Има ли смисъл в 10-минутния полет: как Висшата лига гледа на климатичните промени

Има ли смисъл в 10-минутния полет: как Висшата лига гледа на климатичните промени

© Associated Press



Докъде може да стигне стремежът на футболните клубове да използват удобства и да мислят само за своя интерес. Този въпрос беше повдигнат след решение на "Манчестър юнайтед" да вземе самолет преди мача си срещу "Лестър" миналия месец, независимо че разстоянието между двата града е по-малко от 200 километра.


От години елитните клубове в Англия летят за мачовете си от Висшата лига, спестявайки си време и давайки възможност на своите футболисти да се подготвят по-добре за срещите.


Случаят с "Юнайтед", в който тимът прекара десет минути във въздуха, обаче не е единствен. Скорошна снимка на Калвин Филипс в социалните мрежи разкри, че "Лийдс" също е използвал самолет преди гостуването на "Норич", като полетът е продължил 17 минути.




Преди шест години големи критики имаше към "Арсенал" именно заради полет преди мач с "Норич". След това и "Тотнъм" понесе такива след 20-минутно пътуване до Борнмът.


Във време, в което светът се опитва да намали вредните емисии в атмосферата и се говори за "зелена" сделка, действията на футболните клубове срещат сериозен отпор.


Контраст на всичко това е "Аякс", който през 2019 г. предпочете да пътува с влак до Франция за мач в Шампионската лига. "Живеем във времена, в които трябва да сме отговорни към климата. Ние като клуб искаме да дадем добър пример", каза тогава директорът Едвин ван дер Сар.


На Острова вече коментират, че практиката да се пътува със самолет е широко разпространена. Един от големите клубове, които все пак понякога използва влак, е "Манчестър сити". "Гражданите" го правят за гостуванията си в Лондон.


Да се забранят ли вътрешните полети


Такъв призив имаше чрез кампанията за по-добър транспорт във Великобритания, отправен към местния парламент. В основата заляга искане да не се допускат полети за дистанция, която може да се измине за по-малко от пет часа с влак.


През настоящия сезон във Висшата лига най-отдалеченото разстояние между клубове е между "Нюкасъл" и "Брайтън" - 560 км (348 мили). В петък (когато отборите обикновено пътуват за мачовете си) между двата града има 14 влака, а 12 от тях стигат за по-малко от пет часа.


От "Кампания за по-добър транспорт" изчисляват, че с автобуса си "Манчестър юнайтед" щеше да стигне до Лестър за два часа и половина, а с влак с 15 минути по-бързо.


Клубовете оправдават решенията си да пътуват с различните часове, в които играят, както и времето за възстановяване. Кратък полет не натоварва играчите, колкото престой от два, три или четири часа в автобус. Освен това по-късното начало на срещите не позволява завръщане с влак и води до пренощуване в хотел, което пък означава по-малко време за тренировки.


"Ако искаме да се направят важните стъпки към намаляване на вредните емисии, то е редно първата стъпка да бъде с полетите на футболните клубове. Те винаги са били пример за хората", коментира професор Джулиан Олууд от университета в Кеймбридж.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    Всяка секунда във въздуха има 7000 самолета ,които отделят вредни вещества , това количество трябва да намалее драстично .

  2. 2 Профил на skw42563365
    skw42563365
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bai nik":

    Мда, с постоянни полети напред назад, чак ходиха у САЩ да играят. Аре си стойте на гъза

  3. 3 Профил на skw42563365
    skw42563365
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Па я си представи със световно на 2 години. Не искам. Стойте си на гъза и си ритайте там се учете 4 години

  4. 4 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    Направо да се връщат конските каруци.Какви са тия изгъзици самолети и автомобили?

  5. 5 Профил на bizarre_infit
    bizarre_infit
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Всичко е въпрос на приоритети- някои компании инвестират средства за да компенсират или намалят СО2 отпечатък си, а това е следствие от решения взети високо в управлението им. Отборите приоритизират свежеста на играчите си все едно с тричасов път по земя ще капнат от умора. Просто човек трудно се разделя с удобствата си….

    Всеки го бива поне в едно нещо -ако и толкова не те бива, поне не пречи на другите.
  6. 6 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    Псевдо киматичните простотии нямат край ... значи няма проблем Джон Кери да "спасява" климата с частния си самолет наляво и дясно, ама е проблем, че Юнайтед летели 10 минути .... за срещата в Глазгоу стотици самолети летяха, вместо да си врътнат една видео конференция "спасителите на климата" ..... айде аман вече от лъжи и демагогия.

  7. 7 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    Англия си е доста прецакана държава с транспорта. Във Франция с TGV-то за три часа минаваш 900км, в удобно купе, с ресторант и интернет, за прилични пари. В Англия сигурно им е по-евтино да наемат чартъри, защото частните влакове дерат по три кожи и редовно закъсняват, хората се тъпчат като сардели, общо взето положението е БДЖ 1975 и влака до морето.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  8. 8 Профил на skw42563365
    skw42563365
    Рейтинг: 822 Неутрално

    До коментар [#7] от "fpyyh":

    По принцип не разбирам къде я слагаш Англия в коментара си. Световният рекорд е на Китай в линията в Шанхай от 450 км2 всеки ден.

  9. 9 Профил на enter_k
    enter_k
    Рейтинг: 883 Неутрално

    На световния икономически форум в Давос 2020 кацнаха над 600 частни самолета на световния елит, който ни натресе The Great Reset.
    Таксата за участие започва от 60000$ и стига половин милион.
    На форума пресметнаха, че до 2050г на авиацията ще се паднат 22% от карбоновите емисии, стиковаха ковид-програмата и отлетяха.
    Само джета на Гейтс харчи 1840 литра на час!

    Klaus Schwab, WEF’s
    founder and executive chairman, wrote in 2016:
    “The Fourth Industrial Revolution, finally, will change not only what we do but also who we are. It will affect our identity and all the issues associated with it:
    our sense of privacy, our notions of ownership, our consumption patterns, the time we devote to work and leisure, and how we develop our careers, cultivate our skills, meet people, and nurture relationships.
    It is already changing our health and leading to a ‘quantified’ self, and sooner than we think it may lead to human augmentation. The list is endless because it is bound only by our imagination.”

  10. 10 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    До коментар [#9] от "enter_k":

    Нека "световният елит" ни даде пример за "спасяването на климата" - нека пътуват с влакове. Борис Джонсън, примерно, дето е големият радетел на "спасението на климата", да пътува до Рим с влак, а не със самолет !!! Да ходи на работа с колело или с метро !!! А не на всяка крачка да ми бълват СО2, а на мен да ми обясняват как трябвало да се ограничавам и да не отделям СО2 ...

  11. 11 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#8] от "skw42563365":

    Возил съм се на този влак, вдига “само” 300 повечето време, 1-2 пъти на ден пътува с 450км/ч. За съжаление явно е много скъп, защото стига от летището до средата на нищото, след това трябва да хващаш такси и китайците нямат планове да удължават линията.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  12. 12 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1880 Весело

    Да се забранят ли вътрешните полети

    Такъв призив имаше чрез кампанията за по-добър транспорт във Великобритания, отправен към местния парламент. В основата заляга искане да не се допускат полети за дистанция, която може да се измине за по-малко от пет часа с влак.
    —цитат от коментар 0 на статията


    Ха така!
    Да започват със забраните!
    А в една стара българска песен се пееше,
    че уж:
    "Комунизмът си отива"!

  13. 13 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 359 Неутрално

    Наистина може да има значение ако вложат повече пари в бързи влакове и им намалят цената леко специално в Англия.
    В Германия ICE влаковете летят с минимум 200км/ч и прекосяват страната за отрицателно време за нормална цена.

  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    "В основата заляга искане да не се допускат полети за дистанция, която може да се измине за по-малко от пет часа с влак."

    Пет часа според мен са много, но два часа с влак е ОК.

  15. 15 Профил на Padrino
    Padrino
    Рейтинг: 4623 Любопитно

    Англия си е доста прецакана държава с транспорта. Във Франция с TGV-то за три часа минаваш 900км, в удобно купе, с ресторант и интернет, за прилични пари. В Англия сигурно им е по-евтино да наемат чартъри, защото частните влакове дерат по три кожи и редовно закъсняват, хората се тъпчат като сардели, общо взето положението е БДЖ 1975 и влака до морето.
    —цитат от коментар 7 на fpyyh


    Кога за последен път си пътувал с влак в ОК? Защото от Единбург до центъра на Лондон е по-бързо с влак отколкото със самолет и много отдавна във влаковете има интернет.
    Качваш се в центъра на Единбург и 4.15 минути по късно си на Кинг Крос в центъра на Лондон. Ако трябва да летиш ти трябват минимум 5 часа с предварителното отиване до летището и след това от летището до централен Лондон.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  16. 16 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    До коментар [#7] от "fpyyh":

    че тя Англия е почти колкото България 130 000 кв км
    Едни тигри летяха със самолет за мача и после имаше проблеми

  17. 17 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    полети на разстояние по-малко от 300 км са излишни, освен в някои крайни случаи - примерно мачът е късно вечерта. иначе УЕФА и ФИФА въобще не ги е грижа за климатичните промени, а само за пари - затова направиха нови континентални турнири като купата на конфедерациите и лигата на нациите, а календарът е така направен, че южноамериканците например пътуват до Южна Америка всеки месец за квалификации с националните отбори.

    Истината ни прави свободни.
  18. 18 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2623 Неутрално

    [quote#15:"padrino"][/quote]

    Викаш, гарата в Единбург идва до вас и те качва директно на влака ... не е като летището, да трябва да стигнеш до него ....

  19. 19 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2598 Неутрално

    Аз викам с колела да ходят, така хем ще спестят изгорели газове, хем ще загреят преди мача :)

  20. 20 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2067 Неутрално

    До коментар [#15] от "padrino":

    Преди 3-4 години за последно трябваше да ходя някъде по провинцията, не беше много приятно, влаковете бяха пълни с пътуващи за работа, прави и наблъскани. За чартърите не вярвам да минават през летището, дори през бързите ленти, сигурно автобусът направо спира пред самолета и се качват.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  21. 21 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1147 Любопитно

    До коментар [#13] от "sw51":

    Каква нормална цена те гони!?!
    Берлин-Шутгард е 150 евро минимимум. За 500км.
    Колата ми харчи 4л. дизел, 5л., когато съм над 200км/ч.
    25 литра х 1.50 евро. = 38 евро.

    А ако съм с тежки куфари? вместо да си ги сложа в колата, да и откъснат ръцете...

    И ако иаксам да се изолирам, нали ''социална дистанция''?! Мога ли във влака да се изолирам?!!

    А 5 часа с маска?!?! Ушите ше ти се подпалят от ластиците...

    А мога ли да си пуша, като в колата?
    А да си подобравам нстроението като слушам музика от хай-фи сиситемата ми, вместо да ми бръмват ушите, и нез това раздразнени от ластиците на маската?!?!

  22. 22 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 359 Неутрално

    До коментар [#21] от "imaligoogle_hr":

    така е за удобството, но все пак влака вози много хора които иначе ще са много коли по пътя... после за колата ти трябва паркинг, трябва да й плащаш каско, ГО, да й сменяш гуми всеки сезон, да я водиш на преглед и чак тогава са тия 38 евро за нафта... та не е чак толкова елементарно. Освен това с колата трябва да шофираш - не можеш да си четеш книга примерно, трябва да се съобразяваш с обстановката - вали, има задръствания, и т.н.

  23. 23 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#22] от "sw51":

    е, да, ма 5 пъти по-скъпо?

  24. 24 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 359 Неутрално

    До коментар [#23] от "imaligoogle_hr":

    сметна ли всички разходи по колата за да кажеш 5 пъти по-скъпо? Само че в Германия, ако ще сравняваш нещата там. То даже само нафтата не е пет пъти по-евтино от билета за влака както си го написал.

  25. 25 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#24] от "sw51":

    Ти явно не пътуваш с тежки куфари. И нямаш семейство.
    Я ми направи сметка за влака и 5членно смейство с малки деца и детси колички...
    Ясно ми е, че си сам човек, който е пипал детска количка, евентуално, за да помогне на майка да се качи в трамвая. И това е.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK