Хамилтън взе победа №100 във Формула 1 под дъжда в Сочи

Хамилтън взе победа №100 във Формула 1 под дъжда в Сочи

© Reuters



Люис Хамилтън вече има сто победи във Формула 1, след като спечели Гран при на Русия в Сочи. Пилотът на "Мерцедес" изоставаше от Ландо Норис, но се възползва от грешка на съперника си, който не смени гумите си въпреки започналия дъжд и в крайна сметка изпусна успеха.


Макс Верстапен ("Ред бул") завърши на второ място, след като тръгна от последна позиция заради наказание за смяна на двигателя. Карлос Сайнц ("Ферари") финишира на трето място. Норис, който водеше в по-голямата част от състезанието, остана едва седми.


Норис тръгна от полпозишън, но беше изпреварен от Сайнц на старта. Хамилтън пък отново не стартира добре и загуби три позиции още в началото, като остана седми. В 14-ата обиколка Норис си върна първото място, след като изпревари Сайнц. Верстапен постепенно си пробиваше път напред и влезе в първата десетка.




След влизания в бокса двамата пилоти на "Макларън" Норис и Даниел Рикардо поведоха колоната. Хамилтън, който навакса изоставането си, се бореше с Рикардо за второто място, но така и не успяваше да го изпревари. Това все пак се случи след бавно спиране в бокса на Рикардо.


Хамилтън опитваше да стигне Норис, но така и не успяваше да го доближи достатъчно. Седем обиколки преди края над пистата заваля дъжд. Норис излезе от пистата, но успя да се върне пред Хамилтън, който предпочете да не рискува и не го атакува. Пилотът на "Макларън" загуби контрол още веднъж, но все пак се върна на пистата.


Постепенно повечето пилоти влязоха в бокса за смяна на гуми заради мокрото трасе. Хамилтън също смени гумите си, но Норис отказа да влезе в бокса. Рискът му обаче не се оправда, тъй като дъждът се засили. Норис излезе от пистата, а след това едва стигна до бокса. Това донесе второто място на Макс Верстапен, а Норис падна чак до седмата позиция.


С победата Хамилтън излезе начело във временното класиране, като води с две точки пред Верстапен.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3905 Любопитно

    Страхотно състезание....както се видя тъппението и опита печелят!!Победа номер 100 е наистина нещо впечатляващо!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    7 титли и 100 победи, досега!
    Спокойно може да му викат вече велик.

  3. 3 Профил на it4
    it4
    Рейтинг: 534 Неутрално

    хамилтън да почерпи и отбора на Макларън, задето не смениха гумите за дъжд на Ландоя...

  4. 4 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Страхотно състезание. От начало до край.

    Честита стотна победа на Хамилтън и феновете му!

    Жалко за Норис. Без дъжд вероятно щеше да удържи. Има бъдеще момчето.

    Жалко и за Алонсо, заслужи си подиум, но дъждът го отне.

    Ред Бул правеха гаф след гаф за пилотите си. Накрая Верстапен изглежда да взе решението самостоятелно за мокри гуми и кога да бъде. РБ трябваше да го послуша и да викне и Перез веднага. Иначе Верстапен е най-големият печеливш. Ако не беше дъжда, си беше седми, а Хамилтън дори и с второ място щеше да дръпне с повече точки.

    А Мерцедес също сгафиха. Вместо да пробват сравнително реалистичната двойна победа или поне двоен подиум, пратиха Ботас да бави Верстапен. И накрая Верстапен взе, че завърши втори, а щеше да е най-много трети.

  5. 5 Профил на Ганя фурията балканска
    Ганя фурията балканска
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Честита стотна победа. Велик.

  6. 6 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#3] от "it4":

    Норис отказа да влезе два пъти поред, въпреки че Макларън го викаха. Хамилтън също отказа на първото повикване, но влезе при второто. Не е по вина на Макларън.

  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    Хамилтън кара добре през втората част, но да не забравяме че отборът му го накара да влезе за интермедии. Той самият смяташе това за грешно решение.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#4] от "Capo":

    РБ бяха на път да провалят обещаващо състезание. Само дъждът ги спаси.

    Хорнър потвърди, че Макс сам е взел решението за последното влизане, както и Перес сам е решил да не влиза.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Много коментари!
    На базата на коментарите на Момчил Манчев, а той смята, че хибридната технология е нова.
    Ето какво пише в Интернет: Първият хибриден автомобил е създаден през 1899 г. от Фердинанд Порше и Якоб Лонер.

  10. 10 Профил на скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    скоро на екран ИЗЧЕГЪРТВАЧИТЕ IV
    Рейтинг: 1585 Неутрално

    4-ят стана 1-ви, последният - 2-ри, Мисля, че Макс трявва да е по-доволен от крайния резултат.

  11. 11 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Жалко за Ландо, беше толкова близо. Дано не го разклатят психически подобни грешки, а го направят по добър и опитен пилот. Талант има много.

  12. 12 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#8] от "deutschwagen":

    РБ и на Монца и на Сочи се поиздъниха, но изненадващо им се размина заради издънките и на Мерцедес.

    Реално Хамилтън трябваше сега да е с около 20-30 точки пред Верстапен, натрупани само за две състезания и почти да реши титлата. А авансът е само две точки и предстоящи писти, на които Мерцедес едва ли ще има огромното предимство от Монца и Сочи.

  13. 13 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Гениален !Любимец на ГОСПОД КОЙТО ВЪЗНАГРАЖДАВА РАБОТЛИВИЯ И УПОРИТ ТАЛАНТ!

  14. 14 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1966 Любопитно

    Кардинална грешка на "Ред-Бул".
    Ранната смяна на твърдите гуми на Макс
    не му даде шанс за титлата.
    Все пак "Vive Max"!
    Тръгваш последен и завършваш втори!
    При положение, че пистата за последните години се води
    сигурна за отбора на "Мерцедес"!

  15. 15 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5372 Неутрално

    Правилните решения през цялото състезание изведоха Хамилтън до 100-та победа

  16. 16 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Жалко за Ландо, беше толкова близо. Дано не го разклатят психически подобни грешки, а го направят по добър и опитен пилот. Талант има много.
    —цитат от коментар 11 на L Glassman


    Дай боже и за ландо да достигне до гениалност !ГЕНИАЛНОСТА Е МНОГОКРАТНО ДОКАЗАН ТАЛАНТ

  17. 17 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    Макс тръгнал последен и станал втори.
    Голям героизъм!
    А знаете ли, че има двама пилоти завършили първи, но с две обиколки преди втория?
    Единия е Хил.

  18. 18 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Сенна това състезание щеше да го спечели с две обиколки преднина :)

  19. 19 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1966 Весело

    До коментар [#6] от "Capo":


    До коментар [#3] от "it4":Норис отказа да влезе два пъти поред, въпреки че Макларън го викаха. Хамилтън също отказа на първото повикване, но влезе при второто. Не е по вина на Макларън.
    —цитат от коментар 6 на Capo


    И аз останах с такова впечатление.
    Докато в студиото на "Диема"
    тотално обвиниха "отбора"!
    А според мен Ландо отказа да послуша "екипа"!

  20. 20 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 542 Неутрално

    До коментар [#17] от "yavooor":

    Аха, а знаеш ли, че е в състезание, където всички нормални коли отпадат и остават само тези, които са били по-бавни от Хил с 3-4 секунди на обиколка?

    А знаеш ли, че има състезание, където Хил тръгва осми и завършва втори, като губи от шестнадесетия на старта?

  21. 21 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Страхотно постижение наистина и честита победа номер 100 на Хамилтън! Безспорно стабилно и силно представяне.
    Не омаловажавам качествата на Люис, но победата му се дължи също толкова и на младежката глупост и неопитност на Норис, както и на превъзхождащия болид на Мерцедес (не е тайна , че пистата е бастион на Мерцедес: 8 състезания, 8 победи, половината двойни) и на работата на отбора.
    А най-впечатляващо, извън дори смтките беше представянето на Макс...

  22. 22 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    БЛМ май нарочно взе да изостава на стартовете, или ако не да изостава, да не се бута да излиза на първа позиция.
    В тези 10-15 секунди след старта напрежението е най-голямо, адреналинът е много висок и често стават грешки, които могат да костват цялото състезание.
    Ландо сам си е виновен за провала, защото да водиш толкова обиколки и от упорство да откажеш смяна на гуми, щото се имаш за много умен, си е провал.

  23. 23 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Много коментари!На базата на коментарите на Момчил Манчев, а той смята, че хибридната технология е нова.Ето какво пише в Интернет: Първият хибриден автомобил е създаден през 1899 г. от Фердинанд Порше и Якоб Лонер.
    —цитат от коментар 9 на yavooor


    Е, хайде сега.
    То и първият gsm е от преди Втората светонва.
    Има огромна разлика между това да откриеш нещо и това същото нещо да стане работеща и безопасна технология, подходяща за индустриално производство

  24. 24 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    Макс тръгнал последен и станал втори.Голям героизъм!А знаете ли, че има двама пилоти завършили първи, но с две обиколки преди втория?Единия е Хил.
    —цитат от коментар 17 на yavooor


    Отчитате ли всички фактори, вкл. колко добър е автомобилъ в сравнение с останалите?

  25. 25 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Кой въобще гледа спорт с български коментатор?
    Ако нямам избор просто изключвам звука.
    Тук много се смеят на руснаците, но техните коментатори в спорта са 1000 пъти по-добри от българските. И това е при положение, че дори могат и да не държат за този, който бие, но са обективни. Например с Валуев последно вчера, когато беше за Джошуа, но после си призна, че е сгрешил в прогнозата си и поздрави Усик и през цялто време коментираше реално. Руските коментатори следят състезанието, обясняват как се развива, анализират го в реално време и даже могат да кажат кой реално е победител, както стана вчера в бокса, Валуев каза, че ако не обявят Усик за шампион ще бъде световен скандал и каза, че Джошуа е взел най-много 3 рунда. Като всеки рунд Валуев казваше от кой е взет.

    ДБ=БКП
  26. 26 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    До коментар [#9] от "yavooor":

    Фердинанд Поршески и Якоб Лонерски...

    ДБ=БКП
  27. 27 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Страхотна победа за Хамилтън! Жалко за Ландо, но е очевидно че идва и неговото време.

    -voxy
  28. 28 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 778 Весело

    Макс шампион.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  29. 29 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#9] от "yavooor":Фердинанд Поршески и Якоб Лонерски...
    —цитат от коментар 26 на anonimnii

    мАкедонски мОмчета, рОдени на левио брег на ВардАро.

  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#22] от "Toshko Afrikanski":
    До коментар [#19] от "vagabond66":
    До коментар [#6] от "Capo":

    Норис отказа, но е редно отборът да има поглед върху това как ще се развива времето в следващите обиколки, а не само как е в дадения момент. Норис реално каза, че е ОК за моментната ситуация, а отборът не изглеждаше да е убеден какво ще се случи ако се съди по радио комуникацията. Докато отборът не Мерцедес са видяли как се разива ситуацята с времето и са преценили, че дъждът ще стане по-силен.

    Ще е интересно да се види в радио комуникацията дали на Хмаилтън са му казали да влиза, или само са го питали дали иска да влиза, както май беше в ситуацията с Норис.
    Като добавим значително по-малкоя му опит става трудно да го виним чак толкова.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 845 Неутрално

    А най-впечатляващо, извън дори смтките беше представянето на Макс...
    —цитат от коментар 21 на debruckere


    Нищо впечатляващо нямаше в карането му. Унищожи хард-а още в 20-та обиколка и ако не беше дъжда Леклер щеше да го изпревари / свали му шест секунди за 6 обиколки /. Общо взето, мега късмет покри Макс този път и определено това не беше от силните му състезания.

  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#25] от "anonimnii":

    Ами браво. Мрънкач номер 1 срещу руското влияние се оказа фен на руските коментатори. Ами радвай се на Поршески. И на Даймлерин и Бенцов.

    Хубаво че поне сложи българското знаме на мястото на онова на руската империя за аватар.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    До коментар [#30] от "deutschwagen":

    това си е чисто тото, никой не може да предвиди 5 минути по-рано или по-късно ще се случи дъжд и колко точно ще се излее в тези 5-10 фатални минути... след като всичко е приключило естествено на всички им е много лесно да казват какво що, кой сгрешил, кой не сгрешил - никой не е сгрешил.

    -voxy
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#31] от "asroma1927":

    Мега късмет, ама сам реши да влезе за гуми за мокро. Перес нямаше такъв "късмет".

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#33] от "voxy":

    Има и късмет. Но има и анализ. Прогнозирането на времето е доста развито в моторните спортове и е решаващо как инженерите изпозлват данните които имат, как ги калибрират, и така се решава дали прогнозите им са прецизни.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#31] от "asroma1927":

    Казвате не беше от силните му състезания. Ами, да , можеше и по-добре-да го спечели :):)
    Впрочем от 20-та сратова позиция, да завършиш на 2-ро място за Вас може и да не е впечатляващо, но като цяло не е зле и не може да се обясни само с "мега късмет" :)
    Тоя "мега късмет" важеше и за останалите, включително за Льо Фукне :)

  37. 37 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#31] от "asroma1927":

    То ако не беше дъжда и Хамилтън нямаше да спечели номер 100. Нито Сайнц щеше да е на подиума. Така е в този спорт, понякога късмета прави разликата.

    "Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета"- Марк Твен
  38. 38 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1940 Неутрално

    До коментар [#33] от "voxy":Има и късмет. Но има и анализ. Прогнозирането на времето е доста развито в моторните спортове и е решаващо как инженерите изпозлват данните които имат, как ги калибрират, и така се решава дали прогнозите им са прецизни.
    —цитат от коментар 35 на deutschwagen

    Развито е, спор няма, но сме гледали състезания от Нюрбургринг и от Спа, на които в една част на пистите вали порой, а само на метри е напълно сухо.
    Дори в София съм наблюдавал подобен феномен - северното платно на Цариградското плува, а южното идеално сухо.

  39. 39 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#31] от "asroma1927":Казвате не беше от силните му състезания. Ами, да , можеше и по-добре-да го спечели :):)Впрочем от 20-та сратова позиция, да завършиш на 2-ро място за Вас може и да не е впечатляващо, но като цяло не е зле и не може да се обясни само с "мега късмет" :)Тоя "мега късмет" важеше и за останалите, включително за Льо Фукне :)
    —цитат от коментар 36 на debruckere


    Виж, виждам, че датайлите на състезанието ви убягват, но не мога да помогна. Направете си една регистрация в f1tv.formula1.com и ще можете да видите данни в реално време за всеки един пилот, сектор по сектор. Т.нар. Льо Фукне / не разбирам защо го наричате така, но е ваше право / направи почти два пъти повече обиколки с хард в сравнение с Верстапен и влезе последен за смяна от всички пилоти. Това му позволи в края на състезанието да има много свежи медиум, респективно да задмине няколко пилоти и да застане на шест секунди зад Верстапен. Шест секунди, които стопи в рамките на шест обиколки. А ако имате регистрация в посочения от мен сайт, ще можете да разберете как и защо Леклер не влезе за смяна на гуми.
    Това са фактите, но трябва да сте вътре в спорта, а не да коментирате от позицията на абсолютен лаик!

  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#38] от "Toshko Afrikanski":

    Точно така е. Това се получи и сега в началото. За това са толкова важни адекватните прогнози. Мерцедес видяха, че дъждът ще се увеличи и вече няма да има изобщо начин да се кара със сликове. От Макларън не бяха съвсем наясно какво ще се случва.
    Още повече, че ако дъждът е краткотраен, тогава едно спиране за интермедии съсипва състезанието. Ако пък се спре прекалено рано, интермедиите се износват на сухата част на пистата.
    Мислч, че Норис бе длъжен да опита след като Хамилтън спря.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4023 Неутрално

    Хлапето Норис се опита да диктува тактиката на целият отбор и видяхме какво стана!
    Тук предписват отново някакви качества на Верстапен за точно това състезание, той просто нямаше друг ход ако изобщо искаше да остане на пистата, приказките че отборите не знаели какво ще стане изобщо не коментирам след като всички имат еднакъв достъп до мет. данните!

    klimentm
  42. 42 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4023 Весело

    До коментар [#40] от "deutschwagen":

    Колко да е краткотраен когато всички извадиха греблата и започнаха да плават?
    Дори и тогава Норис викаше "Не,не", Хлапашко проява,отбора не може на сила да го вкара в бокса!

    klimentm
  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#42] от "klimentm":

    "Хлапака" не го бяха повиакли в бокса, а го бяха питали дали иска да влиза в бокса. Хмаилтън направо му казаха да влезе, а той мрънкаше как било грешка когато го направи.
    Факт е и, че Макс реши да влезе, а Перес не влезе. Да не би Перес да е бил в по-различна ситуация?
    Всички имат достъп до мет данни, но въпросът е да ги анализираш и да предвидиш какво ще става. Не малко състезания са печелени когато някой решава да пробва да перодължи със сликове, преценявайки че дъждът ще е кратък, и всички останали сменят на интермедии. Е, работи само когато няма наистина проливен дъжд. А точно пилотите - Норис или който и да е - нямат възможност да зяпат доплерови радари и да преценят какво ще се случва.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#39] от "asroma1927":

    Дали ще благоволиш да обясниш на нас, лаиците без достъп до ф1тв, след като имаш достъп до по-детайлна информация. Длъжен си да споделяш мъдрсотта с останалите.

    Не мисля, че Макс не заслужава поздравления за едно страхотно състезание. Да, след първото му спиране се затапи зад бившия си съотборник Рикардо, не можа да се възпозлва от новите гуми, после стана по-лошо като го мина Алонсо. Беше странно наистина. Не стана ясно и защо Перес не направи нищо да му помогне, както Ботас до съвсем скоро правеше за Хамилтън. Или може би са се днадявали на дъжд от самото начало.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    [quote#39:"asroma1927"][/quote]

    Можем много да поспорим за това кой е лаик и кой не, но наистина нямам време да се занимавам с хора, които гледат Ф1 от няколко години, попрочели са в интернет тук-там нещо и са със самочувствието, че разбират много, че даже и поставят етикети на хора, които не познават :) Това е, впрочем Ваше право. Както се казва всеки има право на лош вкус и недобро възпитание.

    Накратко за гумите: За работата с гумите , освен стила на каране (често в зависимост от целите) имат значение още настройките на шасито, трафика, времето, което се кара близо зад някого и т.н.

    Накратко и за Льо Фукне: за резултатите му следва да се съди от цялостното му представяне през сезона (вкл.последното състезание). Нещата не опират само до скъсяване на разликата с Х сек. за У обиколки в дадено състезание :)

    Не Ви карам да приемате мнението ми. Говорим си :) Ще е хубаво обаче да не поставяте етикети. Най-малкото не е възпитано :)

  46. 46 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Сайнц сложи интер обиколка преди Макс и загуби значително време. Реално Верстапен ги смени абсолютно точно навреме, защото настигна групичката на Перез, Алонсо и Рикардо точно преди те да влязат в бокса. Сайнц ги изпревари за П3 докато сменяха гумите. Хамилтън влезе, когато вече Верстепен и Сайнц бяха най-бързи на пистата с Интер.

    Перез го попитаха иска ли да влезе в обиколката, която Макс го направи - той отказа. Можеха да имат два Ред Була на подиума.

    Когато Хамилтън вече беше направил една обиколка с Интер, малко преди боксът Макларън казаха на Ландо "OK продължаваме така за победата". Преди това Ландо настигна един Хаас, който беше с Интер и в последния сектор кара с неговото темпо. Играха отборно всичко или нищо.

  47. 47 Профил на id.bulgarian
    id.bulgarian
    Рейтинг: 330 Неутрално

    До коментар [#37] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
    Така е, понякога късметът решава всичко. На мен тази лотария не ми беше интересна. Вярно, имаше напрежение, драма, шоу. Но повече ми се гледаха финалните обиколки на Норис и Хам на суха писта. Щеше ли Ландо да устиска, нямаше ли? Щеше да е люта борба между двама безспорни майстори.

  48. 48 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#43] от "deutschwagen":

    Пилотът трудно може да прецени дали дъждът ще е кратък или дълъг, силен или слаб и къде точно на пистата ще падне. За подобна детайлна прогноза си има цели екипи, които следят радарите и как се движат облаците. Пилотът може единствено да каже дали е настъпил момента за смяна на гумите по поведението на колата, но пък ако от отбора имат информация, че нещата коренно ще се променят само след обиколка, могат да го накарат да изчака. Така че отборът е много по-информиран от пилота, ако ще пилотът да е дипломиран синоптик.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  49. 49 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#48] от "vesolr":

    В общи линии си е така. За това и казвам, че екипът на Макларън изглежда не прецени добре времето.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  50. 50 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    До коментар [#49] от "deutschwagen":

    И аз бях изненадан от решението им, много закъсняха със спирането и изпуснаха сигурен подиум. Май дългите години извън борбата за титлите си казват думата.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2940 Неутрално

    До коментар [#50] от "vesolr":

    Сигурно е така. Грешката им беше да не предвидят увеличаването на дъжда. Ако времето беше останало такова каквото беше когато Хамилтън влезе за смяна, Норис най-вероятно щеше да спечели. Мерцедес успяха да реагират на това, което щеше да се случи само след малко, докато Макларън действаха само за моментната ситуация и изглежда са се надявали тя да остане такава до края.
    Обаче ситуацията на Макларън беше по-трудна. Рикардо не спря за гуми, докато Ботас имаше смисъл да рускива и спря рано. Така Мерцедес имаха информация за мокрите гуми, за разлика от Макларън. Освен това Хамилтън имаше сигурно второ място заради преднината през Перес и можеше да си позволи едно по-рискувано спиране, докато Норис рискуваше да изгуби победата. Също така и нямаше как да покрие решението за Хамилтън без да направи една пълна обиколка. Въпросът е защо не го спряха в следващаша (50-та) обиколка, което щеше да му даде отлични шансове за победа. Някъде по време на тази обиколка интерите стават по-правилната селекция (съдейки по времето на Макс). Обаче от Макларън няма как да са знаели това преди Макс да я завърши, което е твърде късно за Норис, а и той самият завъртва с почти 9 секунди по-бърза 50-та обиколка от Хамилтън с интерите. Едва следващата (51-ва) обиколка става очевадно, че са направили грешка, но вече губят повече от минута преди да могат да спрат. Ситуацията е била доста напрегната и трикова да можеш да предвидиш в рамките на една обиколка какво ще се случи след малко с оставащи само 4 обиколки до края. Един топ отбор би трябвало да може да се справи, но при условие че интерпретират правилно информацията за времето. Според мен само там може да са сгафили, примерно поради някаква причина да са били сигурни, че дъждът ще намали или че поне няма да се засили.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK