Не се състезавам за второ място: задава ли се конфликт в "Ред бул"

Не се състезавам за второ място: задава ли се конфликт в "Ред бул"

© Reuters



Сезон 2023 във Формула 1 започна съвсем скоро и от него изминаха само два кръга, но страстите във водещия отбор "Ред бул" се нажежиха след Гран при на Саудитска Арабия. Двойната победа, постигната от Серхио Перес и Макс Верстапен, не успя да прикрие голямото напрежение при "биковете" от края на миналия сезон.


Световният шампион също се постара да покаже, че не е доволен от това, че не спечели в Джеда.


"Успях да се изкача до втората позиция, което е добре и генералното усещане в отбора е щастие", каза Верстапен, който стартира едва 15-и заради проблем в квалификацията.




"Но лично не съм щастлив. Не се състезавам, за да съм втори. Не съм щастлив, особено след като се трудих много през зимата и свършихме много работа, за да се уверим, че всичко е на мястото си", добави нидерландският пилот.


Той отправи критики към отбора, казвайки, че и двата болида "трябва да бъдат надеждни, когато се бориш за титлата".


След финала пък Верстапен дълго избягваше контакт със съотборника си Перес преди най-накрая да го поздрави. За отношенията между двамата се знае, че не са добри, особено след Гран при на Бразилия през миналата година. Тогава Верстапен отказа да помогне на Перес в битката му за второ място в крайното класиране.


Има ли вътрешна борба


Самото поведение на Верстапен в състезанието в Саудитска Арабия подсказа, че световният шампион опитваше всячески да вземе победата. До последните обиколки нидерландецът натискаше въпреки огромния аванс, който двата болида на "Ред бул" имаха пред третия Алонсо.


Неслучайно Перес попита по радиото каква е причината да се кара толкова бързо, на което получи отговор: "Имаш зелена светлина да натискаш."


Към края на състезанието, когато вече беше ясно, че Перес ще спечели, се разбра, че най-бързата обиколка, даваща бонус точка, ще е от голямо значение. Реално тя извеждаше един от двамата на върха във временното класиране. Верстапен успя да я запише в последния тур.


Не се състезавам за второ място: задава ли се конфликт в "Ред бул"

© Reuters


"Типичен Макс - даде най-бързата обиколка в последния тур. Неконтролируемо е. Това е просто Макс. И двамата постоянно питаха какво е времето на най-бързия тур до този момент. Макс изчака последната обиколка, за да не може Перес да пробва пак", коментира един от важните фактори в "Ред бул" - доктор Хелмут Марко.


Перес обаче не остана доволен от това и повдигна темата след състезанието.


"Две обиколки преди края питах за най-бързата обиколка. От бокса ми казаха да поддържам определено темпо и ми казаха, че обиколката е моя. Мислех, че комуникацията с Макс е същата. Това е нещо, което трябва да преразгледаме, тъй като аз определено получавах различна информация от него и затова не натисках в края. Явно той имаше повече информация от мен", каза мексиканецът.


Всеки да си знае мястото


Йерархията в "Ред бул" е ясна много отдавна, като Верстапен се опита да напомни за нея през декември. Тогава световният шампион говори, че "вторият пилот трябва да приеме ролята си", размахвайки пръст към Перес.


В Саудитска Арабия нидерландецът пробва да го направи и с поведение на пистата.


Поведението на двамата пилоти на "Ред бул" беше анализирано и от световния шампион за 2016 г. Нико Розберг.


"Това поведение не е приятно за гледане", каза германецът и продължи по темата Верстапен.


"Разбрахме, че в събота си е тръгнал от пистата много бързо и изобщо не е отишъл на брифинга на отбора. Подобен подход не е добър, особено на такъв ранен етап от сезона, когато отборът е свършил брилянтна работа с колата и продължава да се труди изключително упорито. Би могъл да е малко по-любезен."


Не се състезавам за второ място: задава ли се конфликт в "Ред бул"

© Reuters


Верстапен неслучайно показва недоволството си от ситуацията, тъй като е наясно, че е човекът със силните карти в "Ред бул". Бащата на пилота Йос Верстапен, който е на почти всяко състезание, също често е притискал мениджмънта, когато нещата не са в полза на неговия син.


Следващото състезание в Австралия се очертава като много ключово, особено в ранната фаза на сезона, когато болидите на "Ред бул" все още са далеч преди всички останали.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK