Алонсо и Маса донесоха двойна победа на "Ферари"

Алонсо (отпред) и Маса започнаха партньорството си във "Ферари" по най-добрия възможен начин

© Reuters

Алонсо (отпред) и Маса започнаха партньорството си във "Ферари" по най-добрия възможен начин



"Ферари" постигна двойна победа в първото състезание за сезона във Формула 1, като двукратният световен шампион Фернандо Алонсо записа успех в дебюта си за тима.


Съотборникът му Фелипе Маса завърши втори в Гран при на Бахрейн в първия си старт след инцидента в Унгария, който го извади за половин година от спорта.Трети на пистата "Сахир" остана шампионът за 2008 г. Люис Хамилтън с "Макларън".


Себастиан Фетел, който беше на път да направи перфектен уикенд след като стартира от полпозишън, в крайна сметка остана четвърти. Пилотът на "Ред бул" уверено водеше състезанието, но получи повреда в ауспуха 14 обиколки преди края, която сериозно намали темпото му и позволи на най-близките му съперници да го изпреварят с лекота.




"Това е много специален ден за мен, отново се върнах на най-високото място, заяви щастливият победител след финала. - За мен е специално, че го постигам с "Ферари", най-вече заради големите очаквания към пилотите на екипа, който е най-добрият в света".


Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер с "Мерцедес" завърши шести при завръщането си във Формула 1 веднага след своя съотборник в "Мерцедес ГП" Нико Розберг. Настоящият носител на титлата Дженсън Бътън с "Макларън" остана седми, следван от втория пилот на "Ред бул" Марк Уебър.
В зоната на точките, в която от новия сезон попадат първите десет състезатели, влязоха още Витантонио Лиуци с "Форс Индия" и Рубенс Барикело с "Уилямс".


От пилотите на трите нови екипи надпреварата успяха да завършат единствено съотборниците в "Лотус" Хейки Ковалайнен и Ярно Трули, съответно на две и три обиколки зад победителя. Болидите на останалите дебютанти "Върджин рейсинг" и "Испания рейсинг" дори не успяха да преполовят състезанието.


"Не сме направили кой знае какво, спечелихме само едно състезание, но то ни зарежда с оптимизъм. Когато бях зад Себастиан, планирах да го атакувам, но се бях концентрирал над запазването на гумите, това беше основното в състезанието. Неговите проблеми в края ми помогнаха, защото иначе нямаше как да го настигна", обясни Алонсо, който вече има победи с екипите на "Рено", "Макларън" и "Ферари".


Началото на деня започна лошо за екипа на "скудерията", който първо смени "превантивно" двигателя на Маса заради "някои необичайни параметри" след съботната квалификация за място, а по-късно това стана и с мотора на Алонсо.


Проблемите за Фетел (отпред) започнаха след 31-ата обиколка и той трябваше да отстъпи не само победата, но и мястото си на подиума

© Reuters

Проблемите за Фетел (отпред) започнаха след 31-ата обиколка и той трябваше да отстъпи не само победата, но и мястото си на подиума


В състезанието Фетел стартира чудесно от първа позиция, а зад него Алонсо изпревари Маса на излизането от втория завой. Потеглилият четвърти Хамилтън опита да се вмъкне между тях, но вместо да напредне загуби позиция спрямо Розберга, а Шумахер успя да мине на шесто място пред Уебър.


Веднага след старта започнаха и проблемите за представителите на новите отбори, като дебютантът за "Испания рейсинг" Карун Чандок отпадна още във втората обиколка. Тур по-късно го последва и пилотът на "Върджин рейсинг" Лукас ди Граси.


В челото Фетел бавно увеличаваше аванса си пред Алонсо и до десетата обиколка той нарасна до 2.99 сек. Времената в предната част на колоната оставаха близки, но пилотите бяха достатъчно разделени, за да водят преки битки. Дебютът на първия руснак във Формула 1 Виталий Петров започна добре и след старта спечели пет места, но отпадна след проблеми с предното окачване на неговото "Рено".


Лидерът Фетел направи първото си спиране в бокса обиколка след своите преследвачи, а неговите механици се справиха най-бързо със смяната на гуми – 4 секунди, и германецът се върна на трасето отново първи с аванс от 3.5 секунди пред Алонсо. Единствената промяна в предната част направи Хамилтън, който си върна позицията пред Розберг.


След всички минавания през бокса и вторите пилоти на "Върджин" и "Испания" Тимо Глок и Бруно Сена също напуснаха състезанието. Дългоочакваното завръщане на името Сена във Формула 1 приключи с повреда в двигателя. Малко по-късно ги последва и двойката на "БМВ Заубер" Педро де ла Роса и Камуи Кобаяши.


След състезанието Шумахер заяви, че промените в правилата са намалили екшъна на пистата

© Reuters

След състезанието Шумахер заяви, че промените в правилата са намалили екшъна на пистата


В челото Алонсо стопи преднината на Фетел до 1.2 секунди в 31-ата обиколка, а зад испанеца Маса продължаваше да поддържа темпото му. Гумите на германеца започнаха да се износват, когато се оплака на екипа си от загубата на мощност, която се дължеше на дефект в ауспуха.


Пилотът на "Ред бул" се оказа безпомощен срещу проблема, който сериозно намали темпото му и в 35-ия тур не се съпротивлява при изпреварването на Алонсо преди предпоследния завой. Така испанецът излезе начело, а в края на стартфиналната Фетел с лекота беше задминат и от втория пилот на "скудерията".


Фетел все още заемаше трета позиция, но зад него Хамилтън бързо го настигна и на свой ред взе третото място, което му осигуряваше място на подиума. До финала Алонсо продължи да записва най-бързите обиколки на пистата, а Маса намали темпото, за да запази двигателя си.


В задната част на колоната Розберг почти настигна Фетел, но така и не успя да се приближи достатъчно, за да изпревари своя сънародник. В последните обиколки Бътън се движеше на по-малко от секунда зад Шумахер, но нямаше как да спори за шестата му позиция и трябваше да защитава своята от атаките на Уебър. До финала обаче не настъпиха промени в класирането.


Така Алонсо спечели 22-ата победа в своята кариера и трета в Бахрейн. Второто място на Маса пък отбеляза най-силното му класиране в първо състезание за сезона. Статистиката показва, че в досегашните шест състезания в Бахрейн, отборът победител винаги е печелил титлата при конструкторите в края на годината.


"Състезанието беше фантастично за нас, но малко странно за мен. Загубих много важна позиция от Фернандо във втория завой. След това имах проблеми с температурата в болида и разхода на гориво, трябваше да го пестя в последните 20-30 обиколки", обясни Маса.


Алонсо: Щастлив съм, че се върнах на върха с "Ферари"

© Reuters

Алонсо: Щастлив съм, че се върнах на върха с "Ферари"

Шумахер, който в първото си състезание след Гран при на Бразилия през 2006 г. завърши шести на повече от 40 сек. зад победителя, определи надпреварата като "добро забавление", но не смята, че забраната за презареждане с гориво предоставя много варианти за състезателната стратегия.


"Изпреварванията на практика са невъзможни, освен ако някой не допусне грешка като тази на Люис, когато Нико го изпревари. За съжаление това ще е целият екшън, който ще наблюдаваме при тези възможности за стратегията", обясни германецът.


Той призна липсата на темпо и тежкото поведение на болида с гумите след толкова много обиколки, но смята, че се е справил подобаващо след 3-годишно отсъствие от спорта. "Все пак беше забавно особено в началото. Сега ни предстои много работа, за да догоним тези пред нас", добави най-успешният пилот във Формула 1.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ??
    *****
    Любопитно

    има ли от къде състезанието да се гледа online ?

  2. 2 Профил на Мирослав Стоев
    Мирослав Стоев
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#1] от "??":

    Може да гледате състезанието на живо на http://iptv.bg/.
    Сайтът не е натоварен. Изисква се бърза регистрация, а картината и е добра.

  3. 3 Профил на Шумахер
    *****
    Неутрално

    Шумахер е най-великия!!! Какви са тия Алонсо и Маса ?! Въпрос на време е да ги смачка!!!

  4. 4 Профил на Пук
    *****
    Неутрално

    Не харесвам нито Алонсо нито Маса....какво стана с това Ферари...сега не мога да викам за тях.....Дано Шумахер и Фетел им видят сметката...

  5. 5 Профил на ПРОСТОТИЯТА
    *****
    Неутрално

    Някой изобщо не разбират какво е това животно спорт!
    А бе, будало, нали ако само един печели винаги и се знае кой е НЯМА НУЖДА ОТ СЪСТЕЗАНИЯ!

  6. 6 Профил на Не разбрал
    *****
    Неутрално

    Носят ли, или вече донесоха двойната победа?
    Да им е честито!
    И на "Кончето" също!

  7. 7 Профил на Lord Ignis
    *****
    Неутрално

    ДА ДА ДА ДАААААААААААААААААААААА!!!! ДО-ЖИ-ВЯХ!

  8. 8 Профил на Разбрал
    *****
    Неутрално

    На Шуми се каза къде да продължи, а той се заби в Мерцедес. Ще чака титла на кукуво лято....

  9. 9 Профил на Az sam si
    *****
    Неутрално
  10. 10 Профил на Fanetti Mazakura
    Fanetti Mazakura
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Шумахер без Ферари е куц кон.

    BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)
  11. 11 Профил на Ф1
    *****
    Неутрално

    До коментар [#8] от "Разбрал":

    Работата на Шумахер е не да търси победа (макар,че винаги се стреми към нея), а да върне публиката на Ф1 и да вдига рейтинги

  12. 12 Профил на VX
    VX
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ще ги видим колко струват Ферари които смениха два двигатела. Сега с този ще трябва да карат още две състезания

    Жалко за Фетел, много добре си караше момчето и вчера и днес

  13. 13 Профил на Разбрал до 11
    *****
    Неутрално

    Ами да му плащат тогава, бе. Какви са тези 7млн.? Колко печелеше, а и можеше да печели сега?? Миналата година големите в Ф1 му даваха 40млн. и то само за 6 старта!!! Глупанар.

  14. 14 Профил на [-]
    *****
    Неутрално

    До коментар [#2] от "Мирослав Стоев":

    иптв -> Да съм бил кажел на доставчика си, да им станел партньор, Ае у лево!

    гледах го оттук: http://live.f1.f-e-n.net/live.php

  15. 15 Профил на muhlio
    *****
    Неутрално

    Ами да вчера Алонсо какво каза: Незабравяйте , че състезанието е утре.

  16. 16 Профил на B-dot
    B-dot
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не знам, обаче ако не направят така, че отборите да са задължени да спират да речем 3 пъти в бокса, състезанията ще са доста скучни.

    Успех е колко на високо ще отскочиш след като удариш дъното.
  17. 17 Профил на VX
    VX
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#15] от "muhlio":

    Ау... голям мозък е Спаниярда.
    Като е такъв хитряга и майстор защо не изпревари Фетел по-рано а само му дишаше прахта.

  18. 18 Профил на Най-Джъл
    *****
    Неутрално

    Тъй ще е тя... "великата" шушумига ще диша праха на Нико, а мерцедес със заводския си клуб ще са зад МакЛарън с мерцедески мотор. То не е като да ти бутат гювеч на всяко състезание. Сега ще почнат простотиите от сорта: ако бай Михал бие е най-великия, ако се осере - колата кофти, тимът не го подкрепя, завоите остри, пистата тясна, асфалтът мокър, пилотите не му дават път, наказват го несправедливо за това че е джентълмен...
    Иначе тъкмо бях се зарадвал че съм се оттървал от лаишките коментари по БТВ, гледам - хоп пак цъфнали нашичките "инженери" чули-недочули що е туй Ф1

  19. 19 Профил на анонимен
    *****
    Неутрално

    Ако Фетел нямаше проблеми,щеше да е първи!

  20. 20 Профил на С
    *****
    Неутрално

    До коментар [#17] от "VX":

    Преди да пускаш тъпите си коментари не е зле да помислиш малко. Заради новите правила от тази година всеки разумен пилот трябва първо да помисли за това дали ще му стигне горивото до края на състезанието и дали ще му издаржат гумите. Алонсо и Маса го казаха това няколко пъти на пресконференцията. Не може да се рискува цялото състезание за една позиция с атаки от самото начало. Иначе, ако Фетел не бе получил повреда можеше и да спечели, но спорта е такъв.

    Честито на Ферари, отлично проведено състезание!

  21. 21 Профил на Valentino Rossi
    *****
    Неутрално

    За съжаление ф1 продължава да е скука. Пак почти няма изпреварвания на пистата, пак основния фактор е машината. Дано по-често да вали. А дотогава ще си гледам мотори.

  22. 22 Профил на ati
    *****
    Неутрално

    Алонсо е най-добрият-не злобейте....

  23. 23 Профил на Seamus
    *****
    Неутрално

    Изключително скучно състезание.

  24. 24 Профил на А
    *****
    Неутрално

    До коментар [#21] от "Valentino Rossi":

    Моля?
    Ти да не си гледал нещо друго?
    Интересно как от първи Фетел завърши четвърти след като е нямало изпреварвания?

  25. 25 Профил на Мани, мани
    *****
    Весело

    Ебахти и тъпанарина!
    Основния фактор бил... машин'та.. разбириш ли.
    Ами , ако ги направят с конски впрягове? ... Основния фактор... ще бъде коня....
    Селянията пак недоволна.
    Ти какво предлагаш?
    Основния фактор да бъдат пилотите и да бутат колите ли?

  26. 26 Профил на Зрител
    *****
    Неутрално

    Абе през 1986 Прост си буташе болида към финала, но не зная някой да е казал, че тогава Формулата била скучна...

  27. 27 Профил на Краят е факт
    *****
    Неутрално

    Безмисленото стана факт. И Шумахер го каза, но кой го разбра? Вече няма зареждане с гориво, значи никакви тактики или изпреварвания. Който болид е по добър ще печели, а пилотите - таксиджии, които просто трябва да стигнат финала. Само ако на някой / от първите 8 / му се развали колата ще може да бъде изпреварен на пистата. Това вече не е Ф1, а обикновено състезание за марки.

  28. 28 Профил на Fanetti Mazakura
    Fanetti Mazakura
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#27] от "Краят е факт":

    "Това вече не е Ф1, а обикновено състезание за марки."


    Никой не му е виновен на Шумахер, че изостави отбора, който десетилетие беше зад гърба му и го направи звезда. Сам си е виновен, че залага на куц кон.

    BOYKO BORISSOV – “RAPONA,” current Prime Minister of Bulgaria,(от Wikileaks)
  29. 29 Профил на no name
    *****
    Неутрално

    Много е зян Шумахер бе!
    След три годишна пауза, травма, при напълно изменени коли в сравнение с 2006 се класира пред настоящия световен шампион. Все така да му върви!

  30. 30 Профил на Ferrari
    *****
    Весело

    Страхотно състезание на двете Ферарита. Браво на Алонсо, истински лидер. Ред Була е много бърза кола, но склонна към дефекти. Очаквам много и от макларън. Шуми си се кефи и има толкова много титли, че му е все тая.

  31. 31 Профил на Именно
    *****
    Неутрално

    До коментар [#29] от "no name":

    На прехвалени ягоди с голяма кошница беше тръгнал май, а? Ягодите са престарели мой, няма значение какъв сорт са и колко награди са взели. На Шушу новобранците ще му скъсат задника, ако и да не карат сребърни стрели. Да не говорим за Нико, който ако ги оставят на равно винаги ще е пред бай михал. Да не говорим за Алонзо, Фетелчето и Кубица които са истински пилоти, а не примадони и измислени герои

  32. 32 Профил на Mike
    *****
    Неутрално

    Алонсо стана двукратен световен шампион, в силните години на Шумахер .Едва ли точно сега Шуми ще бъде фактор в Ф1, особено в присъствието на Фетел, Хамилтън и др. готови да го изядат с парцалите.

  33. 33 Профил на martveca
    *****
    Весело

    Шуми е велик спор няма , но тои е на бая годинки и вече не е вав кондиция да се бори да става световен шампион.Аз сам му голям фен , но сам голям фен и на Ферари ,но според мен Шуми няма да оспее да се бори за световната титла но ще играе много важен фактор в шампионата.Според мен борбата ще се води между Алонсо,Маса и Фетел.

  34. 34 Профил на VX
    VX
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#20] от "С":

    Не знам дали гледа състезанието, аз го гледах
    По едно време Фетел имаше повече от 5 секунди преднина. Къде беше Алонсо тогава, а?
    Не разбирам какво общо има горивото, гумите и "разумното каране" когато повредата не беше по вина на Фетел. Просто Рено използват нов ауспух който изглежда не е идеален

    Вчера Алонсо имаше повече късмет от Фетел а не умения.

  35. 35 Профил на Хехо
    *****
    Неутрално

    Абе Ф1 е комплексно състезание - факторите са пилот+машина. Фетел може да не е виновен за повредата в колата му, ама значи инженерите на отбора му не са си свършили работата, а тези на Ферари - да. Така че, няма какво да намесваме късмета тука. Състезанието е между отборите, а чак след това между пилотите и техните способности. В противен случай, всички щяха да карат една и съща кола и единствено пилотът щеше да е фактор, ама тва да не е колоездене.

  36. 36 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 796 Разстроено

    До коментар [#2] от "Мирослав Стоев":

    изключително непрофесионален коментар, г-н Стоев !!!!
    първо, никъде на страницата на въпросните иптв няма линк за регистрация, под "информация" информация за краният потребител няма, и след като накря се въведе какаквото и да е име и парола, за да излезе логин грешка, от където човек вече би могъл да се регистрира, излиза следното съобщение:
    Мрежата, която ползвате в момента не е част от мрежите на нашите партньори. Регистрирайки се в IPTV.bg, няма да имате достъп до услугите ни.
    т.е. вашето твърдение е грешно, а коментарът-повърхностен и заблуждаващ.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  37. 37 Профил на Seamus
    Seamus
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Коментарите кой е по добър Шуми, Алонсо, Маса, Фетел или който и да било са безсмислени, особено след първия старт. Колкото безсмислено и безинтересно беше първото състезание с новите правила. Без изпреварвания, а при евентуални такива пилота се спира от инженера си с приказките 'пази гумите, пази двигателя, пази се'. Браво на Лотус и Върджин, които направиха истинската битка в дъното. Но, кой да ги снима.

  38. 38 Профил на С
    *****
    Неутрално

    До коментар [#34] от "VX":

    Явно не си от схватливите, затова ще ти го обясня с думи прости: "разумното каране" на Ферари в случая означава да не се предприемат рисковани маневри и да не се кара на предела от самото начало, защото и разхода на гориво при по-ниска скорост е по-нисък и гумите се износват по-бавно. С новите правила това става приоритет за да се достигне до финала. Фетел наложи много високо темпо и видяхме докъде стигна.


  39. 39 Профил на Enzo Ferrari
    *****
    Неутрално

    Шуми е най-великия до този момент пилот, но пилотите са преходни - остава великата марка. Шуми е станал номер едно с Ферари и така ще остане. Сега ще стане за резил, защото очакванията са големи, а възможностите му ограничени, но неговото присъствие означава пари, много пари. А всички онези, които плюят Ферари, казвам, че са лумпени - тъпи и неспасяеми, шофьори на голфове, кадети и вектри, подгизнали от алкохол мозъци. Алонсо и Маса са чудесни пилоти и в бъдеще някой от тях или пък Фетел може да достигнат успехите на Шуми, но задължително с Ферари.

  40. 40 Профил на shekter
    *****
    Неутрално

    ферари са по-добри от ред бул в дълга серия от обиколки.фетел е много добър,но съм сигурен че с твърдите гуми алонсо щеше да го атакува дори и да не се бе появила повредата.Аз съм фен на Маса, ако На фелипе не се беше появил проблема в 25 обиколка най-вероятно щеше да си върне позицията спрямо Фернандо.Чухте ли какво му каза по радиото Роб Смедли рейс инженера за двигателя.На фона на колата с която разполага Михаел се представи чудесно. Ако беше с ферарито не съм сигурен че някой щеше да успее да го бие.

  41. 41 Профил на Ха, ха
    *****
    Неутрално

    Забраната за дозареждане доведе до няколко кофти неща -
    1. В началото не се изпреварват, колите са тежки, а трябва да се пести и бензин.
    2. В края могат да се изпреварват, но са разпръснати по цялата писта.
    3. Питстоповете станаха стандартни, няма разлика в стратегиите.
    Не е по-добре от преди.

  42. 42 Профил на айс мен
    *****
    Неутрално

    Каква формула бе ,вчера нямаше ф1 ,а състезанието за леки автомобили Париж-Дакар. Пустиня ,вятър ,жега и там някъде сред пясъците бавно се предвижва керван от шарени коли. Никой никого не изпреварва ,само се озърта за оня зад него да не го изненада ,пази си гумите и бензина. Състезание на практика няма. Единствената смяна на гуми също минава без размествания в колоната. Това е резултата от "гениалните" промени на Бърни и ФИА в правилата! В края на сезона вероятно зрителите ще бъдат по-малко от пилотите!

  43. 43 Профил на no name
    *****
    Неутрално

    до #31

    Шумахер вече е набрал достатъчно ягоди.
    Сега плаща огромното си задължение към Рос, като му помага във важен момент около конфигурацията на новия отбор. И едновременно с това се кефи.
    Тъй че не се злоби излишно, злобата нарушава хормоналния баланс и скъсява живота.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK