Приходите в женския спорт ще нараснат с над 15% в следващите три години

Приходите в женския спорт ще нараснат с над 15% в следващите три години

© Reuters



Приходите в женския спорт ще се увеличат с повече от 15 процента в следващите три години. Това смятат над 70% от мениджърите в бранша, показва проучване на PricewaterhouseCoopers (PwC).


Най-новото "Глобално проучване на спорта" на фирмата за професионални услуги, което включва отговорите на 507 висши спортни ръководители от 43 държави, установи, че мнозинството от анкетираните смятат, че пазарът на женския спорт е важна част от бъдещия растеж на индустрията. Според PwC тази прогноза се подкрепя от нарастващия интерес от страна на медийни компании и спонсори.


Отбелязва се обаче, че институционалните инвестиции все още не са последвали тази тенденция, като са възприели по-предпазлив подход на изчакване.




За да може женският спорт да ускори растежа си, половината от анкетираните посочват, че по-голямото медийно отразяване е факторът с най-голямо въздействие. В проучването се допълва, че увеличаването на отразяването на живо и постигането на по-широк обхват е от съществено значение.


"От съществено значение е всички заинтересовани страни да работят заедно, за да ускорят растежа на женския спорт и да изградят силна, устойчива платформа за дългосрочен успех", заключват от PwC.


Дами канят: как женският професионален спорт печели интерес и позиции
Дами канят: как женският професионален спорт печели интерес и позиции


В по-общ план участниците в проучването отчитат оптимизъм за бъдещето на спортния сектор след въздействието на пандемията от COVID-19, като перспективите за растеж са се подобрили през последната година от пет на 6,5%.


Освен това проучването разкрива, че повече от три четвърти (83%) от ръководителите смятат, че институционалните инвестиции, включително частните капиталови фондове и държавните инвестиционни фондове, ще продължат да нарастват през следващите три до пет години.


PwC също така изтъква повишената активност на големите технологични компании. През последните 12 месеца спортната индустрия стана свидетел на значителни стъпки на пазара на спортни медийни права от страна на гиганти като Apple и Google.


В проучването 76% от ръководителите заявяват, че големите технологични компании са в най-добра позиция да спечелят битката за спортни права през следващите три до пет години. Освен това 75% от анкетираните съобщават, че собствениците на права ще трябва да бъдат по-креативни в моделите си за разпространение на медийни права, за да успеят в бъдеще.


Приходите в женския футбол ще се увеличат шест пъти за десетилетие
Приходите в женския футбол ще се увеличат шест пъти за десетилетие

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK