"Приста ойл" подсигури финансово Кралев за "Льо Ман"

Българинът ще бъде най-неопитният пилот в легендарното състезание

Автомобилът, с който Пламен Кралев ще стартира в престижната надпревара<br />
<br />

© Дневник

Автомобилът, с който Пламен Кралев ще стартира в престижната надпревара



Петролната компания "Приста ойл" ще спонсорира пилота Пламен Кралев - първият българин, който през този уикенд ще стартира в престижната надпревара "24-те часа на "Льо Ман".


"Нямаше как да откажем поканата на толкова амбициран човек като него", заяви Пламен Бобоков, председател на УС на компанията. "Криза е и точно сега е моментът за сериозните фирми. Сумата за участието не е колосална за нас", смята той.


Договорът между пилота и компанията включва и оставащите три старта от маратонските серии "Льо Ман" на пистите "Алгарве", "Нюрбургринг" и "Силвърстоун".




"Разходите за всички състезатели и екипи са еднакви, обясни Кралев. Консумативите са огромни. На старта автомобилите са нови, а на финала вече не стават за нищо", добави той.


На френското трасе българинът ще кара в клас GT2 за азиатския отбор "Ендюръсн ейша тийм" под ръководството на французи. Пилотът ще си партнира с родения в Канада китаец Даръл О'Йънг и французина Филип Есно, като за пръв път в своята кариера ще се състезава с автомобил на "Порше" - 997 GT3 RSR.


"Колата е заводска. Направих едва няколко обиколки на част от пистата, която обаче няма да бъде включена в конфигурацията за състезанието", обясни Кралев.


"Чувствам се спокойно в автомобила, но ще свиквам с него на тренировките. Поршето не е толкова балансирано, колкото Ферарито, но е с 25 к.с. по-мощно и очаквам да съм по-бърз на правите", заяви пилотът.


Той и неговите съекипници ще бъдат единствените, които разчитат на гумите "Дънлоп". "Всички десет ферарита ще са с "Мишлен", които са по-добри и дават повече сцепление", обясни притеснението си Кралев.


На кратките тестове той се е представил по-добре от Есно. "Който от нас тримата е най-бърз в свободните тренировки, той ще участва в квалификацията, разкри стратегията на екипа Кралев. - Все още не познавам китаеца, но той е най-добрият техен GT пилот и ще сравнявам представянето си по него."


Българинът ще дебютира в престижната надпревара като най-неопитния пилот в нейната история. "Реалист съм. За мен е важно да се представя добре и да бъда постоянен. Не си поставям цели като победа или подиум. Искам да стигна до финала, но да не съм сред последните", каза Кралев.


"В досегашните си състезания карах един час и след това бях капнал. Сега трима пилоти ще се сменяме в продължение на цели 24 часа и през цялото време да караме на ръба, а не да се возим", обясни Кралев.


"Досега не съм карал нито толкова дълго, нито на тъмно. Хвърлям се в дълбокото, защото вече съм на възраст и няма за кога да се бавя повече", смята българинът.


В класа на Кралев - GT2, ще стартират общо 17 екипажа. Най-много са представителите на "Ферари" - 10, следвани от тези на "Порше" - 5, като всички те са подготвени от производителя. С по един автомобил ще участват холандците от "Спайкър" с C8 Laviolette GT2R и британците от "Астън Мартин" с Vantage GT2.


Пламен Кралев вече е във Франция.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на HH
    *****
    Неутрално

    Едно време баща му беше секретар на Окр. комитет на БКП в Русе сега собственици на Prista Oil е още такива заграбени за стотинки ключови бизнеси.

  2. 2 Профил на HH
    *****
    Неутрално

    Така е никой не иска да рискува с Dunlop - въпреки доброто инaче заплащане. Изглежда че всичко е само за участието. Той и така си е "LONG SHOT" Парите трябва да се връщат на Другаря Бобоков иначе мутрите могат да му изкривят врата и счупят ръцете.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK