Победа в "Дакар" с електрическо бъги - новата цел на Петерханзел и Карлос Сайнц

Победа в "Дакар" с електрическо бъги - новата цел на Петерханзел и Карлос Сайнц

© Associated Press



Легендарните пилоти Стефан Петерханзел и Карлос Сайнц ще карат за отбора на "Ауди" в първото участие на германската компания в рали "Дакар". През 2022 г. компанията от Инголщат ще направи дебют в "Дакар" с електрически прототип.


Целта на "Ауди" е да стане първият производител спечелил "Дакар" с електрически двигател.


Петерханзел (55 г.), наричан Мистър Дакар, спечели ралито за рекорден 14-и път през 2021 г. Сайнц има три победи в надпреварата, като последната е от 2020 г. Двамата пилоти караха с бъгита на "Мини" в последните години.




Третият пилот на "Ауди" за състезанието през 2022 г. ще бъде Матиас Екстрьом.


"Дакар" е едно от последните приключения на земята и тест за технологията. Електричеството е бъдещето, така че е вълнуващо да опитаме да спечелим с такъв прототип", каза Петерханзел.


Сайнц вече има опит с електрическите прототипи. От началото на годината той се включи в надпреварата Extreme E със собствен отбор.


"Дори и на 59 години продължавам да бъда гладен за успехи. Мотивиран съм, в противен случай нямаше да се впусна в това", каза испанецът.


От 2020 г. "Дакар" се провежда в Саудитска Арабия, след като в периода 2009 - 2019 ралито беше в Южна Америка. През 2022 г. надпреварата ще се проведе в периода 2 - 14 януари.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1975 Неутрално
  2. 2 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    А дано, ама надали :)

    Ще са по-тежки от конкурентите си. Батерия от 200-300 кг има енергия толкоз колкото една 20 литрова туба бензин. От друга страна при електриката няма какво толкова да се развали и ел. двигателите са по-леки от ДВГ-то.

  3. 3 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    А дано, ама надали :)Ще са по-тежки от конкурентите си. Батерия от 200-300 кг има енергия толкоз колкото една 20 литрова туба бензин. От друга страна при електриката няма какво толкова да се развали и ел. двигателите са по-леки от ДВГ-то.
    —цитат от коментар 2 на realguru


    Развалят се четките .. ако е в пясъците- трябва да е със специално охлаждане моторът.. в момента са с простото въздушно охлаждане..

  4. 4 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    До коментар [#3] от "sim4o":

    Четките не се развалят, ами се износват. Но и в това не е проблема. Правят и ел.мотори без четки. Не знам, какъв ще е този рали автомобил с батерия от един тон. Това са пясъци и силно пресечени терени. Не го виждам този електрически рали автомобил, точно там и с такова тегло.

    Бивш tww09306483.
  5. 5 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#3] от "sim4o":Четките не се развалят, ами се износват. Но и в това не е проблема. Правят и ел.мотори без четки. Не знам, какъв ще е този рали автомобил с батерия от един тон. Това са пясъци и силно пресечени терени. Не го виждам този електрически рали автомобил, точно там и с такова тегло.
    —цитат от коментар 4 на Petleshev


    Има и без четки, ама са с по-малко КПД и по-скъпи..
    Иначе бъгите оа "Фолксваген-Ауди" е с 750 кг. батерия с 62 киловат.часа.

    Да, с металните греди, пакетите, усилителите може и да идва тон..

    Те я те платформата..

    https://newsroom.vw.com/vehicles/meet-the-volkswagen-platform-designed-to-spawn-10-million-electric-vehicles/

  6. 6 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Не знам, какъв ще е този рали автомобил с батерия от един тон. Това са пясъци и силно пресечени терени. Не го виждам този електрически рали автомобил, точно там и с такова тегло.
    —цитат от коментар 4 на Petleshev


    То електро-бъги си има направено и изпробвано..

    https://www.dnevnik.bg/skorost/2019/03/06/3399998_folksvagen_vuzrajda_plajnite_bugita_s_eko_model/Декларация за поверителност/

  7. 7 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#3] от "sim4o":

    Електрическите мотори в тези автомобили нямат четки. Издържат на претоварване до 7-8 пъти и общо взето това е последното нещо, което ще се развали.

  8. 8 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#3] от "sim4o":Електрическите мотори в тези автомобили нямат четки. Издържат на претоварване до 7-8 пъти и общо взето това е последното нещо, което ще се развали.
    —цитат от коментар 7 на etar


    "Тесла" в най-първите разработки на Еберхард беше с асинхронни, а сега е със синхронен и асинхронен, сдвоени ..

    Бъгито на "Фолксваген-Ауди" за което иде реч е със четки .. не знам защо..

  9. 9 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#3] от "sim4o":Електрическите мотори в тези автомобили нямат четки. Издържат на претоварване до 7-8 пъти и общо взето това е последното нещо, което ще се развали.
    —цитат от коментар 7 на etar


    Chevrolet Volt и Bolt, в BMW i3, в Nissan Leaf има постоянни неодимови магнити, в "Рено" има четки, "Тесла" единствена беше с асинхронни, но в момента и на нея основният двигател и е синхронен..

  10. 10 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2695 Весело

    Какви четки, бре форумни спИциалисти, Всичко е електроника и софтуер:

    https://www.youtube.com/watch?v=vvw6k4ppUZU

    Този линк много добре обяснява, ама трябва да се назнайват езици. Само с руски не става!

    И още един:

    https://www.youtube.com/watch?v=esUb7Zy5Oio

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2695 Весело

    Електрически автомобили се продават масово в САЩ от 1997-ма. Приус, Хонда Инсайт, Форд Ескейп и т.н. Чисто електрически автомобили се продават от 2008-ма. Досега не съм чул на някой да му са се износили четките. Но по сибирските дължини и ширини, в тундрата и тайгата какво ли не се случва!

    Тойота Приус и Тесла Модел 3 са с един тип мотор, разбира се, този на Тесла е доста по- съвършен!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  12. 12 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2695 Весело

    IPM-SynRM- Internal Permanent Magnet Synchronous Reluctance Motor.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK