
© Reuters
Футболът и колоезденето са два спорта, които нямат много общо и на пръв поглед тимове от тях трудно биха си сътруничали. Не такава е ситуацията при "Манчестър юнайтед" и колоездачния тим "Йъмбо Висма", след като се оказа, че "червените дяволи" ползват технология на нидерландския отбор.
Става въпрос за приложението FoodCoach App, което позволява на всеки да съобразява дневния си хранителен прием с консумираните калории.
Технологията беше описана като революционна в последната година, помогнала на "Йъмбо Висма" да стигне до титлата в Тур дьо Франс с Йонас Вингегор и до редица победи с другите си звезди Ваут Ван Арт и Примож Роглич.
От скоро то е използвано от "Манчестър юнайтед", като помага на всеки футболист в ролята на диетолог.
Приложението е разработено преди пет години от веригата хипермаркети в Белгия и Нидерландия "Йъмбо", която е основен спонсор на отбора. Първоначално целта е да се повиши жизнеността на цяла Нидерландия с помощта на усъвършенствана хранителна стратегия. Супермаркетът се стреми към един милион клиенти, но в крайна сметка събира около сто хиляди. Освен приложението за потребителите, беше разработено и такова за хранене с още повече параметри в зависимост от функциите на колоездачите.
От миналата година мениджмънтът на "Йъмбо Висма" убеждава шефовете на веригата да им прехвърлят собствеността.
"Приложението е наша собственост от лятото. Усъвършенствахме го и сега ще го продаваме и на други спортни отбори. Първоначално на приятелски организации като някои независими маратонци, а също "Манчестър юнайтед" и ПСВ (Айндховен)", коментира мениджърът на "Йъмбо Висма" Марайн Земан.
© Reuters Ерик Тен Хаг.
Връзката с "Юнайтед" не е случайна, тъй като Земан е приятел с мениджъра на "червените дяволи" Ерик Тен Хаг. Той дори обяви, че се е възползвал от неговите съвети.
"Редовно контактувам с Ерик за това как работят професионалните спортни отбори по отношение на тактиката, кадрите, конкуренцията в отбора. Сега вече обсъждаме и храненето", добавя Земан.
Освен всичко това "Йъмбо Висма" си осигурява и приходи. Последният тим, който се възползва от приложението FoodCoach App, е белгийският "Льовен".