Верстапен удържа Хамилтън за важна победа в Гран при на САЩ

Верстапен удържа Хамилтън за важна победа в Гран при на САЩ

© Reuters



Макс Верстапен спечели състезанието за Гран при на САЩ, 17-и кръг за сезона във Формула 1. Лидерът в шампионата удържа атаките на съперника си за титлата Люис Хамилтън, с което увеличи и аванса си. Верстапен завърши с 1.3 секунди пред британеца.


Победата е осма за Верстапен през сезон 2021 и 18-а в неговата кариера.


Състезанието беше трудно за Верстапен, който стартира от полпозишън, но беше изпреварен още на първия завой. След спиранията в бокса пилотът на "Ред бул" все пак намери начин да завърши пред Хамилтън, който го преследваше в края на дистанцията.




Трети в Гран при на САЩ завърши Серхио Перес с втория болид на "Ред бул".


"Получи се много забавно състезание, въпреки че не бях уверен, че стратегията ще се получи. Страхотно беше да се състезаваме пред такава публика", каза Верстапен след състезанието.


С победата Верстапен увеличава аванса си в шампионата до 12 точки пред Хамилтън - 287.5 срещу 275.5. В топ 10 на пистата в Остин влязоха още Шарл Льоклер, Даниел Рикардо, Валтери Ботас, Карлос Сайнц, Ландо Норис, Юки Цунода и Себастиан Фетел.


Още на старта Хамилтън успя да изпревари Верстапен, като потегли по-добре и беше от вътрешната траектория на първия завой. Асът на "Ред бул" нямаше шанс да реагира и започна да се движи зад съперника си за титлата. Хамилтън обаче не успя да се откъсне на повече от 3.5 секунди.


Верстапен беше първият пилот в челото, който влезе в боксовете за смяна на гуми. Това се случи, след като нидерландецът се оплака от проблеми със своя комплект и прекомерно износване от високите температури. Съотборникът му Серхио Перес влезе две обиколки по-късно, а Хамилтън остана шест тура повече.


Въпреки това пресичащата стратегия, която от "Ред бул" използваха, сработи и Верстапен поведе колоната.


Верстапен удържа Хамилтън за важна победа в Гран при на САЩ

© Reuters


В края на състезанието преди вторите смени Хамилтън започна да наближава Верстапен и това наложи ново влизане в бокса за лидера. Британецът също постави нови гуми и беше на около 8 секунди зад Верстапен след връщането си на трасето. Осем обиколки преди финала Верстапен вече изоставаше с 2.3 секунди и се движеше с много по-високо темпо.


Все пак Верстапен удържа съперника си, независимо че на влизане в последната обиколка разликата между тях беше само 9 десети от секундата.


Следващият старт за сезона е Гран при на Мексико на 7 ноември. До края на сезона остават още състезанията в Бразилия, Катар, Саудитска Арабия и Абу Даби.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gelethian
    gelethian
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Браво на Верстапен! Дано да успее да победи Хамилтън и да стане шампион.

    Alea iacta est!
  2. 2 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    Много добри първи и последни 10 обиколки. Останалата част беше скука.

    Победа тук си беше голям удар за РБ, тъй като пистата си е традиционна крепост на Мерцедес. Нужно на РБ е да бият задължително в следващите две състезания, ако искат титлата. Последните три писти са на Мерцедес.

  3. 3 Профил на Viva la tsar Asen i tsar Kiro
    Viva la tsar Asen i tsar Kiro
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    Страхотно състезание, страхотен сезон!

  4. 4 Профил на bizarre_infit
    bizarre_infit
    Рейтинг: 474 Неутрално

    Едногрешно каране на Верстапен, бързо окопитване на отбора след загуба на позицията и отговора със ранното спиране като част от водещата тактика на РБ. Поздравления.

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  5. 5 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Добра работа на Верстапен. Не е лесно да удържиш Хамилтън с по стари гуми. Промените по двигателя от Мерцедес не дадоха особен ефект. Ред бул им късат задниците на скорост. Ше се разчита на геният на Хамилтън, но май няма да е достатъчно за първото място.

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4547 Неутрално

    Най-накрая F1 стана интересна! Лош старт на Верстапен и перфектно каране и на двамата с Хамилтън. Според мен Хамилтън закъсня с второто влезане в бокса. Трябваше да смени гуми няколко (пет) обиколки по-рано.

  7. 7 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#5] от "L Glassman":

    Каква скорост на РБ? Мерцедес бяха със сериозно предимство на правите и цял уикенд бяха по-бързи с твърдите гуми. Губеха само в завоите и с малко при меките и средните гуми.

  8. 8 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3827 Неутрално

    Железни РБ и Верстапен, Ботас пак с нищо не помогна на Мерцедес.

    klimentm
  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    Страхотно състезание и поздравления за Фантастичния Макс! Безгрешно каране на Хамилтън, адски много помощ от бекмаркърите, които сигурно му стопиха общо 6 секунди от изоставането, но Макс издържа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 10 Профил на Гербер  ДайБългарист ДеСеБар
    Гербер ДайБългарист ДеСеБар
    Рейтинг: 317 Неутрално

    Браво на Верстапен. Отличен

  11. 11 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#9] от "deutschwagen":

    Само Райконен загуби над секунда за Верстапен и го блокира почти цяла обиколка. Затова и му дадоха чернобял флаг.

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#5] от "L Glassman":

    Абе не съвсем. Мерцедес определно нямаха равен на правите. РБ бяха по-добри през сектора със завоите. в първия стинт Макс беше като цяло по-бърз с медиумите, но не достатъчно. А останалата част беше супер оспорвана. Ако Хамилтън беше успял да влезе в ДРС зоната на последната обиколка щеше да задмине Макс като крайпътен знак. Макс просто го затрудни с мръсния въздух, който сигурно се отразява малко по-зле на Мерцедеса.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#6] от "vassilun":

    А дали беше лош старта на Макс? Реагира бързо, беше начело в началото, но изглеждаше че Хамилтън имаше по-добро ускорение, а и беше направил перфектен старт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#11] от "Capo":

    И още някой получи предупредителен флаг за същото. Отдавна не си спомням бекмаркърите да се месят толкова, и то няколко.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4547 Неутрално

    До коментар [#13] от "deutschwagen":

    Исках да кажа, че стартът на Верстапен бе по-лош от този на Хамилтън! А не, че непременно бе лош. Освен това, ако първият завой бе десен, а не ляв, Макс нямаше да изпусне водачеството. Тези неща би трябвало да се отчитат от високоплатените стратези на отбора. А и както вече бе писано тук, Мерцедес са по бързи на правите. А от старта до първия завой имаше доста дълъг прав участък.

  16. 16 Профил на constatator
    constatator
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Специалистите твърдяха, че пистата в Америка дава предимство на колата на Хамилтън, но Верстапен успя да се пребори за победата. Пожелавам му да стане и световен шампион тази година.

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#15] от "vassilun":

    И аз така си го обяснявам

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 756 Неутрално

    400'000 посетители на пистата в Остин за целия уикенд. Тексас в последните две години измества Калифорния, като щата с най големи възможност. Най консервативният щат се превръща в най прогресивния щат. А доскоро безименният град Остин се появява на картата все по често, след като Дел, Апъл, Фейсбук и НР също местят там ключови функции.

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4547 Неутрално

    До коментар [#18] от "Густав":

    Остин е "столицата" на щата Тексас! Не е най-големия град, но там са офисите на щатските власти.

  20. 20 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 247 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    Нямам нужда да ми преразказвате всички, какво е казал коментатора на Скай или който канал сте гледали там. Ред бул са с по добрата кола този сезон, а Хамилтън е все още в борбата само благодарение на простотиите на Верстапен. Шампионатът щеше да е решен досега ако не бяха каубойските изпълнения.

  21. 21 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3827 Неутрално

    До коментар [#18] от "Густав":

    Остин е столица на щата и 'сърцето на рок,блус и кънтри музиката', като град има още много какво да се желае, не съм бил в Далъс, Хюстън или Сан Антонио но бях точно за Ф 1 през 2019 година на СОТА

    klimentm
  22. 22 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3827 Неутрално

    До коментар [#19] от "vassilun":

    Тих и спокоен град с население около милион оживявано от младежите и девойките на Университета на Тексас, състезанията и концертите в Амфитеатъра на пистата и в града

    klimentm
  23. 23 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Американците показаха писта и състезание,
    на много други страни за примерно показание.

  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#20] от "L Glassman":

    Аха, РБ имат по-добрата кола ама друг път. Просто хамилтънистите се чудите какво да измислите и естествено алтернативните факти стават доста усложливи.

    А ако трябва някой коментатор да ти шепне на ухо и не виждаш очевадните неща, тогава този спорт не е за теб. Пробвай women's college basketball, където се съревновават едни много смели момичета, родени с фалуси.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#15] от "vassilun":

    Сега си сетих и за нещо друго, което е очевадно но се забравя. Точно на старта на правата към завой 1 има сравинтелно сериозно изкачване.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#20] от "L Glassman":

    Ще ти се много РБ да са с по-добрата кола, но изобщо не е така. Дотук бяха по-бързи само на 4 писти. Мерцедес бяха по-бързи на двойно повече. И Верстапен все пак води в шампионата.

    Ако не бяха блъсканията на Мерцедес на Силвърстоун и Хунгароринг, Верстапен да води с около 50 точки досега.

  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#20] от "L Glassman":Аха, РБ имат по-добрата кола ама друг път. Просто хамилтънистите се чудите какво да измислите и естествено алтернативните факти стават доста усложливи.А ако трябва някой коментатор да ти шепне на ухо и не виждаш очевадните неща, тогава този спорт не е за теб. Пробвай women's college basketball, където се съревновават едни много смели момичета, родени с фалуси.
    —цитат от коментар 24 на deutschwagen


    *услужливи

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#26] от "Capo":

    И двата червени флага които спасиха Хамилтън - единия когато излезе от пистата на Имола, и другия когато заби Макс в стената на Силвърстоун.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4547 Неутрално

    До коментар [#22] от "klimentm":

    Точно университетът дава живот на Остин! А бизнесът е в Хюстън. В Тексас съм бил само като турист, шофирал до там от Маями. И то преди повече от 20 години! Имам и съученик от българската гимназия в Хюстън, чиято дъщеря завърши в Остин!

  30. 30 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5755 Весело

    Осем обиколки преди финала Верстапен вече изоставаше с 2.3 секунди и се движеше с много по-високо темпо. 
    —цитат от коментар 0 на статията

    Хамилтън, по-скоро е изоставал и е наваксвал, драга редакция, Верстапен е бил начело.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  31. 31 Профил на mekarshalev
    mekarshalev
    Рейтинг: 403 Весело

    До коментар [#18] от "Густав":

    смешко, говориш големи глупости.
    знаеш ли колко туристи отиват там да гледат формулата, дори от други страни като мексико, канада и т.н.
    а остин винаги се е считал за най-прогресивния и напредничав град в тексас, не заради, а въпреки щата.
    така че остин е едно приятно изключение в тоя смотан щат.

  32. 32 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 308 Неутрално
  33. 33 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3937 Неутрално

    До коментар [#21] от "klimentm":

    Остин е град на наука и култура, по мое мнение най-либералната общност в Тексас. Сан Антонио има красив център с каналите, силно мексиканско влияние. Хюстън е като повечето многомилионни градове които са и административни, и корпоративни центрове на големи индустрии. Далас определено не е моят тип град заедно с Форт Уърт. Сигурно не си бил в Западен Тексас, например Лъбък. От Лъбък до Хюстън са почти 600 мили, кажи го 1000 километра. Тексас.

  34. 34 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Всеки, който се сравнява с тази държава,
    напълно погрешно се самозаблуждава.

  35. 35 Профил на Michael Jordan
    Michael Jordan
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    На каквото Америка е способна,
    няма друга такава държава годна.

  36. 36 Профил на 2pee
    2pee
    Рейтинг: 9 Неутрално

    Браво на Нюи!!!
    Оздравя и вкара болидите в перфектно аеродинамично състояние.

  37. 37 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Най-после повечко разнообразие във Ф 1! Все пак и Ред Бул направиха много приличен болид!

  38. 38 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 292 Неутрално

    Браво на Нюи!!!Оздравя и вкара болидите в перфектно аеродинамично състояние.
    —цитат от коментар 36 на 2pee


    БРАВО !!!!!!!!!!!!!Един коментар да назове кой стои задпобедата .Всички тук хейтят или преразказват като папагали !БРАВО НА ГЕНИЯ НЮИ И БРИЛЯНТНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ВЕРСТАПЕН ИСТИНСКИ ВИКИНГ!Браво и на ГЕНИАЛНИЯ Хамилтън за това незабравимо състезание!

  39. 39 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    Много добри първи и последни 10 обиколки. Останалата част беше скука.Победа тук си беше голям удар за РБ, тъй като пистата си е традиционна крепост на Мерцедес. Нужно на РБ е да бият задължително в следващите две състезания, ако искат титлата. Последните три писти са на Мерцедес.
    —цитат от коментар 2 на Capo


    Последните 3 писти са на Мерцедес колкото и тази писта беше на Мерцедес вчера. Ред Бул имат добра кола за всяка писта, така че предимството в момента - сезон 2021 - е за тях

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#38] от "Blaga Yankova":


    БРАВО НА ГЕНИЯ НЮИ И БРИЛЯНТНОТО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ВЕРСТАПЕН ИСТИНСКИ ВИКИНГ
    —цитат от коментар 38 на Blaga Yankova


    Значи не стоял само Нюи зад победата, така ли, г-н Янкова? Коментарите ти кефят колко са некоординирани.

    Иначе всички се радваме на Нюи. За пореден път направи конкурентна кола, бърза почти колкото тази на Мерцедес.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 4030 Неутрално

    Верстапен шампион тази година!

    ДБ: Време е да спечелим България
  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#39] от "vesolr":

    Е ти какво очакваш? Мерцедесите да звършват с по 20-над секудни пред останалите както през минали години ли?

    А ако Ботас нямаше наказание щеше да е със сигурност поне трети.

    Макс беше по-бърз реално само в началото на третия стинт (об 31-37), докато Хамилтън не псря за нови гуми. И в началото на състезанието изглеждаше малко по-бърз, но нямаше шанс да задмине Хмаилтън на правите, където Мерцедес бяха недосегаеми. Така че да, пистата е на Мерцедес.

    А това да имаш добра кола за всяко състезание върши работа за борбата за 2-ро и 3-то място, не за шампионата. Там трябва нещо повече. И в най-доминатните си години Мерцедес имаха по някоя друга писта, където не бяха най-силните, обаче мачкаха навсякъде другаде. 2020 е изключение, но и календарът беше по-различен.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#18] от "Густав":смешко, говориш големи глупости.знаеш ли колко туристи отиват там да гледат формулата, дори от други страни като мексико, канада и т.н.а остин винаги се е считал за най-прогресивния и напредничав град в тексас, не заради, а въпреки щата.така че остин е едно приятно изключение в тоя смотан щат.
    —цитат от коментар 31 на mekarshalev


    Никога не съм ходил в Тексас, но и моята представа за този щат съвпада с изказването "смотан", докато Калифорния е била обетованата земя. Именно в това се състои парадоксът, че Калифорнийският бизнес, на първо място АйТи от Силициевата долина, все организации с афинитет към "лява" реторика и еко-приоритети, се местят към Тексас, където тази "лява" реторика е анатема, а еко-приоритетите плуват в петрол.

  44. 44 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#42] от "deutschwagen":

    Очаквам да не оплакват Макс и Ред Бул как се борели в крепостите на Мерцедес, а да видят сегашното ниво.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  45. 45 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4032 Неутрално

    "Следващият старт за сезона е Гран при на Мексико на 7 ноември. До края на сезона остават още състезанията в Бразилия, Катар, Саудитска Арабия и Абу Даби."

    Ф1 се премести в страните от третия свят. Това е сигурен признак , че корупцията в този спорт е стигнал корупцията в развиващите се страни.

  46. 46 Профил на Wornoxmaniak  и ОФ  баницата в мола
    Wornoxmaniak и ОФ баницата в мола
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#22] от "klimentm":

    Няма да мине много време да се превърне в кочина. Вече клошарите спят под мостовете.

    Wornoxmaniak Най-подискан, репресиран и цензуриран коментатор във форума на Дневник за всички времена. Навсякъде гонен, всякъде приет.
  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#44] от "vesolr":

    Макс и РБ наистина се пребориха в една крепост на Мерцедес. Зверско безупречно каране и много смела стратегия. Всички го коментират. Даже Тото призна, че би трябвало да а победители и щели да правят "дълбок анализ".

    Това е сегашното положение - Мерцедес губят точки въпреки че са по-бързата кола.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#47] от "deutschwagen":

    Ами не е така. Дори Перес беше 3ти на квалификацията, пред “отвързания” според Падриньо Ботас. После Ботас сума ти време не можеше да изпревари Б-отбора на Хонда въпреки, че беше в ДРС зоната. Т.е. двигателят на Хонда изобщо не е толкова слаб и това не е крепост на Мерцедес като минали години. Ред Бул бяха по-бързата кола и взеха максимума, ако Хамилтън не беше стартирал толкова добре разликата щеше да е още по-голяма в полза на Макс.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  49. 49 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#48] от "vesolr":

    Ботас всички го знаем, че е слабак и взема подиуми само когато колата му е брутално по-добра.

    А РБ изобщо не бяха по-бързата кола. Имаха малко предимство на меки и средни гуми, докато Мерцедес имаше предимство на твърдите. Така че в състезанието Мерцедес бяха всъщност по-бързи, тъй като по-голямата част беше с твърди гуми. Елементарни неща, които всеки безпристрастен човек може да види. Но нека сме щедри към феновете на Хамилтън и кажем, че на тази писта колите бяха равностойни.

  50. 50 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#49] от "Capo":

    Перес също е слабак и предвид представянето му очевидно Ред Бул имаха по-бързата кола. Не брутално, но малко по-бърза, което беше достатъчно за минимална победа предвид грешката на Верстапен на старта. Иначе щеше да е доста комфортна.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#48] от "vesolr":

    Какво е бил казал Падриньо не е релевантно. Перес завърши на 42 секунди зад Хамилтън и само не ми обяснявай че е само защото е нямал вода за пиене.

    Макс също се озори с втория отбор на РБ и повече от Ботас.

    Не е въпроса дали двигателя на Хонда е слаб, а че Мерцедес са недостижими на правите. Иначе Макс щеше да мине Хамилтън на първия стинт защото няколко пъти беше доста близо. А и Хамилтън нямаше да е първи след старта, защото Макс същъ направи добър старт но Хамилтън просто ускори по-бързи на правата с изкачването.

    Много е забавно как за пореден път се повтаря че РБ били по-бързи, въпреки че дори и Тото вече не го казва, а преди години разправяше преди състезанията как били изостанали, а след състезанията разправяше как имали "невероятен късмет" за да запишат поредното 1-2 завършване. Дори Хамилтън не се е обаждал. Това състезание до голяма степен беше демонстрация как с конкурентна но по-бавна от претендента техника може да се спечели.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Весело

    До коментар [#48] от "vesolr":

    До коментар [#47]Ами не е така.
    —цитат от коментар 48 на vesolr


    Обясни го на Тото, защото той очевидно не е разбрал. Вместо да се ровят защо изпуснаха състезание което трябваше да спечелят, по-добре да види защо последните му ъпгрейди "не работят"😀 Каквито уж нямаше да има след Април-Май😁

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Весело

    До коментар [#50] от "vesolr":

    Коя грешка на старта? Да е реагирал бавно? Да е превъртял гумите? Не, просто Мерцедесът на Хамилтън е по-бърз.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#52] от "deutschwagen":

    Ъпгрейдите работят. Видяхме го в петък на първата тренировка, където Мерцедес попиляха всички с една секунда разлика. Само че пистата е изключително неравна и това "полягане" надолу, което Мерцедес ползваха, имаше огромен риск да потроши окачването, както и се случи с Гасли.

    Затова за квалификацията и състезанието Мерцедес трябваше доста да ограничат с колко колата да слиза и съответно загубиха голяма част от скоростта. Ако в следващите състезания няма такива неравности, системата ще работи и Мерцедес ще си имат пак огромния аванс.

  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#54] от "Capo":

    И аз мисля, че работят.

    Иначе интересно как Мерцедес технически правят номера с полягането и дали други отбори ще развият свои версии.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#51] от "deutschwagen":

    Мерцедес, които са недостижими на правите, не можеше да изпревари Б-отбора на Ред Бул в началото на състезанието. Т.е. Хонда е достатъчно добър двигател. Обаче феновете на Верстапен още живеят в първия сезон на Хонда когато Алонсо ако не се лъжа ги сравни с ГП2. Само че годината е 2021 и Ред Бул/Хонда по нищо не отстъпват на Мерцедес, а нерядко ги превъзхождат.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  57. 57 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Весело

    До коментар [#54] от "Capo":

    Леле, цяла секунда разлика и това на основа на... първата тренировка? Само дето не знаеш кой с какви настройки е карал, с колко гориво и т.н. обаче рече и отсече.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  58. 58 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#57] от "vesolr":

    Или може би следя анализите и записите от уикендите, а не си измислям истории, които да ми пасват на пристрастията.

  59. 59 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#55] от "deutschwagen":

    То това полягане го имаше още при Уилямс през 90-те. Ред Бул също го ползваха преди десетина години. Не е нещо ново. Но в момента е по-удобно за коли с нисък рейк.

  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#56] от "vesolr":

    Много е забавно когато хората започнат да си избират обстоятелствата. Ами състезанието не свършва сле началото, а след края. И Ботас завърши на 48 секунди преднина от едиснтвения останал втори отбор на РБ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#59] от "Capo":

    Ако става думи за началот на 90-те, тогава имаха активно окачване. Имаше си бутон за low drag който сваля колата долу.
    Особено сега е интересно как става и как се комбинира с ДРС, защото малко трудно ще се съчетаят и двете при една пасивна система, ако разчита на натиска от крилото. Но и с ДРС има натиск в задницата, но доста по-малко.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  62. 62 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#56] от "vesolr":

    Иначе отново селдваш странна логика. В твоя свят двигателите на Хонда или са "ГП2 енджин", или болидите на РБ били най-добрите.
    Няма положения в средата. Където например Хонда да са вече конкурентнен двигател и РБ да са конкурентен болид. И да, РБ превъзхиждат Мерцедес на 2-3 писти. Но останалото време превъзхождат с Мерцедес. Явно сте свикнали да трупат десетки секунди пред конкуренцията и да величаете Хамилтън. Само че това не е нормалното. Нормалното е това сега - топ болиди с малки разлики в скоростта.
    Слушали сме тези мрънкания и в предишни години, когато Ферари бяха по-бързи на 3-4 писти и фнеовете на Хамилтън повтаряха как Мерцедес имали по-бавен болид през целия сезон, обаче браво на Хамилтън.
    Това сега някакво презастраховане ли е? Да се писне как силите не са били равни ако Хамилтън изгуби. Сезонът още не е свършил.
    Просто е адски тъпо да се размива невероятното каране на Макс и исключително смелата стратегия на РБ, с които спечелиха състезание, което трябваше да отиде при Хамилтън. И Мерцедес го признават. Обаче феновете на Хамилтън (поне не истинските, и тези по идеологическа линия) - не.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  63. 63 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#58] от "Capo":

    Измисляш си ги - цяла секунда преднина на Мерцедес пред Ред Бул е точно това. Реално разликите са в десети, понякога и в стотни в едната или другата посока. Особено когато се правят генерални изводи от петъчни тренировки или зимни тестове.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  64. 64 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2652 Неутрално

    До коментар [#60] от "deutschwagen":

    Ами нали двигателят на Мерцедес бил толкова по-добър, че за Хамилтън нямало никакъв проблем да отвее Макс само ако го стигнел в ДРС зоната? Пък се оказа, че дори Б-отбора на Ред Бул не може да бъде изпреварен от А-отбора на Мерцедес.
    До коментар [#62] от "deutschwagen":

    Всъщност точно феновете на Макс се застраховат като Саро, който поставя Мерцедес на 1 секунда пред другите, за да злорадства, ако Хамилтън загуби и дори да спечели да омаловажи постижението му - колата му е с цяла секунда по-бърза, какво очаквате?
    За вас няма положение в средата. Аз непрекъснато ви повтарям да излезете от историческите спомени - как Мерцедес доминирали на тази писта, как двигателят на Хонда беше много по-слаб и ненадежден от този на Мерцедес и да разберете, че в 2021 тези мантри не важат. Ред Бул имат много добра кола и много добър двигател.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  65. 65 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#64] от "vesolr":

    Ами нали двигателят на Мерцедес бил толкова по-добър, че за Хамилтън нямало никакъв проблем да отвее Макс само ако го стигнел в ДРС зоната? Пък се оказа, че дори Б-отбора на Ред Бул не може да бъде изпреварен от А-отбора на Мерцедес.
    —цитат от коментар 64 на vesolr


    Така ли? И къде завърши Ботас и къде завърши Б отбора на РБ? Или крайния резултат не се брои, броят се няколко обиколки на Цунода с меките гуми?

    Освен това на края Хмаилтън стопи прендината на Макс, можеш сам да погледнеш каква е динамиката на времето помежду им. Едни 4 секунди се стопиха заради бекмаркъри, ама за останалото няма дурго обяснение, освен че Хамилтън беше по-бърз. И не успя да стигне до ДРС, всместо това Макс най на края хвана малко късмет и получи ДРС от Мик.


    Всъщност точно феновете на Макс се застраховат като Саро, който поставя Мерцедес на 1 секунда пред другите, за да злорадства, ако Хамилтън загуби и дори да спечели да омаловажи постижението му - колата му е с цяла секунда по-бърза,
    —цитат от коментар 64 на vesolr


    Не вади думите му от контекста. Говорихме за свалянето на задницата. Иначе разликата в състезанията не е 1 секудни, некой не е казвал това. Малка е, но я има и е полза за Мерцедес, освен в ГП на Франция и Австрия.


    а вас няма положение в средата. Аз непрекъснато ви повтарям да излезете от историческите спомени - как Мерцедес доминирали на тази писта, как двигателят на Хонда беше много по-слаб и ненадежден от този на Мерцедес и да разберете, че в 2021 тези мантри не важат
    —цитат от коментар 64 на vesolr


    И това не е вярно, никой не е казвал, че Хонда имат много по-слаб и ненадежден двигател. Никой не прави паралели с провалите на Хонда от 2015-2017. Паралелите са кой отбор е по-силен на коя писта исторически погледнато. Даже излизат от сравненията с Хонда и стигат до времето когато РБ още бяха с двигател Рено/ТАГ. Да не забравяме и смешните Хонда тролове - като онзи ненормалник в другата тема, или крещящия миналата година след една от двете победи на Макс трол как това било "голямото завръщане на Хонда", а те взеха че обявиха напускане след 2021.

    Честно казано вече не знам какво дори се опитваш да кажеш. Като ти се каже, че Мерцедес като цяло тази година, и специално на СОТА имат приемущество - мнение споделяно от всички пундити и дори от Тото за СОТА - обясняваш как РБ не били бавни, двигателят на Ходна не гърмял и не бил ГП2 енджин, т.н. Последно твърдиш ли, че РБ са по-бързи от Мерцедес, или не?

    А на Макс не му трябва застраховане, каквото и да стане. Мерцедес водят при конструкорите с много повече, от колкото Макс води при класирането за пилоти. Един път беше отнесен в стената от Хамилтън и трябваше да сменя и двигател, и един път беше отнесен от пистата заради другия Мерцедес. А Хамилтън беше спасен два пъти от червения флаг, като единия път и спечели, въпросното състезание където отнесе Макс.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  66. 66 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#64] от "vesolr":

    И нещо друго - Пол позишън нито печели титли, нито означава най-бързо състезателно темпо. Ерата на доминацията на Шумахер във Ферари би трябвало да ти го е илюстрирала.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  67. 67 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#64] от "vesolr":

    Застраховки си правиш ти цял сезон като разправяш, че РБ били постоянно най-бързи. А реално бяха по-бързи от Мерцедес на 4 писти дотук. Обаче ако не ти го кажат британските медии, ти не го признаваш, дори да има куп данни, анализи на специалисти, че и даже Тото Волф да го заявява.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK