Хамилтън грабна полпозишъна в Саудитска Арабия след грешка на Верстапен

Хамилтън грабна полпозишъна в Саудитска Арабия след грешка на Верстапен

© Associated Press



Люис Хамилтън ще потегли пръв в Гран при на Саудитска Арабия, 21-и предпоследен кръг за сезон във Формула 1. Пилотът на "Мерцедес" беше най-бърз на уличното трасе в Джеда, което дебютира в шампионата през този уикенд и завъртя обиколка за 1:27.511 минути.


Полпозишънът е пети за Хамилтън през сезон 2021, както и 103-и в неговата кариера.


На първа редица до Хамилтън ще стартира съотборника му Валтери Ботас. Този резулат дойде като изненада, след като пилотите на "Ред бул" Макс Верстапен и Серхио Перес показаха отлична скорост.




Верстапен изпусна сигурен полпозишън след грешка в последната си бърза обиколка. Нидерландският пилот се движеше по график да изпреварви Хамилтън с повече от две десети от секундата, но на последния завой изпусна контрола и удари мантинелата, с което счупи и задното окачване на своя болид.


Верстапен ще потегли от трета позиция.


"Получи се страхотен резултат, въпреки че ни липсваше скорост и темпо. Работихме много здраво като отбор върху фините настройки. С Валтери работим заедно, той е най-добрият съотборник, който някога съм имал. От "Ред бул" са много бързи, състезанието ще бъде предизвикателство", каза Хамилтън след квалификацията.


Надпреварата за Гран при на Саудитска Арабия е в неделя от 19.30 часа българско време. В състезанието Хамилтън и Верстапен ще стартират с нови скоростни кутии, които решиха да сменят. Разликата между двамата в шампионата е само осем точки в полза на пилота на "Ред бул".


Хамилтън грабна полпозишъна в Саудитска Арабия след грешка на Верстапен

© Reuters


Преди началото на квалификацията световният шампион Хамилтън имаше проблеми. Той трябваше да се яви при комисарите за изслушване по две нарушения в последната свободна тренировка - игнориране на двойно развяти жълти флагове и проваляне на бърза обиколка на други пилоти. По първата точка Хамилтън не получи санкция, защото се оказа че системата за жълт флаг се е включила грешно. За провалените обиколки британецът беше глобен от ФИА.


Проблеми имаше и за съотборника на Хамилтън Валтери Ботас, който получи стар двигател в своя болид заради теч на масло.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Habibi
    Habibi
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Верстапенъ много искаше, но малко можеше

    Представете си Сизиф като хоум-офис уъркър ...
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Добра квалификация. Разминаха се червените флагове.

    Верстапен глупаво прекали с риска. На два пъти почти докосна стената в последната обиколка, а третият път вече стана твърде много и не се размина. Трябва да се бори с по-бързите Мерцедес, но в някакъв момент е нужно да балансира. Има да учи и хляб да яде явно.

    Ботас вероятно ще го накажат, като компенсация за помилването на Хамилтън за неговите изцепки в тренировките. Така че Верстапен все пак може и да тръгне втори.

  4. 4 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1586 Неутрално

    Напрежението е огромно, Макс не издържа.
    Но утре ще е страшно състезание.

  5. 5 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Честито на Мерцедес! И все пак страхотен късмет за тях. Секунди преди края на последната си обиколка Макс беше с 244 хилядни по-бърз. Малшанс и 3-то място. Да видим утре, но Хамилтън има златен шанс да поведе в класирането. Сигурен съм, че Ботас ще направи всичко да блокира Макс

  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3990 Неутрално

    Да, Макс направи всичко което можа, тези които го обвиняват сега че бил прекалил щяха да казват 'феноменален' ако беше спечелил полпозишъна.
    Нищо не е решено, това което стана днес с Макс може да стане със всеки един утре!

    klimentm
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 886 Неутрално

    До коментар [#6] от "klimentm":

    Абсолютно. На писта, на която се предполагаше, че Мерцедес ще имат огромна преднина Макс показа феноменална скорост. Това, в комбинация със сигурното излизане на поне една, а вероятно и повече, кола на сигурността и по-бавното загряване на гумите на Мерцедесите прави състезанието напълно непредвидимо. Освен това Валтери задължително трябва да бъде наказан за инцидента с Райконен и ако ФИА не ударят едно рамо на Мерцедес то Макс би трябвало да стартира втори.

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  9. 9 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#6] от "klimentm":

    То щеше да си е феноменален полпозишън, АКО беше задържал колата. Но не успя, така че провалът си е изцяло негов и не получава похвали. Нещо повече, това блъсване вероятно ще му коства смяна на трансмисия. Така че не е само загубен полпозишън, но и стартиране твърде назад. Със сигурност е виждал делтата преди последния завой и трябва да е знаел, че не е нужно да натиска чак толкова.

  10. 10 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#3] от "Capo":

    Заупокойните молитви за чудо-двигателя на Мерцедес дадоха резултат. Оказа се, че пистата не е толкова зависима от двигателя, дори според признанията на Ред Бул.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  11. 11 Профил на Habibi
    Habibi
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Ботас - Райконен: няма да има разследване.
    Ударът дойде от пресилването и беше логично.
    Когато някой се хвърли от осмия етаж и се претрепе, обикновено не казваме "Даде всичко, но нямаше късмет".

    Представете си Сизиф като хоум-офис уъркър ...
  12. 12 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 243 Неутрално

    ХАХА Какво трябвало да направи или не направи верстапен !!!!АЛО ""ИВАННИТЕ ""ПИЛОТИ ИЗОБЩО СИ НЯМАТЕ И ИЕЯ КАК ИЗГЛЕЖДАТ НЕЩАТА ОТ ВЪТРЕ !!!!!!!!!Спестете си тъпите коментари!

  13. 13 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 243 Неутрално

    """ДИВАНИТЕ"""ПИЛОТИ !!!!!!!!!

  14. 14 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Перфектно-Макс е явно по-бърз.Ще ги издуха още на старта.

  15. 15 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3990 Неутрално



    В този смисъл "Хамилтън грабна...." в заглавието изглежда смешно когато полпозишъна ти е поднесен на тепсия. Казвам го като фен на Мерцедес и Хамилтън за съжаление.
    Мерцедес изглеждаха така като че ли за първи път излизат на квалификации

    klimentm
  16. 16 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#10] от "vesolr":

    РБ отрано миналата седмица започнаха да коментират, че не се притесняват вече от двигателя на Мерцедес.

    Или имат много вътрешна информация от кухнята на Мерцедес, или са спечелили задкулисната битка по ъпгрейдите.

    И не трябва да забравяме, че Мерцедес са по-бързи този уикенд едва след двойно по-дълго загряване на гумите в сравнение с РБ. Това се очакваше за тази писта и даже го коментирахме преди седмици още. Може да значи, че утре стартът нищо чудно да е в полза на РБ (ако Верстапен изобщо е в тройката), но след това предимството ще се обърне за Мерцедес и техните двигатели.

  17. 17 Профил на MilliVanilli
    MilliVanilli
    Рейтинг: 2219 Неутрално

    До коментар [#14] от "dolna4erti4ka":

    На старта няма да може (все пак на първата редица са двата мерцедеса). Възможно е само тактически при посещенията в бокса.

    Сам съм, други няма...
  18. 18 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3990 Весело

    До коментар [#16] от "Capo":

    Ами нали и след двойно загряване Хамилтън пак не показа по добро време от Макс а обратното?!

    klimentm
  19. 19 Профил на Capo
    Capo
    Рейтинг: 339 Неутрално

    До коментар [#18] от "klimentm":

    Показа в Q2, но му трябваха цели 4 обиколки повече. В Q3 нямаше време за толкова подготовка с меките гуми.

  20. 20 Профил на Blaga Yankova
    Blaga Yankova
    Рейтинг: 243 Неутрално

    хаха Абе и в този форум САМИ СИ ПИШЕТЕ КОМЕНТАРИТЕ !ХАХА че и си спорите САМИ !!!!!Някаква шизофрения ВИТАЕ ТУК!

  21. 21 Профил на Habibi
    Habibi
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Утре Ботас удря Верстапен в първите 5 сек и отива в заслужена пенсия с коктейлчета с чадърчета под други чадърчета 🤗🤗🤗

    Представете си Сизиф като хоум-офис уъркър ...
  22. 22 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#3] от "Capo":

    Много точен коментар! Грешките се наказват, размина се на два пъти и времето му бе перфектно и първата позиция беше сигурна! Така или иначе, отличен пилот!

  23. 23 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Утре съм за над 3 сейфти кара... за съжаление не намирам, къде да го бетна

    I shave with Occam's razor
  24. 24 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Верстапен ще стане шампион догодина.

    ... с двеста...
  25. 25 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 593 Неутрално

    Верстапен в тази обиколка щеше да катастрофира 2 пъти, че на третия успя. То и аз съм много бърз на картинг, докато не дойде критичен завой или се заблея. Още ми стои боен белег от едно изхвърчане през чакъла та спрях в гумите. Сладки спомени и поучителни :)

    ... с двеста...
  26. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#3] от "Capo":
    До коментар [#25] от "Суджук Герберите":

    Вярно е че натисна прекалено много на края, само че няма никакъв аналог между двата пъти когато "щял да блъсне стената" и самия удар. На първите два случая просто кара на милиметри от стената, докато при инцидента проблемът дойде от това, че блокира предно колело на завоя и колата повлече настрани извън завоя и нямаше къде да отиде на излизанете след завоя освен в стената. Така че коренно различна ситуация. Карането му беше феноменално до тогава.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  27. 27 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3823 Любопитно

    ВИИ Маркс имени В.И.Лелина

    Когато демокрацията взриви ортодоксалния коммунизм
    в края на бивш век, възникнаха инновейши отломки.

    Иръпшъните (като например)

    "Хамилтън грабна полпозишъна
    в Саудитска Арабия след грешка на Верстапен"

  28. 28 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 1987 Любопитно

    И не трябва да забравяме, че Мерцедес са по-бързи този уикенд едва след двойно по-дълго загряване на гумите в сравнение с РБ.
    —цитат от коментар 16 на Capo


    Случайно да имаш времена от тренировките показващи колко са бързи Мерцедес в дълга серия от обиколки? Преди тайминга на ФИА предоставяше подробна информация, но май вече не предлагат такива детайли.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  29. 29 Профил на xso16686927
    xso16686927
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Алонсо отдавна прозря, че правилата за едни не важат за други. Откакто "Мерцедес" се настани най високо в ложата на мафията, те са от "другите". Това да провалиш квалификационната обиколка на Райконен и да не те накажат, защото си Хамилтън и пилот на Мерцедес е поредно пряко доказателство.

  30. 30 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 1987 Любопитно

    До коментар [#24] от "Суджук Герберите":

    Защо догодина? Ред Бул са по-бързи на тази писта. Ако Верстапен победи днес, шансовете му за титла са много големи.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2056 Любопитно

    Вече има и анализ за обиколката на Макс, която казва точно това което казах по-горе.

    Дано смешковците които само знаят да забиват минуси без да смеят дори да се опитат да вържат и две думи могат да четат английски.

    https://the-race.com/formula-1/how-verstappen-braked-earlier-but-crashed-on-lap-of-the-year/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2056 Любопитно

    До коментар [#28] от "vesolr":

    Нямам времена от тренировките, но Марк Хюз (британски специалист) скоро направи много добър анализ за бързината на Мерцедес спрямо РБ:


    Red Bull average advantage over best non-Mercedes up to Mexico: 0.655%
    Red Bull advantage over best non-Mercedes Brazil: 0.596%
    Red Bull advantage over best non-Mercedes Qatar: 0.443%
    Red Bull average over best non-Mercedes Brazil/Qatar combined: 0.519%

    Red Bull 0.136% slower on average last two races relative to non-Mercedes.

    Mercedes average advantage over best non-Red Bull up to Mexico: 0.693%
    Mercedes advantage over best non-Red Bull Brazil: 1.24%
    Mercedes advantage over best non-Red Bull Qatar: 1.006%
    Mercedes advantage over best non-Red Bull Brazil/Qatar combined: 1.123%

    Mercedes 0.43% faster on average last two races relative to non-Red Bull.

    Скоро имаше и интересен анализ за флекса при задните крила и колко сложно е да се хване от регулаторите, изненадващо на официалния сайт на Ф1.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2056 Весело

    До коментар [#12] от "Blaga Yankova":

    Айде тогава господин Янкова да каже как е "отвътре" и какво трябвало да направи Макс.

    Нали само тя разбира от Формула 1 на този свят и е акредитиран гений по темата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#32] от "deutschwagen":

    Интересен анализ, но не дава отговор на това, което питах. Поради липса на времена от тренировките, ще изчакаме състезанието да разберем. Ако Мерцедес се откъсне пред Ред Бул, който е непосредствено след тях, значи са по-бързи. Например както беше в Катар. Ако Ред Бул държи постоянна разлика и не дава на Мерцедес да се откъсне, значи Мерцедес не са по-бързи в дълги серии. Както беше в САЩ.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2056 Неутрално

    До коментар [#34] от "vesolr":

    Така е, но пък е по-важно защото става въпрос за състезателно темпо, не за тренировки.

    Моята скромна прогноза е, че поне Макс ще може да поддържа едно темпо с Мерцедесите. Тази писта се кара на отворен тротъл повечето време, но не е Монца. Има и завои, има стени. Сигурно много ще зависи от температурата и стратегиите с гумите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 1987 Неутрално

    До коментар [#35] от "deutschwagen":

    Стените малко ме притесняват, особено с тези слепи завои. Дано се размине без тежки инциденти.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK