Верстапен спечели в Монако и оглави класирането във Формула 1

Верстапен спечели в Монако и оглави класирането във Формула 1

© Reuters



Макс Верстапен с "Ред бул" спечели състезанието за Гран при на Монако, пети кръг във Формула 1. Пилотът от Нидерландия беше безгрешен и показа отлично темпо по уличното трасе.


Победата е втора за Верстапен през 2021 г. и общо 12-а в неговата кариера.


С успеха той оглави временното класиране със 105 точки, а световният шампион Люис Хамилтън има с 4 по-малко. Британецът имаше трудно състезание и остана едва седми.




Зад Верстапен завърши Карлос Сайнц с "Ферари" на 9 секунди, а подиумът допълни Ландо Норис ("Макларън"). Пети беше Серхио Перес с втората кола на "Ред бул", а пети завърши Себастиан Фетел с най-добрия си резултат, откакто е в "Астън Мартин".


Състезанието започна драматично, след като "Ферари" откри повреда в болида на Шарл Льоклер. Пилотът от Монако спечели квалификацията, но в нейния край се блъсна в предпазната стена.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Очаквано скучно. Но...

    Ферари са за бой.

    Режисьорът е за бой.

    Серина Уилямс ще речеш, че не е размахвала пръчка в живота си. И какво правеше тя на интервютата?

    Фетел толкова го пенсионираха, но Монако си му е любима писта. Заслужен пилот на деня.

    Мерцедес като се дънят, се дънят яко. Хамилтън изпадна в истерия чак, а Ботас дори не ми се мисли.

  2. 2 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#1] от "Capo":

    по интересно щеше да ми е ако на хамилтън не можеха да развият гайката му....

  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Весело

    До коментар [#2] от "it4_2":

    🤯

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#2] от "it4_2":

    Това няма как да се случи. Очевидно е, че неговата кола винаги е по-здрава и по-добре обгрижена от тази на Ботас. То само с късмет не става толкова често.

  5. 5 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3833 Весело

    До коментар [#1] от "Capo":

    А как яко маа ракетата за тенис!

    klimentm
  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3833 Весело

    Сигурен сън Мерцедес ще искат да забравят бързо този кошмарен уикенд

    klimentm
  7. 7 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1417 Неутрално

    Много силно и стабилно представяне на Верстапен през целия уикенд и най-вече в днешното състезание.
    Поредни странни изпълнения в бокса с колата на Ботас. Жалко, защото той се представи много на нивов сравнение с тоталния фаворит на отбора.
    Иначе "Ферари" и най-вече Льо Фукне определено има за какво да съжаляват

  8. 8 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Заслужено Верстапен спечели, много съм доволен че хитреца Льоклер изгоря, достатъчно пъти му гледах катастрофата вчера и това беше умишлено опит да си чукне леко колелото, само че не успя да го изпълни достатъчно елегентно та се прецака и удари и другата преграда.

    -voxy
  9. 9 Профил на Wornoxmaniak vs Доко Доко Барбадос Гюбеци
    Wornoxmaniak vs Доко Доко Барбадос Гюбеци
    Рейтинг: 1168 Весело

    Печка, кво стана та не ядохме?

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  10. 10 Профил на Wornoxmaniak vs Доко Доко Барбадос Гюбеци
    Wornoxmaniak vs Доко Доко Барбадос Гюбеци
    Рейтинг: 1168 Весело

    До коментар [#1] от "Capo":по интересно щеше да ми е ако на хамилтън не можеха да развият гайката му....
    —цитат от коментар 2 на it4_2


    Таквоз нещо не може да стане и на оня свет.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  11. 11 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#8] от "voxy":

    Няма нито един човек във Ф1, който да смята, че Льоклер умишлено е причинил инцидента. А и всеки, който поне малко разбира от спорта е наясно, че катастрофата не беше умишлена

  12. 12 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 5038 Неутрално

    Най-после нещо интересно, явно Хамилтън го няма на трасета като в Монако!

  13. 13 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4219 Весело

    Хамилтън едва седми?
    Борбата срещу расовата дискриминация в този спорт не върви добре.

  14. 14 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Най-тузарското състезание е и .....най-скучно. Както тръгнаха така и финишираха. Най-интересното беше като не можаха да сменят предна дясна гума на Ботас. А иначе битката за първото място продължава начисто с 4 т. разлика. Хамилтън за втори път добавя 1 т. за най-бърза обиколка със смяна на гумите в последните 10 мин. И това може да има значение накрая.

  15. 15 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    Най-тузарското състезание е и .....най-скучно. Както тръгнаха така и финишираха. Най-интересното беше като не можаха да сменят предна дясна гума на Ботас. А иначе битката за първото място продължава начисто с 4 т. разлика. Хамилтън за втори път добавя 1 т. за най-бърза обиколка със смяна на гумите в последните 10 мин. И това може да има значение накрая.

  16. 16 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4663 Неутрално

    Много се радвам за Верстапен. Малко разнообразие никога не е излишно.

  17. 17 Профил на Mushichka
    Mushichka
    Рейтинг: 57 Неутрално

    Хамилтън е баси комедианта. Седми! Как няма да иска промени в Монако. Дай му прав широк участък и да изпреварва с немския двигател. Като гюмеджия за гол. Не притежава и 10% от класата на Шумахер.

  18. 18 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#8] от "voxy":

    Брех, ти и мисли и намерения на пилотите от Ф1 вече четеш, ашколсун!

    Иначе браво на Верстапен и Ред Бул, без грешки този път, а Ферари и Мерцедес сами се прецакаха.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  19. 19 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    Хамилтън едва седми? Борбата срещу расовата дискриминация в този спорт не върви добре.
    —цитат от коментар 13 на tacheaux


    Малко радост за расистите, че Хамилтън не победил. Не ми се мисли как ще преглътнат юбилея от 100 победи заформящ се това лято.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  20. 20 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Черните стрели що така бавни? Единия не завършил, другия както тръгнал така и финиширал (като сметнем отпадналите преди него).

    ... с двеста...
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#17] от "Mushichka":

    Комедиантско беше по-скоро как ревеше по радиото и четеше конско на целия отбор. Но не е да не се е случвало и преди когато не стане неговото.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 604 Весело

    "Лудият Макс" и той да отбележи една победа.

    Пуснаха малко аванта на народа, да се радват феновете на другите отбори.

  23. 23 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#11] от "asroma1927":

    Страшен аргумент :D, и аз ако бях във F1 и нямам доказателства не бих твърдял, че е нарочно, но не съм и мога да си предполагам и говоря каквото искам, ти обаче явно не можеш защото си караш по коловозите, в които сам си се натикал, вероятно защото си много умен.

    -voxy
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#23] от "voxy":

    мога да си предполагам и говоря каквото искам,
    —цитат от коментар 23 на voxy


    И го правиш, все едно ти е професията

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на Vasil Grozdanov
    Vasil Grozdanov
    Рейтинг: 117 Неутрално

    Къде спят БЛМ? Това си е чиста проба расизъм!

  26. 26 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1136 Весело

    Най-после нещо интересно, явно Хамилтън го няма на трасета като в Монако!
    —цитат от коментар 12 на Дария Колев

    Гербава калинке,
    Трите му победи в Монако са случайни, нали?

  27. 27 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#26] от "Yotce":

    2016 г. взе победата с голям късмет, тя си беше за Дани Рикиардо.

    А като се има предвид, че Хамилтън поне 10 сезона в кариерата си е с най-добрата кола, а в 6 от тях с доминантна кола, която е 1 до 2 секунди по-бърза от всички останали, включително през 2016 г., то да, много е странно само три победи.

    Шумахер имаше безспорно доминантна кола реално само два-три сезона, но е с пет победи. Сена е с шест победи и доминантна кола за четири сезона.

  28. 28 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Скука беше, но важното е, че Ландо е 3ти, както в Монако, така и в генералното класиране. Ботас освен че е по-зле от Барикело + Маса взети заедно, ами и късмета му същия.

  29. 29 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Любопитно

    До коментар [#27] от "Capo":

    Какво значи "доминантна" кола? Това е Монако, колата ти може да е доминантна на писти с бързи завои, но това не я прави доминантна на Хунгароринг и Монако. Изискванията за тази писа са съвсем различни. Така че Шумахер може да е имал доминантната кола за Монако в 5-6 от спечелените състезания.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  30. 30 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#23] от "voxy":

    А твоите аргументи какви са? "Гледах по телевизора повторенията"...
    Това е несериозно, поне да беше гледал телеметрията и сравнявал обиколка по обиколка къде е спирал, завивал и т.н., че да намериш нещо подозрително... Пък то - някой се ударил в стената в Монако, чудо невиждано, непременно има умисъл!

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#27] от "Capo":

    До коментар [#26] от "Yotce":2016 г. взе победата с голям късмет, тя си беше за Дани Рикиардо.А като се има предвид, че Хамилтън поне 10 сезона в кариерата си е с най-добрата кола, а в 6 от тях с доминантна кола, която е 1 до 2 секунди по-бърза от всички останали, включително през 2016 г., то да, много е странно само три победи. Шумахер имаше безспорно доминантна кола реално само два-три сезона, но е с пет победи. Сена е с шест победи и доминантна кола за четири сезона.
    —цитат от коментар 27 на Capo


    Сена, кралят на Монако, е с 6 победи от 10 сезона! Доминатната му кола реална беше 1988 и 1989. 1990 Ферари бяха по-добри като състезатлено темпо. 1991 Макларън едва се докопаха до титлата (подписа ми).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#29] от "vesolr":

    Бих казал 1994-95 с Бенетон и поне 3 години с Ферари за Шумахер, та стават около 5.
    Възможностите на колата опредлено са важни на Монако, просто са по-различни. Много експерти казват, че Монако е пистата, където уменията на пилота са най-много от значение в целия календар.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#30] от "vesolr":

    Льоклер нарочно се е забил в стената, обаче за да отвлече вниманието от преброяването в Аризона, където търсят "истината" за изборната измама от 2020. Това ще е следващата теория на Вокси-то.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#32] от "deutschwagen":

    За Спа също разправят, че е пилотска писта. Или поне беше, в миналото.
    Монако и Хунгароринг са писти, където аеродинамиката не е от особено значение, затова са печелени и с "по-слаби" коли, само дето някои от тези коли точно на тази писта хич не са били по-слаби.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#34] от "vesolr":

    Аз знам, че Монако и Хунгароринг са писти за висок доунфорс и че двигателят е от второстепенно значение. Специално Монако е писта с изцяло по-бавни завои и следоваелно не трябва да се мисли какво става на бързите криви и на правите, където Ред Бул са притиснати да махат даунфорс за да няма прекалено много съпротивление, защото тогава Мерцедес ги отнася. Също така агресивният рейк на Ред Бул е подходящ за писта с бавни завои. Писта, където аеродинамиката няма значение е Сингапур, защото завоите са прекалено бавни за да има добър въздушен поток.
    Спа е много яка писта, но мисля за Монако разликата е, че се минава на милиметри от разни стени.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#29] от "vesolr":

    Всъщност като се замисля, 1995-та Бенетон и Уилямс са на сходно ниво. Даже имат един и същ двигател. Но когато пилотите са ти Деймън Хил и Дейв Култард...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#35] от "deutschwagen":

    Не е само даунфорс а по-скоро механично сцепление и добър тракшън за излизане от бавни завои. Бенетона през 94 беше “забравил” куп забранени системи, така че абсолютната мощност на двигателя не е чак толкова важна, а неговата “гъвкавост”.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  38. 38 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#37] от "vesolr":

    Какви забранени системи у Бенетона? Дай факти, не измислиците и лъжите на британските медии.

    Система за стартиране? Стартовете на Шумахер бяха много зле в периода, когато уж имал софтуер за това. Оправиха се след като ФИА каза да се премахне кода.

    Тракшън контрол? Вижда се с просто око. Няма как да се скрие. Затова няма да намериш специалист, който да се изложи доживот и заяви, че Бенетон са имали ТК. Това само британските медии го повтарят, като разчитат, че читателите нямат понятие от материята. То само като видиш как се върти колата на Шумахер по завоите цял сезон, става ясно, че тракшъна е измислица.

  39. 39 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#34] от "vesolr":

    Спа е писта, която пилотите обичат, но не е "пилотска" в смисъл, че уменията на пилота са ключово решаващи като в Монако. Двигателят е най-важен, Спа си е класическа пауър писта. Погледни например 2017 г., когато уж Ферари бяха стигнали Мерцедес, но на Спа Фетел с включен ДРС дори не намаляваше дистанцията зад Мерцедеса.

  40. 40 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#38] от "Capo":

    Доказателствата бяха намерени лятото на 1994 от техническите лица на ФИА. Оправданието на Рос Браун и екипа беше, че ги ползвали само при тестване. С малко побутване от Макс Мозли нещата бяха заметени.
    Феновете на Шумахер все зад британските медии се крият, колко удобно.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  41. 41 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#40] от "vesolr":

    Я колко лесно се оправдаваш лъжи и не даваш грам доказателство. Ама като действително единственият ти източник са медии без грам тежест и доказателство... Я дай кадри на тракшъна. Толкова е лесен за хващане. В комисията на ФИА ли си бил, че знаеш?

  42. 42 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#41] от "Capo":

    Какви медии? Аз знам от прес рилийзите на ФИА по това време - бяха открили стартова система, която се активирала с лаптоп, но отборът категорично отрекъл да я бил ползвал, даже бил изненадан, че съществувала тази опция. Печално известната опция 13 активирана с помощта на лаптопа и след това от пилота чрез определена последователност от натискания по различни копчета на волана. Всичко това е описано в официален прес рилий на ФИА, а ти се крий зад британските медии.

    Другото в което ги хванаха беше с "модификацията" на системата за зареждане с гориво, да увеличат скоростта на вливане. И за това ли британските медии са виновни или сега ще демонстрираш амнезия и ще отречеш и за тази измама? Ако бяха хванали Макларън с подобни мошеничества, старият перверзник Макс Мозли директно щеше да ги дисквалифицира от шампионата, но Бенетон и Шумахер минаха между капките.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#37] от "vesolr":
    До коментар [#38] от "Capo":

    Това за даунфорс и Монако го говоря за сега. През 90-те нещата са били по-различни. 1995-та Бенетон и Уилямс са практически равни.
    Това за забранените системи на Бенетон през 1994 е почти със сигурност вярно. Преди години Верстапен-баща даже го потвърди (само за болида на МШ). През сезона на Аида Сена отпада след като е бутнат отзад и остава дълго на пистата, защото болидът на МШ му се чувал странен. След време ФИА иска кода на всички болиди, но Бенетон отказват да го покажат. Така или иначе, поне се знае със сигурно, че Бенетонът е имал скрити кодове, вкл. Лоунч Контрол. Отборът тогава казва, че били само за тестване....
    Но ФИА казва към средата на сезона, че 2 отбора са заобиколили успешно правилата. Според мен ако не беше смъртта на Сена, Шумахер и Бенетон щяха да са дисквалифицирани за целия сезон. Но щеше да изглежда катастрофално на фона на смъртта на Сена - един вид, умрял е докато е карал срещу измамници. Факт е и, че на първото състезание в Бразилия, Шумахер изпреварва Сена в бокса пак чрез мамене, защото отборът е махнал задължителен филтър на системата за зареждане, което позовлява да се презарежда по-бързо. Това е открито след разследването за пожара на Йос Верстапен, директно следствие на махнатия филтър.
    Иначе електрониката се връща във Ф1 през 2000 именно защото не е имало начин да се контролира забраната и, докато не се стандартизират ECU-тата през 2008.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#42] от "vesolr":

    И като ФИА каза на Бенетон за остатъчния код за стартовия контрол и накара Бенетон да го изтрият, стартовете на Шумахер се подобриха, а бяха печални преди това. Голямо мамене, хаха. Трябва да е бил най-смотаният софтуер на света, ако са го ползвали за стартиране и даже е пречил, а не е помагал. ФИА изрично посочва, че няма данни пилотът да го е ползвал. Има си причина за това.

    Я бягай да прочетеш за горивната модификация. Колко още отбора го бяха направили за това състезание? И защо? Няма да ти подсказвам, информацията е лесно достъпна от сайтове, които не изкривяват истината.

  45. 45 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#43] от "deutschwagen":

    Разследването на ФИА не доказва никакви измами. Само че Бенетон са постигнали резултати с редовни методи, които успяват да наподобят ефекта на забранени системи. Също като ДАС при Мерцедес миналата година. И разследването на ФИА всъщност изкарва наяве този метод и всички останали след това го копират. Ако Сена е забелязал нещо, това е най-вероятното.

    Макларън също бяха хванати в крачка, но те откровено бяха мамили с автоматична скоростна кутия. Беше смешно как Макларън ги заловиха, след като тест пилотът им отиде в друг отбор и каза на всеослушание "Странно, тук нямат автоматиката на Макларън".

  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#44] от "Capo":

    Мисля най-добрия старта за сезона беше на Франция и Шумахер просто се отлепи като ракета от останалите. Определено беше с онзи код.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#45] от "Capo":

    ДАС беше напълно легална система, която е хитра но не нарушава нищо.
    Разследването срещу Бенетон не доказа нищо, защото не са искали да стане официално. Разбрали са се зад кулисите и предвид кризисното положение във Ф1 не са искали сътресения. И без това Шумахер отнесе голямо наказание.
    Отделно не е и ясно дали кодър изобщо е махнат до края на 1994.
    Големите постижения на Бенетон са реални, имаха много силен автомобил, но и мамеха. Поне с измамата с презареждането няма и капка съмнение. И защо Йос Верстапен ще казва, че е изпозлвана забранена електроника в бившия му отбор? Защо изобщо в болиа ще има такава, след като е забранена и е безполезна дори за тестове? И защо ФИА реши да върне електрониката докато не дойдоха стандартизираните чипове?
    Това което Сена е чул на Адиа е шума от двигателя. Електрониката има характерена насеченост когато се активира. Дори като изключим всички друго обстоятелства, само това, че Сена го е чул на пистата и после е намерено в болида им е достатъчно да наклони везните.
    Това за Макларън не знам за кой случай е, но за 1994 ФИА казаха, че има и друг отбор, който е заобиколил правилата. Най-вероятно обаче това е Ферари, които изведнъж станаха по-конкурентни, а и Алеси се беше изпуснал в едно интервю, зе беше включил или изключил трекшън контрола. Само не помня вече годината.
    Като говорим кой кого бил хванал, Бриаторе беше хванат с цяла схема на Сингапур 2008, а Ферари са експерти по измамите. Дори Спайгейт ги уличи за подвижни подни плоскости, които са забранени, но са били скрити. А Бенетон 1992-1995 събира цялата команда в един отбор.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#47] от "deutschwagen":

    Франция беше след като ФИА вече беше минала драмата с кодовете за стартиране. Затова и всички са единодушни, че стартовете на Шумахер се подобряват след като софтуерът е трябвало да се махне.

    Както казах, през 1994 г. Макларън бяха хванати да мамят. И то не подозрения, а направо с автоматична скоростна кутия. ФИА ги остави без наказания. Затова са ми смешни твърденията на Vesolr, че покойният Мозли е щял да накаже Макларън. Британската преса обаче странно защо никога не споменава измамата на Макларън, та не е чудно, че Vesolr не е наясно.

    Както посочих, презареждането на Бенетон беше за едно състезание, което обаче не беше в нарушение на правилата, тъй като стюардите предварително го бяха разрешили и още 9 отбора бяха сторили същото. Има си материали и официално становище на ФИА по въпроса. Всичко останало са измислици.

    А Йос Верстапен разправя от едно време, че щял да бие Шумахер в равни автомобили. Вярваш ли му? И като го питаха за нелегалния Бенетон, бързо отстъпи и каза "Нищо не видях, нищо не знам, само май чух нещо отнякъде. Ама не може Шумахер да бе толкова по-бърз от мен с равна кола."

  49. 49 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#44] от "Capo":

    Какво каза ФИА ли? Изми си ръцете - не могли да докажат, че бил използван. И Бенетон минаха между капките. След смъртта на Сена заради комерсиалните интереси на Бърни просто нямаше какво друго да направят. Ама не ми разправяй, че не са били измамници и това било измислица на британските медии.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  50. 50 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#49] от "vesolr":

    Значи виновен до доказване на противното. Ама само когато не е Макларън или друг британски отбор?

  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#48] от "Capo":

    А, не е така. Първото сатановище на ФИА за забранената електроника излезе чак около ГП на Германия.
    Тук е описано, има цяла част за Опция 13:

    https://www.racefans.net/2014/07/01/1994-french-grand-prix/

    Британско издание, обаче не спестява нищо, както и скоростната кутия на Макларън. Само че не виждам как твърденията за Бенетон са смешни, след като 1) забранена електроника бе намерена в болида 2) опцията е скрита така, че само вътрешни хора да могат да я намерят 3) Бенетон дълго време отказва да си даде кода.
    Отделно Мозли сам казва, че били направили едно "ууупс" и случайно дали на Бенетон да се имзъкне, но като вече казах - и много важно - на фона на и без това тежкото наказание от 4 състезания по различни причини (като се събере и дисквалификацията за игнорирания черен флаг).
    За филтъра за гориво ФИА не наказа и без това наказания за други неща отбор, но ясно каза, че Бенетон са махнали филтъра без разрешение и със стремеж да намерят приемущество. Ларус твърдят, че са ги посъветвали да го махнат през Май. Състезането в Бразилия беше през Март.
    Иначе по твоята логика Макларън са по-чисти от Бенетон, защото не бяха наказани изобщо и за нищо, за разлика от Бенетон.
    Аз не съм твърдял, че Мозли би закопал Макларън през 1994, но тогава ситуацията е коренно различна сравнена с 2007 - и като отношения между Рон Дени и Мозли, и като общото положение за спорта, което 1994 е критично.
    Не мога да взимам насериозно твърденията, че британските издания били против Бенетон. Това е отбор, който беше не по-малко британски от Макларън. както е и Рено, следващата му итерация. А и британците съвсем не бяха скептични към Шумахер преди да започне с гадостите като пилот на Ферари. Говорим за нещам които се случват преди последното състезание за 1994, след което повечето британски експерти приемат сблъсъка с Хил като състезателен инцидент.
    И да, вярвам напълно на Йос. Не знам какво е казвал на времето, но 2011та казва това, което е видял - че Бриаторе не е искал да говори с него по този въпрос. Отделно, че вторият Бенетон през 1994, който и да го кара, вианги изглежда безнадеждно бавен в сравнение с колата на Шумахер, която лети.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#51] от "deutschwagen":

    То и Хамилтън лети пред Ботас. И Алонсо летеше пред много съотборници. Дали са им различни колите или е до качества?

    Видяхме Алези и Бергер какво направиха през 1996 г. с Бенетон, който Рос Браун твърди, ча бил най-добрият до този момент и е трябвало да спечели титлата. Едно състезание не спечелиха. А Шумахер с Ферари, което се твърди, че било стъпка назад в сравнение с 1995 г. (пак Бергер и Алези) взе три победи и изпусна още толкова заради повреди.

    Бенетонът е бил много труден за пилотиране, това всички съотборници на Шумахер го признават. Видя се и от представянето на Бергер и Алези. Брандъл и Хърбърт може да ги извиниш, имаха травми, иначе добри пилоти. Брандъл обаче още не е забравил как за малко Шумахер щеше да му прекрати кариерата. Лехто също се контузи. Йос си беше по-надолу от средното.

    Като комбинираме трагичното представяне на Хил и Култард в безспорно доминантния Уилямс и Шумахер, който изкарва пълния или почти пълния потенциал на Бенетон, то в крайна сметка именно пилотската класа е от значение за титлите през 1994 и 1995 г. Единствен Сена през първите три състезания показа реалния потенциал на Уилямс, а и той още не се беше нагодил към колата. Ако не беше Имола, останалата част от сезона щеше да стане като 1992 или 1993 г. А, и по традиция Франк щеше да изрита Сена в края на годината и вероятно взима Шумахер, когото да изрита следващата.

  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#52] от "Capo":

    Но Ботас много години поред беше най-добър от останалите в много състезания. За Алонсо, Фисикела също имаше силни състезания и победи. Единствено смачкания за жалост Маса (след инцидента от 2009), който Ферари оставиха по комерсиални причини (Сантандер) и згубилия всякаква мотивация Райко бият на очи. А и 1995-та вторият Бенетон не е толкова трагичен както предишната година.
    За 1996-та се говори много. Според мен изобщо не са развивали колата. В края на сезона Браун, Бърн и компания напускат и отиват във Ферари. Отделно, че Бергер е вече на години, а Алези е прост разочарование навскякъде.
    1995-та болидът на Ферари действително е стъпка назад и му личи дори от странния външен вид. Но 1996-та е друго нещо. Ако не бяха повредите и бяха поели по този път по-рано щяха да имат добра година. Най-после правят и важната крачка да минат на V10.
    Много разправят, че Б194 бил труден за каране. Сигурно е така, и именно една забранена електроника много би помогнала да даде увереност. Отделно болидът, както и предшественика му от 93, имат много незабаранени иновативни решения, които по-късно всички налагат. Например, вдигнатия до горе нос. Това са болиди с много голям потенциал.
    За 1995 е по-трудно да се каже. Дали Уилямс е бил доминантен, дали са били изравнени с Бенетон, който е по-тазличен от този от 1995 и дори е задвижван от двигател на Рено. Но няма спор, че пилотите на Уилямс са били слаби в този сезон. Поне няма спор, че Шумахер е класа над останалите в този период, с икзлючението на Хакинен, но Макларън 3 години са пълна дупка, а 1995-та Хакинен претърпява изключително тежък инцидент, който дава отражение на цялата му кариера.
    Какво е щяло да стане 1994-та не може да се каже с абсолютна сигурност. Болидът на Уилямс е леко сбъркан първите няколко състезания, но на Имола е вече много по-добре и Сена за пръв път е доволен. Личи и от, за жалост, единствената навъртяна състезателна обиколка, че го кара бързо чисто и уверено, и то с повече гориво заради стратегията. После Уилиямс изкарват и по-пълна нова специикация и дори Хил започва да печели. Щяло е да бъде много интересно. Но според мен Шумахер и Бенето щяха да го отнесат с по-тежко наказание.
    Колкото до това дали Сена е щял да остане, Франк не е имал думата. Рено са му казали да вземе Сена веднага (което означава Прост да напусне заради клаузата му), което означава почти със сигурност няколко години поред в силен болид, защото Рено щяха да са постигнали това, което целят. След време Сена е икал да кара за Ферари и е разговарял с тях през 1993.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#53] от "deutschwagen":

    То едни "победи" на Хил. Първата като Шумахер получи повреда и трябваше да кара състезанието само на пета предавка. Следващите победи само като ФИА разкара Шумахер от картинката. И една победа в Япония, която дори не беше нормално състезание, а ползваха "средни времена". Хил така и не би Шумахер с каране и нормални условия цял сезон. Чак се чудя как Франк не го изрита по-рано.

  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#54] от "Capo":

    От много години нищо не се разбира онтосно този отбор (Уилямс).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#54] от "Capo":

    Забавно е и как на последното състезание за сезона в Австралия Менсъл трябваше да пази Хил за да може да спечели спокойно, а вместо това Менсъл спечели, а Хил пропусна златна възможност след като Шумахер прецака всичко и си повреди болида в стената.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3264 Весело

    До коментар [#56] от "deutschwagen":

    Е той Шумахер таранира Хил, иначе Менсъл беше далеч зад него и спечели след като двамата по-бързи отпаднаха.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK