"Найки" е компанията с най-голямо присъствие в спорта, сочи проучване

"Найки" е компанията с най-голямо присъствие в спорта, сочи проучване

© Associated Press



Компанията за производство на екипировка "Найки" е марката с най-голямо присъствие в спорта и маркетингов потенциал. Това показва класация, изготвена от Hookit.


Американската компания изпреварва големия си съперник "Адидас", както и други марки с присъствие в спорта и дългогодишно спонсорство в тази област - авиокомпанията Emirates, банката Santander и енергийните напитки "Ред бул".


Технологията на Hookit използва алгоритми, които освен спонсорството разглеждат социалната активност на всеки голям спортист, както и видимостта на марката. Предвид са взети общо 500 хиляди профила в социалните мрежи.




Над 16 хиляди спортиста или професионални отбора промотират "Найки", като са спонсорирани от компанията. Освен това тя води до над 8 милиарда импресии. Вторият "Адидас" е промотиран от едва 9 хиляди, а останалите са далеч назад.


В Топ 10 попадат още "Пума", State Farm, енергийните напитки "Монстър", хазартната компания Dream11 и "Хайнекен".


В класацията попадат общо 14 компании от автомобилния бизнес, но всички те са извън първите 12 места, като "Киа" е едва 13-а.


Стойността на спонсорството на "Найки" се оценява на над 616 милиона долара, а това на "Адидас" на 342 млн.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    Стигнах до "социалната активност на всеки голям спортист" и спрях .... отново пълни глупости.

  2. 2 Профил на ВаняХр
    ВаняХр
    Рейтинг: 943 Неутрално

    От много години са се наложили, като марка.

  3. 3 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    И аз много се учудих като разбрах колко по-голяма компания е Найки от Адидас. Преди мислех, че са горе долу еднакви, обаче се оказа не така

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1727 Весело

    И разбира се "любезно" е пропуснат стикера "платена публикация"...

  5. 5 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Само че, това, че носиш "Найки", не те прави победител :)

    ХАКНАТИЯТ МОЗЪК: https://unbrain.eu/?bg
  6. 6 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3407 Неутрално

    От много години са се наложили, като марка.
    —цитат от коментар 2 на ВаняХр


    Благодарение на ОГРОМНИЯ и ПЛАТЕЖОСПОСОБЕН СевероАмерикански пазар

  7. 7 Профил на golemi_qica
    golemi_qica
    Рейтинг: 245 Весело

    Тия в Бургас не вървът

    “Комунистът е като крокодил – когато си отвори устата, не можеш да кажеш дали се усмихва или се кани да те изяде.”
  8. 8 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 146 Неутрално

    До коментар [#3] от "Doge":

    Найки станаха по-големи още 90-те като се фокусирана върху НБА (В частност Джордън и марката Джъмпмен, сега ПСЖ я носят) и НФЛ, които са по-скоро лиги от футболните в Европа.

    Адидас бяха по-големи във футбола, но Найки просто ги смаза финансово и им взе пазара като започна да изкупува отборите и рекламните права на играчите (бутонките).

    Европейските компании, без общ капиталов пазар, не могат да се съревновават с американските.

  9. 9 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    Основният капитал на Найки е отличнният им маркетингов подход.
    Като качество...

    Panta rhei....
  10. 10 Профил на Весела Анчева
    Весела Анчева
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#9] от "Molossian":

    Какво е като качество?

  11. 11 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 146 Неутрално

    До коментар [#8] от "Nestea":

    По-скъпи, не по-скоро.....

  12. 12 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#10] от "Весела Анчева":

    Ми изобщо не стават за сериозен спорт.
    И да, тези, които се ползват от спортисти по време на особено интересни състезания, нямат нищо общо с тези, които са в магазина.
    Казвам го от личен опит.

    Panta rhei....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK