Със смела стратегия Верстапен надви Хамилтън във Франция

Със смела стратегия Верстапен надви Хамилтън във Франция

© Reuters



Макс Верстапен с "Ред бул" спечели състезанието за Гран при на Франция, седми кръг за сезона във Формула 1. Въпреки проблемите, които имаше в надпреварата, и грешка, допусната още в първата обиколка, пилотът от Нидерландия успя да надхитри световния шампион Люис Хамилтън.


Верстапен го изпревари в предпоследната обиколка, отнемайки му победата. Хамилтън завърши втори, а трети на подиума се качи вторият пилот на "биковете" Серхио Перес. Най-бързата обиколка в надпреварата също беше притежание на Верстапен.


Успехът стана възможен след отлична стратегия на "Ред бул", като отборът реши да заложи на две спирания в бокса срещу едно за "Мерцедес".




Успехът е трети за Верстапен от началото на сезона, с който той увеличава аванса си пред Хамилтън на 12 точки.


В кариерата си Верстапен вече има 13 победи.


"Допуснах грешка още в началото, изпуснах задницата, опитах да коригирам, но колата продължи да се пързаля. За щастие това не се отрази и успяхме да реагираме. На първото спиране всичко се получи перфектно, но сметнахме, че правилното решение е да заложим на два пита", каза победителят.


Въпреки че стартира от първа позиция Верстапен два пъти се озова зад Хамилтън в състезанието. Още в първата обиколка той направи грешка, изпускайки един от завоите. Световният шампион го изпревари и поведе, като Верстапен остана между двата болида на "Мерцедес",


При спиранията в бокса "Ред бул" реагираха на опит за пресичаща стратегия от Валтери Ботас, а след смяната на гуми от Хамилтън, влязъл последен, Верстапен се озова на първата позиция.


Лидерът в шампионата не успя да отвори голяма разлика с този комплект гуми "хард" и заложи на стратегия с две спирания в бокса. Въпреки че излезе трети на пистата, Верстапен беше с по-високо темпо от болидите на "Мерцедес", останали с едно спиране. Осем обиколки преди края той изпревари Ботас, а в предпоследния тур застигна и Хамилтън, като го атакува успешно на правата "Мистрал".


Със смела стратегия Верстапен надви Хамилтън във Франция

© Reuters


Зад Верстапен, Хамилтън, Перес и Ботас в топ 10 на "Пол Рикар" завършиха още Ландо Норис и Даниел Рикардо с "Макларън", Пиер Гасли с "Алфа Таури", Фернандо Алонсо с "Макларън" и двамата пилоти на "Астън Мартин" Себастиан Фетел и Ланс Строл.


В следващите два уикенда (27 юни и 4 юли) колоната се насочва за два поредни старта на домашната писта на "Ред бул" в Австрия.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5659 Неутрално

    "Ред бул" бяха жестоки в това състезание.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    Заслужена победа.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    Рейтинг: 1637 Весело

    С техните камъни, по техните глави:)

  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5161 Неутрално

    Велик, велик Макс! Мина покрай Хамилтън като край малка гара! Перес също бе велик! Два редбула на подиума! Супер!

  5. 5 Профил на Amsterdam
    Amsterdam
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Заслужена победа на Макс.

    Вонин: Оранжевото пак ще е на мода(!)
  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2611 Неутрално

    Голяма победа

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4816 Неутрално

    "Ред бул" бяха жестоки в това състезание.
    —цитат от коментар 1 на pet_fire


    Разликата между миналият сезон и този е огромна. Явно са намерили правилната формула и Верстапен е просто безупречен.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  8. 8 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Леле, интересно състезание на Пол Рикар. Чудеса се случвали. При това напрежение от първата до последната обиколка.

    Верстапен много е пораснал. Едно време допуснеше ли грешка, после се сриваше поне още веднъж в състезанието. Сега кара перфектно след второто спиране.

    РБ спечели на писта на Мерцедес. И то след всички драми, нови тестове за задните им крила, мрънкане на Тото и т.н. Ботас като им каза по радиото "Казах ли ви, що не слушате?", умрях да се смея.

    Мерцедес основателно разчитаха на Хамилтън с неговото пазене на гумите и силно темпо, но явно подцениха РБ.

  9. 9 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Чеко, Макс и стратезите на Ред Бул бяха безкомпромисни. Браво на целият екип.

    Иначе Валтери си беше много прав да избухне заради стратегията с едно спиране, ама риск - печели, риск - губи.

    За момента се очертава доста по-интересен сезон :)

  10. 10 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Кофти времена за Мерцедес. С по слаба кола и Ботас в тимът. Подобни стратегии с един бокс биха сработили с по силен втори шофьор. Ботас е готов да пусне съперник да го изпревари, само и само да може да вика "аз ви казах!". Много непрофесионално!

  11. 11 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Хамилтън стана шампион на 23. На толкова е и Макс и му е време.
    За мен не това важно, а битката за всяка обиколка.
    А това го няма...

  12. 12 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4220 Неутрално

    Мда, разочарован съм, надявах се на реванш за Баку и МК, има много състезания нищо не е написано на камък!

    klimentm
  13. 13 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#12] от "klimentm":

    Реваншът беше за Унгария и Испания.

  14. 14 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Макс и отборът показаха, че са готови да станат шампиони тази година. Браво за страхотното съзтезание, което направиха. Отдавна не е имало такова. От първата до последната обиколка. Има надежда за формулата.

  15. 15 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4375 Весело

    До коментар [#12] от "klimentm":

    Очаквах да си изплачеш болката от загубата на, както казват тук, "идолът ти" :-). Обективно нищо такова сериозно не е станало, а и интересът се повишава.

  16. 16 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4220 Весело

    До коментар [#15] от "daskal1":

    Разбира се, важното е феновете на F1 да са доволни, а те очевидно са !

    klimentm
  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Неутрално

    Псувните на Ботас по радиото 10 об. преди края казват всичко, грешна стратегия за "Мерцедес", грешна е меко казано, да оставиш и двамата си пилоти с "галоши" до края на състезанието, с риск от спукане на някоя гума?!?

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  18. 18 Профил на bosko
    bosko
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Може пък да уврат и да направят нещо.

  19. 19 Профил на afanko
    afanko
    Рейтинг: 527 Разстроено

    от цялото "състезание" един факт има значение и той е разликата между 4-тия и 5-ия. няма как при разлика 50% в колата, да очакваш пилот с 5% да я компенсира.

  20. 20 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 449 Неутрално

    с техните камъни по техната глава.
    Макси е велик.
    но най-добре им го каза Ботас.

  21. 21 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 364 Неутрално

    Изключително интересно състезание, особено последните 10 обиколки. Невероятно представяне на Верстапен и неговия отбор. Фатална стратегическа грешка от Мерцедес. Все пак Хамилтън се представи отново на ниво, просто нямаше шанс с тези гумим при атаката на Вестапен.
    С нетърпение чакам следващото състезание.

  22. 22 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#21] от "themtrx":

    Когато Верстапен направи втори стоп, от бокса питаха Хамилтът какво мисли, дали ще издържи или да влезе и той. След една обиколка Хамилтън отговори, че гумите са ОК, т.е. би рискувал. Така че стратегическата грешка е на бокса И пилота.

    Ботас обаче още преди състезанието е казал, че за него трябва да е с две спирания.

  23. 23 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 593 Неутрално

    вълнуващо състезание със много красиви моменти, и едни от тях бяха угрижените физиономии на Тотю волф и екипа му, извиках от кеф когато Макс изпревари черната плитка с мерцедеса...

  24. 24 Профил на themtrx
    themtrx
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#22] от "hill875":

    Хм... това обяснява защо Ботас каза по радиото "Аз ви казах, че трябват 2 спирания." Значи има стратегичски нюх, ама пък нещо пилотирането му куца.

  25. 25 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 346 Неутрално
  26. 26 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Псувните на Ботас по радиото 10 об. преди края казват всичко, грешна стратегия за "Мерцедес", грешна е меко казано, да оставиш и двамата си пилоти с "галоши" до края на състезанието, с риск от спукане на някоя гума?!?
    —цитат от коментар 17 на hamiltonf


    Не е точно така. Всички с изключение на Верстапен смениха един път гумите. Дори Перес с "галоши" мина Ботас.

  27. 27 Профил на Птоломей Едно
    Птоломей Едно
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Всеки уважаващ себе си таксиджия може да надмине Хамилтън, когато не променят правилата специално заради мургавата му физиономия....

    люта цензура се шири в Дневник, прокопи пак се точи на властта
  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Весело

    До коментар [#26] от "pepisky":

    Все пак, другите не се бориха за победата. След грубата грешка на Вер и отворената и контролирана разлика от 3 сек. най-нормалното бе, Люис да влезе първи в бокса, излиза отново първи, не се затапва зад нидерландеца както се случи, отваря разлика от 6-7 сек., спокойно, и ако се наложеше влиза отново. Този път, въпреки по-бавния болид, и пак повтарям, след грешката на Вер, получиха предимство те да контролират стратегията, а какво се получи, едно голямо нищо. Отделно, поне с единият пилот можеха да пробват различна стратегия, но си глътнаха "езиците". Люис с тези "галоши" даваше всичко от себе си, кара невероятно, с риск да спука гума, и вместо да бъде изпреварен 7 об. преди края, както показваха анализите, това се случи едва в края на състезанието. Ама, те си знаят най-добре...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  29. 29 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#26] от "pepisky":

    Разликата е, че Чеко спря 7 обиколки след Валтери(24-та за Чеко и 17-та за Валтери). В някаква степен ми е тъжно за Валтери, че има потенциал, който поради една или друга причина не успя напълно да разгърне. Живи и здрави - може да му излезе късмета в бъдеще :)

  30. 30 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1364 Неутрално

    Мерцедес вече съвсем не крият, че Ботас не ги интересува. Не го вкараха в бокса дори накрая когато можеше спокойно да смени гуми без да загуби позиция, но поне щеше да вземе едната точка за най-бърза обиколка. Разбира се, Макс им благодари за това :)

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  31. 31 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#28] от "hamiltonf":

    Състезателното темпо на Мерцедес беше по-добро от РБ при равни условия. Стига си се оправдавал с по-бавна кола. И с Медиум и с Хард бяха по-бързи, вижда се ясно от данните. Даже по Диема го коментираха, ама това ти минава покрай ушите. РБ ги изигра със стратегия и зверско каране. Перез покри второто им влизане с по-дълго каране на Хард, а Верстапен ги уби после.

  32. 32 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#30] от "rumen_s":

    Мерцедес се подлъгаха, че може да има наказание за Перез и оставиха Ботас на пистата с надежда, че ще вземе третото място при едно наказание от 5 секунди например.

    А че жертваха брутално Ботас, вместо да му дадат две спирания, е явно. Даже много медии вече го коментират. Тото Волф доста некомфортно се чувства по интервютата.

  33. 33 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Ботас да не се гневи, много добре знае, че е обслужващ персонал на Хамилтън и трябва да само да изпълнява каквото му се каже. Птецакаха го, вярно, но нима за първи път?

    ... с двеста...
  34. 34 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    Ботас трябваше поне 1-2 секунди да забави Верстапен, а той взе че направи грешка още при първата атака и всичко приключи. Не знам какво има да се сърди, но тук се играе за отбора - той е този който е хвърлил над милиард за развойна дейност, а такива като Ботас има достатъчно, че е и драстично по-добри и с по-голяма харизма, които да карат за Мерцедес.

    -voxy
  35. 35 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#34] от "voxy":

    Понеже Хамилтън успя да забави Верстапен по-добре от Ботас, нали? И него го минаха като пътен знак.

  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#28] от "hamiltonf":

    Стига с тези мантри за "по-бавния болид" 😀 Имате пак най-добрата кола, но вече не с такава драстична разлика. И резултатът е налице.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#34] от "voxy":

    Тоест, признаваш, че по някаква неясна причина Мерцедес избраха един безличен пилот, и го държат вече 5-та година, та и го мачкат как си знаят.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4262 Весело

    До коментар [#36] от "deutschwagen":

    Единственото което "имаме" като предимство е малко по-доброто износване на гумите. А колкото до скоростта, е излишно да се коментира, на правите с ДРС да не могат да се доближат!? Че било и "мантри"?!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#10] от "L Glassman":

    Мрън мрън мрън, колата, Ботас, бе знам си к'во, няма как БЛМ-цът да си е виновен, той е Бог за ултра-левичарството, вярващо във флуидни джендъри😂😂

    Не, колата ви няма да стане по-слаба като повтаряте една и съща глупост след всяко състезание. Достатъчно специалисти има, които се занимават с тези анализи. По-слаба е колата сигурно според "тренирата марксистка" и имотен милионер Патрис Калърс, но такива е са авторитет когато стане дума за факти.
    Просто колата ви вече не е с потенциал ако я натиснат да може да върти с по 1-1.5 секунди по-бързи обиколки от следващия най-добър.

    А Ботас е решение от 2016. Не знам защо чак сега се сетихте, че е грешка. Може би защото ви беше удобно да няма конкуренция в отбора. А и какъвто и средняк да е Ботас, не е виновен, че отборът вече напълно отворено се отнася с него като а уплътнение. Грешката му е, че още е там и търпи.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#38] от "hamiltonf":

    Ами само фенове на Хамилтън го разправят това. Просто колата вече не е недостижима, както миналите години.
    А това на правите, ако е така както го казваш, може да е заради различния сетъп, което върви и с цялостната стратегия.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4508 Неутрално

    Лошо. Очевидно борбата срещу расовата дискриминация в този спорт не е на необходимото ниво.

  42. 42 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#40] от "deutschwagen":

    РБ избраха настройки с по-високо крило и нисък даунфорс, за да имат скорост на правите. Това им позволяваше да се защитават срещу ДРС атаки, но им прецакваше допълнително износването на гумите, а ако паднеше дъжд, щяха да са умрели тотално. Кола за сигурност също беше зле за тях. По този начин стратегията им явно рачиташе на две спирания за Верстапен, а Перез да си пази много гумите и да държи Мерцедесите в напрежение. Изпълниха си я перфектно. Верстапен знаеше, че трябва да държи Мерцедеса на около 0.7с преди ДРС зоните и работеше по въпроса, но износваше гуми здраво.

    Мерцедес избраха различни настройки, разчитайки на по-бързата си кола с Медиум и Хард и по-малкото износване на гуми. Изобщо не са очаквали двете спирания на Верстапен, въпреки че явно би трябвало. Знаеха, че при еднакви стратегии с едно спиране ще се справят заради разликата в гумите и скоростта.

  43. 43 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 610 Неутрално

    А Ботас е решение от 2016. Не знам защо чак сега се сетихте, че е грешка. Може би защото ви беше удобно да няма конкуренция в отбора. А и какъвто и средняк да е Ботас, не е виновен, че отборът вече напълно отворено се отнася с него като а уплътнение. Грешката му е, че още е там и търпи.
    —цитат от коментар 39 на deutschwagen

    Ботас до миналия сезон беше възхваляван от феновете на Хамилтън като топ 5, че даже и топ 3 състезател, който изглежда зле само защото Хамилтън е бог.

    Сега като лъсват нещата, изведнъж смениха плочата и Ботас е кръглата нула, виновен за всичко. Вчера феновете на Хамилтън се скъсаха да псуват Ботас по форумите колко не бил спрял Верстапен. Въпреки че Ботас издържа две обиколки на атаки и защитаваше позицията си (което доведе до късното спиране в шикана и последвалата грешка), докато Хамилтън не издържа и една обиколка (даже не опази позиция до шикана като Ботас) и не направи никаква защита. Също го обвиняваха за Баку как не поддържал Хамилтън. За Монако странно как са тихички.

    Между другото същата ситуация беше и с Ръсел преди да направи онова състезание с Мерцедес. Всички фенове на Хамилтън го хвалеха какъв млад талант е, ама след като видяха как с неудобна и непозната кола ступва Ботас... Сега всички вият, че Ръсел е недоказан, побеждавал само сакатия Кубица и слабия Латифи и от едно състезание не трябва да се правят изводи.

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    До коментар [#42] от "Capo":

    Видях сега, точно така е. По британските форуми е голяма веселба. Цитират Хамчо как се е изцепил, че на пистата в Австрия РБ ще има предимство заради дългите прави и скоростта им в права линия🤣

    Обаче доста хора го иронизират, както и Тото, и им напомнят разни факти, както и за настройките, които РБ използваха вчера.

    Интересното е, че все повече хора са на мнение, че Макс просто развива по-добри умения от Хамилтън, и с удоволствие очакват ерата на Макс, Ландо, Ръсел. Да видим как ще се развият нещата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 3188 Весело

    До коментар [#43] от "Capo":

    🤡

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Стратегията бе Ред Бул този път бе възможна, защото Перес беше в прозорецът за 2ри стоп с достатъчно свежи гуми, за да е трудно да го изпреварят. Отборна победа за Ред Бул, като определено демонстрират, че знаят какво правят за разлика от Ферари през 2017-18та. Верстапен продължава с малки

    Отново неточност при Мерцедес, като допуснаха Верстапен да изпревари Хамилтън, въпреки, че имаха 3 секунди преднина. Мерцедес казаха твърде късно на Хамилтън, че трябва да вземе всичко от гумите.

    Ще броим пилците на есен. Сезонът до момента е страхотен! Най-хубавото, че Ред Булът и Мерцедесът са изключително изравнени като възможности. Това си личи най-вече от близките времена на Перез и Ботас. Единсвено на градските писти Мерцедес имат дефицит.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK