Хесус Писаро, Ла Лига: Искаме да се доближим до българските запалянковци

Хесус Писаро, Ла Лига: Искаме да се доближим до българските запалянковци

© LAP.BG



Осигуряване на възможности за българските клубове да се поучат от опита и работата на тези в испанския футбол е една от важните цели, които Ла Лига има в България. Това заяви делегатът на Ла Лига за Балканите и Унгария Хесус Писаро в интервю за "Дневник" след семинара, който беше организиран в София. В него представители на испански клубове, сред които "Атлетико" (Мадрид), "Бетис" и "Алавес", говориха за предизвикателствата и възможностите в пътя си.


Г-н Писаро, каква е оценката ви за семинара?
- Мисля, че се получи въздействието, което търсехме, беше положително. Основната цел беше да съберем отделните заинтересовани страни в българския футбол, за да споделим идеи, добри примери, да се направи връзка между испанските и българските клубове. Смятам, че основната задача я изпълнихме. Надявам се на хората, които участваха, да им е харесало и да организираме следващо събитие.


Коя е голямата цел, която Ла Лига иска да постигне в България?
- Бих казал, че целта съвпада с глобалната задача - да сме във връзка с почитателите, да познават нашата марка "Ла Лига", както и всички останали клубове. Искаме хората да познават лигата и да знаят, че сме близо до тях. И така малко по малко да развиваме организацията.




Какво е значението на малък пазар като българския за Ла Лига?
- Ясно е, че големият фокус на футболната индустрия, а и на други индустрии, е насочен към големите пазари - във футбола предстои световното първенство в САЩ, също говорим за Китай, за Бразилия. Това са големи пазари с голямо население. Но за мен и за Ла Лига страни като България, Хърватия, Сърбия - откъдето сме имали футболисти, са важни. Опитваме се да направим така, че лигата да е по-гледана и това е целта. И се надявам в бъдеще отново да има българи, които да играят в първенството.


Хесус Писаро, Ла Лига: Искаме да се доближим до българските запалянковци

© LAP.BG


Постигате ли това, което искате, в България?
- Малко по малко виждаме въодушевление. Примерът е договорът с "Палмс бет" като локален спонсор. От една страна, имаме глобалните партньори, които са големи марки, но вече започваме да имаме и вътрешни спонсори, какъвто е случаят, и това е добро постижение за Ла Лига в България. Това е пътят, който трябва да следваме.


В световен мащаб Ла Лига опитва да се съревновава с Висшата лига - как върви тази надпревара?
- Висшата лига има много добър продукт и това е нещо, което нашият президент (президентът на Ла Лига Хавиер Тебас) наскоро каза. Те са на много високо ниво, а международната им стратегия започна преди тази на Ла Лига и това им дава предимство на големи пазари, като Азия например, където стигнаха преди нас, а и имат по-силни културни връзки.


В нашия случай по обясними причини ние имаме предимство в Латинска Америка - културата, езикът, футболистите - дали ще са аржентинци или бразилци, са по-близки до нас.


Ясно е, че Висшата лига на ниво телевизионни права и привърженици е много влиятелна.Също и на вътрешния си пазар имат предимства от по-голямото навлизане на платената телевизия. Ние си дадохме сметка, че трябва да направим крачка напред и да опитаме да се доближим, така че това е, което правим. Целта ни е да растем, да растем, да не се отпускаме, да не спираме и затова сме винаги отворени да си взаимодействаме с други първенства.


Хесус Писаро, Ла Лига: Искаме да се доближим до българските запалянковци

© LAP.BG


Промяната в начина на продажба на телевизионните права и договорът със CVC ли са двете големи крачки, които променят пътя на лигата?
- Първата крачка без съмнение беше централизираната продажба на телевизионните права през 2015 г. Тази промяна позволява на лигата да расте и от организация с 50 служители вече има над 600. От една страна, това направи така, че клубовете да не продават правата всеки за себе си, което беше предизвикателство за някои от тях. От друга, вече има икономически контрол, без който клубовете могат да допускат грешки.


След това вече целта е да продължим напред, без да се отпускаме. Така дойде и договорът със CVC, който ни направи пионери в този род сделки във футбола. Сега френската лига търси подобен договор, Бундеслигата - също.


Но както беше казано на семинара, една от важните цели е парите от договора със CVC да се използват разумно. Клубовете няма да разполагат със средствата по начин, по който сами решат. Общо 70% трябва да отидат за инфраструктура, за иновации, технология, за привличане на по-добри професионалисти. Други 15% са за покриване на задължения или за нови футболисти. Много клубове използват тези средства за модернизиране на стадионите и тренировъчните си центрове. Вече виждаме и резултата - стадионът на "Виляреал" е модернизиран, "Бетис" и "Алавес" имат своите проекти, които бяха показани на семинара. Това ще има директно влияние за привържениците и за клубовете.


Какви са следващите стъпки, които искате да направите в България?
- Следваме голямата цел Ла Лига да расте. Искаме да продължим дейностите с нашия спонсор и в края на годината ще направим оценка на постигнатото, за да очертаем пътя. От друга страна, работим и върху идеята на "Палмс бет" да се организира приятелски мач между "Левски" и отбор от Ла Лига през лятото. Желанието ни е запалянковците да гледат мачовете от испанския футбол и да усещат, че Ла Лига е близо до тях.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK