Люис Хамилтън: "Ореолът" ми спаси животa на "Монца"

Хамилтън се размина само с болки във врата, след като колата на Верстапен мина през болида му.

© Reuters

Хамилтън се размина само с болки във врата, след като колата на Верстапен мина през болида му.



Люис Хамилтън смята, че системата за сигурност halo ("ореол") е спасила живота му в катастрофата с Макс Верстапен в Гран при на Италия. Двамата се удариха на "Монца", а болидът на "Ред бул" се качи върху този на "Мерцедес", като задната му дясна гума беше почти на главата на Хамилтън. "Ореолът" обаче удържа тежестта на 750-килограмовата кола и до сериозна контузия не се стигна.


Хамилтън призна, че има болки във врата и ще трябва да бъде прегледан от лекарите.


"Чувствам се голям късметлия. Слава Богу, че "ореолът" ме спаси, спаси ми врата. Толкова съм благодарен, че още съм тук. Не мисля, че някога съм бил удрян по главата от кола. Това е доста голям шок за мен", каза шампионът.




Първоначално той беше против въвеждането на halo, а преди три години го нарече "най-лошо изглеждащата модификация в историята".


Верстапен беше наказан с три места на стартовата решетка за следващото състезание за Гран при на Русия на 26 септември, а стюардите прецениха, че той има основна вина за сблъсъка. "Гордея се със стюардите. Това решение създава прецедент и е важно за нас, за сигурността на пилотите, че има правила", каза Хамилтън.


Той критикува Верстапен заради това, че "просто си е тръгнал", без да провери дали съперникът му е добре. "Когато стават такива инциденти, първото нещо е да провериш дали човекът, с когото си се ударил, е добре", каза още Хамилтън.


Верстапен не е съгласен с решението на стюардите: "Не съм напълно съгласен, защото вярвам, че това беше състезателен инцидент."


Директорът на състезанията Майкъл Маси обясни, че наказанието е наложено по две основни причини.


"Стюардите смятат, че Люис вече е взел завоя, а другият елемент е, че Макс имаше други опции, видяхме няколко пъти как други пилоти в подобна ситуация излизат от пистата и се връщат след това. Така че комбинацията от двете доведе до решението, че Макс е с основната вина. Не е изцяло негова, но той има по-голяма вина от Люис в случая", каза Маси.


Стюардите прецениха, че Верстапен е с основната вина за инцидента, и го наказаха с три места.

© Reuters

Стюардите прецениха, че Верстапен е с основната вина за инцидента, и го наказаха с три места.


Двамата пилоти трябваше да дадат обяснения пред стюардите, а пред медиите разбираемо се обвиниха взаимно за сблъсъка, който е втори между тях след този на "Силвърстоун". Тогава Верстапен отпадна, Хамилтън беше наказан с десет секунди, но въпреки това спечели състезанието.


Според Верстапен Хамилтън не му е оставил достатъчно място на "Монца".


"Не очаквах да продължи да ме притиска още и още, защото не му се налагаше. Той ме избутваше до степен, че нямаше къде да отида. Трябва двама души да работят заедно, за да се мине през завой, а ние се борихме за позиция. За съжаление се бутнахме. Ако единият човек не иска да работи с другия, какво да направим", каза Верстапен.


Хамилтън заяви, че Верстапен е трябвало да отстъпи. Директорът на "Мерцедес" Тото Волф директно обвини пилота на "Ред бул" в "тактически фаул", тъй като англичанинът взе предимство след лошо спиране в бокса на Верстапен.


"Във футбола на това се казва тактически фаул. Той знаеше, че ако Люис остане отпред, това вероятно щеше да е победа. Ако не реагираме по правилния начин, това ще продължи. На "Силвърстоун" се удариха с висока скорост, сега едната кола се качи върху другата и върху главата на Люис, колко далеч може да стигнем? Може би следващия път ще има катастрофа на висока скорост, в която едната кола ще се качи върху другата", коментира Волф.


Директорът на "Ред бул" Кристиан Хорнър каза, че случилото се е състезателен инцидент, и беше на мнение, че наказания не трябва да има.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 349 Неутрално

    Не е лъжа.

    Какъв рев беше срещу хейлото в началото. А дотук по мои скромни наблюдения е спасило поне 6-7 човека. Сигурно са повече.

  2. 2 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    Едва ли Макс беше по-виновен в случая, ама онзи ревльото се подпира и бута с всички възможни средства... Но когато ревльото изблъска Макс от пистата наказанието беше символично и на практика никакво. След това и Ботас го направи, пак не последва нищо...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  3. 3 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 826 Неутрално

    след тарана на шуми в монако, НОВО ЗРЕЛИЩЕ, КОЕТО МЕ ВЪЗХИТИ!
    БРАВО МАКС, КЕФ НА МАКС!
    Формулата освен шоу требва да е и зрелище.
    Ако беше отстъпил можеха да те накажат 10 секунди в бокса за излизане извън пистата. вали това, белото момче, лично те докладва точно за "излизане"
    ПАК ДА ГО УДАРИШ! ЗАСЛУЖИЛ СИ Е.

  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3230 Любопитно



    Какво ще рече да е наказан "с 3 места" !!!!

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    До коментар [#4] от "Hawaii":

    Че ако се класира 5-ти в квалификацията, ще стартира 8-ми, в случая обаче Макс вероятно ще сменя двигател и с или без наказание ще стартира последен, т.е. реално това наказание е пълна пародия.

    -voxy
  7. 7 Профил на Станко Тодоров
    Станко Тодоров
    Рейтинг: 35 Неутрално

    "Той критикува Верстапен заради това, че "просто си е тръгнал", без да провери дали съперникът му е добре. "Когато стават такива инциденти, първото нещо е да провериш дали човекът, с когото си се ударил, е добре", каза още Хамилтън."

    Той в Силвърстоун, след като прати Верстапен с 300км/ч в стената, спря ли колата да се извини и да провери дали е жив? А в Унгария спря ли? Айде в ляво с лицемерните приказки.

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#7] от "Станко Тодоров":

    макс си каза, че го е визял за се мъчи да пали двигателя.....
    какво да му кажеш/питаш такъв! Нека върти, нека оре в песокът!

  10. 10 Профил на Станко Тодоров
    Станко Тодоров
    Рейтинг: 35 Неутрално

    А за HALO-то, да в този случай наистина помогна според мен. И без него щеше да оцелее (в конкретната ситуация), но предполагам с травма или поне неприятно изживяване.
    Те, заради ХАНС (https://en.wikipedia.org/wiki/HANS_device ) не могат да си движат много вратовете, така че няма как да се наведе. Стените на кокпита са под нивото на очите. По голямата част от колата седеше на roll hoop-а. Без HALO-то, едни 150-200 кг щяха да му стъпят на раменете (каската е достатъчно твърда за да пренесе тежеста върху HANS-а който седи и на раменете му). Даже и без травма, нямаше да е много приятно изживяване.

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5170 Неутрално

    Признавам, че не зная какво е правилото при излизане от бокса. Не зная кой е с предимство. Излизащият или този, който кара по пистата. На някой американски магистрали този, който влиза в магистралата е с предимство, а на европейските е обратното. Ако във Ф1 е валиднои европейското правило, то Хамилтън е виновният. Ако е валидно американското, то Верстапен е виновният! Според мен трябва този, който кара по пистата да е с предимство. Та той се движи с почти 300 км в час!

  12. 12 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    единственото правило при излизане от бокса е, че нямаш право да пресичаш НЕПРЕКЪСНАТАТА ЛИНИЯ! сметките кой е с предимство - не важат. който може, той изпреварва.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    Факт е, че макар и не най-естетическото решение, "ореолът" спасява животи.
    Отделно от това, ситуацията е много дискусионна и не смятам, че вината е само на Макс. Още от предния завой Хамилтън почти изтика Верстапен от пистата. Факт е, че Макс не отстъпи и за това премина през бордюрите, след което траекторията на колата стана неуправляема.

    Не е спортсменско обаче Люис да обяснява, че Макс не се интересувал от състоянието му. Първото нещо, което направи Верстапен, когато слезе от колата е да погледне към Хамилтън и като видя, че онзи натиска яко газта,за да излезе от пясъка и да продължи, както го е правил, си тръгна. Това пък, че Хамилтън в този момент е търсил вариант да се върне на пистата доказва, че никак, ама никак не е бил толкова "шокиран" и толкова зле.
    Приказките, че се гордеел със стюардите, няма да ги коментирам даже. Ще кажеш, че назначението им е негова заслуга или, че им е нещо като ментор, че да се "гордее" с тях

  15. 15 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 776 Неутрално

    За Хамилтън не знам, защото имаше доста пилоти, чиито коли се обръщаха "по таван" преди НАЛО-то и оцеляваха, но Грожан щеше да е покойник ако не беше ореола.

  16. 16 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 776 Неутрално
  17. 17 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Не е лъжа.Какъв рев беше срещу хейлото в началото. А дотук по мои скромни наблюдения е спасило поне 6-7 човека. Сигурно са повече.
    —цитат от коментар 1 на Capo


    Със сигурност е спаси живота на Леклер през 2018, на Грожан през 2020 и този на Хамилтън вчера.

  18. 18 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5537 Неутрално

    И все пак подобренията, са си подобрения

  19. 19 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 718 Весело

    ама как го изгледа и си тръгна - и през каската му личеше, че се кефи

  20. 20 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#16] от "encor3":

    голяма снимка/монтаж де/Адски му отива грайфер на главицата.Да се научи как сече завоя.

  21. 21 Профил на Станко Тодоров
    Станко Тодоров
    Рейтинг: 35 Неутрално

    Признавам, че не зная какво е правилото при излизане от бокса. Не зная кой е с предимство. Излизащият или този, който кара по пистата. На някой американски магистрали този, който влиза в магистралата е с предимство, а на европейските е обратното. Ако във Ф1 е валиднои европейското правило, то Хамилтън е виновният. Ако е валидно американското, то Верстапен е виновният! Според мен трябва този, който кара по пистата да е с предимство. Та той се движи с почти 300 км в час!
    —цитат от коментар 11 на vassilun


    Има бяла линия( разделяща пистата по продължението и), която не е позволено да пресичаш след излизаш от пита. Хамилтън спази това правило, така че там нарушения няма.
    След края на тази линия си важат стандартните правила за спорта. Който е от пред има предимство за завоя. Ако другия пилот е съществено до теб, трябва да му оставиш място за да вземе и той завоя.
    В конкретната ситуация, ... Верстапен беше съществено до Хамилтън, но по-назад от него и стюардите са преценили че той има по-голяма част от вината за сблъсъка.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на fury_21
    fury_21
    Рейтинг: 182 Неутрално

    Толерирането на Хамилтон не е добре за спорта! Ако той стане за 8-и път световен шампион "най-великия за всички времена" това ще бъде пълна подигравка за тези, които бяха преди него и са легенди!

  24. 24 Профил на Станко Тодоров
    Станко Тодоров
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#23] от "fury_21":

    Няма човек който би отрекъл че Шумахер и Хамилтън са отлични пилоти, едни от най-добрите, но няма и много хора които биха ги сложили на челото по пилотски умения.
    Имали са хъс, спортна злоба и много късмет да са в правилната кола по правилното време.

  25. 25 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Верстапен се оплаква, че Хамилтън го избутал. Само че се сеща за това само когато той е догонващия. Когато е отпред, както беше в началото на състезанието и Хамилтън опитваше да го изпревари, тогава затваря без да се съобразява. Тогава Хамилтън избра по-зрялото решение да излезе от пистата и да избегне сблъсъка. Малко му е това наказание.

  26. 26 Профил на Станко Тодоров
    Станко Тодоров
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#25] от "kdesen":

    Ако Хамилтън е допуснал грешка, тя беше че остави място на Верстапен за завой 1, но реши да го затвори за завой 2. От завой 1 има легнали полицаи през които може да се "спасиш". В завой 2 има едни "sausage bollards" които са сравнително високи и напрактика изхвърлиха колата на Верстапен в тази на Хамилтън.

    В първата обиколка Верстапен затвори Хамилтън за завой 4, и така Хамилтън мина през легналите полицаи.
    Сравнението ви не е особено коректно.

  27. 27 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#26] от "Станко Тодоров":

    Да, прочетох мнението ви още по-горе, и бих се съгласил с него, ако Верстапен за първи път минаваше оттам и не знаеше, че след завой 1 следва 2. Ясно е, че оттам 2 коли едновременно не могат да минат, но само на Верстапен му хрумва, че там другите трябва да отбият, за да му направят път да мине.

  28. 28 Профил на Станко Тодоров
    Станко Тодоров
    Рейтинг: 35 Неутрално

    До коментар [#27] от "kdesen":

    Вижте, мисля че е наивно на си мислим че и на двамата не им е било ясно какво се случва. В Монако минават на сантиметри от стените и мантинелите ... мисля че всички 20 пилота на пистата могат да управляват болидите си достатъчно прецизно при желание.
    На Силвърстоун Хамилтън направи тактическо нарушение и прати Верстапен с 300 км/ч в стената. Тук Верстапен реши да не му даде път и колата му се качи върху главата на Хамилтън.
    Стюардите (повечето от които са бивши пилоти) са преценили че и двата пъти вината е споделена. Първия път Хамилтън е имал малко повече вина (и за това само 10 секунди ... а не минаване през пита или дисквалификация), а сега обратното (и за това само 3 места наказание, а не 10 или пропускане на съзтезание).
    Да подчертая че ние можем да си чешем езиците само на повторения. Стюардите допълнително имат пълна телеметрия и куп друга информация.

  29. 29 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 349 Неутрално

    До коментар [#27] от "kdesen":

    Само дето дори на вчерашното състезание имаше доста изпреварвания, които доказаха обратното. Две коли могат да минат и минаваха.

    Я виж Хамилтън и Норис как спокойно си минаха рамо до рамо, че и колко други.

    Така че, по-леко с неверните твърдения. Повече гледане и учене, по-малко изцепки.

  30. 30 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 688 Неутрално

    И преди ореола са се е случвало болид се качва върху друг и не е имало смъртни случаи. За подобни инциденти има и други защити. За Грожан съм съгласен, че ореола му спаси живота, но тук Хамилтън преиграва.
    Получава се интересно съперничество с Верстапен, което за съжаление е толерирано повече към едната страна от ФИА поради политкоректни причини.

  31. 31 Профил на Мариана Кълвачева
    Мариана Кълвачева
    Рейтинг: 1837 Неутрално

    Макс няма нищо общо с начина на поведение на Йос Верстапен, нито в бокса, нито в болида.
    Едно нахакано пишлеме, с голямо самочувствие.
    Но той живота ще му покаже кое е правилно и кое не, но ще е по трудния начин.
    И Хамиелтън и той не е стока, и той е един надменен мочко.

    кратък
  32. 32 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Предния път Макс ревеше, че бил пред Хамилтън и той не му оставил място.
    Сега реве, че бил отзад, но пак не му оставили място.
    Ревливо бяло л@йно!

  33. 33 Профил на Ivan Kolarov
    Ivan Kolarov
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Признавам, че не зная какво е правилото при излизане от бокса. Не зная кой е с предимство. Излизащият или този, който кара по пистата. На някой американски магистрали този, който влиза в магистралата е с предимство, а на европейските е обратното. Ако във Ф1 е валиднои европейското правило, то Хамилтън е виновният. Ако е валидно американското, то Верстапен е виновният! Според мен трябва този, който кара по пистата да е с предимство. Та той се движи с почти 300 км в час!
    —цитат от коментар 11 на vassilun



    ...признавам си и аз че не знам правилата, но пък си мисля че при развят син флаг трябва да пропуснеш настигащите те коли да преминат. За кого беше развят обаче не знам, но повече съм склонен да мисля че е за подпирания от ФИА...

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  35. 35 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Значи Хамилтън трябва да му остави повече място според доста хора тук, ама пропускат да коментират какво се случи в първата обиколка, когато Верстапен не остави място на Хамилтън и вторият беше принуден да излезне от пистата и да мине през бабуните.

    Та преди да реве пъпката, че Хамилтън не му бил оставил място, да види той какво направи в първата обиколка.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK