Между мечтите и действителността: ще станат ли САЩ световна футболна сила

Стадионът на "Спортинг" (Канзас) редовно се пълни с отдадени привърженици на отбора. Кадърът е от мача между домакините и "Ню Йорк ред булс" през април 2019 г.

© Петър Георгиев

Стадионът на "Спортинг" (Канзас) редовно се пълни с отдадени привърженици на отбора. Кадърът е от мача между домакините и "Ню Йорк ред булс" през април 2019 г.



След края на двубоя срещу Тринидад и Тобаго американският национален отбор по футбол сякаш не разбираше какво беше станало току-що. В центъра на малкия стадион в град Кува американските футболисти си разменяха объркани погледи - ту един към друг, ту към съдията. После ги удари кошмарът.


С ръце на кръста капитанът Майкъл Брадли ходеше по тревата по-самотен от всякога. Кристиан Пулишич, най-големият талант на своето поколение, не криеше сълзите си. А защитникът Омар Гонсалес мълчаливо напусна терена. Именно автоголът на Гонсалес беше първият удар по амбициите на американците в онази катастрофална вечер на 10 октомври 2017.


За да се класират за финалите на световното първенство в Русия, американците имаха нужда от една единствена точка. Задачата изглеждаше проста. Съперникът беше най-слабият отбор в квалификационната група и беше загубил предишните си шест мача. Възможността за краен успех на американците беше 82 процента.




Два часа по-късно числата нямаха никакво значение. Победител беше Тринидад и Тобаго, а Съединените щати за пръв път от 1986 година нямаше да играят на световни футболни финали. Този провал беляза вероятно най-ниската точка в историята на американския мъжки футбол.


Година преди началото на следващия Мондиал в Катар американците отново мечтаят за успехи на световната сцена. В Съединените щати футболът може би не е религия, но набира широка популярност. Женският национален отбор е четирикратен шампион на планетата. Милиони американски деца играят футбол, а тренировъчните бази не отстъпват на водещи европейски клубове.


Защо тогава една от най-богатите държави вече толкова години не може да се доближи до футболния връх при мъжете? Отговорът на този въпрос минава през културата на капитализма и стига до структурата на младежките академии.



"Начинът, по който е организиран футболният живот тук, е такъв, че не предполага Щатите да се превърнат във водеща футболна нация," споделя бившият футболист и журналист Андрей Аспарухов, който работи като треньор в Бостън.


"Този модел, който върви изключително успешно за тях в другите спортове, според мен не им позволява да достигнат нивото, на което трябва да бъдат във футбола."


Подобно е мнението на бившия нападател на "Левски" и "Ботев" (Пловдив) Георги Христов, който записа името си в историята като най-успешния реализатор на "Тампа Бей роудис" във Флорида.


"[Американците] имат перфектните условия за развитие на този спорт," разказва Христов. "Те искат да го развият. Обаче го развиват по американски начин. И той винаги ще бъде лимитиран."


В новия епизод на документалния футболен подкаст "Виктория" българи отвъд океана разказват за проблемите и мястото на красивата игра в американската спортна култура. Авторът Петър Георгиев търси отговор на въпроса дали САЩ може да мечтае за златно поколение, което да нареди мъжкия национален отбор до лидерите в този спорт.


Слушайте обширния материал за развитието на футбола в Америка в Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts или друга платформа за подкасти. Можете да го откриете и на сайта на "Виктория".


"Виктория" е авторски проект на Петър Георгиев.


27-годишният Георгиев е редактор в Глобалната мрежа за разследваща журналистика. Работил е в БНТ като репортер на "По света и у нас" и водещ на информационното предаване #Европа. Получава журналистическото си образование в Мисури, САЩ. Публикувал е материали в британските издания "Гардиън", "Обзървър" и "Скай Спортс".


Преди време Георгиев "изпита" българските спортни медии, като се представи за футболист на "Нюкасъл". Как и защо го направи - четете тук.

Ключови думи към статията:

Коментари (44)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    "...ще станат ли САЩ световна футболна сила?"

    A Бразилия щее спечели ли световната титла по хокей? 😃

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    Засега излизат само отделни силни единици които обаче не стигат даже и за приличен национален отбор.Желание и възможности има ама резултати няма.Нещо е сбъркано в организацията.При женския футбол им се получава перфектно.

  3. 3 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4296 Весело

    Докато не се научат, че се казва ФУТБОЛ а не СОКЕР никога няма да имат
    какъвто и да е било шанс😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  4. 4 Профил на pinoccio
    pinoccio
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#2] от "chicago514":

    То па щото жените играят един футбол... Не знам кому е нужно такива карикатурни дублажи да ги има?

  5. 5 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2286 Неутрално

    Към 2060-2070, когато латино населението стане мнозинство, тогава ще имат и силен футболен отбор.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  6. 6 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2458 Весело

    ще станат ли САЩ световна футболна сила
    *******************************************

    Малко вероятно е да станат, но със сигурност ще обяснят на целия свят, че са станали;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  7. 7 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Всъщност, както е посочено и в статията САЩ са четирикратен световен шампион по футбол. И двукратен олимпийски.
    Някой ще каже: "Да, ама само при жените."
    Веднага ще го апострофирам: "Как така ще е "само при жените", като в отбора половината футболисти са сключили брак със свои съотборници?"

  8. 8 Профил на dfjftriktrcdt
    dfjftriktrcdt
    Рейтинг: 2354 Неутрално

    Просто други спортове се тачат повече,но всичко ще е до един ден.Футболът става все по популярен в САЩ,а пари и условия бол!!!Резултатите няма да са далеч при мъжете,след като женският футбол в САЩ е на световно ниво!!

    shlshlshlshl
  9. 9 Профил на Николай Бучков
    Николай Бучков
    Рейтинг: 2098 Весело

    Трябва да се пита пророк по темата.....

  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4296 Неутрално

    Просто други спортове се тачат повече,но всичко ще е до един ден.Футболът става все по популярен в САЩ,а пари и условия бол!!!Резултатите няма да са далеч при мъжете,след като женският футбол в САЩ е на световно ниво!!
    —цитат от коментар 8 на dfjftriktrcdt


    Футбола в САЩ е само един: American Football, другото е Soccer така, че се уточни сам със себе си за какво пишеш 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  11. 11 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Американският начин на мислене е опростен, поляризиран и стандартизиран.
    Заложен е в генезиса на тази държава, създадена от преселници, търсачи на злато, авантюристи и религиозни фанатици.
    В годините на заселването тежките условия поставят пред избор - или успяваш, или губиш всичко, в топва число и живота. Средно полжение няма.
    Спортните състезания в мирно време запълват в човека заложената в него нагласа за водене на война и на битка - елемент от инстинкта за оцеляване.
    В Америка битките са се водели с револвер - "Един на един" . След тях остава един, другият престава да съществува.
    Затова и игри, които завършват с равен резултат са непонятни и неприсъщи за американската психика.
    Американецът, който си е купил билет за мач, завършил при резултат 0:0 се чувства измамен. Все едно не е гледал нищо.

  12. 12 Профил на peen40
    peen40
    Рейтинг: 693 Неутрално

    "Да, ама само при жените."
    Веднага ще го апострофирам: "Как така ще е "само при жените", като в отбора половината футболисти са сключили брак със свои съотборници?"
    —цитат от коментар 7 на Литекс се преименува на ЦСКА минус София

    Е след като мъжете последват тая хубава практика,може и те да станат световни шампиони

  13. 13 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1024 Весело

    "ще станат ли САЩ световна футболна сила"

    Да, ако има петрол под чуждите футболни терени.
    Справка - подписа ми.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  14. 14 Профил на Локомотив
    Локомотив
    Рейтинг: 726 Неутрално

    А защо САЩ трябва да стават световна футболна сила?
    И изобщо, що за тема???

  15. 15 Профил на Разобличител
    Разобличител
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Сп промяната на етническия състав към латино предимно, футболът ще набира сила. Тъй като САЩ все още ще са икономически добре, успехът им е гарантиран. Дори като заприличат на Бразилия ще са велики, защото вместо да учат циганетата по цял ден ще ритат топка. Нищо ново виждаме го в Африка, Латинска и Южна Америка още сега.

    Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:10-12).
  16. 16 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Цитат:
    Между мечтите и действителността: ще станат ли САЩ световна футболна сила

    ---------
    Могат, разбира се...

    По времето на соца ние, където срещнехме скандинавци, ги бъхтахме на клубно и национално ниво, фактически стопроцентово и със значителна разлика в головото съотношение. Същото се отнасяше за Исландия, Албания, Турция, Люксембург, Кипър, Уелс, Сев. Ирландия, Ейре и пр.

    Минаха години - резултате ни са близко до плачевните с посочените. Да не говорим за подвига на Геренци срещу лихтенщайнци...
    Явно тези държави се усетиха, че във футбола има хляб, потегнаха редици.

    Но не сме само ние - пр. да се оправдаваме, че след рестафрацията на капитализма и фашизма сме се ъснали назад (1994 г. и пр. са инерцията от соца и поколение, израстнало и възпитано тогава.)
    Всички останали колоси и полуколоси от Европа, които едно време биеха наред и също почти стопроцентово тези държави, сега се радват като деца при успех срещу тях.

    Наляха се пари, искам да кажа, заложи се на това направление, съответно силите започнаха да се изравняват.

    Та и в САЩ - там пари бол, да не говорим (като голяма държава) колко лентяи има, които по цял ден висят пред телевизора и се чудят как да убият времето - прекрасна предпоставка. Трябва да им се създаде навик, останало е лесно.

    Нали си спомняте оная притча, която многократно съм низпославал.
    Вярвел един древногръцки Философ по брега на Морето и си мислил за своите философски въпроси. Не щеш ли видял свои ученици да играят комар с черупки.
    Почнал той да ги хока и бие.
    Учениците се заоправдавали:
    - Учителю, ние играехме наужким - с черупки, а не с пари!

    Учителят продължил да ги бие и им казвал:
    - Играта наужким води до навика, а навикът води до играта с пари.

  17. 17 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    Сега обърнах внимание, че дискусията се е завъртяла по оста мъжки-женски футбол.

    Струва ми се, ако се организира Световно за джендъри, САЩ няма да имат равни...

  18. 18 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Няколко причини както ги виждам яз:
    Липса на възможност за реклави през всеки десетина минути. Бакетболът и американският футбол ги прекъсват постоянно и има възможност за много реклами.
    Футболът е доста нечестна игра, съдийството субективно и тарикатите често им се разминава. В америка държат на правилата. В европа недоволстват, но всъщност елементът на тарикатщина им харесва.
    Трето ниската резултатност. Един гол за 90 минути е скука. Нула на нула повод за депресия.

  19. 19 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Няколко причини както ги виждам яз:
    Липса на възможност за реклави през всеки десетина минути. Бакетболът и американският футбол ги прекъсват постоянно и има възможност за много реклами.
    Футболът е доста нечестна игра, съдийството субективно и тарикатите често им се разминава. В америка държат на правилата. В европа недоволстват, но всъщност елементът на тарикатщина им харесва.
    Трето ниската резултатност. Един гол за 90 минути е скука. Нула на нула повод за депресия.

  20. 20 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 614 Весело

    крайно време е да се фокусират върху футбола - войните не им спорят много...

  21. 21 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3058 Неутрално

    За да станат САЩ световна футболна сила

    Първо - трябва интересът и нивото ба гледаемост на футбола да достигнат
    тези на Американския Футбол, на Бейзбола, на Баскетбола и на Хокея на лед.
    Тогава Телевизиите и Рекламодателите ще започнат да наливат пари във
    Футбола.

    Второ - Този интерес все още е голям сред емигрантите от Европа и Латин
    Америка и малък сред американците. Хубавото е, че все повече младежи се
    ориентират към кариера във Футбола като по-безопасен спорт
    от Американския футбол или Хокея.

  22. 22 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 669 Неутрално

    "Защо тогава една от най-богатите държави вече толкова години не може да се доближи до футболния връх при мъжете?"

    Изхождаме от същината на играта. Не помня кой беше казал, че ръгбито е хулиганска игра, която се играе от джентълмени. Футболът (би трябвало) да е джентълменска игра (нека си спомним футболния термин "феър плей"), която се играе от хулигани. Игра на бедните.

    Това е. В Щатите няма ДОСТАТЪЧНО много "хулигани", както и бедни, които да поддържат играта.
    Искате доказателство? Играта набра някаква, що годе, популярност в последните 30-40 години, когато Щатите се напълниха с латинос.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  23. 23 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#11] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    Точно така е, 2006 работих в казино в Лафлин Невада и след нощните смени гледахме световното в Германия в бара на хотела и там един тексасец ни се смееше, как можем да гледаме 2 часа игра, която може да завърши 0-0. В близките 100 години европейския футбол не може да стане спорт номер 1 там

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  24. 24 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#11] от "Литекс се преименува на ЦСКА минус София":

    Хареса ми заостреното ти внимание към културата на хората.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  25. 25 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4559 Неутрално

    До коментар [#22] от "simval":

    "футболния термин "феър плей"

    "Феър плей" не е футболен термин!

  26. 26 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    Рейтинг: 1485 Неутрално

    2002 в Корея на 1/4 финала срещу Германия, бяха порязани много грозно. А имаха страхотен отбор тогава...

  27. 27 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3650 Неутрално

    Имат си баскетбол, американски футбол и ръгби. Донякъде и хокей. Това им стига.

  28. 28 Профил на peen40
    peen40
    Рейтинг: 693 Неутрално

    Това е. В Щатите няма ДОСТАТЪЧНО много "хулигани", както и бедни, които да поддържат играта.
    —цитат от коментар 22 на simval

    Я пак.В Щатите няма ДОСТАТЪЧНО много "хулигани"и бедни?!
    Ти къде живееш?Свали розовите очила.


  29. 29 Профил на rgw051045336
    rgw051045336
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    Коментар номер 1

  30. 30 Профил на rgw051045336
    rgw051045336
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#3] от "padrino":

    И да допълня, докато не им стане спорт номер 1, няма да стане. Примери с големи държави, издънки във футбола колкото искаш.

  31. 31 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Няколко причини както ги виждам яз:Липса на възможност за реклави през всеки десетина минути. Бакетболът и американският футбол ги прекъсват постоянно и има възможност за много реклами.Футболът е доста нечестна игра, съдийството субективно и тарикатите често им се разминава. В америка държат на правилата. В европа недоволстват, но всъщност елементът на тарикатщина им харесва.Трето ниската резултатност. Един гол за 90 минути е скука. Нула на нула повод за депресия.
    —цитат от коментар 18 на blondofil


    Напипал си мнго правилно причините. В Европейския футбол е нормално някой атрист да падне на терена и да се гърчи като червей с надежда да изкара някой фал. Ако стане, стане, ако не, си става и си продължава да играе. В САЩ това ще означава край на кариерата му като спортист. В Америкасния футбол има поне един, два случая на сезон когато след сблъсък на някой му спира сърцето и трябва да го съживяват. Има доста тежки контузии но едно от най-уважаваните неща сред запалянковците е ранения спортист да се изправи на крака и да излезне на крака от терена. Дори когато го изнасят на носилка пак с последни усилия си вдига ръката за да покаже че се бори и цялата публика го аплодира за това. Никой няма да търпи мънкьори и народни артисти и подлеци на терена. Ще бъдат освиркани дори и от собствените им фенове.
    Друго нещо което е неразбираемо за Американската публика са грешните решения на съдията а такива има много в Европейския футбол. В Американския винаги е имало съвет на тримата съдии, преглед на видео повторението и чак тогава отсъждане. Дори и тогава треньорите на отборите имат прави на протест и още едно преглеждане на решението. Няма такива - Абе щом съдията е отсъдил. Това да не е диктатура! Целия стадион вижда че съдията отсъжда грешно, публиката в къщи гледа видео повторения и вижда грешката но никой нищо не може да направи защото съдията има власт като Сталин или Хитлер - баси простотията. Никой Американец няма да гледа такъв спорт.
    Има и огромна разлика в ритъма на игра. В Американския футбол има схватка която е супер динамична и се решава за около 20 секунди. След това имаш поне 1, 2 минути и повече време през което двата тима се подреждат за нова схватка. Има коментари, анализи и прогнози през това време. Хората в Америка много обичат статистики и запалянковците знаят колко метра е хвърлял куотърбека през сенона, колко са му средните достижения, колко % към кой ръннингбек подава. Това става основа за предположение каква ще бъде следващата атака. Това отнема точно няколко минути след което идва следващата атака за около 20-40 секунди и пак има бавно време за анализ и прогнози. Така че когато се играе има само страхотна динамична битка.
    В Европейския футбол играта тече без прекъсване и, нека сме честни, в много мачове футболистите просто си подават и се влачат по терена. Трябва да седиш и да гледш целия мач ако искаш да не изпуснеш нещо интересно. Има само десетина интересни атаки и контраатаки на мач и средно по 1, 2 гола за 90 минути. В Американския футбол се играят 4 времена по 15 минути чиста игра. Иначе по време играта може да продължи 80-90 минути ни в това време има най-малко 50 - 60 атаки и типично има поне 5, 6 тъчдауна (ако сравняваме с голове).
    Съвсем друг ритъм и съвсем друг манталитет.
    Бейзбола пък е съвсем друг тип игра. Там всичко се развива бавно и е игра на статистики и стратегия. Ходи се с приятели или със семейството. Прилича повече на пикник отколкото на спортно събитие. Хората ядат сандвичи, фъстъци, сладолед пият бира. Темпото е по-бавно. Съвсем друга семейна атмосфера.
    Аз лично не виждам чак такъв интерес сред Американците за футбол. Изключвам Мексиканците и Сърбите в САЩ. Гледа се по-скоро като хубава ифра за деца и особено за момичета, защото те са по-добри в колективни игри където се иска много съвместна игра. "Мъжките" игри изискват герои. Във футбола имаш куотърбека като герой, той е сам срещу всички в усилията си да подаде топката на бегачите. В Бейсбола е като дуел между питчъра (хвъргача) и този който се опитва да избие топката. Има психологията на истински дуел.
    Психологията на Европейския футбол не им е ясна нито близка и особено ги отвращава това симулиране на контузии което е типично за футболистите. Аз не виждам как ще стане популярен професионален спорт. Може и да стане някога но няма да е скоро. И ако въобще стане, Американците ще искат да има промени в правилата, които няма да се харесат на Европейците.

    California Über Alles
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    причините са няколко:
    1. прекалено организиран и комерсиализиран на детско ниво. никой в САЩ не играе футбол за удоволствие на улицата. В школите плащаш за да играеш.
    2. Местното първенство МЛС е сравнително слабо и заплатите на повечето играчи са много ниски понеже все още лигата няма големи приходи, колкото другите спортове като американския футбол.
    3. развиват футбол само от около 30 години и отнема време да се стигне високо ниво. повечето американци, дори и футболистите, не разбират играта, разчитат на физика. затова и правилно взимат треньори от чужбина.

    Истината ни прави свободни.
  34. 34 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    Отговорът е ясен.
    Футболът в Америка е спорт за момичетата.
    Момчетата които са активни спортисти играят американски футбол, бейзбол.
    Един ако университетите почнат да дават повече стипендии с футбол, запалянковците почнат да гледат супербол по футбол (сикър) вместо по американски футбол, рекламодателите почнат да плащат милиони за реклами може и да стане успешен?
    Един от проблемите на американския запалянко да се влюби във футбола е че няма екшън през целия мач.
    В колко футболни мача е зрелище за 90 минути?
    2-3 момента може би?
    Ако в супер мач може би 10-15?
    Футболът е общо взето скучен за гледане. Гледаме го щото сме свикнали от малки.
    В баскетбола, американския футбол, бейзбола си е постоянно зрелището.

  35. 35 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5053 Весело
  36. 36 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#34] от "Таралеж":
    До коментар [#31] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Уникални тъпни сте изтипосали, да ви кажа...
    Според мен много дълго сте празнували ТРИУМФАЛНАТА победа в Афганистан, затова и сте залитнали като комунисти, защитаващи всичко в СССР, даже безумията...

  37. 37 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#36] от "Аскет":

    Уникални тъпни сте изтипосали
    🙈🙈🙈🙈
    Всъщност колегата Понфит се е потрудил да обясни в много по големи детайли от мен защо масовия американец не обича да гледа толкоз много футбол.
    Само да има някой да прочете и разбере де?
    Пожалуста!

  38. 38 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 814 Весело

    Всички спортове в които има паузи са развити до припадък! Защото по това време вървят реклами... Кой глупак би инвестирал в спорт дето реклами се въртят само на полувремето? Когато зрителят отива до тоалетната или до кухнята за бира...

  39. 39 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4099 Неутрално

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Затова който е умен играе футбол с бистришки тигърчета
    и внучета.

    Далеч от комерсиалното любопитство на масите ;)

    До коментар [#38] от "charlesdegaulle":

    Всички спортове в които има паузи са развити до припадък!
    Защото по това време вървят реклами...

    Кой глупак би инвестирал в спорт дето реклами се въртят само на полувремето?
    Когато зрителят отива до тоалетната или до кухнята за бира...

  40. 40 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3931 Неутрално

    До коментар [#5] от "fpyyh":

    Може и да не станат мнозинство, но като крирична маса с над 1/3 от население от близо 400 милиона това изглежда логично, особено ако се дадат възможности за развитието на футбола като бизнес конкуриращ баслетбола и американския футбол.

  41. 41 Профил на mso011053684
    mso011053684
    Рейтинг: 873 Весело

    До коментар [#31] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Бла, бла, бла...

    Големи обяснения нямащи общо с реалността....

    Ежегодно американците залагат само на NFL 100 млрд. Долара и това е само при официално лицензираните букита. Грубо 33млн. Американци залагат редлвно на NFL...
    Хората много обичали статистики и много разбираш ли знаели, ъха, знаят я, нали са заложили пари, как няма да занят и да обичат статистиката.

  42. 42 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#31] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    като цяло съм съгласен с много неща които казваш, но знам че не си голям почитател на футбола. та може и да не знаеш, но и в евро футбола вече има много статистика, която се събира за всеки един футболист. така че нещата не са това, което не бяха преди 10-15 г. а иначе и във футбола огромни пари напоследък, уефа и фифа са едни от най-богатите международни федерации, а пък някои от футболистите получават едни от най-големите заплати евър.

  43. 43 Профил на rgw051045336
    rgw051045336
    Рейтинг: 59 Неутрално

    До коментар [#33] от "Forest":

    Абе, през 70-те още внасят футболни легенди след пенсия. Пеле, Бекенбауер. Футбола, колкото и да го плюем се оказва някакъв интернешънъл адиктед спорт. Има много приìни за това.

  44. 44 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#31] от "Pontif New Dnevnik SUCK":като цяло съм съгласен с много неща които казваш, но знам че не си голям почитател на футбола. та може и да не знаеш, но и в евро футбола вече има много статистика, която се събира за всеки един футболист. така че нещата не са това, което не бяха преди 10-15 г. а иначе и във футбола огромни пари напоследък, уефа и фифа са едни от най-богатите международни федерации, а пък някои от футболистите получават едни от най-големите заплати евър.
    —цитат от коментар 42 на mekarshalev


    Не е само въпрос на пари. Пари има там където има желаещи да гледат и да плащат.
    В САЩ има поне 2 канала които предават почти 24 часа на ден само Европейски футбол. Единия е на някаква латинска телевизия. Мисля че е Унивижън - Американска телевизия но на Испански за Латиносите. Така че който иска може да гледа най-доброто от футбола без проблеми. Това си е въпрос на вкус и на мантатлитет. Не може да се каже коя игра е по-добра и коя не е. Все е игра.
    Американския футбол е значително по-опасен. Трябва да си голям и страшно бърз на спринт. Трябва да издържаш на страхотни удари и най-вече трябва да ги "герой" Падане и търкаля по терена е нещо непознато. Никога не се е случвало, никога няма да се случи. Напротив, точно обратното е. Хора с тежки травми излизат на терена и играят и понякога губят здравето си и живота си на терена. Това се очаква и това е достйно за уважение според феновете тука. Симулиране, превиване и после скачане и тичане сякъш нищо не е било .... няма да мине. Затова и парите нямат никакви значени в този случай. Затова и ти казвам, моли се Американците никога да не навлежнат в този спорт защото ако навлезнат ще искат сериозни промени и в Европа това може да не се хареса въобще. Например гледането на видео повторенията в последните години не беше прието добре навсякъде. В Американския футбол съществува от момента в който е имало техника да може да се направи.
    Аз лично не виждам нищо лошо в това по света да има различни спортове, до толкова доколкото можеш да гледаш всеки спорт който обичаш независимо къде си. В САЩ можеш да гледаш почти всичко от Европейските първенства което е интересно. Можеш ли да гледаш Американски футбол в Европа? Това е по-важния въпрос.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK