на правата, ти чуваш ли се? Гледал ли си изобщо състезанието? РБ с ДРС едвам доближаваше Мерцедеса и никога не бе в позиция за изпреварване. Разликата в двигателите не е малка. Нулев шанс за победа за Верстапен с или без негови грешки.
Хайде стига с глупостите, Мерцедес бяха по-бързата кола още на Имола. Потвърдено и от Тото Волф, така че не спори. Щяха да спечелят лесно ако Хамилтън не се беше забил в чакъла. Верстапен държеше аванса си само защото караше по-добре в дъжда. Като засъхна пистата, Мерцедеса беше явно по-бърз.
В Испания Мерцедес имаха аванс над 0,5 секунди на обиколка с гумите Медиум спрямо РБ. РБ не можеха да направят нищо. Верстапен не се е лъгал и не се е подвеждал от нищо. Направи максимума да задържи Хамилтън зад себе си с меките гуми, направи всичко, за да излезе първи след първия бокс и оттам нататък РБ разчитаха на нещо необичайно като кола за сигурност, което им беше единственият шанс за победа. Всички знаеха, че Мерцедеса е по-бърз и при липса на грешки или извънредна ситуация, РБ могат само второ място да вземат като максимум.
Тези глупости с "неточностите" откъде го изкопа? Някой британски сайт?
И защо Мерцедес за пръв път да са били по-бързи? Аз ги виждам като консистентно по-бързи. Тук-таме Ред Бул са на тяхното ниво, но Мерцедес, както в предишни сезони почти винаги намира начин да измъкне нещо допълнително.
За изпреварването на Макс извън пистата си прав, ама Хамилтън навъртя над 20 обиколки със същото излизане в онова състезание.
Ианче определено Ред Бул правят грешки. И това непланирано спиране на Макс - не съм се ровил, но няма начин пилот като Макс просто да реши да влезе ей така. Трябва да е станала мискомуникация.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Верстапен действително влезе без предупреждение. Гумите му бяха отишли, Хамилтън щеше да го изпревари и да натрупа преднина. Затова е предпочел ако трябва да загуби време в бокса, но не и на пистата. В крайна сметка загубата в бокса действително бе по-малка, но с предимството на Мерцедес нямаше значение впоследствие.
По-бързи бяха Ред Бул: - пол за Верстапен в Бахрейн, както и по-добро темпо в състезанието; - на Имола има теоретично най-бързата обиколка в квалификация като секторни времена. - на Портимао губи пол заради track limits;
Определено Верстапен не беше перфектен и заради това има само 1 победа. Хамилтън пък имаше голям късмет с червеният флаг на Имола.
В Испания вече Хамилтън определено беше по-бърз в състезателно темпо, докато в квалификацията разликата бе минимална. Като даже и тук като отбор имаха макар и по-малка възможност да спечелят ако бяха опитали друга стратегия с по-бавно темпо в началото.
Да разбирам ли, че не правиш разликата между следене за track limits и изпреварване извън пистата?
Уф, писна ми от тези фантазмагории. Бързина за квалификация е едно, скорот за цяло едно състезание е нещо съвсем друго. Ето един компактен анализ (където пишат британски експерти). С две думи - там където е важно, за сега ситуацията е Мерцедес и всички останали:
До коментар [#62] от "vesolr": До коментар [#70] от "Capo":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Да Макс и Ред Бул правят грешки. Но така става когато се мъчиш да удържиш на темпото на някой, който е просто по-конкурентен от теб, поне когато е решаващо, дори и с малко. Мерцедес са много по-комфортни с това темпо, докато Ред Бул се мъчат и взимат повече рискове във всички отношения. Отделно и са под голямо напрежение, като единствен отбор, който има реален шанс да се конкурира с Мерцедес, вече втора година поред.
Правя разлика за каране и и изпреварване с нарушение на трак лимитс, но това да излизаш от пистата по един и същ начин повече от 20 обиколки в едно състезание и да няма наказание не е нормално. Сметни колко преднина е натрупана, ако само един такъв инцидент при едно изпреварване заслужава наказание (или доброволно връщане на позиция)
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2041 ВеселоМерчо и Хам май вече мислят за по-следващата титла !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноОтново Ред Бул и Верстапен се изложиха със стратегия и каране, въпреки, че имаха по-добрата кола. Хамилтън показа защо е номер 1 за последните 10 години.
От клеветника https://goo.gl/QdmktQCapo
Рейтинг: 83 НеутралноВсички, включително Скай очакваха това второ спиране, така че не виждам какво му беше изненадващото.
Изненадващо спиране бе първото на Верстапен, който не предупреди бокса и затова го забавиха, макар че нямаше значение.
Състезанието свърши когато минаха на Медиум. Мерцедес са с малко над една десета по-бързи от РБ с меките гуми, а с Медиум разликата вече отиваше на над три десети, което бе видно и в Португалия и тук от петъка досега. Верстапен прави чудеса, но няма как да бие подобна разлика. А Ботас пак не пропусна да се покаже.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#2] от "vesolr":
Къде я видя по-добрата РБ кола? Вече дори пристрастните коментатори от Скай признават, че Мерцедес е доста по-бърз, а Тото Волф още след второто състезание също призна, че са с по-добра кола от РБ. Верстапен прави разликата да изглежда малка, но едва ли има друг пилот способен на същото.
Ганьо фюриозо балканико
Рейтинг: 8 НеутралноВъпреки по-добрата си кола, Верстапен е далеч от уменията на Хамилтън.
chicago514
Рейтинг: 1060 НеутралноАми не знам дали Хамилтън ги лъже или мозъците от Бракли.Няма смисъл да се спори кой е най добър пилот.Когато се съберат тези две величини + инжинерите на Мерцедес и то си се нарежда пъзела.За Ред Бул е много важно да задържат Ейдриън Нюй.
gorodetski
Рейтинг: 574 НеутралноМерцедес смятат по-донбре от Ред Бул и с това се изчерпва цялото състезание.
kritikar
Рейтинг: 485 НеутралноНе знам какво точно да бъде, но след като от Мерцедес им правят този номер за втори път, в следващия случай от Ред Бул трябва да измислят нещо по-различно от това да стоят като sitting duck, както сам се припозна Верстапен.
pepisky
Рейтинг: 125 НеутралноВторото спиране на Люис направи състезанието интересно.
Контрол на съзнанието
Рейтинг: 8 НеутралноБравос на Хамилтон,успешен е кат нашия редник Киро!🥳👍
Много съм простCapo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#8] от "kritikar":
И какво да направят РБ? Резервният им комплект Медиум бе също използван и 5 обиколки по-стар от този на Хамилтън. Ако бяха спрели веднага след Хамилтън, дори да беше излязъл Верстапен първи, щеше да бъде изпреварен заради по-старите гуми и разликата от над три десети на обиколка в полза на Мерцедес с Медиум. Меки и твърди гуми са даже по-лош избор.
В момента, в който Хамилтън влезе втори път в бокса, РБ знаеха, че нищо не могат да направят, освен да разчитат на кола за сигурност. Това им беше тактиката, но нямаше инцидент и съответно си взеха максимума с второто място и най-бързата обиколка.
yavooor
Рейтинг: 1491 НеутралноДнес имаше ли човечета, които да бутат колата на Хамилтън?
Вчера един беше видял такива в квалификацията.
yavooor
Рейтинг: 1491 НеутралноИ как щеше да помогне кола за сигурност?
Да стопи преднината на Макс от 21 до 2 секунди.
Не гледайте Ф1 по Диема! Дори албанци и руснаци гледат това което коментират.
kritikar
Рейтинг: 485 НеутралноДо коментар [#11] от "Capo":
Най-вероятно е така, както казваш. Тогава да спират да мърморят за всяко нещо и да се захващат здраво за работа, защото вече изостават във всички компоненти и при всякакви условия. Единствено засега смелостта на Верстапен, защото иначе няма какво друго, го държи близо и прави нещата малко по-розови, но по същество са трагедия. Та те днес загубиха с 15 секунди. Какво да говорим повече.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#13] от "yavooor":
Кола за сигурност в подходящ момент е безплатен бокс за нови гуми, без да губиш позиция. Прословут пример и за повече е маневрата на Бриаторе с Крашгейт през 2008 г., което впоследствие индиректно помогна и на Хамилтън да вземе титлата.
Преднината на Врестапен си беше заминала и без това. С нови гуми обаче можеше да се бори по-дълго.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
L Glassman
Рейтинг: 8 НеутралноНаще специалисти ще продължават да си обясняват как всичко е в колата и Хамилтън не е даже средно ниво шофьор и го бутат щото е черен. Реалността обаче ще продължава с шамарите като този!
Умнокрасив гербераст от Позитано
Рейтинг: 8 НеутралноДнес Верстапен за пореден път доказа, че не отстъпва на Хамилтън, като пилотски качества. По всичко друго обаче Ред Бул изостават от Мерцедес.
"Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твенdebruckere
Рейтинг: 670 НеутралноНе забелязвам сериозните хора, които разбират от Формула 1 да омаловажават качествата на Хамилтън, но истината е, че болидът на Мерцедес е просто много по-добър дори от най-близкия преследвач, така че с такава кола безспорно класен пилот като Хамилтън, няма проблеми да побеждава.
Впрочем,като стана дума за качества на болиди и на пилоти, нека Ви припомня какво направи Ръсел миналата година с колата на Люс.
Точка по въпроса
Араламбене му е майката
Рейтинг: 8 НеутралноЕдно спиране за смяна на гуми може да е малка, хитра пресметливост, ама чак пък "стратегия"...
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноТова в което РБ са по-добри е работата в бокса. Не схващам защо просто не копират стратегията на Мерцедес.
yavooor
Рейтинг: 1491 НеутралноСмяната на гуми е тактика, не стратегия.
Стратегия е избора на производител на гуми (забранено от ФИА).
3biri
Рейтинг: 8 НеутралноКогато Хамилтън догони Верстапен преди смяната на гуми се видя, че просто няма как да го изпревари. Ако РБ бяха направили стоп една обиколка след Мерцедес най-вероятно щяха да спечелят.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#21] от "3biri":
Защото не могат да я копират. РБ са по-слабата кола. Да видим възможностите:
Хамилтън бе по-бърз от Верстапен преди първи питстоп с малко под две десети на обиколка. И това като имаме предвид, че Верстапен го бавеше зад себе си. Да речем Хамилтън влиза първи в бокса, излиза на чиста писта, прави доста по-бърза обиколка/и от Ред Була и излиза първи безпроблемно. Верстапен няма шанс да гони с по-слабата кола и състезанието приключва.
В случая Верстапен влезе първи, разчитайки на трафика да забави малко Хамилтън, което и се получи, но с гуми Медиум Мерцедес е още по-бърз от РБ отколкото на Софт и това се видя много ясно. Тук вече РБ са безпомощни и Мерцедес разполагат с всяка стратегия, която си поискат. РБ нямаха подходящ резервен комплект Медиум, а и да имаха, не можеха да рискуват влизане в бокса, тъй като Хамилтън и Ботас щяха със сигурност да финишират първи и втори, дори да бяха продължили Мерцедесите до финала без спиране - по-бърза кола с по-добра работа на гумите от РБ. Тук РБ вече знаеха, че се борят за второто място поради слабия Ботас и евентуално на някакво чудо с кола за сигурност.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#23] от "3biri":
Обясних няколко пъти. Нямаше как да стане. Поради много причини. Хамилтън щеше да изпревари Верстапен и без втората смяна на гуми, но по-безопасната стратегия беше с втора смяна. Мерцедес не са забравили спуканите гуми миналата година в Англия.
klimentm
Рейтинг: 3883 НеутралноДо коментар [#25] от "Capo":
klimentmТова каза и Хамилтън по време на интервюто след състезанието, че е имал възможност да изпревари съперника си но е решил да спазва нарежданията от бокса и отбора. За разлика от Ботас.
constatator
Рейтинг: 543 НеутралноЕдинствения вариант да се направи реална класация на пилотите само на основа на техните пилотски качества е всички пилоти да карат еднакви коли с еднакви настройки. Хамилтън е велик пилот но нима някой вярва, че ако той започне да кара кола от друг отбор пак ще стане световен шампион!
klimentm
Рейтинг: 3883 НеутралноДо коментар [#27] от "constatator":
klimentmВ момента имаме още двама световни шампиони които не блестят с нищо в по слаби отбори.
constatator
Рейтинг: 543 НеутралноАз съм сигурен, че ако сега Хамилтън и Верстапен си сменят отборите шампион ще стане Верстапен с колата на Мерцедес.
Умнокрасив гербераст от Позитано
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#28] от "klimentm":
"Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк ТвенВсъщност шампионите са трима. Иначе си прав, че и тримата не блестят особено.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#28] от "klimentm":
Ами ти току що даде отговор как ще изглежда и Хамилтън...в по-слаби отбори.
Умнокрасив гербераст от Позитано
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#29] от "constatator":
"Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк ТвенДостатъчно е да си припомним, какво направи Джордж Ръсел миналия сезон. При това с кола, която не беше за него и му беше неудобна, по собствените му думи.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#32] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
И сравним представянето на Ръсел в единственото му Мерцедес състезание с пилотите, които тази година имат нов отбор и дори след четири кръга не са се нагодили съвсем към колата по собствените им думи. Не знам дали това говори много за Ръсел или за Ботас.
Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
Рейтинг: 583 НеутралноХамилтън.
WornoxmaniakЖалка история.
Ганьо фюриозо балканико
Рейтинг: 8 НеутралноНо 9 титли.
rgt23626120
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#35:"Ганьо фюриозо балканико"][/quote]
и най добрия му старт на сезон до сега! :)
popovski31
Рейтинг: 1002 НеутралноКристално ясно се вижда, защо Хамилтън побеждава, докато за победите на Редник Киро, понякога се налага някой да се подлага на детектор на лъжата...
vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноДо коментар [#4] от "Capo":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQИма естествено - Луис Хамилтън се казва.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#38] от "vesolr":
Хамилтън с най-бързата кола през 2007 и 2012 не можа да вземе титлите, като 2012та не влезе и в тройката, едва би средняк като Маса през 2008 г., въпреки пак по-бързия си Макларън, беше бит от остаряващия Бътън и после от непостоянния Розберг. А когато колата му не беше най-бърза, изобщо изчезваше в миманса и не се пречкаше на водачите. Никога не е успявал да вкара очевидно по-бавна кола в битка за титлата, за разлика от Прост, Шумахер или Алонсо например. А изброените са се борели за титла с коли, които са по-зле от най-слабите коли, които Хамилтън изобщо е карал. Алонсо например размазваше Хамилтън в шампионата с по-слабото си Ферари.
Ганьо фюриозо балканико
Рейтинг: 8 НеутралноЧе кога успя да напрай тогава 9 титли? Той да не е на 70 и да ги бие с ишиас и шиповете в лактите?
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#40] от "Ганьо фюриозо балканико":
Кажи кои са деветте титли. Кои години ги броиш двойни?
Ганьо фюриозо балканико
Рейтинг: 8 НеутралноАмчи колко титли има? Тая я брой и нея вече. Десетата виждам на хоризонта.
blondofil
Рейтинг: 2209 Неутралноедните правят коли, другите шербет
vesolr
Рейтинг: 2482 Неутрално
От клеветника https://goo.gl/QdmktQДо коментар [#39] от "Capo":
Хамилтън през 2007 беше новобранец и Алонсо се озори много с него. Алонсо никога не е размазвал Хамилтън с равностойна кола. А от няколко години Хамилтън размазва всички.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#44] от "vesolr":
Ферарито на Алонсо беше по-слабо от Макларъна на Хамилтън през 2010 и 2012 г. Резултатите в шампионата говорят сами.
А през 2007 г. самият Рон Денис заяви през сезона, че "Ние се състезаваме срещу Алонсо". Целият отбор на Макларън беше поставен в полза на Хамилтън, прецакваха стратегията на Алонсо и доведоха до един от най-слабите му сезони. Алонсо се бореше с политиката в тима, а после се отказа и даже не си даваше зор в състезанията. И когато Алонсо майсторски си върна на Хамилтън един път за прецаканата си стратегия, Рон Денис писна до небесата и осигури на Алонсо наказание да стартира далеч зад Хамилтън. При равни условия в отбора, Алонсо печелеше титлата с лекота, а накрая Хамилтън я изпусна срещу Райконен, който пък кара много слабо повече от половината сезон.
vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноДо коментар [#45] от "Capo":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQЕстествено, че Хамилтън се състезава срещу Алонсо, ти какво искаш - да му бъде изтривалка втори пилот като Рубенс във Ферари ли? Това бяха извадени от контекст думи и се имаше предвид конкретна квалификация или състезание, а не това, че отборът е против Алонсо. Алонсо ако беше показал малко повече зрялост вместо да се цупи и да нарушава правилата, щеше да е шампион.
Райконен кара много силно през целия сезон според възможностите на колата и най-вече нейната надеждност. Това позволи на Макларън да дръпнат, но постоянството и силното каране на Райконен му донесе титлата, докато караниците и плачът на Алонсо го провалиха.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#46] от "vesolr":
Виждам кой чете и се облъчва от британска преса и сайтове.
vesolr
Рейтинг: 2482 ВеселоДо коментар [#47] от "Capo":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQЧетящите "безпристрастната" испанска преса отдалеч си личат.
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#2] от "vesolr":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Къде е тази по-добра кола на Ред Бул и Верстапен....
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#17] от "L Glassman":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Наще, ваще, важното е награмотни, неинформирани и незаинтересовани да си изказват за каквото им падне.
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#46] от "vesolr":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Не си спомням Алосно да е нарушавал правила. Наруши отборна уговорка, след като Хамилтън направи същото. А и ми е много интересно как всички го отнесоха със спайгейт, чак някакви имейли пуснаха между Алонсо и тестовия пилот, без да има основа за някакви последствия за пилота, а само Хамилтън ни лук ял, ни лук мирисал. Все едно изобщо не е бил в Макларън през 2007.
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#44] от "vesolr":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Само че новобранец в Макларън беше Алонсо, докато Хамилтън е бил в отбора още от малък и са го отглеждали като писано айце.
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#32] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨+++++++
Къса им е паметта на някои.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#51] от "deutschwagen":
В документите в разследването на ФИА имаше много интересен пасаж. Казали на всички пилоти, които имат връзка със случая да съдействат, иначе лошо и да си цункат лиценза доживот. Само един пилот (ненаименован) отказал, като заявил "Нищо не знам, не чух, не видях". И го оставили така, без да го разследват изобщо и без да изпълнят заплахата от санкции, ако не съдейства. В документите също се виждат имената на съдействалите. Умните да познаят кое липсва.
От това, което се изнесе от Алонсо и механици в отбора от онуй време, Алонсо е бил тотално изолиран по заповед на Рон Денис. Всичките настройки и данни на Алонсо отивали при Хамилтън, а обратна връзка нямало. Алонсо първи трябвало да помага на Хамилтън за изтегляне и т.н., а после Хамилтън някак забравял, че трябва да върне услугата. Затова и Алонсо почнал да си крие данните, нещо което и Розберг причини на Хамилтън през 2016 г. Алонсо също започна да пренебрегва отборни заповеди, което видяхме как му се отрази на Хамилтън във втората половина на сезона - нямаше съотборник да помага и покрива, а Райконен се събуди.
Едно от най-забавните неща в цялата схема е, че Алонсо отишъл при Рон Денис и му казал, че ако не престане с двойните стандарти, ще каже на ФИА за откраднатите данни от Ферари. Рон Денис, щото е идиот, почва да тръби на всеослушание - пред ФИА и пред медии - че Алонсо може да каже, че има откраднати документи от Ферари, но това са глупости и не отговарят на истината. Към тази дата Ферари знае за шпионажа. ФИА също отдавна знае за шпионажа, обаче се надява да мине тихо, без скандали и с тайни споразумения. И Рон Денис изкарва всичко на показ, предизвиква разследвания и вбесява ФИА. Както каза Макс Мозли за 100те милиона глоба на Макларън - "5 милиона за шпионажа и 95 милиона, защото Рон е задник".
vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноДо коментар [#51] от "deutschwagen":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQНарочно се заседя в бокса, за да не може Хамилтън да врътне обиколка в края на квалификацията. Това беше детинска постъпка, заради която стюардите го наказаха, иначе без проблем щеше да е в тройката на състезанието, което му осигуряваше титлата в края на сезона.
Хамилтън го провокира - това също беше мръсна постъпка, но Алонсо трябваше да търси компенсация чрез отбора, а не да тръгва на саморазправа.
vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноДо коментар [#52] от "deutschwagen":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQЕдно е новобранец във Ф1, друго е новобранец в отбора, но с 2 титли зад гърба си. То по тази логика тест-пилотите на всеки отбор са в по-привилегировано положение от новодошлата звезда-шампион.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#55] от "vesolr":
Я си припомни защо се наложи заседяването в бокса на първо време. Защото отборът слага преди това грешни и стари гуми на Алонсо. С оглед всичко, което се случва към този момент, изглежда едва ли не умишлен саботаж в полза на Хамилтън. Каквото повикало, такова се обадило.
vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноДо коментар [#57] от "Capo":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQНе е зле ти да си спомниш.
Алонсо умишлено остана 10 секунди неподвижен СЛЕД смяната на гумите докато Хамилтън се беше наредил след него и чакаше. Влезе в квалификационната си обиколка секунди преди да изтече времето, а Хамилтън закъсня с няколко секунди благодарение на това умишлено забавяне след като вече беше обслужен и готов да потегли.
За мен неспазването на уговорката от страна на Хамилтън беше грозно и мръсно, но не бяха нарушени никакви правила. Докато постъпката на Алонсо "да му се обади", т.е. да си го върне, беше детинска и глупава. Ако просто си гледаше своето каране без да се нерви излишно, щеше да е шампион.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#58] от "vesolr":
Алонсо остана неподвижен, а и спореше с бокса защо му слагат стари гуми. Именно с тях се наложи да излезе и да направи най-бързата обиколка. Явно е решил, че след като го прецакват, и той може да играе така. Шампион нямаше да му дадат да стане, не и с Рон Денис начело. Което е иронично, като се има предвид, че именно поведението на Рон Денис накара впоследствие Хамилтън да избяга от Макларън.
vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноДо коментар [#59] от "Capo":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQАлонсо остана неподвижен за да си го върне на Хамилтън. И си вкара автогол.
Да, Рон Денис няма да остави Алонсо да стане шампион и ще предпочете да загуби титлата вместо това - това само някой фен на Алонсо може да го измисли.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#60] от "vesolr":
Точно пък мен да обвиниш за фен на Алонсо, хаха. Един от най-добрите в историята е, ама като човек не е стока.
Рон Денис ако искаше титлата, нямаше да саботира Алонсо и да нарежда на отбора да застане зад Хамилтън. Защото като Алонсо спря да съдейства, се видя колко може Хамилтън втората половина от сезона. И въпреки това Рон Денис си мислеше, че нещата са в кърпа вързани, 17 точки преднина два кръга преди края и хоп, какво стана?
vesolr
Рейтинг: 2482 НеутралноДо коментар [#61] от "Capo":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQРон Денис не е саботирал Алонсо. За Алонсо всичко, различно от това той да е номер 1, а съотборникът да го подкрепя, е "саботаж". Рон остави пилотите си да се състезават и това му изяде титлата.
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#54] от "Capo":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Самозакопаването на Макларън, от което още не могат да се съвземат.
Имаше един любопитен случай от 2007 където на едно състезание на мокро 3 болида излизат от пистата на едно място и засядат в пясъчника. Само един от тях, този на Хамилтън е изваден с кран и върнат на пистата да се състезава😂 Нямаше как да навакса за да влезе в точките, ама си завърши.
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#55] от "vesolr":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Може би, но на този етап нещата в Макларън са вече токсични. Хамилтън правеше каквото си иска и не спазваше отборни уговорки, а Рон не е искал (или го е било страх) да въведе малко ред.
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#56] от "vesolr":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Не е баш същото, защото не всеки тестов пилот е отглеждан за звезда от малък. Освен това титлите на Алонсо, даже цялата му кариера до тогава, е с болиди с гуми на Мишлен, с които дори начина на каране е бил изцяло друг. От 2007 остава само Бриджстоун, каквито ползват Макларън и Ферари.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#64] от "deutschwagen":
Рон Денис искаше титлата. Взе Алонсо най-вече, за да не го вземат Ферари, тъй като тогава Алонсо беше считан за най-добрият. Хамилтън беше неизвестна величина и Денис не знаеше как ще се справи в състезанията, съответно не може да разчита, че ще вземе титла с него. След като вижда старта на сезона на Хамилтън, Рон Денис залага всичко на него, иска своето момче за шампион, че и даже е британец. По-голямата част от отбора е искала да подкрепи Алонсо, но Денис заповядва да насочат всичко към Хамилтън. Оттам нещата са история, но Алонсо в крайна сметка прецака и Хамилтън и Денис през 2007 г., та вероятно е единственият победител в цялата схема.
The HunteR
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#66] от "Capo":
Ето линк?
Ред Бул и Верстапен правят малки, но съществени грешки:
- в Бахрейн изпреварва Хамилтън извън пистата;
- в Португалия губи пол-ът и бърза обиколка пак заради излизане от пистата. Също така прави грешка в краят на обиколка 10, заради която вместо да изпревари Ботас на правата Хамилтън го изпреварва;
- в Испания Макс влиза в бокса без екипът да го е викал - планирали са боксът да е по-късен. Също така се потвежда по темпото на Хамилтън и отваря разлика до Лекрерк, която отвари опциите за стратегия с две спирания. Тук за първи път Мерцедес имаха по-бърза кола, така че е спорно дали Верстапен е имал възможност за победа.
Та победите можеха да са 3:1 в ползва на Верстапен без горните неточности. Вместо Хамилтън да има най-лошият старт от както е в Мерцедес той има един от най-добрите. Няма друг пилот в историята на Ф1, който да е печелил през всеки свой сезон пол и победа - съвсем нормално е най-добрият пилот да е в най-добрата кола. Дано Хамилтън да продължи и през 2022
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#67] от "The HunteR":
В Бахрейн Хамилтън мами 30 обиколки и ФИА си затвори очите. Това му носи победата.
В Португалия Мерцедес имаха много по-бързо състезателно темпо. С или без грешка, Хамилтън щеше да изпревари. Предимството на Мерцедес беше твърде голямо, до 0,5 секунди на обиколка по-бързи. Верстапен да изпревари Ботас на правата, ти чуваш ли се? Гледал ли си изобщо състезанието? РБ с ДРС едвам доближаваше Мерцедеса и никога не бе в позиция за изпреварване. Разликата в двигателите не е малка. Нулев шанс за победа за Верстапен с или без негови грешки.
Хайде стига с глупостите, Мерцедес бяха по-бързата кола още на Имола. Потвърдено и от Тото Волф, така че не спори. Щяха да спечелят лесно ако Хамилтън не се беше забил в чакъла. Верстапен държеше аванса си само защото караше по-добре в дъжда. Като засъхна пистата, Мерцедеса беше явно по-бърз.
В Испания Мерцедес имаха аванс над 0,5 секунди на обиколка с гумите Медиум спрямо РБ. РБ не можеха да направят нищо. Верстапен не се е лъгал и не се е подвеждал от нищо. Направи максимума да задържи Хамилтън зад себе си с меките гуми, направи всичко, за да излезе първи след първия бокс и оттам нататък РБ разчитаха на нещо необичайно като кола за сигурност, което им беше единственият шанс за победа. Всички знаеха, че Мерцедеса е по-бърз и при липса на грешки или извънредна ситуация, РБ могат само второ място да вземат като максимум.
Тези глупости с "неточностите" откъде го изкопа? Някой британски сайт?
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#67] от "The HunteR":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨И защо Мерцедес за пръв път да са били по-бързи? Аз ги виждам като консистентно по-бързи. Тук-таме Ред Бул са на тяхното ниво, но Мерцедес, както в предишни сезони почти винаги намира начин да измъкне нещо допълнително.
За изпреварването на Макс извън пистата си прав, ама Хамилтън навъртя над 20 обиколки със същото излизане в онова състезание.
Ианче определено Ред Бул правят грешки. И това непланирано спиране на Макс - не съм се ровил, но няма начин пилот като Макс просто да реши да влезе ей така. Трябва да е станала мискомуникация.
Capo
Рейтинг: 83 НеутралноДо коментар [#69] от "deutschwagen":
Верстапен действително влезе без предупреждение. Гумите му бяха отишли, Хамилтън щеше да го изпревари и да натрупа преднина. Затова е предпочел ако трябва да загуби време в бокса, но не и на пистата. В крайна сметка загубата в бокса действително бе по-малка, но с предимството на Мерцедес нямаше значение впоследствие.
The HunteR
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#69] от "deutschwagen":
По-бързи бяха Ред Бул:
- пол за Верстапен в Бахрейн, както и по-добро темпо в състезанието;
- на Имола има теоретично най-бързата обиколка в квалификация като секторни времена.
- на Портимао губи пол заради track limits;
Определено Верстапен не беше перфектен и заради това има само 1 победа. Хамилтън пък имаше голям късмет с червеният флаг на Имола.
В Испания вече Хамилтън определено беше по-бърз в състезателно темпо, докато в квалификацията разликата бе минимална. Като даже и тук като отбор имаха макар и по-малка възможност да спечелят ако бяха опитали друга стратегия с по-бавно темпо в началото.
Да разбирам ли, че не правиш разликата между следене за track limits и изпреварване извън пистата?
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#71] от "The HunteR":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Уф, писна ми от тези фантазмагории. Бързина за квалификация е едно, скорот за цяло едно състезание е нещо съвсем друго. Ето един компактен анализ (където пишат британски експерти). С две думи - там където е важно, за сега ситуацията е Мерцедес и всички останали:
https://the-race.com/formula-1/has-a-defining-mercedes-vs-red-bull-trait-really-been-revealed/
Пращам и на другите
До коментар [#62] от "vesolr":
До коментар [#70] от "Capo":
deutschwagen
Рейтинг: 1225 НеутралноДо коментар [#71] от "The HunteR":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Да Макс и Ред Бул правят грешки. Но така става когато се мъчиш да удържиш на темпото на някой, който е просто по-конкурентен от теб, поне когато е решаващо, дори и с малко. Мерцедес са много по-комфортни с това темпо, докато Ред Бул се мъчат и взимат повече рискове във всички отношения. Отделно и са под голямо напрежение, като единствен отбор, който има реален шанс да се конкурира с Мерцедес, вече втора година поред.
Правя разлика за каране и и изпреварване с нарушение на трак лимитс, но това да излизаш от пистата по един и същ начин повече от 20 обиколки в едно състезание и да няма наказание не е нормално. Сметни колко преднина е натрупана, ако само един такъв инцидент при едно изпреварване заслужава наказание (или доброволно връщане на позиция)