От студентски хостел с колело до пистата – 30 години от дебюта на Шумахер

От студентски хостел с колело до пистата – 30 години от дебюта на Шумахер

© Associated Press



Сезонът във Формула 1 се подновява на "Спа" в Белгия тази неделя, а само на 500 метра от легендарната писта се намира малкият хостел "Франкопол", в който всеки може да се наеме стая за 32 евро, за да спи там, където Михаел Шумахер е бил часове преди дебюта си. На 25 август се навършват 30 години от първия старт във Формула 1 на легендaрния гермaнец.


Кариерата му започва с лъжа. Мениджърът му Вили Вебер казва на шефа на "Джордан", че пилотът познава перфектно "Спа", въпреки че Шумахер никога не е карал там.


"По тази причина исках да съм близо до пистата и ходих с колело до нея от хостела, за да я опозная", казва Шумахер по-късно.




Той дели малката стая №4 с Вебер, чиято лъжа му осигурява участие. "Джордан" си търси спешно нов пилот, след като Бертран Гашо е осъден първоначално на 18 месеца, а след това на шест месеца затвор заради нападение със сълзотворен спрей срещу таксиметров шофьор в Лондон.


Еди Джордан иска опитен пилот, но избраните от него варианти му искат повече пари и предварително заплащане. Тогава Вебер се намесва и предлага 22-годишния Шумахер, който кара за "Мерцедес" в световния шампионат за спортни коли. Джордан се съгласява, като получава и 150 000 долара от немската компания заради това, че дава шанс на пилота ѝ.


Шумахер се възползва от възможността и прави впечатление на Джордан по време на тестовете на "Силвърстоун". "Михаел беше най-впечатляващият пилот, който някога е правил дебют в моя кола. Чудехме се - или хронометърът се е счупил, или това момче е много добро", казва след години Джордан.

В квалификацията на "Спа" Шумахер продължава да впечатлява и завършва на осмото място, като изпреварва с почти секунда опитния си съотборник Андреа де Чезарис. Впоследствие времето на Рикардо Патрезе е анулирано и германецът получава седмото място. В състезанието Шумахер тръгва уверено и изпреварва Жан Алези и Нелсон Пикет, за да станe пети. Прекаленото форсиране на колата обаче води до повреда в съединителя и германецът отпада още в първата обиколка.


"Винаги ще помня тази кола", казва Шумахер по-късно. Наскоро тъкмо този болид на "Джордан" беше продаден на търг за 1.45 млн. евро.


Пилотът обаче не остава в тима, въпреки че има споразумение. Той е убеден от Флавио Бриаторе да подпише с "Бенетон", а Джордан се опитва да анулира договора в съда, но не успява. С "Бенетон" Шумахер печели първата от 91 победи във Формула 1 през следващия сезон, отново на "Спа", както и първите две от седемте си световни титли.


Отново Шумахер на "Спа"


През този уикенд на "Спа" ще кара синът на Шумахер - Мик. 22-годишният пилот на "Хаас" все още няма точки в първия си сезон.


"Да дойда на "Спа" е страхотно, това е любимата ми писта. През 2017 г. карах "Бенетон" на баща ми на тази писта, а сега съм тук кaто пилот във Формула 1 30 години след дебюта му. Това е наистина специален момент за мен и за семейството ми, това е специална писта за нас", каза Мик Шумахер.


Баща му няма да може да го подкрепя на пистата, тъй като все още се възстановява от тежкия инцидент със ски през 2013 г., в който той получи сериозни травми в главата.


Встрани от Шумахер


Вебер се оплака, че не го допускат да види пилота след инцидента. В автобиографията си "Бензин в кръвта" 79-годишният вече бивш мениджър на Шумахер обвинява за това съпругата на шампиона Корина.


"До днес: нито телефонно обаждане, нито писмо. Знам, че тя ме изтрива от живота му. Защо съм като изхабена гума, от която няма полза, за неговата съпруга след всички тези години? Защо не ми позволяват да посещaвам Михаел? За какво ме наказват", пише Вебер.


За последно той се е виждал с Шумахер през декември, само няколко дни преди инцидента във френските Алпи. В интервю за RTL мениджърът заяви, че съжалява, че не е посетил Шумахер веднага: "Направих грешка. Не се качих веднага на самолета и не отидох веднага в болницата. Видях тълпата и си помислих, че не трябва да отивам и аз. Беше грешка. Трябваше да отида. Хиляди пъти съм съжалявал."


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SEAL
    SEAL
    Рейтинг: 914 Неутрално
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 254 Неутрално

    С колело или пеш все тая КОГАТО ГОСПОД ТИ Е ВДЪХНАЛ ГЕНИАЛНОСТ!

  4. 4 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Нека добавим, че пистата СПА беше в хронките тези дни заради смъртта на СЕО-то си, която беше намерена застреляна преди 10ина дни в дома си заедно с любовницата си и съпруга си, който е автор на стрелбата....
    —цитат от коментар 2 на дебарка


    Хейтенето и плюенето да започне СЕГА!

  5. 5 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 254 Неутрално

    Шумахер Хамилтън Сена и много други гениални пилоти са там за да изпълнят БОЖИЯТА ВОЛЯ""неведоми са пътищата божии""

  6. 6 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 184 Неутрално

    На децата на легендите е много трудно, тъй като всички имат към тях големи очаквания. Пожелавам успех на Мик, а на Михаел да се върне в нашия свят!

  7. 7 Профил на
    Рейтинг: 318 Неутрално

    Хм, че то няма нищо странно или унизително, че е карал велосипед. Защо се споменава в заглавието?
    Само на Балканите се смята за социално престижно притежанието на автомобил.

  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#5] от "Blaga Yankova":

    Сена изпълняваше Божията воля. Шумахер често изпълняваше волята на Бърни Екълстоун и Жан Тод. А Хамилтън днес изпълнява волята на ултра-левите марксисти, които на всеки ъгъл виждат расизъм, опресия, неравенство и повод за селективен гняв.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5240 Неутрално

    До коментар [#7] от " ":

    Всички пилоти изучават пистите с велосипед и дори пеша.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 148 Неутрално

    До коментар [#7] от " ":

    В България само "селяните" карат колелета. Всички други са "гъзари" и карат коли, а пък ако е Мерцедес, бичи чалгица с някой силиконов маймунски г-з за джука до теб, е тогава друже ти си вече от съвсем друга класа.

  11. 11 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2816 Весело

    До коментар [#8] от "deutschwagen":

    Сена изпълняваше само каквото каже огромното му его. Шумахер бе шампион при най-тежка конкуренция. Хамилтън - там е филм и то пропаганден. Номер едно - Алан Прост.

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#11] от "Deaddark":

    И каква е била тази "най-тежка" конкуренция при Шумахер? Когато имаше някаква, Шумахер не печелеше - 1998 Хакинен в добра форма и стабилен Макларън, 2005-2006 Алонсо, даже Д Хил и Вилньов го бият когато имат малко по-дорба кола.
    Точно Сена караше срещу най-свирепата конкуренция - Прост, Мансъл, Пике в най-дорбата му форма, даже хваща малко от Кеке Розберг и Ники Лауда. В ерата "Шумахер" не присъстват велики пилоти. Един си Френцен, някой си Алеси, Д Хил, Барикело...така чак до доминацията на Алонсо (Райконен се появява малко по-рано, но едно че е още доста млад, и второ че Макларън се попилява от гафове). Има само един Хакинен, но разминаването му на косъм със смъртта в последното състезание на 1995 си казва думата и винаги го гони умора и колебания, докато Макларън е доста зле в началото - след последното състезание на Сена в Австралия 1993, орборът няма победа цели ТРИ сезона.
    Ферари печели титлата веднага след "оттеглянето" на Шумахер.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 2107 Разстроено

    Представям си някак си по чудо да го вдигнат и пак да направи 1 кръгче :(

  14. 14 Профил на nhh18551388
    nhh18551388
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    [quote#4:"Blaga Yankova"][/quote]

    Какво хейтене те гони бе каскет.
    Факти съобщава човека.

  15. 15 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2816 Весело

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    На Сена конкуренция бе само Прост и Сена му бе хванал цаката - скача да блъска и Прост отстъпва. Деймън Хил бе същия като характер, но по-добър пилот от Сена. Абе остави - с фен на Сена не се спори, а и по принцип. Аз също не харесвам Шумахер, заради грубите затваряния (по времето на Сена си бяха в реда на нещата), но Шумахер с калпавия болид на Ферари стана шампион, болидът на Бенетон бе по-добър. И точно Шумахер направи болида на ферари номер едно с разлика, както днес е Мерцедес. Та още кога Шумахер бе в Бенетон, се подиграваха на Ферари за технологичната изостаналост. А глупостта в подписа ти, че колата на Сена не била създадена да спечели - Лотус имаха еГати окачването и сцепление по пистата - а на писти със завои, дето леко да се отклониш и износва гумите - това е сериозно предимство. А двигателя на Макларън е най-добрия - най-бърз, най-ускоряващ и най-здрав и стабилен. Сена бе като хищник на пистата - риск след риск и когато можеше да прецака някой - за него бе задължение да го направи. Вярно - така се изстисква максимума - като професионалист, браво - като човек, ем - спестявам епитет. Шумахер и той като имаше напрежение бе така - но като му е вързано в кърпа го даваше ларж.

    И преди решиш да репликираш - не забравяй че съм фен на Прост, а както казах да спориш с фен...

  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#15] от "Deaddark":


    😂😂😂😂😂😂

    Кажи ми, че тролиш и всичката тази каша не я вярваш🤣

    Хил по-добър пилот от Сена? Ахахахахаххаха🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Сена "блъскал" Прост? Кога ме, тиреджио? Единствения случай когато някой излиза от линията за да блъска друг с участие на тези двамата е Прост, на Сузука 1989!!!!!!!!!!

    Шумахер бил станал шампион с "калпавото Ферари"?????? Кога Шумахер е бил печелил изобщо с калпава кола? И никога Бенетон не му е бил реалан конкуренция, никога. Има даже две титли с тях, когато Рос Браун, Рори Бърн и компания бяха там, а после отидоха във Ферери при Шумахер. Не той, а те, заедно с Жан Тод който започна коренно преструктуриранре на отбора на Ферари през 1993 (изрично избран за това от Монтеземоло след препоръка на Екъслтоун) правят Ферари силни.

    Брат, не знаеш нищо🤣🤣🤣 Бръщолевиците ти за "Лецки" са висш форумен пилотаж в сравнение с това което си разсипал тук😂😂😂

    Подписът ми, умнико, няма нищо общо с Лотус, а се отнася за сезон 1991, ОК? И е на спсиание Autosport - едно от най-големите специализирани издания за моторни спортове, съществуващо до днес, и при това е британско (сети се с кого спори Сена за титлата през 1991 - НЕ е Прост, ахахаххахахахаха😂😂😂).

    И когато Сена е карал за Лотус отборът е бил твърдо в залеза си. Какво са постигнали след него???????

    Какво е това "двигателят на Макларън"???? Такова нещо няма😂😂😂😂😂😂

    Да, двигателят на Хонда беше най-добър към края на 80-те, и такъв имаха Макларън. Но с една подробност - не само Сена е имал такъв😂😂😂

    И двигателят на Хонда вече не е най-добър през 1990 - тук Ферари правят голяма крачка напред и са по-бързи като състезателно темпо. Много ясно се вижда и как болидът на Макларън, който е мачкал 1988-1989, вече изостава като технически решения - прост нос (до края на 1992 включително), пулрод окачване отпред (до края на 1990 включително), задно крило, което се държи с централна опорна греда (до края на 1991 включително). Даже до 1992 нямат полуавтоматична скоростна кутия. Определено Уилямс и Рено са ивнестирали в бъдещето когато през 1988 са се състезавали последните турбо двигатели (до 2014). 1991 болидът на Макларън е по-слаб от този на Уилямс, барабар с двигателя на Рено. Както е и на подписа ми. 1992 ситуацията е безнадеждна. 1993 Макларън имат най-после отново високотехнологичен болид, но имат мново да наваксват. Нямат опит и с активното окачване. Не разбират как точно работи целия болид до към последната 1/3-1/4 на сезона. Не могат да намерят аеро баланс.....и карат с купешки двигател на Форд🤣🤣🤣🤣🤣
    Техническият им директор сам си казва в края на сезона, че са се мерили с Бенетон. За първото място дори не е ставало дума относно техниката.
    А колко не се е чупил Макларън....виж сезон 1992 например. Или повредите при Сена от първа позиция през 1989, включително двата отказа на двигателя на Хонда, които като нищо може да са му коствали титлата.....

    Забавно е как не споменаваш нищо за Прост и Мансъл във Ферари и как Мансъл се пенсионира след 1990, защото не му се занимавас Прост😁😁 Има една историйка как Прост му е гепил болида, защото го смятал за по-бърз от неговия😂😂

    Но Прост си е велик пилот, няма второ мнение. Прост си е Прост😂
    И именно за това Сена е толкова велик, защото е по-добър пилот от до тогава най-великия Прост. За това и няма нищо чудно, че всички отбори са го искали за 1994. А френският производител Рено е натислан сърчето Ф Уилямс да накара френския пилот Прост да се оттегли, за да може Сена да кара за тях (Прост има клауза, че няма да кара заедно със Сена).

    А с фенове споровете са най-яки😁

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2816 Неутрално

    До коментар [#16] от "deutschwagen":

    Без да искам ти дадох минус - спи ми се още. Но си прав - и че троля и за написаното. Единствено за Левски малко преувеличаваш - просто защото не знаеш нЕкои работи как Левски остава след 44-та в елита и че наистина подкрепя комунетата за преврата - като ятаци. И за награда получава три титли, но заради подмазването към Русия е изместен 48-ма от копие на ЦСКА Москва. Но не ми се говори за комунисти, мутри и прочие.

    А харесвах Прост, защото бе по-слаб от Сена във всяко едно отношение, но когато можеше да се възползва - не пропускаше, а после сигурно е свалял десет кила от потене да устиска. Голяма тръпка беше. Вярно бе леке, но и отношението към него хич не бе добро.

    Жив и здрав, приятен ден!

  18. 18 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#15] от "Deaddark":😂😂😂😂😂😂Кажи ми, че тролиш и всичката тази каша не я вярваш🤣Хил по-добър пилот от Сена? Ахахахахаххаха🤣🤣🤣🤣🤣🤣Сена "блъскал" Прост? Кога ме, тиреджио? Единствения случай когато някой излиза от линията за да блъска друг с участие на тези двамата е Прост, на Сузука 1989!!!!!!!!!!
    —цитат от коментар 16 на deutschwagen

    Някой май удобно забравя абсолютно умишлената маневра на Сена в Прост на Сузука през 1990 г. Достатъчно сведения има, че Сена в прав текст си признава на близкия си кръг, че е планирал удара в случай, че Прост го изпревари за първия завой.

    Колкото до Шумахер, той бе победен от Хил и Вилньов не с "малко" по-добри коли, а когато те бяха с брутално по-добри коли, а той караше камиончето на Ферари. Когато Бенетона бе не чак толкова назад зад Уилямса, се видя, че Хил няма никакъв шанс, независимо от по-добрата си кола.

    Колкото до останалите пилоти, Шумахер бе твърде голяма класа над тях. Затова хората си мислят, че не е имал добра конкуренция. А всъщност Хакинен, Баричело, Монтоя и др. си бяха пилоти, които сега биха ги определяли като Хамилтън, Льоклер, Норис и т.н. Шумахер просто ги правеше да изглеждат зле. Баричело в пенсионна възраст щеше да вземе титлата през 2009 г. ако Браун не бяха финансово закъсали и му бяха дали равностойна кола на Бътън през първата половина на сезона. Когато го направиха през втората половина на сезона, Баричело явно беше по-добър от Бътън, но беше късно. А Бътън после би Хамилтън в Макларън. Розберг, който също би Хамилтън през 2016 г., бе по-слаб от контузения, остарял и страдащ от виене на свят Шумахер през 2012 г. А Шумахер през 2012 г. не беше близо до дори годините си с по-слаба форма във Ферари. Шумахер размазваше Маса през 2008 г. на всички тестове през годината с Ферари. Това е същата година, в която Хамилтън едвам успя да бие Маса. Същият Маса, който размаза Райконен, когато им дадоха равно третиране в отбора.

    А да коментираш 2005 г. като провал на Шумахер е изключително смешно. ФИА стигна до безумни крайности да осакати Ферари и да гарантира, че Ферари ще се озорят да са дори в топ 5. Същите тези правила ФИА премахна за 2006 г. като твърде опасни. Смях. А за 2006 г. въведоха правила за тестовете, с което също удариха по Ферари и начина им на работа. Алонсо разполагаше с изключително по-добра кола, но по средата на сезона ФИА се уплаши, че повтарят доминация, която им се искаше да избегнат и резнаха и Рено. Тогава при по-изравнени коли, Шумахер рязко дръпна пред Алонсо. И щеше да спечели титлата ако не бяха проблемите с двигателя през последните две състезания.

  19. 19 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Но Прост си е велик пилот, няма второ мнение. Прост си е Прост😂И именно за това Сена е толкова велик, защото е по-добър пилот от до тогава най-великия Прост.
    —цитат от коментар 16 на deutschwagen

    Да не забравяме, че Сена е бил с привилегии в Макларън заради Хонда. И е получавал много по-добро обслужване от Прост. Според историите, Хонда дори са му осигурявали и по-добър двигател. Безспорно е, че частите и двигателите за Сена са били специфично маркирани, за да не стане грешка. За Прост нищо не било маркирано. Сена е разполагал с няколко пъти по-голям екип от техници на Хонда в сравнение с Прост. Документирани неща.

    Прост се бе поучил от Лауда и си настройваше колата за състезание. Сена си настройваше колата за квалификации. Затова в крайна сметка Прост финишираше пред Сена като точков актив. Да не забравяме, че през 1988 г. Прост технически имаше повече точки от Сена, но загуби само поради правилото за отпадане на резултати. През 1990 г. вече посочихме как спечели Сена, иначе нещата отиваха по-скоро към Прост, въпреки че Хонда си оставаха най-мощният двигател.

  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#19] от "Capo":

    Това са само твърдения, че Сена е получавал специални двигатели от Хонда. Дори Прост сподели през 2014-та, че знае само, че двигателите им са били маркирани с имената на двамата, а не че е имало някаква разлика. Разлика е имало в отношенията на двамата пилоти с Хонда, защото японците харесваха да работят със Сена. Докато Прост само им се е оплаквал и мрънкал, Сена им е давал съвети, прелдожения, наблюдения. Това е една от причините Сена да е толкова харесван в цяла Япония и до днес.

    Много странно как Сена би победил пилот като Прост, ако не си е бил направил настройките както трябва....

    1988 правилата са си били каквито са си били. Няколко години по-рано правилата са били сменени за да се дава предимство на пилотите, които се борят за победи. Не виждам причина да се е налагало специално за Прост да сменят правилата през 1988, след като става ясно, че няма да вземе титлата. Да не говорим, че дори Жан-Мари Балестър не би могъл да се измъкне с нещо подобно😁

    А най-мощния двигател не означава най-добрата кола....дори да е било вярно това за двигателите през 1990.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#17] от "Deaddark":

    😂😂😂😂😂😂

    Не мога да споря, повечето са си факти, вкл. за Левски.

    Само че Прост не беше леке. Беше тежък характер, беше глезльо, беше на моменти мамино детенце и привилегирован, може би и се е подмазвал от време на време. Но няма как да имаш такава кариера без силен характер, умения и дух. Мисля, че отвътре Прост е добър човек.
    Със сигурност не беше слаб пилот, викаха му "професора" заради прецизността и калкулираността му.

    Лекето е Хамилтън.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#18] от "Capo":

    Някой май удобно забравя абсолютно умишлената маневра на Сена в Прост на Сузука през 1990 г. Достатъчно сведения има, че Сена в прав текст си признава на близкия си кръг, че е планирал удара в случай, че Прост го изпревари за първия завой.
    —цитат от коментар 18 на Capo


    Аха, само че има два проблема, които ти отбягват:


    1) Няма маневра. Мисля, че разбираш спорта достатъчно добре. Абстрахрай се от митовете и приказките и гледай хубаво ситуацията. Сена не прави маневра. Следва една и съща линия. Просто не отпуска газта.

    2) Няма "планиран удар". Не отпуска газта, както е планирал и прдупредил, че ще направи на първия завой, след като пол позишъна е върнат на мръсната след намеса на Балестър.

    Виж, на Сузука 1989 вече има маневра. Прост отваря повече пространство преди завоя - вероятно нарочно, защото сам казва, че се е опитвал да "примами" Сена - само където закъснява. Дали от паника или нарочно прави маневра, която е анализирана достатъчно много. Линията на Прост го води в тревата преди ейпекса на завоя. Напълно нарочно причинен контакт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#18] от "Capo":

    Колкото до Шумахер, той бе победен от Хил и Вилньов не с "малко" по-добри коли, а когато те бяха с брутално по-добри коли, а той караше камиончето на Ферари. Когато Бенетона бе не чак толкова назад зад Уилямса, се видя, че Хил няма никакъв шанс, независимо от по-добрата си кола.
    —цитат от коментар 18 на Capo


    И какво му е било "тракторското" на Ферарито в периода 1997-1998? Айде, за за 1996 разбирам, ама не и за следващата година със сигурност.
    А за 1995 Хил си е изцяло виновен, защото толкова си може. Целият сезон изглежда психологически смазан заради загубата на края на 1994. А болидите на двата отбора през 1995 са като копие едно на друго.



    Колкото до останалите пилоти, Шумахер бе твърде голяма класа над тях. Затова хората си мислят, че не е имал добра конкуренция. А всъщност Хакинен, Баричело, Монтоя и др. си бяха пилоти, които сега биха ги определяли като Хамилтън, Льоклер, Норис и т.н. Шумахер просто ги правеше да изглеждат зле. Баричело в пенсионна възраст щеше да вземе титлата през 2009 г. ако Браун не бяха финансово закъсали и му бяха дали равностойна кола на Бътън през първата половина на сезона. Когато го направиха през втората половина на сезона, Баричело явно беше по-добър от Бътън, но беше късно. А Бътън после би Хамилтън в Макларън. Розберг, който също би Хамилтън през 2016 г., бе по-слаб от контузения, остарял и страдащ от виене на свят Шумахер през 2012 г. А Шумахер през 2012 г. не беше близо до дори годините си с по-слаба форма във Ферари. Шумахер размазваше Маса през 2008 г. на всички тестове през годината с Ферари. Това е същата година, в която Хамилтън едвам успя да бие Маса. Същият Маса, който размаза Райконен, когато им дадоха равно третиране в отбора.
    —цитат от коментар 18 на Capo


    Много сложно аргументиране😂😂😂😂 По същата логика САЩ са били най-добрия отбор по футбол в света през 2006 защото направиха равен с бъдещия шампион Италия🤣🤣 Тестовете са си тестове. Веригите от косвени сравнения също не носят голяма стойност. Ако Шумахер наистина е "мачкал" Маса, защо тогава не е карал за отбора вместо него????? Или вместо Райконен, който има кофти сезон втората половина????
    Нали поне бяхме съгласни, че Хамилтън ще е никой без по-силния болид? Тогава от логиката ти излизиа, че Хамилтън, Маса, Барикело, Бътън - всичките ще са за никъде без по-добра кола, и с това съм съгласен. Ама някой във Ферари е избрал един от тях вместо Шумахер.....

    Сори, БариКело (не БариЧело) никога не е бил и никога нямаше да стане велик пилот. Поне след зверската му катастрофа на Имола през 1994, а за алтернативна реалност без нея можем само да гадаем.
    Хакинен също много пострада от неговат зверска катастрофа през 1995, но намира сили да се бори донякъде.
    Барикело е "по-добър" от Бътън едва когато Бътън е вече сигурен шампион😂😂
    За Монтоя не мога да разбера дали се шегуваш или не😂😂

    Не, няма комбинация от силни пилоти в силни болиди доста време по време на ерата Шумахер. Може би "пилето" поне е взел правилното решение да избяга вместо Райконен да го направи за смях през 2007, след като вече беше изгубил от Алонсо.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2866 Неутрално

    До коментар [#18] от "Capo":

    Алонсо разполагаше с изключително по-добра кола, но по средата на сезона ФИА се уплаши, че повтарят доминация, която им се искаше да избегнат и резнаха и Рено. Тогава при по-изравнени коли, Шумахер рязко дръпна пред Алонсо. И щеше да спечели титлата ако не бяха проблемите с двигателя през последните две състезания.
    —цитат от коментар 18 на Capo


    Е ти мерил ли си ги тези "по-изравнени коли"????

    Защото Рено следващия сезон без Алонсо са средняшки отбор, а Ферари без Шумахер печелят пилотската титла.

    Не забравяй и, че Ферари върнаха Рори Бърн през 2006 да помага с болида, защото разработчик Но.1 на отбора явно не е могъл да се справи😁😁😁

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK