Верстапен срещу Хамилтън: Формула 1 се насочва към взривна втора половина на сезона

Верстапен срещу Хамилтън: Формула 1 се насочва към взривна втора половина на сезона

© Associated Press



Превърна ли се Люис Хамилтън във фаворит за титлата във Формула 1 по средата на сезона - този въпрос се задава все по-активно в последните часове, след като за два старта седемкратният световен шампион стопи аванса на Макс Верстапен и поведе.


Преди Гран при на Великобритания Хамилтън изоставаше с 33 точки от съперника си за титлата, но след надпреварите на "Силвърстоун" и в последния уикенд на "Хунгароринг" вече води с осем.


Дотук изминаха 11 състезания, като по план трябва да се проведат още 12 старта. В предстоящата триседмична пауза напрежението ще се увеличава, а неутралните фенове вече нямат търпение за Гран при на Белгия, което е на 29 август и ще отбележи завръщането на Формула 1.




"Очаква ни вълнуваща втора половина на сезона, защото разликата е много малка. Вече имахме драма и обрати, така че не ми се мисли какво тепърва ще се случва", коментира бившият пилот във Формула 1 Марк Уебър.


С най-малката разлика от години между първия и втория в средата на сезона интригата към Формула 1 в следващите месеци ще бъде голяма.


Какво се случи дотук


С пет победи и четири полпозишъна в първите девет старта за сезона Макс Верстапен се очерта като фаворит за титлата през 2021 г. Пилотът на "Ред бул" направи впечатляващи състезания, възползвайки се и от отличния си болид, като неизменно беше на едно от първите две места в първите пет надпревари.


Серията му можеше да бъде и по-дълга, ако спукана гума в Баку не го спря по пътя към нова победа. По-късно с три поредни победи (Франция и две в Австрия) Верстапен поведе с 33 точки пред Хамилтън, а мнозина побързаха да отпишат седемкратния световен шампион.


Съперниците от "Мерцедес" имаха проблеми, а за пръв път в турбохибридната ера болидът не позволяваше на Хамилтън да има предимство. Въпреки това световният шампион взе три победи в първите четири състезания преди да се стигне до слаби представяния и грешки в Монако (7-и), Баку (15-и) и Австрия (4-и).


"Разликата е голяма, но реално е едно незавършване на Верстапен", коментира шефът на "Мерцедес" Тото Волф след второто състезание на "Ред бул ринг", когато нидерландецът поведе с над 30 точки.



По-ирония на съдбата още в следващия старт Верстапен не завърши след удар с Хамилтън на "Силвърстоун", а световният шампион спечели. На "Хунгароринг" удар от другия "Мерцедес" на Валтери Ботас елиминира шансовете на Верстапен за добро състезание, като пилотът на "Ред бул" все пак успя да вземе две точки.


След дисквалификация на Себастиан Фетел за недостатъчно гориво в болида Хамилтън се изкачи до второ място в Унгария, за да вземе общо 43 точки от последните два старта. Със само две от възможни 52 Верстапен трябваше да преглътне разочарованието да се окаже от ролята на фаворит в догонващ по средата на сезона.


Искрите между Хамилтън и Верстапен


"Въпрос на време е да видим катастрофа между Хамилтън и Верстапен", каза през май шефът на "Макларън" Зак Браун, който коментира битката за титлата. Тогава думите на американеца бяха неглижирани от съперниците за първото място, но инцидентът във Великобритания не закъсня.


Отношенията се изостриха, когато Верстапен обвини Хамилтън в неспортсменско поведение, което прерасна и в словесни нападки между двата екипа.


Хамилтън и Верстапен все пак запазиха добрия тон преди състезанието в Унгария, преди напрежението отново да ескалира. В квалификацията Хамилтън беше отчетливо по-бърз от съперника си, но показа, че е готов на всичко, дори и да използва психологически трикове и според мнозина мръсни номера, за да вземе предимство.


Инцидентът във Великобритания

Инцидентът във Великобритания


Поведението на Хамилтън да забавя движението на Верстапен в подготвителната обиколка в квалификацията повдигна много въпроси. Това не е забранено от правилника, но е против някои приети правила между пилотите.


Въпреки всичко нетипично за себе си Верстапен предпочете да подмине темата и да не налива масло в огъня към и без това враждебното отношение към Хамилтън, който беше освиркван в Унгария.


"Все още вярвам, че съм най-бързият пилот в болида. Абсолютно сигурен съм, че съм по-бърз от Люис и за мен това работи добре, защото ако не го вярвам, по-добре да си стоя вкъщи. Но има и други фактори, "Мерцедес" работят постоянно и няма да се откажат", коментира Верстапен след Унгария.


Хамилтън отказа да прави прогнози дали двата поредни старта връщат предимството в редиците на "Мерцедес", заявявайки по-общо: "Има още много стартове до края на сезона. И досега видяхте, че има обрати, случва се нещо във всяко състезание."


Притесненията на световния шампион след Унгария бяха свързани с неговото физическо състояние. Хамилтън обяви, че според него все още усеща последствия от прекарания коронавирус в края на 2020 г. "Чувствах се ужасно в края на състезанието, а на подиума всичко ми беше размазано."


Какво предстои


С три състезания за три седмици веднага след лятната пауза битката за титлата може да поеме в различни посоки. На 29 август пилотите ще бъдат на "Спа", само седмица по-късно ще е състои дългоочакваното завръщане на Нидерландия на пистата "Зандворт", а на 12 септември е стартът на легендарната "Монца".


Традиционно пилотът, който се представя добре на "Спа" и "Монца" и печели, по-късно става и шампион.


Според много експерти ранното предимство, което "Ред бул" имаше спрямо "Мерцедес", вече е заличено, като в последните стартове разликите между болидите са много по-малки. Това коментира и Верстапен след Унгария, който потвърди, че когато в "Ред бул" имат проблеми, разликата между него и съотборника му Серхио Перес е много голяма.


"Лятната пауза е изключително важен период, в който трябва да се вземат точните решения. Те може да имат цената на титла или провал. Видяхме, че "Мерцедес" направиха някои подобрения по болида, а вече и настроението е различно, когато поведоха", коментира бившият технически директор и настоящ експерт Гари Андерсън.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 3biri
    3biri
    Рейтинг: 2099 Неутрално

    Не знам Формула 1, ама над Драгалевци се издига огромен пушек!

  2. 2 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    Предстои доминиран от Мерцедес втори полусезон и титла за Хамилтън, с което окончателно ще бъде детрониран Михаел Шумахер.
    Също смятам, че Ботас трябва да поработи малко върху психичното си здраве и да му се даде малко почивка, все пак е модерно, а според някои било същото като да спечелиш златен медал :D.

    -voxy
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5706 Неутрално

    Да има интрига и да се шуми по медиите. Така ще засилят интереса към Ф1

  4. 4 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 396 Неутрално

    ФИА и Пирели трябва да продължават работят извънредно, за да помогнат на Мерцедес. Обаче дори това не стигна през първата половина на сезона и се наложи Мерцедесите да вземат нещата в свои ръце и да изблъскват Верстапен от пистата.

  5. 5 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Да правят каквото искат, ама докато Ф1 подпират тоя мизерник с плитките, аз няма да гледам.
    Знам, че на никого не му пука, дали аз ще гледам или няма. Но ако същото го кажат 20% от хората, коити по принцип гледат, може и да се променят нещата.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  6. 6 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Всеки има своя фаворит и е трудно да има обективност дори при относително очевидни ситуации.
    Хубавото обаче, че все пак има интрига, макар и тя да дойде след два сблъсъка , които де-факто извадиха Верстапен от надпреварите на "Силвърстоун" и "Хунгароринг".
    Обръщам внимание на крайните фенове на Люис, че нещата никак нямаше да стоят така, ако Хамилтън не беше изхвърлил Макс от Силвърстоун и ако Ботас не беше направил тая страшна глупост на Хунгароринг, която извади Верстапен от челото.

    Мерцедес бележат напредък, но се забелязва известна нервност у Хамилтън, когато не е лидер в колоната. При верстапен има някакво положително шлифоване на емоционалността и определено е станал по-зрял.
    Трябва да отбележа обаче,че последните две състезания Хамилтън имаше доста повече късмет. Включително с дисквалифицирането на Фетел.

  7. 7 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4101 Неутрално

    Определено този интерес е много интригуващ и дано така да остане до последното състезание!

  8. 8 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4616 Любопитно

    " този въпрос се задава все по-активно в последните часове, след като за два старта седемкратният световен шампион стопи аванса на Макс Верстапен и поведе."

    Само ще отбележа, че и в двете състезания Макс беше буквално изхвърлен от пистата и....каква изненада, и двата пъти от болиди на Мерцедес.... странно съвпадение....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  9. 9 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Както беше казал Тото Волф навремето - "Интересни тактики".

  10. 10 Профил на Edge404
    Edge404
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#8] от "padrino":

    Шшшт, не издавай плана, нека им повтаряме, че е съвпадение, луисчето е много убедителен. ;)

  11. 11 Профил на pepisky
    pepisky
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Ще бъде жалко Хамилтън да вземе осмата титла по този начин.

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    Кичуков, не използвай "взривна" и Верстапен в едно заглавие, щото същият привлича като магнит всичко, в което може да се удари, дано не стане по-лошо, сигурно си е взел поука. Елементарната грешка от Верстапен на "Силвърстоун" бе коментирана от кои ли не бивши и сегашни пилоти, а коментатори по нидерландска телевизия дори коментирах борбата на Алонсо и Хам на "Хунгароринг", и как, трябва да си търпелив, състезание и победата не се решават в първия завой, в една обиколка, това е моторен спорт, и всяка грешка се наказва, не спряха с възклицанията от борбата гума до гума между двама световни шампиони.
    А иначе, драмите тук са две, използваните двигатели от двамата, при Макс настъпва май сериозна драма, и 37-те години на съра...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  13. 13 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    До коментар [#12] от "hamiltonf":

    Алонсо показа че и на 40 може да си на топ ниво във F1

    -voxy
  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    До коментар [#13] от "voxy":

    Ало бая години пропусна във Ф1, за да знае какво става в този спорт на тези години

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  15. 15 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 936 Неутрално

    До коментар [#14] от "hamiltonf":

    знаеш ,че те харесвам и ти чета коментарите,но този път и аз се издразних много.Провалянето на квалификацията н Верстапен си беше като гаден цигански номер.Нямал сцепление-кажи си исках да им проваля обиколката и когато те сами цъфнаха зад мен я провалих.Другото е лъжа за наивници.

  16. 16 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#12] от "hamiltonf":

    Елементарната грешка на Хамилтън в Силвърстоун бе посочена и коментирана от цял свят, включително куп световни шампиони, двама от които британски. А твоята грешка е, че неправилно си мислиш, че има по-глупави хора от теб, които да се вържат на елементарните ти лъжи.

    А Хамилтън този сезон е трагедия и ако не беше ФИА да помага с червени флагове, затваряне на очи и въвеждане на нови гуми и правила, досега да се е сринал от трето място надолу. Груби грешки в Имола, Баку, Франция, Монако, Австрия и Унгария. В сравнение с него, Норис и Верстапен са най-малко една класа по-нагоре този сезон.

  17. 17 Профил на filibias
    filibias
    Рейтинг: 250 Неутрално
  18. 18 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2716 Неутрално

    До коментар [#4] от "Capo":

    Смешен плач, Верстапен и Ред Бул остават сериозни претенденти за титлата. Това с блъскането е нормален състезателен инцидент, Хамилтън също не е застрахован от подобни отпадания, но тогава ти няма да обвиниш, че Ред Бул са го изблъскали или поръчали на друг отбор да го изблъска.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  19. 19 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#18] от "vesolr":

    Отново ми приписваш собствените си недостатъци. Ако РБ са виновни в изблъскване на Мерцедес, естествено, че ще го критикувам. Макар че всички са наясно, че ако Хамилтън бъде побутнат тази година, ФИА ще получи нервна криза и ще раздава огромни санкции.

    Да, блъскането е нормален състезателен инцидент. И двата поредни пъти по вина на Мерцедес. И двата пъти с огромни щети за РБ и най-минималната санкция за Мерцедесите. Но щом феновете на Хамилтън сте ок той да печели така, радвайте се.

  20. 20 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2716 Любопитно

    До коментар [#18] от "vesolr":Отново ми приписваш собствените си недостатъци. Ако РБ са виновни в изблъскване на Мерцедес, естествено, че ще го критикувам. Макар че всички са наясно, че ако Хамилтън бъде побутнат тази година, ФИА ще получи нервна криза и ще раздава огромни санкции.Да, блъскането е нормален състезателен инцидент. И двата поредни пъти по вина на Мерцедес. И двата пъти с огромни щети за РБ и най-минималната санкция за Мерцедесите. Но щом феновете на Хамилтън сте ок той да печели така, радвайте се.
    —цитат от коментар 19 на Capo


    Доколкото видях, ти вменяваш умисъл на Мерцедес в изблъскването на Верстапен?
    "и се наложи Мерцедесите да вземат нещата в свои ръце и да изблъскват Верстапен от пистата."

    Последно - нормален състезателен инцидент или умишлено?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK