Тур дьо Франс ще премине през четири държави през 2022 г.

Тур дьо Франс ще премине през четири държави през 2022 г.

© Associated Press



Преминаване през четири държави, обща дължина 3328 км и разнообразен профил предлага Обиколката на Франция през 2022 г. Организаторите на надпреварата обявиха маршрута за 109-ото издание, което ще започне от Копенхаген на 1 юли и традиционно ще завърши в Париж на 24 юли.


Колоездачите ще преминат през Дания, Франция, Белгия и Швейцария.


Най-голямото колоездачно състезание ще стартира извън територията на Франция за 24-и път. Първите три етапа ще са на територията на Дания, която става десетата страна, приемаща началото на Тура. Състезанието е започвало още от Нидерландия (шест пъти), Белгия (пет пъти), Германия (четири пъти), Великобритания (три пъти), два пъти от Люксембург, както и по веднъж от Ирландия, Швейцария и Монако.




През 2022 г. Тур дьо Франс ще предложи шест планински етапа, като пет от тях завършват на изкачвания. Шест етапа са равнинни, а седем с хълмист профил. Надпреварата ще включва и два етапа с бягане по часовник с обща дължина 53 км.


"Маршрутът е балансиран и дава възможност за изява на различен тип колоездачи. Очакваме да се получи много качествено състезание", обяви дизайнерът на маршрута Тиери Гувену.


Заради началото в Дания надпреварата ще има още един допълнителен почивен ден след третия етап, който ще бъде използван за трансфер.


Най-северното начало и завръщане на паветата на Рубе


Състезанието ще започне с индивидуално бягане по часовник в Копенхаген с дължина 13 км. Това ще отбележи и най-северния старт на Тура. Ден по-късно групата ще измине 199 км от Роскилде до Ниборг в етап, който крие капани заради преминаване през ветровити местности. Третият етап в Дания е между Веле и Сьондерборг.


Първата седмица включва няколко много трудни етапа, които ще са изпълнени с нерви. Четвъртия етап е 172 км между Дюнкерк и Кале, а петият ще отбележи завръщането на паветата от Париж - Рубе в Тура за пръв път от 2018 г. Колоната ще измине 155 км между Лил и Аренберг с 11 сектора с павета.


Шестият етап ще премине през Белгия, стартирайки от Бенш с финал в Лонгви.


Първият финал на изкачване е в седмия етап, който завършва на Ла Планш де бел фий с последни метри, които са на чакъл. Това изкачване бележи завръщане след 2012, 2014, 2017, 2019 и 2020 г., като в последния случай именно на него се реши съдбата на жълтата фланелка.



В края на първата седмица са осмият етап, който финишира в Лозана на територията на Швейцария, а следващият е между Егъл (където е седалище на Международния колоездачен съюз) и френския ски курорт Шател.


Три тежки дни в Алпите


Втората седмица на състезанието започва с три много тежки етапа. Десетият финишира с изкачване в Межев на 1400 метра височина. След него предстоят двата същински дни в Алпите.


11-ият етап е 149 км между Албервил и Кол дю Гранон. Финалът е на едноименното изкачване, използвано в Тура единствено през 1986 г., Кол дю Гранон е с дължина 11.3 км и среден наклон 9.2% на 2413 м. До 2011 г. това беше и най-високата точка, на която е финиширал етап в Тура.


Профлът на 12-ият етап, който вероятно ще бъде и кралският в състезанието

© A.S.O.

Профлът на 12-ият етап, който вероятно ще бъде и кралският в състезанието


Следващият етап (12-и) е кралският с три височини от висша категория в 166 км. Колоната ще изкачи Кол дю Галибие (2642 м надморска височина - 23 км 5.1%), след което Кол де ла Кроа дьо Фер (29 км 5.2%) и финал на Алп д'Юез (13.8 км 8.2%). Височината, която е символ на Тура, се завръща за пръв път от 2018 г. Този етап е и на 14 юли, навръх националния празник на Франция.


До края на втората седмица има два етапа за спринтьорите и един полупланински етап, който финишира в Менде.


Трета седмица в Пиренеите


Решителната трета седмица следва формулата на втората с първи етап, който е като загрявка за два по-тежки. 16-ият етап включва две височини и финал след спускане във Фоа, но следващият ще сблъска групата с четири поредни височини в Пиренеите и нито метър равно в последните близо 80 км. Финалът е на височината Пейрагюд (8 км 7.8%).


Последният планински етап е 18-ият, който е дълъг 143 км между Лурд и изкачването Отакам. И трите височини са събрани в последните 80 км - Кол д'Обиск (16.4 км 7.1%), Кол де Спендел (10.3 км 8.3%) и Отакам (13.6 км 7.8%).


Следващият етап е за спринтьорите преди 40-километрово бягане по часовник, което да реши и крайната победа в надпреварата. Финалът на 24 юли е със 112-километров етап до Шан-з-Елизе.


Световният шампион Жулиан Алафилип и двукратният победител в Тура Тадей Погачар присъстваха на презентацията

© Reuters

Световният шампион Жулиан Алафилип и двукратният победител в Тура Тадей Погачар присъстваха на презентацията


"На пръв поглед вниманието ми привличат етапът с паветата, Ла Планш, както и Алп д'Юез. Определено ще бъде изключително тежко състезание и много интересно", каза победителят от последните две години Тадей Погачар след представянето.


През 2022 г. след 33-годишно прекъсване ще се проведе и Тур дьо Франс при дамите. Надпреварата ще включва осем етапа от Париж до Ла Планш де бел фий.

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Весело

    И след като ще е през четри държави ще му сменят ли името? Същата история като с рали Дакар....провеждащо се в Южна Америка 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#1] от "padrino":

    Аха, нещо като "дървено желязо". 😂

    Апокалипсисът апокалиптичен
  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    Шапка долу на тия издръжливи момчета!!!
    Това излиза по около 160 км на ден с всичките му там трудности.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Живот и здраве - юли 2021 на дивана с биричка!

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  5. 5 Профил на dorko
    dorko
    Рейтинг: 520 Весело

    Не мога да си представя как по европейски маниер обиколката на България би преминала през Северна Македония.

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5213 Весело

    Да мръднат малко и до Балканите

  7. 7 Профил на Красимир Андонов
    Красимир Андонов
    Рейтинг: 547 Неутрално

    И след като ще е през четри държави ще му сменят ли името? Същата история като с рали Дакар....провеждащо се в Южна Америка 😂
    —цитат от коментар 1 на padrino

    Понастоящем Дакар имат петгодишен договор със С.арабия.

    Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.
  8. 8 Профил на Vasil Grozdanov
    Vasil Grozdanov
    Рейтинг: 107 Неутрално

    Ако някой си мисли, че нормален човек, не допингиран, може да върти минимум 160 всеки ден, вкл. да изкачва Алпите,има нужда от специализирана помощ.
    А иначе се сещам за един виц, за едно франсе и един шваба, дето се дрънкали и французина казал на германеца, че нямат чувство за хумор.В отговор швабата го попитал дали знае кой е спечелил Тур дьо Франс през 1940.Францизина не се сетил, затова германеца му казал-втора танкова дивизия.

  9. 9 Профил на stanimirkou
    stanimirkou
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Първо да видим, дали няма да бъде отложено състезанието. После всичко останало.

  10. 10 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Не мога да си представя как по европейски маниер обиколката на България би преминала през Северна Македония.
    —цитат от коментар 5 на dorko


    Да помисли-защо да не преминат през земите на ПБЦ - Охрид - Скопие - Белград - Букурещ - Гюргево-Русе-В. Търново-Габрово и с финал на жълтите павета в София над разкопките над античния център на Сердика?

  11. 11 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3100 Неутрално

    Да помисли-защо...
    —цитат от коментар 10 на pontius_glarus

    съжалявам, но пропуснал съм една буквичка - "Да помислиМ"





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK