Балада за Гунди, митичния футболен вълшебник

Балада за Гунди, митичния футболен вълшебник


В българския спортен календар не са много датите, каращи запалянковци от всички краища на България да забравят своите пристрастия и заедно да почетат наследството на една личност. А тази година вероятно няма по-добър пример за подобна дата от 30-ти юни.


В сряда България отбеляза петдесет години от смъртта на Георги Аспарухов-Гунди и Никола Котков. Двамата футболисти загиват при автомобилна катастрофа през 1971 г. Трагедията разтърсва тогавашното общество. Аспарухов и Котков играят заедно в "Левски" в продължение на два сезона, а още преди смъртта си Гунди вече има легендарен статут сред "синята" публика.


"Гледал съм го с отворени очи и уста. И в най-смелите си мечти не съм предполагал, че ще имам щастието да играя с Гунди," споделя бившият защитник Стефан Аладжов, съотборник на Аспарухов в "Левски Спартак" и националния отбор.




Брилянтният нападател на столичния гранд очарова Европа с изпълненията си по родните стадиони, както и с екипа на България. Но магията на Гунди не блести само на терена. Със своята доброта и необикновения си чар Аспарухов оставя следа в сърцето на всеки, когото е срещнал.


"В този човек има някаква магия", казва журналистът Кристиан Иванов, съавтор на книгата "Гунди какъвто не го познавате". "Когато срещнеш човек, който е толкова добър в това, с което се занимава, и в същото време толкова земен, ти му се възхищаваш".


В новия епизод на документалния футболен подкаст "Виктория" българи от различни краища на страната разказват за преживяванията си с Аспарухов. Авторът Петър Георгиев проследява как Гунди се превръща в символ на "Левски", чийто стадион носи неговото име. Защо един българин обикаля цял Кюстендил, за да зарадва Аспарухов с вкусни ябълки. И как изглежда талантът на "синия" нападател през обектива на Петър Спасов, един от майсторите на българската спортна фотография.


Слушайте обширния материал за Гунди в Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts или друга платформа за подкасти. Можете да го откриете и на сайта на "Виктория".



"Виктория" е авторски проект на Петър Георгиев.


27-годишният Георгиев е редактор в Глобалната мрежа за разследваща журналистика. Работил е в БНТ като репортер на "По света и у нас" и водещ на информационното предаване #Европа. Получава журналистическото си образование в Мисури, САЩ. Публикувал е материали в британските издания "Гардиън", "Обзървър" и "Скай Спортс".


Преди време Георгиев "изпита" българските спортни медии, като се представи за футболист на "Нюкасъл". Как и защо го направи - четете тук.

Коментари (129)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    "В този човек има някаква магия", казва журналистът Кристиан Иванов, съавтор на книгата "Гунди какъвто не го познавате".

    В семейството на загиналия Котков тази магия изобщо не се споделяше.

  2. 2 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    Хайде да не преувеличаваме....

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  3. 3 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2043 Любопитно

    До коментар [#1] от "pontius_glarus":

    Ти да не си от Кремиковци?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  4. 4 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    До коментар [#1] от "pontius_glarus":

    Инттервю с Катя Коткова:

    Катя, на 30 юни се навършват 50 години от фаталната катастрофа на Гунди и Котков. Мъката едва ли е намаляла.
    – Проследете как се изопачиха нещата през последните години. Навремето пишеха, че двамата са страшна двойка, едва ли не щяха да ги описват в учебници. А така се случи, че името на единия почти вече не се споменава.

    – Искате да кажете, че Никола Котков е забравен?
    – Общо взето излиза, че Котето не е бил на белия свят. Обидно е! Преживяла съм какво ли не – дори обиди от майката на Лита (съпругата на Гунди – бел.ред.) на гробищата. Плакала съм. Караха ме нашият гроб да не е засаден с цветя като този на Гунди. Със сегашния ми съпруг Митко в един дъждовен ден ходихме на гроба да садим над 100 бройки цветя.

    Отиваме след два дена и половината от цветята бяха извадени от нашия гроб и засадени в гроба на Гунди. Не знам кой го направи, но беше ужасно.

    – Това ли е причината за огорчението в душата ви?
    – Синът ми Борислав беше на три, когато баща му си отиде. Непосредствено след това един мъж от съседния блок си вареше буркани в междублоковото пространство. Борислав нещо гледаше там и изведнъж един маркуч, много нагорещен, го удари между крачетата. Този белег му остана завинаги. Когато стана този инцидент, от Пето районно назначиха за вещо лице бащата на Лита. От цяла България него ли намериха?

    https://blitz.bg/sport/intervyu/sprugata-na-kotkov-ss-stryaskashchi-dumi-za-otnosheniyata-mezhdu-gundi-i-zhena-mu_477778.html

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на deacon
    deacon
    Рейтинг: 364 Гневно

    До коментар [#2] от "Храбър":

    Аре хора,койо НЕ СА ГО СРЕЩАЛИ и ГОВОРИЛИ с него да не се изказват,а!"Храбър" си над клавиатурата!Палячо!

  7. 7 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    До коментар [#6] от "deacon":

    Двама ритнитопковци, които толкова се самозабравили, че решили да са безсмъртни.
    Всеки обикновен работник е десет пъти по-полезен от тях.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  8. 8 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално


    За катастрофата:
    Гунди взема фаталния завой със 100 или над 100км/ч (планински терен), скорост която и за съвременните автомобили с куп системи за обезопасяване е опасна и престъпна! И със сигурност далеч над допустимата.
    Друго, жертвите не са само Гунди и Котков, а и още един, пътувал на задната седалка - 3-ма загинали! А убиецът продължава да е герой, миропомазан от тогавашното държавно и партийно ръководство, с всички бонуси за него време - само защото е ритал топка на Герена, и паметник дори ще му строят!

    Изобщо странна е ценностната ни система за герои и елитари? Преди 2 години имаше един друг Херой, дето връзваше емигрантите със "свински опашки", и им прибираше парите и телефоните.

  9. 9 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално


    За катастрофата:
    Гунди взема фаталния завой със 100 или над 100км/ч (планински терен), скорост която и за съвременните автомобили с куп системи за обезопасяване е опасна и престъпна! И със сигурност далеч над допустимата.
    Друго, жертвите не са само Гунди и Котков, а и още един, пътувал на задната седалка - 3-ма загинали! А убиецът продължава да е герой, миропомазан от тогавашното държавно и партийно ръководство, с всички бонуси за него време - само защото е ритал топка на Герена, и паметник дори ще му строят!

    Изобщо странна е ценностната ни система за герои и елитари? Преди 2 години имаше един друг Херой, дето връзваше емигрантите със "свински опашки", и им прибираше парите и телефоните.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    За катастрофата: Гунди взема фаталния завой със 100 или над 100км/ч (планински терен), скорост която и за съвременните автомобили с куп системи за обезопасяване е опасна и престъпна! И със сигурност далеч над допустимата.Друго, жертвите не са само Гунди и Котков, а и още един, пътувал на задната седалка - 3-ма загинали! А убиецът продължава да е герой, миропомазан от тогавашното държавно и партийно ръководство, с всички бонуси за него време - само защото е ритал топка на Герена, и паметник дори ще му строят!Изобщо странна е ценностната ни система за герои и елитари? Преди 2 години имаше един друг Херой, дето връзваше емигрантите със "свински опашки", и им прибираше парите и телефоните.
    —цитат от коментар 9 на pontius_glarus


    Това не е било единичен случай. Наскоро имаше интервю с някакъв негов познат, който каза,че редовно Аспарухов е карал много бързо и той го бил предупреждавал за това.

  12. 12 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    Дневник, поредната статия за Левски.
    Предлагам ви тема за утре - статия за Майкъл Чорни, друг митичен, свързан с Левски.
    Може и статия за тупето на Борислав Михайлов.

  13. 13 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    До коментар [#11] от "Мусаши":

    По нашите земи ВИП каскадьорите са много, и не от вчера или днес, обикновено миропомазаните, с големи и отличаващи се автомобили (няма предвид само автомобилите на НСО). Вече 30 години кортежите на бг мутрите се движат по един и същи начин. Допреди няколко години и Стоичков имаше право на синя лампа за автомобила си

  14. 14 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 273 Любопитно

    Дневник, поредната статия за Левски.Предлагам ви тема за утре - статия за Майкъл Чорни, друг митичен, свързан с Левски. Може и статия за тупето на Борислав Михайлов.
    —цитат от коментар 12 на pontius_glarus


    Може и нещо за малкото тупе Ники Михайлов,който дастигна магическото тегло от 127 килограма!Дневник,опишете героичния му подвиг,как свали 20 килограма и пази като лъф вратата на Подуене.🐪👍

    Много съм прост
  15. 15 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 806 Неутрално

    От горните писаници и тези на левскарите за Джеки се вижда огромната разлика между нормалните и читави хора и подчовеците гнусари припсове.

  16. 16 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    В средновековна Европа имаше графове и маркизи, в соц България АБПФК, заслужили деятели, спортисти. Като шофьорчето Гошо.

  17. 17 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    За умрелите или добро или нищо, но историята трябва да се помни, а не захаросани митове и легенди.

    Соколето и Якимов са били по-добри футболисти, а Котков също не е отстъпвал по нищо на Гунди на терена.

    Гунди е бил много харизматична личност и послушен на партията, но приживе не е бил нито най-добрия, нито най-обичания футболист на Левски.

  18. 18 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    Легендаризирането на Гунди и Котков в онези години
    е резултат и на неадекватната соц-пропагадна вихрила се тогава
    в Съветска България.
    Обожествяването на малограмотни партийци, на които са били
    кръщавани градове и улици намира своя противовес в чисто човешкото
    признание на таланта на народни любимци каквито по онова време са
    били футболните звезди от ранга на Гунди и Котков.
    Това народно признание към личности извън Държавно-Партийния Култ
    е дразнело и страхувало Властта по онова време, плътно до 1990 год.

  19. 19 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    От горните писаници и тези на левскарите за Джеки се вижда огромната разлика между нормалните и читави хора и подчовеците гнусари припсове.
    —цитат от коментар 15 на olimpipanov


    Всичко което знам за Гунди и Соколето е от стари левскари съвременници на двамата.

    Който и възрастен фен на Левски да питаш ще ти каже че Соколето и Якимов са били най-добрите за времето си, но неудобни на партията и съответно и на двамата им прекратяват кариерите преждевременно.



  20. 20 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    За умрелите или добро или нищо, но историята трябва да се помни, а не захаросани митове и легенди.Соколето и Якимов са били по-добри футболисти, а Котков също не е отстъпвал по нищо на Гунди на терена.Гунди е бил много харизматична личност и послушен на партията, но приживе не е бил нито най-добрия, нито най-обичания футболист на Левски.
    —цитат от коментар 17 на abdulhazred


    Няма друг български футболист с толкова решителни за нац отбора голове

    и с ДИКЕРКТНА ПОКАНА да стане част от МИЛАН ИНТЕР и БЕНФИКА - футболните грандове на онези години

  21. 21 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    От горните писаници и тези на левскарите за Джеки се вижда огромната разлика между нормалните и читави хора и подчовеците гнусари припсове.
    —цитат от коментар 15 на olimpipanov


    Джеки беше просто Капитана, никой не се опитва да го изкара най-великия за всички времена и съответно не предизвиква реакция.

    Митът за единствения и неповторим Гунди не знам как и защо се е появил и останал във времето, но си е просто мит. Всеки отбор има нужда от легенди, но е много грозно когато едни добри играчи са низвергнати и забравени за сметка на други.

  22. 22 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    Няма друг български футболист с толкова решителни за нац отбора голове

    и с ДИКЕРКТНА ПОКАНА да стане част от МИЛАН ИНТЕР и БЕНФИКА - футболните грандове на онези години
    —цитат от коментар 20 на Hawaii


    Визирам ГУНДИ, естествено.
    Не че Котков и другите изброявани покрай името на Гунди са били лоши футболисти,
    но ГУНДИ остава най-популярния не само сред феновете, но и сред
    мениджърите на световните футболни колоси по онова време,които
    са искали ГУНДИ, а не Петър Жеков, например.

  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    За умрелите или добро или нищо, но историята трябва да се помни, а не захаросани митове и легенди.Соколето и Якимов са били по-добри футболисти, а Котков също не е отстъпвал по нищо на Гунди на терена.Гунди е бил много харизматична личност и послушен на партията, но приживе не е бил нито най-добрия, нито най-обичания футболист на Левски.
    —цитат от коментар 17 на abdulhazred



    До коментар [#17] от "abdulhazred":

    Цялата мисъл на древногръцкият поет Хион от Спарта е следната:

    "За мъртвите или добро или нищо друго,освен истината"

    По темата. Може би на всеки се е случвало,но аз веднъж на един неостър завой с нормална скорост (някъде около 60км.ч.) за малко щях да се обърна. Не високата скорост,(кой казва,че била 100км.ч?),а завоят може да е бил коварен,и да е преобърнал колата на Гунди.


    До коментар [#9] от "pontius_glarus":

    Ако Гунди е бил "миропомазан" от партийното ръководство,защо тогава с триста зора са му "дали" една кола конфискувана от митниците? Тоест,кола втора употреба,макар и спортна Алфа Ромео.

  24. 24 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4123 Неутрално

    До коментар [#9] от "pontius_glarus":

    ." жертвите не са само Гунди и Котков, а и още един, пътувал на задната седалка - 3-ма загинали! А убиецът продължава да е герой, миропомазан от тогавашното държавно и партийно ръководство, "

    За третата жертва научихме едва през годините на демокрацията. До тогава се мълчеше за нея.
    Що се отнася до Гунди , ако не беше загинал и беше останал жив до днес, едва ли щеше да се говори за него като футболна легенда. Има футболисти от неговото поколение , които са не по-малко добри. Някои от тях , един по един, си отидоха от този свят с достойнство , а не причинявайки смърт не само за себе си , а и на други хора. Героизирането на Гунди е нелепо.

  25. 25 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    [quote#20:"Hawaii"][/quote]

    Всъщност има. Нарича се Христо Стоичков, който ни докара до 4-то място в света, ако не помниш, като стана гол майстор на първенството.
    Не знам какви "покани" е имал. Мислех, че футболистите не преминават между клубовете с покани а с трансфери. А милионни трансфери Стоичков има. И в Барселона и в Парма.
    И и междувременно е спечелил най-престижната индивидуална футблона награда "златната топка". Гунди не може да носи и вода на Стоичков.

  26. 26 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Няма друг български футболист с толкова решителни за нац отбора голове

    и с ДИКЕРКТНА ПОКАНА да стане част от МИЛАН ИНТЕР и БЕНФИКА - футболните грандове на онези години
    —цитат от коментар 20 на Hawaii


    За решителните голове няма как да знам, но най-митологизирания на Уембли е в приятелски мач

    Ето едно интересно интервю от Якимов където споменава, че за всички водещи футболисти по това време е имало оферти от западни отбори, но въобще не са им давали гласност шефовете

    https://www.24chasa.bg/Article/1206234

  27. 27 Профил на prinz
    prinz
    Рейтинг: 91 Весело

    Легендаризирането на Гунди и Котков е резултат и на неадекватната соц-пропагадна .............Това народно признание към личности извън Държавно-Партийния Култ е дразнело и страхувало Властта плътно до 1990 год.
    —цитат от коментар 18 на Hawaii


    А легендаризирането на Гунди през 2021, на какво е резултат?

    Не съм крал
  28. 28 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    До коментар [#2] от "Храбър":Аре хора,койо НЕ СА ГО СРЕЩАЛИ и ГОВОРИЛИ с него да не се изказват,а!"Храбър" си над клавиатурата!Палячо!
    —цитат от коментар 6 на deacon

    Грешиш, тя е палячка. По начина ѝ на изказване се познава, че е жена. Трудно е да се скрие.

  29. 29 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    [quote#20:"Hawaii"][/quote]

    Брей.Значи Гунди е вкарал по-важни голове от тези на Стоичков и Лечков на четвъртфинал на световното първенство през 1994г.

  30. 30 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Ако Гунди е бил "миропомазан" от партийното ръководство,защо тогава с триста зора са му "дали" една кола конфискувана от митниците? Тоест,кола втора употреба,макар и спортна Алфа Ромео.
    —цитат от коментар 23 на deaf


    Гунди е бил единствения с вносна кола и номер с четири деветки, всички други са карали Лади.

    По-скоро е бил любимец на ръководството на МВР / Левски-Спартак, а не на партията като цяло.

    За това и огромните тълпи и сцените на погребението на Гунди и Котков стряскат Тодор Живков и се започва вътрешната чистка срещу Солаков

  31. 31 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Не знам какви "покани" е имал. Мислех, че футболистите не преминават между клубовете с покани а с трансфери.
    —цитат от коментар 25 на Doge


    Всички добри футболисти по-това време са имали покани, но партията почва да разрешава трансфери чак след 1986 г


    https://bg.wikipedia.org/wiki/Петър_Жеков

    Петър Жеков 1970 година вкарва два гола за ЦСКА срещу Барселона, при победа на „армейците“ с 4:1 в коледен приятелски мач. Холандският треньор на каталунците Ринус Михелс обявява, че желае да стартират преговори за привличането на Жеков в Барселона, но трансферът не е позволен от управляващите в България.


  32. 32 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    [quote#20:"Hawaii"]
    —цитат от коментар 25 на Doge
    Всъщност има. Нарича се Христо Стоичков, който ни докара до 4-то място в света, ако не помниш, като стана гол майстор на първенството.Не знам какви "покани" е имал. Мислех, че футболистите не преминават между клубовете с покани а с трансфери. А милионни трансфери Стоичков има. И в Барселона и в Парма. И и междувременно е спечелил най-престижната индивидуална футблона награда "златната топка". Гунди не може да носи и вода на Стоичков.[/quote]

    Трагедията на ГУНДИ и на футболистите от неговото поколение е в това,
    че НА НЕГО и НА ТЯХ НЕ ИМ СЕ РАЗРЕШАВАШЕ да играят в чужбина.
    Всичко е свършвало с ПОКАНАТА ДА ИГРАЕ в световните супер клубове
    на онова време. Думата ТРАНСФЕР е била З А Б Р А Н Е Н А от тогавашната
    СЪВЕТСКА ВЛАСТ.

    Ако Стоичков беше си седял в ЦСКА нито щеше да има известността,
    която БАРСЕЛОНА МУ ДОНЕСЕ,
    нито някой щеше да го забележи дори за тиквената топка
    нежели за златна топка и прочее.

  33. 33 Профил на Nedyalko Lazarov
    Nedyalko Lazarov
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    В средновековна Европа имаше графове и маркизи, в соц България АБПФК, заслужили деятели, спортисти. Като шофьорчето Гошо.
    —цитат от коментар 16 на pontius_glarus

    Не ти достига ерудиция за да се изказваш за средновековието. Имаше още принцове, херцози и барони. Аман от илитерати, бе.

  34. 34 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    [quote#32:"Hawaii"][/quote]

    Абе смешко-Стоичков спечели Златната обувка за голмайстор като играч на ЦСКА.Ако не бяха го продали него и Пенев имаше голяма вероятност ЦСКА да отстрани Марсилия на четвъртфинала за КЕШ.

  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#30] от "abdulhazred":

    Не всички други са карали лади. Писателят Георги Марков е купил с честно изкарани пари и е карал чисто ново БМВ! Защо Гунди да не може да се купи чисто нова западна кола?! Той е привличал стотици и може би милиони зрители на стадионите,които са си ПЛАЩАЛИ билети за да го гледат. Но цялата печалба е отивала за комунистическите психопати от Политбюро на БКП.

    Може ли пример за трансфер на Запад на наш футболист след 1986г.,щото аз не се сещам?

  36. 36 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    [quote#32:"Hawaii"][/quote]

    И едно е да го поканят, второ да подпише, трето да заиграе редовно в някой гранд и четвърто да стане велик футболист. То и Гонзо го възхваляваха сините журналисти пък се провали в Рен и Самсунспор.

  37. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    [quote#32:"Hawaii"]
    —цитат от коментар 34 на Мусаши
    Абе смешко-Стоичков спечели Златната обувка за голмайстор като играч на ЦСКА.Ако не бяха го продали него и Пенев имаше голяма вероятност ЦСКА да отстрани Марсилия на четвъртфинала за КЕШ.[/quote]


    До коментар [#34] от "Мусаши":

    Стоичков сам е уредил трансфера си в "Барса" след разговор с Кроиф. Докато Пената му е пречил на трансфера и е лансирал само Чичовото и Емо Костадинов.

  38. 38 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 184 Неутрално

    Къде са сегашните футболисти дето взимат по няколко торби с пари и не стават за нищо, къде са истинските майстори като Гунди. Само социализма създаде образци за спортисти като майстори в това, което правят и хора, обичани от народа. Толкова години Гунди и Котков ги помнят, а разни палячовци - уж футболисти, дето не знам рейкамни агенти ли са, спортисти ли са, минават и отминават безвъзвратно.

    Свободата, Санчо...
  39. 39 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    Гунди е българският Меси.

  40. 40 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 891 Неутрално

    Ако Гунди не беше се самоубил с колата си, когато беше на върха на футболната си кариера, сега малко хора щяха да се сещат за него.
    Но някакви написали книга за него, а тя трябва да се продаде. За да се продаде ѝ е нужна реклама. Затова напоследък Гунди е тема на Дневник. Леко, "съвсем случайно", ни обясняват колко много Гунди е велик, и на края ни информират, между другото, че е издадена книга за него.

    До коментар [#20] от "Hawaii": "и с ДИКЕРКТНА ПОКАНА да стане част от МИЛАН ИНТЕР и БЕНФИКА - футболните грандове на онези години"

    След това десетки(!) български футболисти играха в не по-малко велики западни отбори. Някои от тях и до днес са едни от най-добрите футболисти играли в тия отбори. Но велик е Гунди, който се е откроявал на фона на останалата посредственост в българия и никъде на вън, за никой друг отбор не е показал нищо.
    Както сега, така и на времето, големите отбори са вземали талантливи футболисти, но това не е гаранция, че ще се представят добре в тях. Примери много. Това важи и за Гунди.

    Гудни е бил един добър футболист и нищо велико няма в това, за да го величаят така! Просто един добър футболист. Нищо повече. Сега от хвалби ще го изкарат такъв, че и той не би се познал!!!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  41. 41 Профил на Пацо Талпата
    Пацо Талпата
    Рейтинг: 2517 Неутрално

    a представята ли си 94 ако бяха катастрофирал някои футболисти, какви легенди щяха да бъдат сега :)

    ☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠
  42. 42 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 184 Неутрално

    Днешните футболисти в Българя са известни с всичко друго само не и с футболни постижения - с жени, пари, реклами, скандали, разправии, само не и футбол.

    Свободата, Санчо...
  43. 43 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 273 Любопитно

    До коментар [#30] от "abdulhazred":Не всички други са карали лади. Писателят Георги Марков е купил с честно изкарани пари и е карал чисто ново БМВ! Защо Гунди да не може да се купи чисто нова западна кола?! Той е привличал стотици и може би милиони зрители на стадионите,които са си ПЛАЩАЛИ билети за да го гледат. Но цялата печалба е отивала за комунистическите психопати от Политбюро на БКП. Може ли пример за трансфер на Запад на наш футболист след 1986г.,щото аз не се сещам?
    —цитат от коментар 35 на deaf


    Петков в "Аустрия" Виена ,Денев Кучето и Бонев в Гърция и т.н.Ама играха,а не ги бяха ПОКАНИЛИ като Гошо Шофьорчето.Подуенци мое си мечтаете,как Гунди бил по-добър от Стоичков,толкова!🐪

    Много съм прост
  44. 44 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#19] от "abdulhazred":


    До коментар [#21] от "abdulhazred":

    Баща ми светла му памет беше славист, отделно от Фанфана също славист, та от двамата знам какъв е бил Гунди. Отделно самият Якимов, друг футболист, който се е доближавал до Гуди в почти всичко, а в някои неща го е првъзхождал също се е изказвал със суперлативи (баща ми се познаваше и с него и със Жоро Найденов , бил е и съученик с С. Костов). Гунди може да не е бил най-надареният футболист, но е имал много други неща, лидер, харизма, спортсмен, неща които Соколето не е имал, да не говорим за някои други в по-късен етап.

    А тук говорим за отношението към човека от едните и другите. Левскарите се отнесоха с уважение към Джеки, а припсовете нещо ги сърби за Гунди (истинските цскари се отнасят също с уважение за Гунди).

  45. 45 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#25] от "Doge":

    Кой те е докарал до 4то място бе? Дай малко по-реално а? Ако не бяха Пенев и Костадинов, Стоичков щеше да гледа световно по телевизията. Мача с Мексико го извади Боби Михайлов, хвана две или 3 дузпи.
    Отделно, играта я правеха Лечков и Балъков, а бате Трифон не пускаше да се мине през него. Са....никой не отрича Стоичков, ма дай по -леко с "докарването до 4то място" ?

  46. 46 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    [quote#43:"Контрол на съзнанието"][/quote]

    Стоичков стана голмайстор на световното първенство в САЩ, където България взе бронзови медали, ама според някои голът на Гунди срещу Англия в приятелски мач бил по-важен.

  47. 47 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#46] от "Мусаши":

    Ае глей са....Гунди не е имал джип с полицейски буркан, ако и да е бил на щат в милицията е това е разликата, която не можете да схванете. Гунди не е казвал "Аз съм вече анти Швеция, анти тяхната държава" Гунди не е настъпвал съдията, никога. Е такива едни...

  48. 48 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#25] от "Doge":Кой те е докарал до 4то място бе? Дай малко по-реално а? Ако не бяха Пенев и Костадинов, Стоичков щеше да гледа световно по телевизията. Мача с Мексико го извади Боби Михайлов, хвана две или 3 дузпи.Отделно, играта я правеха Лечков и Балъков, а бате Трифон не пускаше да се мине през него. Са....никой не отрича Стоичков, ма дай по -леко с "докарването до 4то място" ?
    —цитат от коментар 45 на uq


    А кой вкара голът срещу Мексико?Наистина важни са усилията на целия отбор,ама както без Марадона Аржентина нямаше да стане шампион през 1986г,така и без Стоичков България нямаше да играе на полуфинал на световното.
    Не случайно предишните поколения нямаха нито една победа на световно първенство, въпреки че е имало също добри футболисти. Ама е нямало футболист от класата на Стоичков.

  49. 49 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#48] от "Мусаши":

    Предишните поколения нямаха Лечков и Балъков. Нападатели и защита сме имали добри винаги, НО средата на терена куцаааа.

  50. 50 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#19] от "abdulhazred":

    Виж сега. Аз съм гледал и Соколов, и Гунди на живо. Как да го кажа. Соколов излезе на терена с кучето си. За Джордж Бест също се казва, че е по-добър от Пеле. Обаче, къде е Пеле, къде Бест. Талантът не е всичко.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  51. 51 Профил на CINZANO
    CINZANO
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Гундьо, убиецът на Котето, пияният шофьор и офицерче от ДС е велик, нали?

    П.п. Не съм фен на чорбалъспор и припсчорбалъ, не мога да ги дишам. Това за протокола...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  52. 52 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#46] от "Мусаши":Ае глей са....Гунди не е имал джип с полицейски буркан, ако и да е бил на щат в милицията е това е разликата, която не можете да схванете. Гунди не е казвал "Аз съм вече анти Швеция, анти тяхната държава" Гунди не е настъпвал съдията, никога. Е такива едни...
    —цитат от коментар 47 на uq


    Футболни качества ли се сравняват или кой какво поведение е имал?Това да не е пансион за благородни девици, та да им се прави сравнение по такива показатели?
    А и да не забравяме, че освен себе си Гунди е убил и двама други човека заради неразумно шофиране. И не му е било за първи път да кара така.

  53. 53 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 273 Любопитно

    [quote#43:"Контрол на съзнанието"]
    —цитат от коментар 46 на Мусаши
    Стоичков стана голмайстор на световното първенство в САЩ, където България взе бронзови медали, ама според някои голът на Гунди срещу Англия в приятелски мач бил по-важен.[/quote]

    Е то Айнщайн беше казал нещо и за човешката глупост.😎👍

    Много съм прост
  54. 54 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 891 Неутрално

    До коментар [#32] от "Hawaii": " Ако Стоичков беше си седял в ЦСКА нито щеше да има известността, която БАРСЕЛОНА МУ ДОНЕСЕ, нито някой щеше да го забележи дори за тиквената топка нежели за златна топка и прочее."

    Ако беше, но не е. И още десетки български футболисти като него показаха че са действително добри сред най-добрите, а не само в махалата си, като Гунди.
    Не го били пуснали на запад, но той вероятно щял ..... И сега какво да правим? Да се прекланяме пред една ХИПОТЕТИЧНА футбулна икона ли???
    В българския футбол има много футболисти, които заслужават повече признание от Гунди!
    Искам изрично да подчертая, че не съм ЦСКА-р, не съм фен на никой отбор и коментарите ми не са пристрастни към някой от тях!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  55. 55 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#48] от "Мусаши":Предишните поколения нямаха Лечков и Балъков. Нападатели и защита сме имали добри винаги, НО средата на терена куцаааа.
    —цитат от коментар 49 на uq


    Да не би Бонев и Якимов да са били по-слаби от Лечков и Балъков?
    Все пак Лечков игра в Хамбургер, а Балъков в Спортинг и Щутгарт. Никои от тези отбори не е гранд.

  56. 56 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мусаши":

    Обяснявам ти защо Гунди е легенда а Ицо никога няма да бъде. Трифон е по-голяма легенда от Ицо, защото както ти каза човека, не е всичко таланта. А да се сравняват футболни качества, на човек играл през 60тте с тези на такъв, играл през 80тте и 90тте е абсурдно

  57. 57 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 273 Любопитно

    До коментар [#46] от "Мусаши":Ае глей са....Гунди не е имал джип с полицейски буркан, ако и да е бил на щат в милицията е това е разликата, която не можете да схванете. Гунди не е казвал "Аз съм вече анти Швеция, анти тяхната държава" Гунди не е настъпвал съдията, никога. Е такива едни...
    —цитат от коментар 47 на uq


    Никой не оспорва,че Гунди и Ганди са били по- добри хора от Стоичков!
    НО тук става въпрос за ФУТБОЛНИ КАЧЕСТВА!😎

    Много съм прост
  58. 58 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мусаши":

    Бонев е един надут балон. Якимов да той е голям! А Хамбургер и Щутгарт бяха грандове по това време

  59. 59 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#52] от "Мусаши":Обяснявам ти защо Гунди е легенда а Ицо никога няма да бъде. Трифон е по-голяма легенда от Ицо, защото както ти каза човека, не е всичко таланта. А да се сравняват футболни качества, на човек играл през 60тте с тези на такъв, играл през 80тте и 90тте е абсурдно
    —цитат от коментар 56 на uq


    Гунди е легенда, защото левскарите нямат нито един велик футболист. И си измислят легенди. Като тази за Гонзо.Даже и футболист на годината го направиха.Левскарите никога не са имали футболисти от ранга на Якимов ,Бонев, Пенев,Костадинов.Ако Стоичков беше левскар щеше да има именувани булеварди на негово име.

  60. 60 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#55] от "Мусаши":Бонев е един надут балон. Якимов да той е голям! А Хамбургер и Щутгарт бяха грандове по това време
    —цитат от коментар 58 на uq


    Хамбургер е бил силен в известен период в Германия, преди Лечков, но никога не е бил гранд.Все едно Нотингам да е гранд.А за Щутгарт това важи в още по-голяма степен.

  61. 61 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#59] от "Мусаши":

    Не че нещо, ама от тия дето си изброил, само Пенев и може би Якимов, не съм сигурен са ЦСКАри. Останалите са крадени от тук и там по партийна линия

  62. 62 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#56] от "uq":

    колега няма какво да им се обяснява то се вижда - закърмени са със злоба и завист + дрисните на гатанасоглу, затова и припознаха в традициите на родилия се по образ и подобие на свинята майка от Масква урод. Затова няма нищо по-жалко от чорбар и гнусно от припс.

  63. 63 Профил на Bornagain
    Bornagain
    Рейтинг: 184 Неутрално

    Гунди си остава най-великият български футболист. Младте гаменчета с представи за футбола като начин за печелене на много пари и взаимна размяна на жени между т.нар.футболисти, това не го разбират. Да си гледат имитацията на футбол и да въздишат по Златка.

    Свободата, Санчо...
  64. 64 Профил на г-н Думанов
    г-н Думанов
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    .... Може ли пример за трансфер на Запад на наш футболист след 1986г.,щото аз не се сещам?
    —цитат от коментар 35 на deaf


    1981 г. - Андрей Желязков, Фейенорд
    1985 г. - Пламен Марков, Мец
    1986 г. - Георги Димитров и Георги Славков, Сент Етиен

    CONTADOR GRATUITO!
  65. 65 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    До коментар [#23] от "deaf":
    До коментар [#9] от "pontius_glarus":
    Ако Гунди е бил "миропомазан" от партийното ръководство,защо тогава с триста зора са му "дали" една кола конфискувана от митниците? Тоест,кола втора употреба,макар и спортна Алфа Ромео.

    А защо мислиш, че за 1972г. това е било малко? На фона на москвичи и жигули 1200, изобщо на фона на празните улици и междублокови пространства? Алфа Ромео за него време беше това, което са сега БМВ-тата, с 90 к.с., реално с двигатели от средния, и над средния клас. Автомобили, с които италианската полиция правеше зрелищни преследвания в италианското кино!

  66. 66 Профил на Контрол на съзнанието
    Контрол на съзнанието
    Рейтинг: 273 Весело

    До коментар [#59] от "Мусаши":Не че нещо, ама от тия дето си изброил, само Пенев и може би Якимов, не съм сигурен са ЦСКАри. Останалите са крадени от тук и там по партийна линия
    —цитат от коментар 61 на uq


    Ох,боже!А футболистите в Подуене по каква линия идваха?По линия на ООН и ЮНЕСКО?
    🙉🙉🙉

    Много съм прост
  67. 67 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#56] от "uq":колега няма какво да им се обяснява то се вижда - закърмени са със злоба и завист + дрисните на гатанасоглу, затова и припознаха в традициите на родилия се по образ и подобие на свинята майка от Масква урод. Затова няма нищо по-жалко от чорбар и гнусно от припс.
    —цитат от коментар 62 на olimpipanov


    Хахаха-а Динамо София по подобие на кой клуб е възникнал?Старият "Левски бил закрит от комунягите през 1949г.А сегашният клуб с това име е наследник на Динамо София.
    Не случайно преди няколко години имаше сбирка на клубовете Динамо от Европа и на нея присъства Стоян Хранов-председател на СК"Левски".

  68. 68 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#56] от "uq":колега няма какво да им се обяснява то се вижда - закърмени са със злоба и завист + дрисните на гатанасоглу, затова и припознаха в традициите на родилия се по образ и подобие на свинята майка от Масква урод. Затова няма нищо по-жалко от чорбар и гнусно от припс.
    —цитат от коментар 62 на olimpipanov


    А интересно футболистите на кой клуб са качили бюст на Сталин на Черни връх?И кой клуб беше ведомствен на ДС?И футболистите му бяха офицери и сержанти от ДС.

  69. 69 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    ...Останалите са крадени от тук и там по партийна линия
    —цитат от коментар 61 на uq


    Ако погледнем от този ъгъл, вземането (не бих казал кражба) на малко по-добрите футболисти от извънстоличните клубове си беше нещо обичайно. ЦСКА бе армейски клуб, и обичайно бе да прибира по-добрите футболисти от другите клубове, свързани с БНА. Левски бе клуба на МВР, и всички провинциални Спартак (също МВРейци) им подаваха по-добрите. Да не говорим, че тогава бонуса софийско жителство и апартамент бяха нещо много, супер привлекателно!

  70. 70 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4123 Неутрално

    До коментар [#27] от "prinz":
    "легендаризирането на Гунди през 2021, на какво е резултат?"

    Гунди не само е легендизиран , но и героизиран много преди 2021 , което, както вече писах, е нелепо. На негово име е кръстен цял стадион. За какви заслуги? За това , че е бил най-добрият футболист? Но това не е вярно. Като него и по-добри от него е имало и други футболисти , които вече не са сред живите. И на тях ли да кръщаваме стадиони? Тогава за какво? Затова , че се уби млад и причини смъртта на още двама души? Излиза , че нелепата смърт на Гунди е причина за неговото героизиране, което е меко казано , неразумно. Така създаваме фалшиви идоли. Гунди не е единственият пример.В историята на България е пълно с такива фалшиви идоли , на чиито имена са кръстени улици , площади , училища и обществени сгради. А истински, стойностни хора и исторически личности с голям принос към България остават неизвестни или забравени.

  71. 71 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3319 Весело

    Той е привличал стотици и може би милиони зрители на стадионите....
    —цитат от коментар 35 на deaf


    Знае се точно.
    Привлякъл е "половин милиард" зрители....

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  72. 72 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#27] от "prinz":"легендаризирането на Гунди през 2021, на какво е резултат?"Гунди не само е легендизиран , но и героизиран много преди 2021 , което, както вече писах, е нелепо. На негово име е кръстен цял стадион. За какви заслуги? За това , че е бил най-добрият футболист? Но това не е вярно. Като него и по-добри от него е имало и други футболисти , които вече не са сред живите. И на тях ли да кръщаваме стадиони? Тогава за какво? Затова , че се уби млад и причини смъртта на още двама души? Излиза , че нелепата смърт на Гунди е причина за неговото героизиране, което е меко казано , неразумно. Така създаваме фалшиви идоли. Гунди не е единственият пример.В историята на България е пълно с такива фалшиви идоли , на чиито имена са кръстени улици , площади , училища и обществени сгради. А истински, стойностни хора и исторически личности с голям принос към България остават неизвестни или забравени.
    —цитат от коментар 70 на tacheaux


    Героизацията на Гунди се дължи единствено на привържениците на клубът от Подуене.Тъй като нито имат успехи в евротурнирите,нито велики футболисти си измислят легенди.Като тази за"Отбора на народа ".Все едно феновете на другите отбори не са от този народ.

  73. 73 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#27] от "prinz":"легендаризирането на Гунди през 2021, на какво е резултат?"Гунди не само е легендизиран , но и героизиран много преди 2021 , което, както вече писах, е нелепо. На негово име е кръстен цял стадион. За какви заслуги? За това , че е бил най-добрият футболист? Но това не е вярно. Като него и по-добри от него е имало и други футболисти , които вече не са сред живите. И на тях ли да кръщаваме стадиони? Тогава за какво? Затова , че се уби млад и причини смъртта на още двама души? Излиза , че нелепата смърт на Гунди е причина за неговото героизиране, което е меко казано , неразумно. Така създаваме фалшиви идоли. Гунди не е единственият пример.В историята на България е пълно с такива фалшиви идоли , на чиито имена са кръстени улици , площади , училища и обществени сгради. А истински, стойностни хора и исторически личности с голям принос към България остават неизвестни или забравени.
    —цитат от коментар 70 на tacheaux


    По умно би било да не се изказваш така окончателно. Аз съм левскар, но Гунди не съм го гледал, освен няколко неща в нета. Затова и си мълча, харесвам Гибона, защото съм го гледам и ми е харесал. Най вероятно и ти не си го гледал Гунди, но плямпаш, кой бил добър, кой не.

  74. 74 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 472 Неутрално

    От всичко прочетено до тук извода е: привържениците на отбора на народа не четат "Дневник".

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  75. 75 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#67] от "Мусаши":

    "Левски" не е бил закрит,а само му е сменено името на Динамо-София. През 1957г. му е върнато гордото име "Левски" в следствие на десталинизацията и "априлският повей"...

  76. 76 Профил на Martin Milev
    Martin Milev
    Рейтинг: 29 Неутрално

    Оранжевите екс-чорбари за пореден път доказват, колко са прости.

  77. 77 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    Може би съм от малкото тук, гледал Гунди (по телевизията разбира се, и на мачове във Варна, където Левски традиционно падаше). Спомням си и великите му 2 гола срещу Белгия. Но в последните години Гунди не бе от обичаните, беше станал едно леке, а и често го контузваха (не умееше да се пази като Кройф). Ранната му смърт го митологизира. А имам спомени за харесвани от футболните фенове футболисти като Соколов, Якимов, спомням си Иван Колев който вкара гол от корнер. Но и тогава, както и сега столичните тимове ги бутаха напред (само не правете паралели с Лудогорец, който след падането на Баце също ще пропадне)

  78. 78 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3222 Неутрално

    Може би съм от малкото тук, гледал Гунди (по телевизията разбира се, и на мачове във Варна, където Левски традиционно падаше). Спомням си и великите му 2 гола срещу Белгия. Но в последните години Гунди не бе от обичаните, беше станал едно леке, а и често го контузваха (не умееше да се пази като Кройф). Ранната му смърт го митологизира. А имам спомени за харесвани от футболните фенове футболисти като Соколов, Якимов, спомням си Иван Колев който вкара гол от корнер. Но и тогава, както и сега столичните тимове ги бутаха напред (само не правете паралели с Лудогорец, който след падането на Баце също ще пропадне)

  79. 79 Профил на riy15648635
    riy15648635
    Рейтинг: 117 Неутрално

    Момчет, не си правете кумири. В Библията го пише. Има причина за това. Гунди е бил един много добър футболист. Няма нужда да го обожествявате.

  80. 80 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    Бог да упокои душите им. От фен на ЦСКА.

  81. 81 Профил на georgi nikolov
    georgi nikolov
    Рейтинг: 570 Неутрално

    'Пред Гунди и Пеле е теле.'
    Димитър Руменчев, най-добрият бг съдия. Бил е тъч рфер на финала на световното в Чили 1962г Бразилия-ЧССР 3:1.
    Имам автограф от Гунди и той струва мнооооооого пари. Умирам от глад но не го продавам. За него треньорът на европейският клубен шампион на Милан-Нерео Роко заяви: "Аспарухов е център -нападателя на моите мечти".

  82. 82 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Може ли пример за трансфер на Запад на наш футболист след 1986г.,щото аз не се сещам?
    —цитат от коментар 35 на deaf


    Пламен Марков още 1985 г го пуснаха в Мец, а 86-та Стойчо Младенов отиде в Португалия

  83. 83 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Може ли пример за трансфер на Запад на наш футболист след 1986г.,щото аз не се сещам?
    —цитат от коментар 35 на deaf


    Пламен Марков още 1985 г го пуснаха в Мец, а 86-та Стойчо Младенов отиде в Португалия

  84. 84 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#6] от "deacon":

    Комплексари в днешно време да искаш. Пълните стадиони пред , които играеше Гунди не могат да бъдат изтрити с тъпи коментари. Поклон пред човекът Аспарухов!

  85. 85 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Може би съм от малкото тук, гледал Гунди (по телевизията разбира се, и на мачове във Варна, където Левски традиционно падаше). Спомням си и великите му 2 гола срещу Белгия. Но в последните години Гунди не бе от обичаните, беше станал едно леке, а и често го контузваха (не умееше да се пази като Кройф). Ранната му смърт го митологизира. А имам спомени за харесвани от футболните фенове футболисти като Соколов, Якимов, спомням си Иван Колев който вкара гол от корнер. Но и тогава, както и сега столичните тимове ги бутаха напред (само не правете паралели с Лудогорец, който след падането на Баце също ще пропадне)
    —цитат от коментар 78 на pontius_glarus


    Това е което и аз знам, само че не е бил леке, а от честите контузии е имал силни болки и често са го карали да играе без да е добре възстановен. За това последните години преди смърта си не е бил в оптимална форма и се е пазел повече.

    Бил е на 28 г, а по това време това е било предпенсионна възраст за футболистите, Соколов го спират на 27, Якимов и Жеков на 30.

    Защитниците по това време са били доста по-груби и дори да не беше загинал, на Гунди са му оставали 1-2 години на високо ниво.

  86. 86 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    Може би съм от малкото тук, гледал Гунди (по телевизията разбира се, и на мачове във Варна, където Левски традиционно падаше). Спомням си и великите му 2 гола срещу Белгия. Но в последните години Гунди не бе от обичаните, беше станал едно леке, а и често го контузваха (не умееше да се пази като Кройф). Ранната му смърт го митологизира. А имам спомени за харесвани от футболните фенове футболисти като Соколов, Якимов, спомням си Иван Колев който вкара гол от корнер. Но и тогава, както и сега столичните тимове ги бутаха напред (само не правете паралели с Лудогорец, който след падането на Баце също ще пропадне)
    —цитат от коментар 78 на pontius_glarus


    Това е което и аз знам, само че не е бил леке, а от честите контузии е имал силни болки и често са го карали да играе без да е добре възстановен. За това последните години преди смърта си не е бил в оптимална форма и се е пазел повече.

    Бил е на 28 г, а по това време това е било предпенсионна възраст за футболистите, Соколов го спират на 27, Якимов и Жеков на 30.

    Защитниците по това време са били доста по-груби и дори да не беше загинал, на Гунди са му оставали 1-2 години на високо ниво.

  87. 87 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#6] от "deacon":Комплексари в днешно време да искаш. Пълните стадиони пред , които играеше Гунди не могат да бъдат изтрити с тъпи коментари. Поклон пред човекът Аспарухов!
    —цитат от коментар 84 на choguna


    Пак общи приказки, Гунди не е пълнел сам стадионите.

    Тогава не е имало Тик Ток и всички стадиони са били пълни, дори Берое - Черно Море примерно са е е играело пред 15-20 хил и т.н.

  88. 88 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 363 Неутрално

    До коментар [#22] от "Hawaii":

    Петър Жеков получаваше покана от бразилците, а Гунди от големите европейски грандове, както вероятно и някои други наши изтъкнати футболисти като Якимов, но комунистическата власт не разрешаваше тогава никакви трансфери извън България.
    Тук някакви необразовани дървени философи развиват разни глупави и срамни съждения за Гунди.
    Георги Аспарухов бе изключително надарен и елегантен футболист, който издигна отбора "Левски" до шампион на България, който изумяваше с интелигентната си игра запалянковци и специалисти - в България и в Европа, затова и го канеха менаджерите на големите европейски отбори!
    И това ви го казва един бивш привърженик на дългогодишния армейски шампион!

  89. 89 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#67] от "Мусаши":"Левски" не е бил закрит,а само му е сменено името на Динамо-София. През 1957г. му е върнато гордото име "Левски" в следствие на десталинизацията и "априлският повей"...
    —цитат от коментар 75 на deaf


    Да бе.Има си решение на БКП ,с което СК"Левски"се закрива от 1949г.

  90. 90 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#22] от "Hawaii":Петър Жеков получаваше покана от бразилците, а Гунди от големите европейски грандове, както вероятно и някои други наши изтъкнати футболисти като Якимов, но комунистическата власт не разрешаваше тогава никакви трансфери извън България. Тук някакви необразовани дървени философи развиват разни глупави и срамни съждения за Гунди. Георги Аспарухов бе изключително надарен и елегантен футболист, който издигна отбора "Левски" до шампион на България, който изумяваше с интелигентната си игра запалянковци и специалисти - в България и в Европа, затова и го канеха менаджерите на големите европейски отбори! И това ви го казва един бивш привърженик на дългогодишния армейски шампион!
    —цитат от коментар 88 на bek


    Какви успехи е постигнал в европейските турнири и с националния отбор?

  91. 91 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3186 Любопитно

    Само социализма създаде образци за спортисти като майстори в това, което правят
    —цитат от коментар 38 на Bornagain


    Ха-хаааааа

    Да се чуди и мае човек ЗАЩО СОЦ "майсторите" на футбола не можеха

    да се конкурират с КОЛЕГИТЕ СИ - КАПИТАЛИСТИЧЕСКИ МАЙСТОРИ ????

  92. 92 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3186 Любопитно

    [quote#32:"Hawaii"]
    —цитат от коментар 34 на Мусаши
    Абе смешко-Стоичков спечели Златната обувка за голмайстор като играч на ЦСКА.[/quote]

    Ами то и Дупетър Жеков и Гого Славков спечелиха обувки за "голмайстори"
    на Европа с ЦСКА.
    Както и Сотирис Каяфас от Омония и Дуду Джорджеску от Румъния.
    Заради такива СОЦ - "голмайстори" промениха регламента
    на Златната обувка, защото от УЕФА пропищяха от НАГЛАСЕНОТО
    "голмайсторство" на Източно-Европейските профита от онова време.

  93. 93 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2499 Неутрално

    До коментар [#89] от "Мусаши":

    Е,то има решение на БКП през 1985г. за преименуване на "Левски" във "Витоша" и на ЦСКА в "Средец",но това не значи че отборите бяха закрити.

  94. 94 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 695 Неутрално

    УЕФА пропищяха от НАГЛАСЕНОТО
    "голмайсторство" на Източно-Европейските профита от онова време
    —цитат от коментар 92 на Hawaii


    Петър Жеков никога не е бил избиран дори за Играч на годината в родното първенство, така че ако си мислиш че някой го е бутал или другите отбори са го оставяли да вкарва лесни голове си в голяма грешка.



  95. 95
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  96. 96 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3186 Неутрално

    Петър Жеков никога не е бил избиран дори за Играч на годината в родното първенство, така че ако си мислиш че някой го е бутал или другите отбори са го оставяли да вкарва лесни голове си в голяма грешка.
    —цитат от коментар 94 на abdulhazred


    Ами то оставаше и такъв въздебеличък татунчо като Жеков
    да бяха избрали за Футболист на годината.
    Каквото и да беше онова време, поне в конкурсите за
    Спортист и Футболист на годината имаше някаква мярка и приличие.

  97. 97 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Точното определение за Гунди е една красива легенда, мит, от който всяка популярна дейност се нуждае за да привлича и омайва публиката.
    Много стилистика, патетичност и митология и доста по-малко документалистика, статистика и фактология.
    За Гунди се говори много и се показва малко. По обясними причини.
    Говорят за него с възхита и го почитат като "най-великия", дори и такива, които никога не са го гледали нито на запис, нито на живо.
    А, записи с негови мачове има. Но не се показват, и правилно, защото от днешния поглед към тях няма нищо, което да впечатлява.
    Но всякакъв вид ретроспекция за минали стойности е некоректен така, както е некоректно например да се сравняват два автомобила от различен етап на развитие на автомобилните технологии.
    Гунди е омайвал сърцата на публиката с играта си и едновременно с това е предизвиквал скептични оценки от специалисти.
    "Ефектен, но неефективен" - е суровата оценка за него от страна на тогавашната силна фигура в ЦСКА д-р Стефан Божков, и това, а не нещо друго е причина Гунди да не бъде одобрен за червения клуб в пробните мачове.
    Гунди е типичен представител на романтичния футбол, атрактивен, разточителен, наивен и близък до корените на играта, която играят децата в махалата.
    Игра, в която играчите, наредени по схема стриктно спазват своята зона и нападателят с финтове артктивно преодолява един, двама, трима защотника, които жизнерадостно тичат край него без да го фаулират.
    Но по това време вече настъпва ерата на рационалния футбол. Ринус Микелс налага в Холандия прословутия "тотален футбол", раздвижен и динамичен, в който играчите се движат компактно по целия терен и сменят местата си непрестанно, а основната му философия е: "Никой не е по-бърз от топката!".
    Започва игра, силно прагматизирана, игра с едно докосване, и такива "майстори на финта" като Гунди, които губят време и убиват скоростта на атаката със своите трикове започват да стават излишни и вредни за отбора си.

  98. 98 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 646 Разстроено

    Спомням си го като днес - чухме го по радиото и бяхме шокирани, 30-тина души в ресторанчето "Морско око"(съществуващо и сега) в с. Черноморец до Созопол. Тогава такива неща се преживяваха по-трудно, двамата вее бяха идолите на левскарите. По-трудно ми беше да преживея факта, че находчиви сърби (тогава югославяни) се сетиха веднага да запишат и издадат на малка плоча прочувствена и тъжна песен в памет на двамата. Пазя плочата и до днес и даже предпочитам да слушам нея, отколкото "подкасти" и прочее измишльотини на някой си тарикат (ама завършил в Масачузетс), който хабер няма от ония времена, а може би и от играта. За дневникарите - едно е да почетеш нечия памет в два-три реда, съвсем друго е покрай имена на легенди да навираш под носа на читателя тъпотии и досадни плямпаници с рекламна цел.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  99. 99 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    До коментар [#61] от "uq":

    Пенев е локомотивец.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  100. 100 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3867 Неутрално

    Да не забравяме че “сега” и “тогава” са две коренно различни епохи като начин на живот и стандарт.
    Вярно че стдионите бяха препълнени но при положение че това беше едно от малкото позволени развлечения. Не всички семейства имаха дори телевизор, нямаше и основа за сравнение, как играят футбол клубните отбори в Англия или Германия например, Имало е нужда от подобен национален кумир и просто Гунди е бил най близко до този образ
    С това съвсем не искам да кажа че не е имал човешки или спортни качества, народа наистина го обичаше а снимките му висяха навсякъде където е възможно. Смъртта му беше истински потрес навремето

    klimentm




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK