Ботас ще кара за "Алфа Ромео" през следващия сезон

Ботас ще кара за "Алфа Ромео" през следващия сезон

© Reuters



Валтери Ботас подписа договор с "Алфа Ромео" и ще кара за тима през следващия сезон във Формула 1. Финландецът ще напусне "Мерцедес" и ще замени сънародника си Кими Райконен, който миналата седмица съобщи, че ще се оттегли в края на сезона. Ботас ще си тръгне от "Мерцедес" след пет сезона в тима.


Повече от месец шефовете на отбора се чудеха дали да задържат пилота още един сезон или да привлекат Джордж Ръсел, който в момента кара за "Уилямс", но е част от пилотската академия на "Мерцедес". Според "Скай Спортс" вече е само въпрос на време тимът да обяви, че 23-годишният Ръсел ще е съотборник на Люис Хамилтън догодина. Още миналата седмица британецът каза, че вече знае в кой отбор ще е, но не може да каже. Очаква се "Мерцедес" да обяви привличането му преди Гран при на Италия в неделя.


Ботас спечели девет победи в общо 92 състезания с "Мерцедес" до момента, както и 17 квалификации. И докато договорът му с шампионите винаги беше за по една година, сега той е подписал "многогодишен" контракт с "Алфа Ромео".




"Отваря се нова глава в кариерата ми. Вълнувам се, че се присъединявам към "Алфа Ромео", това е марка, която няма нужда от представяне. Те са написали някои от великите страници в историята на Формула 1", каза Ботас, който допълни, че се надява новите правила през 2022 г. да помогнат на тима да подобри представянето си.


Директорът на "Алфа Ромео" Фред Васьор заяви, че Ботас трябва да стане лидер.


"Той винаги е бил познат като съотборника на Люис. При нас трябва да стане лидер. Не искам да има ситуация, в която имам първи и втори пилот, но тук поне няма да е в сянката на някого. Той трябва да поеме отговорността на раменете си", коментира Васьор.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3110 Весело

    Ще стане лидер когато аз стана президент на САЩ

    klimentm
  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4129 Любопитно

    Швейцарците имат солиден отбор и доста пари зад гърба си, така че това е правилното решение за него. Стига е бил слуга на Люис който от своя страна ще има доста проблем с младия Ръсел от следващият сезон. Всички коментират как сега вторият болид е негов и все си мисля, че той няма да е толкова послушен.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#1] от "klimentm":

    Не бъди хейтър, трябва да му честитим, че отново ще е на мястото си.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Дори в Хаас да е, все ще е по-добре от Мерцедес. Това да имаш най-добрия болид и да не ти позволяват да го караш, да не би случайно да попречиш на галеника на отбора не е за всеки. От много години следя Ф 1, но подобно унизително отношение към пилот не е имало в нито един отбор досега. Не съм убеден, че Ръсел ще допусне същото отношение спрямо себе си и в този ред на мисли може би пред Мерцедес се задават проблеми.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  5. 5 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ III
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ III
    Рейтинг: 1386 Неутрално

    Кими още не е обявил офоциално, че ще напуска...

  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3110 Весело

    До коментар [#3] от "deutschwagen":

    Желая му светло бъдеща с Алфа Ромео!

    klimentm
  7. 7 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3110 Весело

    До коментар [#2] от "padrino":

    Значи излиза според теб че е по важно да създаде проблеми на Хамилтън отколкото да се представи добре?!

    klimentm
  8. 8 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3110 Весело

    До коментар [#4] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    Хайде де?
    Айде да си спомним Фелипе Маса!

    klimentm
  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3273 Неутрално

    Дори в Хаас да е, все ще е по-добре от Мерцедес. Това да имаш най-добрия болид и да не ти позволяват да го караш, да не би случайно да попречиш на галеника на отбора не е за всеки. От много години следя Ф 1, но подобно унизително отношение към пилот не е имало в нито един отбор досега. Не съм убеден, че Ръсел ще допусне същото отношение спрямо себе си и в този ред на мисли може би пред Мерцедес се задават проблеми.
    —цитат от коментар 4 на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Нищо не си следил.Във всеки отбор е така.Лидера получава превилегии.

  10. 10 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4129 Весело

    Кими още не е обявил офоциално, че ще напуска...
    —цитат от коментар 5 на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ III


    Днес не е обявявал нищо, но го каза преди 5 дни. 😂

    https://www.skysports.com/f1/news/12433/12396910/kimi-raikkonen-announces-formula-1-retirement-at-end-of-2021-season-saying-it-is-time-for-new-things

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  11. 11 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#8] от "klimentm":

    Айде да си спомним. Вероятно визираш престоя на Маса във Ферари. Нищо общо с този на Ботас в Мерцедес, като основната разлика идва оттам, че нито Кими, нито Алонсо бяха така фаворизирани, както е Хамилтън.

    До коментар [#9] от "chicago514":
    Учудващ е стремежа на някои хора във форума да вземат отношение по въпроси, които очевадно не са им особени ясни. Във всеки отбор има лидер и втори пилот, но в никой отбор, дори в Мерцедес преди Ботас, не е имало подобно мачкане и унижение за втория пилот.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  12. 12 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4129 Любопитно

    До коментар [#2] от "padrino":Значи излиза според теб че е по важно да създаде проблеми на Хамилтън отколкото да се представи добре?!
    —цитат от коментар 7 на klimentm


    Ти цял живот ли си се навеждал та за теб е нормално винаги да си втора ръка човек в името на някой друг? Това крепостно мислене до никъде няма да те изведе....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  13. 13 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3110 Любопитно

    До коментар [#12] от "padrino":

    Виж какво. никой не е държал насила Валтери в Мерцедес. ако държеше на нещата за които говориш би трябвало сам да напусне отдавна!
    Вероятно нещо необяснимо го е карало да стои там?!

    klimentm
  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3273 Неутрално

    До коментар [#8] от "klimentm":Айде да си спомним. Вероятно визираш престоя на Маса във Ферари. Нищо общо с този на Ботас в Мерцедес, като основната разлика идва оттам, че нито Кими, нито Алонсо бяха така фаворизирани, както е Хамилтън. До коментар [#9] от "chicago514":Учудващ е стремежа на някои хора във форума да вземат отношение по въпроси, които очевадно не са им особени ясни. Във всеки отбор има лидер и втори пилот, но в никой отбор, дори в Мерцедес преди Ботас, не е имало подобно мачкане и унижение за втория пилот.
    —цитат от коментар 11 на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Защо мислиш,че отборите имат по 30 човека екипи.Тези на пистата са актьорите.Всяко състезание си има сценарий и режисура.Самодейността при професионалистите не се толерира.То затова и двамата пилоти имат различни заплати.Шефовете определят кой ще е лидера на базата на постигнати резултати.Няма мачкане.

  15. 15 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4129 Любопитно

    До коментар [#12] от "padrino":Виж какво. никой не е държал насила Валтери в Мерцедес. ако държеше на нещата за които говориш би трябвало сам да напусне отдавна! Вероятно нещо необяснимо го е карало да стои там?!
    —цитат от коментар 13 на klimentm


    Причината да остане с тях толкова години е защото те го лъжеха всяка годин, че ще му дадат контракт за няколко години. В крайна сметка удължаваха само с една година всеки път. Дори самия Тото Волф си призна открито, че са сгрешили и не са се отнесли към него по най-добрият начин. Но ти продължавай да си мислиш каквото искаш:

    https://www.express.co.uk/sport/f1-autosport/1477878/Toto-Wolff-Mercedes-Valtteri-Bottas-F1-news

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  16. 16 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5095 Весело

    До коментар [#1] от "klimentm":

    Близо си, важно е да мислиш за това

  17. 17 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Дори в Хаас да е, все ще е по-добре от Мерцедес. Това да имаш най-добрия болид и да не ти позволяват да го караш, да не би случайно да попречиш на галеника на отбора не е за всеки. От много години следя Ф 1, но подобно унизително отношение към пилот не е имало в нито един отбор досега. Не съм убеден, че Ръсел ще допусне същото отношение спрямо себе си и в този ред на мисли може би пред Мерцедес се задават проблеми.
    —цитат от коментар 4 на Умнокрасив гербераст от Позитано


    Спомням си времето, когато Хакинен и Култард бяха съотборници. Впървия старт за сезона Култард спечели, а Хакинен мисля, че отпадна. Във втория старт Култард пак водеше, но от бокса му наредиха да пусне Хакинен. След това Култард караше 5 за 4!

    Sapere aude
  18. 18 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Швейцарците имат солиден отбор и доста пари зад гърба си, така че това е правилното решение за него. Стига е бил слуга на Люис който от своя страна ще има доста проблем с младия Ръсел от следващият сезон. Всички коментират как сега вторият болид е негов и все си мисля, че той няма да е толкова послушен.
    —цитат от коментар 2 на padrino


    Всъщност, този договор е реално пенсиониране на Ботас, респективно край на кариерата му на състезател, участващ във Ф1 на най-високо ниво. Той знае това със сигурност, но пред него няма друга по-добра опция.

  19. 19 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4129 Любопитно

    До коментар [#18] от "asroma1927":

    Ботас е само на 32, Хамилтън е 36 а Кими ще удари 42, за какво говориш? Ботас имаше и предложение от Уилиамс, но предпочете Алфа защото му дават повече свобода в развитието на отбора а и защото с шефа са много близки от години.

    https://www.formula1.com/en/latest/article.analysis-why-bottas-signed-for-alfa-romeo-and-what-it-means-for-mercedes.5mDmZ5GlmX567Fy0ct82dM.html

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  20. 20 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#19] от "padrino":

    Възрастта в случая няма значение. Времето на Валтери отмина и той знае това. От тук насетне може да разчита на някаква въртележка в бъдеще, която да отвори за него място в топ отбор, където търсят втори пилот, който да подпомага първия, т.е. евентуално да има шанса да стане патерица на пилоти като Верстапен, Леклер, Ръсел или Норис.

  21. 21 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    До коментар [#2] от "padrino":

    Имат те, едно голямо нищо имат. Ако вземат точки се радват като на подиум.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  22. 22 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4129 Весело

    До коментар [#2] от "padrino":Имат те, едно голямо нищо имат. Ако вземат точки се радват като на подиум.
    —цитат от коментар 21 на vesolr


    😂😂😂😂😂

    Добре, че техните спонсори не си мислят като теб, но ти си добре известен тук във форума с глупавите си коментари и липса на сиво вещество между ушите, така, че ти е простено.

    https://www.sauber-group.com/motorsport/formula-1/partners/

    https://sportskhabri.com/alfa-romeo-racing-orlen-sponsors-2021/

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  23. 23 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#22] от "padrino":

    Заубер са във Ф1 от почти две десетилетия, като мисля, че Роберт Кубица взе единствената им победа в този период, когато бяха с двигател БМВ. При това, в далечната 2008г. В тази връзка, какво те кара да мислиш, че нещо грандиозно ще се случи при тях през сезон 2022г., за да има Ботас шанс да се бори за нещо повече от десето място в неделя? Да, имат спонсори, но те нямат някакви топ инженери за разлика от топ отборите и се съмнявам да постигнат нещо значимо през следващия сезон. Единствения им шанс е Ферари да извадят някакъв мега двигател, който превъзхожда останалите, за да могат да се борят с Алфа Таури, Алпин или Астън Мартин в средата на колоната. Ако това не се случи, подозирам, че само Хаас ще са по-слаби от тях

  24. 24 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3019 Любопитно

    До коментар [#11] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    Верно ли?Имаше един Рубенс Барикело дето само веднъж му позволиха от Фиари да спечели....Играеше го подлога на Шумахер.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  25. 25 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 257 Неутрално

    Ботас не е топ пилот, Ръсел ще е достойна конкуренция на Хамилтън и Верстапен. Сега ако и ред бул сменят Перес с Ландо Норис, следващия сезон се очертава доста интересен.

  26. 26 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    До коментар [#22] от "padrino":

    Спонсори имат, ама резултати нямат кой знае какви. Ти май без да обиждаш не можеш.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  27. 27 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2467 Весело

    До коментар [#22] от "padrino":Заубер са във Ф1 от почти две десетилетия, като мисля, че Роберт Кубица взе единствената им победа в този период, когато бяха с двигател БМВ. При това, в далечната 2008г. В тази връзка, какво те кара да мислиш, че нещо грандиозно ще се случи при тях през сезон 2022г., за да има Ботас шанс да се бори за нещо повече от десето място в неделя? Да, имат спонсори, но те нямат някакви топ инженери за разлика от топ отборите и се съмнявам да постигнат нещо значимо през следващия сезон. Единствения им шанс е Ферари да извадят някакъв мега двигател, който превъзхожда останалите, за да могат да се борят с Алфа Таури, Алпин или Астън Мартин в средата на колоната. Ако това не се случи, подозирам, че само Хаас ще са по-слаби от тях
    —цитат от коментар 23 на asroma1927


    Откакто са станали Алфа Ромео, имат колосални успехи - 8ми, 8ми и в момента 8ми или 9ти в крайното класиране. Ама според падрино вероятно през 2022 класирането ще се прави според броя на спонсорите.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  28. 28 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#4] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":

    Ами май не следите Ф1 от много години! Аз ей така се сещам за Барикело и Маса примерно!

  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#25] от "L Glassman":

    Свободно място в РБ не се очертава много скоро, а и Макларън не са Уилямс.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3110 Весело

    До коментар [#29] от "deutschwagen":

    Хайде да попитам невинно защо не се очертава свободно място в Ред Бул скоро?
    Да не се готвят да правят Чико световен шампион, или по същите причини по които Ботас беше в Мерцедес?

    klimentm
  31. 31 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3110 Весело

    До коментар [#15] от "padrino":

    Разбирам, в Мерцедес е имало заговор за провала на Ботас в дъното на който е разбира се Хамилтън!
    Тото и Мерцедес не са постъпили справедливо а всички останали отбори освен тях са справедливи и третират всички пилоти еднакво, не им дават нареждания от бокса, имат еднакви заплати и въобще цари братство и равенство!

    klimentm
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#30] от "klimentm":

    Ами помисли по-детайлно. Перез кара първа година в РБ и с нищо не е показал, че трябва да го заменят на момента. Имат си едно продиджи с Верстапен, един млад нелош пилот в лицето на Гасли и един новак - японеца. Къде точно се вписва второ продиджи като Норис? След някоя друга година, може би. Но за момента ме съмнява.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#30] от "klimentm":

    Ботас трябваше да е вън от Мерцедес края на 2019. Три години нищо му стигаха.
    И дали изобщо е трябвало да го взимат? Имаха празно място за 2017, но можеха да вземат Окон, например. Тото не го взе, а след като Строл взеха затъналия Форс Индия, Тото се възмущаваше колко неправилно било пилот като Окон да остане без отбор. Естествено в същото време запази Ботас не само за 2019, но и за 2020.

    Докато РБ са доста по-смели с избора си на пилот. Можеш да видиш колко много повече шансове дават на младите - от 2016 имаме Квят, Верстапен, Гасли, Албон, сега и Юки. Там обаче имат и навик бързо да демотират пилоти във втория си отбор ако не са доволни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 349 Неутрално

    До коментар [#17] от "Neal Oliver":

    Култард винаги е бил крайно непостоянен в изявите си. В Макларън много добре го знаеха и затова даваха предимство на Хакинен, защото беше ясно, че именно Хакинен в крайна сметка ще се бори за титлата.

    Само виж какво свърши Култард през 2001 г., когато му дадоха шанс. Пълен провал с кола, която реално трябваше да притисна Ферари за титлата поне до последните две-три състезания.

  35. 35 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 349 Неутрално

    До коментар [#33] от "deutschwagen":

    Ботас беше извънреден заместник, който трябваше да остане само един сезон и после да вземат силен пилот. Обаче Ники Лауда се разболя, после се оттегли от работата на отбора. А именно той беше човекът, който създаде и поддържа политиката да има двама силни пилоти в Мерцедес. Заради Ники се случи дивият късмет на Хамилтън изобщо да премине в Мерцедес. Е, и защото първият избор (Алонсо) им отказа, а вторият избор (Фетел) имал договор за 2013 г. Без натискът на Лауда, сега Розберг щеше да си полира седмата титла с над 100+ победи със съотборник като Хюлкенберг, а Хамилтън щеше още да си мечтае някой ден да стигне близо до дори 35 победи.

    Без Лауда обаче на Хамилтън му се услади да кара най-бързата кола без никакъв конкурент и Ботас си оставаше година след година. Сега обаче изпуснеха ли Ръсел, Мерцедес щяха да изпуснат последният свободен голям талант за следващите няколко години. Ръсел неслучайно пусна намеци, че ако не получи мястото за 2022 г., къса връзките с Мерцедес. А и виждаме, че с възрастта Хамилтън става все по-слаб и допуска все по-чести грешки по пистата. Мерцедес можеха да се окажат само с опции като Ботас или Перез и без силен пилот. А това би могло да ги удари силно в случай, че се окажат срещу отбор с равна кола.

  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#34] от "Capo":

    Култард беше невероятно слаб пилот. То не беше завъртване на загравящата обиколка, блъскане в стената на влизане в пита, завъртане заради собствените му камънаци дето беше разпръснал по пистата в предишната обиколка. Помня как с Макларъна минаваше така по бордюрите, че хвърчаха разни парчета от колата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#35] от "Capo":

    Не знаех, че Алонсо е отказал на Мерцедес. Трябва да е било грешката на кариерата му.

    Иначе се виждаше какви ги играят Мерцедес с тези едногодишни договори за Ботас. Интересно кой щеше да кара вместо него ако Лауда си беше на мястото.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 349 Неутрално

    До коментар [#37] от "deutschwagen":

    Фетел е имал предварителен договор с Мерцедес за 2018 г., но е предпочел Ферари, заради мечтата си да постигне титла с тях по подобие на Шумахер. Пък и Ферари са изглеждали тъкмо да понастигат Мерцедес. Лауда вероятно е щял да доубеди Фетел, както е убедил Хамилтън. Иначе е много вероятно да бяхме видели и Рикиардо, Верстапен или в най-лошия случай Окон на мястото на Ботас през 2018-2019 г. Ако Ботас някак останеше, то Ръсел щеше най-късно през 2020 г. да бъде взет.

  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2593 Неутрално

    До коментар [#38] от "Capo":

    Това обяснява защо изгуби ентусиазъм

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK