"Не е хит в социалните мрежи": как въпреки усилията каратето е извън Париж 2024

Ивет Горанова няма да може да защитава олимпийската си титла от Токио, защото спортът ѝ няма да е на игрите в Париж.

© LAP.BG

Ивет Горанова няма да може да защитава олимпийската си титла от Токио, защото спортът ѝ няма да е на игрите в Париж.



Първият златен медал за България на олимпийски игри от 13 години беше донесен в спорт, който зрителите виждаха за пръв път в олимпийската програма. Ивет Горанова стъпи на върха в каратето, но няма да може да защитава титлата си след три години.


Каратето окончателно отпадна от програмата за Париж 2024, въпреки че във Франция има все повече призиви към Международния олимпийски комитет (МОК) и организационния комитет да преосмислят решението си.


Спортът е популярен във Франция, а допълнителният устрем на домакините на следващите олимпийски игри дойде от златния медал на Стивън да Коста в категория до 67 кг в Токио 2020. В последната седмица именно Да Коста опита да промени решението на МОК и организационния комитет. Впоследствие министърът на спорта на Франция Роксана Марасиняну също призова каратето да бъде върнато и обясни, че все още има възможност за промяна в програмата. Темата стигна и до парламента, а 116 френски депутати се подписаха под молба за преразглеждане на решението, което обаче е окончателно.




"Трудно е за разбиране и подкрепа решението каратето да загуби олимпийския си статут във Франция, докато отбелязваме спечелването на първа олимпийска титла в този спорт. Титла, която няма как да бъде защитена", гласи част от позицията на депутатите.


Вратата е затворена


Спортният директор на МОК Кит Макконъл отхвърли вариант за обрат.


"Вратата за каратето е затворена. Целта е да дадем сигурност на всеки възможно най-скоро, така че е невъзможно да има промяна в календара още от миналата година", заяви той пред "Франс прес".


Предложението за допълнителни спортове идва от организационния комитет на всяка олимпиада. Организаторите на игрите в Париж предложиха четири спорта - брейкденсинг (записан в програмата като брейкинг), спортно катерене, сърфинг и скейтбординг.


Попитан за подбора на спортовете и за решението каратето да не бъде включено, директорът на организационния комитет на Париж 2024 Тони Естанге призна, че в основата на избора стои "интересът на младите".


"Имахме възможност да добавим четири спорта. Искахме спортове, които са хит в социалните мрежи, спортове, които младите хора ще гледат. Градски спортове като скейтбординга и брейкденсинга се харесват много от младите. Сърфингът и спортното катерене пък са атрактивни и много различни от спортовете, които вече са в програмата", коментира Естанге пред "Франс инфо".


Той допълни, че съжалява, че каратето няма да е в Париж, но уточни, че "организационният комитет трябва да намери баланс между спортовете".


Стивън да Коста празнува със салто олимпийската си титла в Токио, която обаче няма да може да защитава на игрите в родината си.

© Reuters

Стивън да Коста празнува със салто олимпийската си титла в Токио, която обаче няма да може да защитава на игрите в родината си.


Отдалечаване от ценностите


Шампионът Да Коста разбираемо не е съгласен с подобно мнение: "Това са оправдания, които ме ядосват. Ние се отдалечаваме все повече от ценностите на олимпийските игри - говорим за пари, за публика, а не за спорт, така че още по-малко разбирам това решение."


Макконъл обясни, че изборът не за пари, но също призна, че МОК иска да привлече по-млади зрители.


"Ако съображенията ни бяха основно финансови, щяхме да изберем спортове, които могат да напълнят стадиони с 80 000 места. Четирите избрани спорта внасят истински баланс в програмата. В Токио отборните и бойните спортове бяха добре представени, но по-градските спортове носят много различна динамика в сравнение с традиционните", допълни директорът.


Според него това, че една държава има успехи в даден спорт, не гарантира присъствието му в програмата на следващите олимпийски игри. Той все пак не изключи завръщане на каратето в бъдеще, макар че домакин на игрите през 2028 е Лос Анджелис, а каратето не е популярен спорт в САЩ, което прави включването му в програмата малко вероятно.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Изглежда, че засега Ивет няма да бъде детронирана като олимпийски шамион

  2. 2 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 496 Неутрално

    Изглежда, че засега Ивет няма да бъде детронирана като олимпийски шамион
    —цитат от коментар 1 на alabalko


    Което пък не е лошо никак, нали???

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  3. 3 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1027 Весело

    "избора стои "интересът на младите"."

    :D:D:D:D:D: тия нежни натури не искат да гледат насилие
    ми да им спират и animal planet,NG wild и т.н и т.н където има насилие от животни над други животни :D:D:D::D
    тия явно живеят в друг сват
    нежни и лесно раними западно европейци :D:D::DD::D

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на ocean
    ocean
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Жалко! На мен много ми допаднаха състезанията по карате!

  5. 5 Профил на ocean
    ocean
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Щеше да е по-хубаво, да имаме още един медал от нея в Париж или най-малко участие, а не това детронирана ли е или не.

  6. 6 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    Цитат:
    "Не е хит в социалните мрежи": как въпреки усилията каратето е извън Париж 2024

    -
    Ми да пуснат в социалните мрежи сценки от Карате Лапето и каратето ще стане хит!

    Прилагам следното доказателство!

    https://youtu.be/VoETEwHM2Qw?t=190

  7. 7 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Джудо и текуондо са олимпийски спортове.
    Те по-хит ли са в социалните мрежи?

  8. 8 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    До коментар [#3] от "MititU":

    лигава работа, утре и за леко напляскване под колоните на министерски съвет ще почнат даже е оплакват.

    иначе в япония карате, в париж друго.. нормално

  9. 9 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    Джудо и текуондо са олимпийски спортове. Те по-хит ли са в социалните мрежи?
    —цитат от коментар 7 на taratanki

    Такава скука не бях гледал, дори кърлингът е по-вълнуващ, егати...

  10. 10 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    "Имахме възможност да добавим четири спорта. Искахме спортове, които са хит в социалните мрежи, спортове, които младите хора ще гледат. Градски спортове като скейтбординга и брейкденсинга се харесват много от младите."


    Ми то вземете обявете и пушенето на трева и пиенето на бира на пейка в парка за олимпийски спортове тогава.

  11. 11 Профил на aa1830
    aa1830
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Каратето е извън Париж 2024 понеже Ивет ще ги нарита по кратуните отворените нации!

  12. 12 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Опитах се да гледам сърфинг, но това е най-скучният спорт, който съм гледал
    Някакви хора клецат в океана и чакат да "хванат" вълна.

    И колко души могат да си позволят да практикуват сърфинг?

    Брейкденсинга е поредната изгъзица. И много отдавна залезе неговата популярност.

    А в Лос Анжелис ще бъде включен чирлидинг (мажоретки).

  13. 13 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1073 Весело

    До коментар [#10] от "jazzdevil":

    Т.нар. "пейкинг". Подкрепям и съм готов да се боря за квота за България.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  14. 14 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1073 Весело

    До коментар [#12] от "nebido":

    И остави това, ама състезанието се провежда на хиляди километри от града домакин на Олимпиадата?! Страшна тъпотия.

    "Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2194 Неутрално



    Тоз брейкденсинг не беше ли популярен в средата на 1980-те години?

    В НРБ го наричаха "брейк" и се гледаше на видеокасети.

  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2538 Весело

    Каратето окончателно отпадна от програмата за Париж 2024
    _________
    Франсетата поне художествена гимнастика за мъже ще пуснат ли ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на nebido
    nebido
    Рейтинг: 871 Неутрално

    "Имахме възможност да добавим четири спорта. Искахме спортове, които са хит в социалните мрежи, спортове, които младите хора ще гледат. Градски спортове като скейтбординга и брейкденсинга се харесват много от младите."Ми то вземете обявете и пушенето на трева и пиенето на бира на пейка в парка за олимпийски спортове тогава.
    —цитат от коментар 10 на jazzdevil


    Добавям и разцъкване с хек.
    И многобоят е готов.

  18. 18 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Точно пък сърфинга да е по-атрактивно от каратето, айде ...
    Причината вероятно е друга.

    Цели поколения са отрасли, гледайки "каратистки" филми, мисля, че си е доста популярно.

    Яхтинга и голфът сигурно имат огромна зрителска аудитория. Даже яхтинг не съм видял да предават на олимпиадата - само в репортажите.

    За крос-байковете, скейтборда и брейктанците съм съгласен, че са интересни.

  19. 19 Профил на Perkele
    Perkele
    Рейтинг: 235 Неутрално

    да ви пикам на соц мрежите бе

  20. 20 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 977 Любопитно

    Добавям и разцъкване с хек.
    И многобоят е готов.
    —цитат от коментар 17 на nebido


    Хах, това не е лоша идея, впрочем. Бих гледал такова нещо.

    По едно време няха популярни състезания по биене на плесници.

  21. 21 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5213 Неутрално

    До коментар [#1] от "alabalko":

    Няма "детрониран" олимпийски шампион. Всеки си остава олимпийски шампион от например Токио 2020 или Сеул 1988г

  22. 22 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 746 Любопитно

    То и крикетът, който е вторият (засега) по популярност спорт в света, все още не е олимпийски спорт...

  23. 23 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 341 Неутрално

    Франсетата поне художествена гимнастика за мъже ще пуснат ли ?
    —цитат от коментар 16 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи

    Шегата настрана, но всъщност този въпрос е доста актуален, спорен и дори може да окаже голямо влияние върху това дали изобщо ще има художествена гимнастика занапред в олимпийската програма.

  24. 24 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2750 Неутрално

    По едно време няха популярни състезания по биене на плесници.
    —цитат от коментар 20 на redguy

    Не е лошо да се помисли и за дисциплината "Ловене на комари"...

    Доколкото знам СЕРИОЗНА сила в този спорт са финландците - имат световни и европейски шампиони.

    Също така и дисциплината "Вдигане на камъни" - там пък шведите са голяма работа.

  25. 25 Профил на Gustav Mahlerov Vienski
    Gustav Mahlerov Vienski
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Все повече "спортове" се оценяват по неспортни /странични/ критерии, а истинските спортове: по-високо, по-бързо, по-далече, по-силно се ограничават.
    Гледах сега някакво карате: сам човек жестикулира, крещи, подскача и хоп - златен олимпийски медал? Това спорт ли е? човекът може да има резонни мотиви да извършва тези действия, но това е за друга аудитория....
    Също така художествено плуване, художествена гимнастика, по-горе става дума за мажореткинг - това не са спортове в истинския смисъл на думата.

  26. 26 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    В спортове като скейборд и другото дето младите го знаят, я по човешки. 12 г. скейбордистка - олимпийски шампион. Че това да ви напомня случЕайно на експоатация на детски труд?

  27. 27 Профил на bxz321071184
    bxz321071184
    Рейтинг: 72 Неутрално

    Жалко! На мен много ми допаднаха състезанията по карате!
    —цитат от коментар 4 на ocean


    Кое ти допадна, че нокаутирания нанизал се сам на ритника стана шампион, а другия го дисквалифицираха?

  28. 28 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1980 Неутрално

    То и крикетът, който е вторият (засега) по популярност спорт в света, все още не е олимпийски спорт...
    —цитат от коментар 22 на Kosta Delev


    Няма как, мачовете по крикет могат да продължат с дни.

  29. 29 Профил на Petia Nikolova
    Petia Nikolova
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Синхронно плуване вече художествено ли го преименуваха? Без значение как му е името, какво па олимпийско има в него? От една до осем девойки, стоят с натопени глави във водата във вертикално положение и мааат крака? Сякаш сме на конкурс мис стъпало, глезен...

  30. 30 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Какви спо ЕТ ове само. Брейк Денсинг или скейтбординг?!:Едва ли са с традициите на каратето, което в интерес на истината в Токио бепо-ятрактивно от борба, бокс и джудо взети заедно. От МОК да помислят дали да не включат такива атрактивни спортове като петанка и крикет.

  31. 31 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Ок, явно аз нещо не разбирам, но някой може ли да ми обясни брейкденс от кога се води спорт и защо истинските спортове се изключват за сметка на танци?

    danitoledov
  32. 32 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 746 Неутрално

    До коментар [#28] от "Toshko Afrikanski":

    Явно не сте осведомен, че има 3 варианта на крикет (разликата е в ограничението на времето) - при най-краткият вариант мачът трае средно 3 часа.

  33. 33 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2245 Весело

    Вижте кой взе медалите и ще ви стане ясно защо повече няма да има карате на Олимпийски игри. Дали един спорен спорт влиза в програмата или отпада зависи единствено и само от това дали който трябва има планове да вземе един бюлюк медали от него. Поради което ще гледате скейтборд, въпреки че пикът на интереса към това нещо в градската култура отдавна отмина, но не ви се полага карате или самбо.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  34. 34 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 746 Неутрално

    ...Аз съвсем спокойно съм играл по 2 мача на ден по време на турнир...

  35. 35 Профил на venelingeologia
    venelingeologia
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Не подкрепям. Такащедокарат белота до олимпийски спорт.

  36. 36 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 695 Неутрално

    До коментар [#12] от "nebido":

    "Опитах се да гледам сърфинг, но това е най-скучният спорт, който съм гледал"

    Ами гледали ли сте олимпийския спорт "пързаляне със скейтборд по парапет" . Ако не сте, гледайте го и сърфинга ще ви се стори божествен спорт. Очаквам в Париж дисциплина "пикаене срещу вятъра".

  37. 37 Профил на gogo63
    gogo63
    Рейтинг: 879 Неутрално

    Социалните мрежи определят какво да има на Олимпийски игри?! Къде ли е погребан г-н Кубертен, да не е в Хаити (с това земетресение)?

  38. 38 Профил на evtimvz
    evtimvz
    Рейтинг: 845 Неутрално

    А за бокса, какво ще кажат?

  39. 39 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 728 Любопитно

    Креватето е най-популярният спорт в интернет. Кога ще го видим тогава на олимпиада?

  40. 40 Профил на ykv43523606
    ykv43523606
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Като се вкарват подобни "спортове", олимпийските игри се дискредитират доста. Каратето отдавна е доказано неефективно като боен стил и е повече за пъчене. Махайте го.

  41. 41 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Джудо и текуондо са олимпийски спортове. Те по-хит ли са в социалните мрежи?
    —цитат от коментар 7 на taratanki


    Джудото е по-популярно от борбата, вдигането на тежести, художествената гимнастика....

  42. 42 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Снимката с Ивет Горанова е чудесна демонстрация на ''маваши гери'', предполагам!

  43. 43 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Откога пък брейка стана спорт?Дай тогава да станат олимпийски спортове и ръченицата и хорото.
    Само тъпотии. Типична либерастка тъпотия.
    Същевременно спортове с огромен зрителски интерес като ММА и стронгмен даже не се и обсъждат да станат на олимпийски спортове.

  44. 44 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Бягането е спорт, а това млатене какъв спорт може да е? Хулиганите като се бият, само спортуват ли?

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  45. 45 Профил на bfc23648472
    bfc23648472
    Рейтинг: 92 Неутрално

    Важното е да се угоди на кресливата градска либерална секта и субкултурните им идиотски "спортове", дето и за пари никой не би гледал.

  46. 46 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2010 Весело

    До коментар [#39] от "HERMES":


    Креватето е най-популярният спорт в интернет. Кога ще го видим тогава на олимпиада?
    —цитат от коментар 39 на HERMES


    В Париж френската столица
    трябва да има нещо "френско".
    А, какво по-френско от "френска целувка"
    или "френска любов" ?!?
    Като гледаемостта ще бъде
    голяма и от млади и от стари!

  47. 47 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#1] от "alabalko":


    До коментар [#2] от "mnogosamkrasiva":

    Дори и да присъства нейната дисциплина на следващата олимпиада и тя не защити трофея си, пак няма да бъде детронирана, защото е прието олимпийският шампион да е завинаги олимпийски шампион. Добре е да понаучите нещо!

  48. 48 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#4] от "ocean":

    При всички случаи каратето е десет пъти по-интересно от джудото например. А в сравнение с "градските" спортове си е един истински спорт. На ония новите тепърва ще им доизмислят правилата

  49. 49 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#12] от "nebido":

    Дават им по 30 минути и всеки да опитва колкото си иска да хване вълната и да покаже какво може. После ги точкуват по някакви неясни критерии.

  50. 50 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 892 Неутрално

    До коментар [#17] от "nebido":

    Аз бих добавил хвърляне на тротинетка върху автобусна спирка, ритане на бабички, ръсене "брат, моа ми услужиш с един лев", думкане на нещо като музика от тонколона, пикаене, каране на колело по тротоар... има и още...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK