Тодор Христов (на снимката) и Петър Ценков ще маркират първото българско участие в рали "Дакар"
Двамата най-силни български пилоти с ATV Тодор Христов и Петър Ценков ще бъдат първите родни състезатели, които ще стартират в рали "Дакар". Преди заминаването за аржентинската столица Буенос Айрес, където на 1 януари ще започне надпреварата, Тодор Христов отговори на няколко въпроса за "Дневник".
Как се чувствате преди отпътуването за Буенос Айрес и дебютното си участие в най-тежката автомобилна надпревара на планетата?
- Много напрежение, притеснение от неизвестното и желание най-после да стартирам.
Вече споделихте, че идеята да стартирате в рали "Дакар" се е родила преди около две години, но тогава ви е липсвал достатъчно опит. Сега вече чувствате ли се готов за участие в състезанието?
- След 17 състезания и 11 подиума за една година мисля, че е време да стигнем и до върха на офроуда.
Как премина подготовката ви и доволен ли сте от нея?
- Не успях пълноценно да участвам в състезания през 2010 г., защото бях организатор на голямата балканска надпревара "Балкан офроуд маратон", а после се контузих преди проверката в Мароко. Компенсирах с физическо натоварване и най-вече с плуване.
Какви са целите и очакванията ви от рали "Дакар"?
- Искам да финиширам и да издържа до края, тогава ще мисля за класиране.
Безспорно най-голямото ви предимство с Петър Ценков е, че ще карате заедно. Как ще процедирате, ако единият получи технически проблем и няма как да продължи?
- Ако няма вариант да се помогне, другият продължава, защото няма смисъл да "изгорят" и двамата участници от България.
Двамата с Петър Ценков ще бъдете част от екипа MD Rallye Sport, а тим шефът Антоан Морел е доказан отборен играч. Смятате ли, че неговата тактика може да ви възпрепятства в даден момент?
- Не, заповедите ще се изпълняват стриктно, защото такива са правилата. Ние сме дебютанти, а той е със 17 участия, все пак знае доста повече от нас.
Доволен ли сте от машините Can-Am, с които ще участвате?
- Да, аз се състезавам вече четвърта година с тази марка, познавам я добре и съм свикнал с машината. Машините с които се състезаваме, са чисто нови, предоставени от вносителя на марката "Зундерт Екстрийм". За момента това са най-технологичните машини в класа си.
© Личен архив Ценков (на снимката) и Христов ще се състезават с машини Can-Am
Нямате голям опит в пустинни надпревари, притесняват ли ви пясъците на "Атакама" и те ли ще са най-тежкото изпитания пред вас?
- Донякъде ме притесняват, но Петър ще води в пустинята в първите дни, а после се свиква с техниката и управлението.
Трасето на южноамериканския "Дакар" е доста разнообразно и преминава от пустинята и гористите местности до висока надморска височина в Андите от порядъка на 3000 - 4000 метра. Кои терени ще са на най-удобни за вас?
- Аз съм най-добър в планините и горите, за високата надморска височина все още не знам, най-високата точка, на която съм карал, е 1800 метра, но ще се проверя и в Андите.
Петър Ценков обясни, че грубата сметка за участието ви в "Дакар" е около 200 000 евро. Какви бяха трудностите пред вас в осигуряването на бюджета?
- 100 000 евро ни е бюджетът, станала е някаква грешка... Най-трудно беше събирането на парите, откликнаха няколко големи фирми, и то повече на приятелска основа. Нямаше разбиране, молехме се като просяци, но за тази ситуация в България е нормално... Не ни стигнаха и сме със заеми и кредити от приятели, за да наберем сумата.
На последната пресконференция обяснихте, че все още работите за осигуряването на последните 10% от бюджета си. Успяхте ли да го постигнете в последните дни преди заминаването си?
- Да, със заеми и кредити от приятели...
Каква е програмата ви от пристигането в Буенос Айрес до старта на състезанието?
- Имаме ангажимента да вземем машините от пристанището, което е на 200 км, трябва да калиброваме уредите за навигация, да проверим машината, административен и технически преглед накрая... Няма да скучаем.
Рали "Дакар" стартира на 1 януари в Буенос Айрес, а най-интересното от надпреварата може да следите на dnevnik.bg/sport.
Колаборационист
Рейтинг: 886 НеутралноУспех !
Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !wornoxmaniak
Рейтинг: 688 НеутралноВие спечелете купата, пък спонсорите ще се молят на вас после да рекламират. Успех!
СърПичук
Рейтинг: 688 НеутралноДа Успех!
Alien
Рейтинг: 1054 НеутралноЧестно казано и аз не бих проявил "разбиране" към желанието на някой да си начеше крастата за чужда сметка. Сто хиляди евро са пари, които стигат за ремонта на два-три дома за изоставени деца. Като искаш да караш в "Дакар" вадиш пари и отиваш, не чакаш "разбиране"...
capitalist
Рейтинг: 1047 ВеселоТодор Христов, участник в рали "Дакар": Молехме се като просяци, за да съберем бюджета
========================================
момчета ,ако си мислите ,че на западните ви колеги от вашият ранг /тоест неизвестни /им е по лесно да съберат парите и те не обикалят от врата на врата да се молят грешите ...
иначе ви пожелавам успех да завършите и най вече да се върнете живи и здрави ,един съвет не гледайте класирането ,а гледайте да завършите и да натрупате опит ....
Alien
Рейтинг: 1054 ВеселоДо коментар [#5] от "capitalist":
Не е вЕрно. Там "държавата помага". На запад де. И на изток. Абе само тук държавата не помага. И както видяхме тия дни - само тук не се чисти снегът...
capitalist
Рейтинг: 1047 ВеселоДо коментар [#6] от "Alien":
някои хора не могат да разберат ,че и най големите от формула 1 обикалят като прошляци да се договарят/молят на спонсорите за пари от врата на врата и никой не се оплаква колко е несправедлив живота ,това е част от спорта ...
п.п. русия и арабите ги изключваме ....
Seb
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#4] от "Alien":
Намери си и ти спонсори, за да си начешеш крастата! Само че не зная кой би се навил да финансира вътрешноаналните ти сърбежи и почесването им от шпагите на шемалетата на площад Македония.
Много злобари беее. Ако беше извадил парите от своя джоб, тогава говори кой и какво. Когато нямаме добри спортисти зад граница пищите "Защо така?", а когато имаме ревете по същия начин. Сега остава някой да се оплаче, че АТВтата били много шумни...
По темата:
Успех на нашите момчета! Знаят какво правят и къде отиват, според някои специалисти имат шансове за първата десетка, че дори и нещо повече. Като за дебют - да стигнат финала и да се върнат живи и здрави, пък по-високите цели - догодина. Успех и стискаме палци за силно българско представяне!
****
Този коментар беше изтрит в 15:19 на 28/12/2010 от неговия автор.
capitalist
Рейтинг: 1047 ВеселоДо коментар [#8] от "seb":
ти май не разбра за какво говорим ....99% от чатните пилоти в рали дакар са на същият хал като нашите момчета,ходят молят се за пари ,ипотекират къщи и теглят заеми за участват и никой не се оплаква ,че не му дали пари ...
незнайния войн
Рейтинг: 583 ВеселоИ аз първоначално реагирах остро, но какво толкова...Тоя Христов - сам си е намерил парите, човека си го каза, даже и дългове има. Той просто казва фактите, че се е молил като просяк.
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George BestЕми молил се е, намерил е парите. Еми - да е жив и здрав. И добра позиция пожелаваме !!!
Що го плюете?
До Алеен...
Хапльо, има ли дори един-единствен спортист наш, на който да си казал евала бате - успех желая ? ! Поне един ? Единствен ?
Стига с тая злоба, ще пукнеш точно преди Коледа. Това, че ти се давеше по басейните не означава, че няма други по-талантливи.
Alien
Рейтинг: 1054 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "незнайния войн":
Освен за да си изкараш злобата към мен има ли друга причина да напишеш тази глупост? Очевидно че не е като отговор на моя пост - интересно ми е на какво е.
Десен
Рейтинг: 1316 НеутралноToва ако беше на старото трасе по Париж - Дакар първо тия двамата нямаше да финишират, защото е много трудно, а и разходите щяха да са около 1/3 макс от това.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Входната такса за АТВ-та не е ли €8,500 на участник?
С €10,000 за атв, €5,000 за екипировка и карго... Къде ще похарчат толкова пара?
maximata
Рейтинг: 374 НеутралноСтига го плюхте човека. Не е мрънкал той, ами Дневник ни манипулира като слага тази реплика в заглавието. Той просто си разказва неволите покрай финансирането. Ама сложиш ли го в заглавието, веднага звучи страдалчески мрънкащо.
незнайния войн
Рейтинг: 583 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "Alien":
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George BestА защо трябва да е отговор на твоя пост ? Аз нямам ли право да имам мнение за нещата? А тия дето са ти набили минусите - и те ли си вадят злобата ?
smile
Рейтинг: 482 НеутралноЕй, нямам думи....
Каква е тая злоба бе....
Хората са си намерили начин, събрали са пари и отиват да карат като БЪЛГАРСКИ пилоти. Това са първите БГ пилоти на това рали.
@Десен
Ако беше старото трасе щеше да е друго. Колко пъти си ги минавал та знаеш кое колко е сложно? А колко добре познаваш нашите момчета, та знаеш колко ще изкарат? А всъщност, явно си доста запознат, та я сподели кой ще отпадне и кой ше спечели...
Мислиш ли, че разходите са само 23 500 на калпак? А до там как стигат тез машини? А пилотите А обратно? А части и инструменти? А Там те сигурно ще берат плодове докато карат...и машините ще са на слънчева енергия...
Успех момчета!!!
Ще ви следим с интерес
****
Този коментар беше изтрит в 15:46 на 28/12/2010 от неговия автор.
Alien
Рейтинг: 1054 НеутралноДо коментар [#15] от "незнайния войн":
Аз говоря за частта в която говориш за мен. Толкова ли е сложно да го разбереш сам, че се наложи да уточнявам? Защо просто не си караш таксито, а се занимаваш с неща които не са ти ясни?
незнайния войн
Рейтинг: 583 ВеселоДо коментар [#18] от "Alien":
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered." George Bestщомпел, не карам такси. Напротив, ни най-малко. Защо нападаш лично? А ти защо не отговори на въпроса - има ли един спортист, на който да си казал "сърдечно браво" ?
П.П. Жалките опити на майка ти в мятането на гюле не се броят ! Питам за някой без кръвно родство ?
Alien
Рейтинг: 1054 ВеселоДо коментар [#19] от "незнайния войн":
Голямо си тролче обаче. Ама при мен номерът в който тролът кара някой да му се обяснява не минава. С две думи - не си ти този, който ще ми задава въпроси за отчет. Ако не си ме разбрал си представи че си в таксито и аз съм клиент. Е клиентът не е принуден да ти обяснява защо е тръгнал за някъде.
GATSBY
Рейтинг: 815 ВеселоПичове .......... №1 сте ....... До последен дъх ....... ! В тази Лайняно държава сред псоредственици и ДС боклуци се работи само така.
ь
Рейтинг: 1316 НеутралноЗа "рак" и "мерак" - няма лек! Има доста такива мераклии, които дават и повече пари, но у нас спортовете се делят от журналистите на "интересни" и "скучни"
Ако разгледате кой и да е БГ ежедневник, на спортните страници е се пише основно за футбол и за още два - три спорта! За други спортове ще се пише, ако евентуално направя пробив на световно ниво!По телевизиите е същата работа!
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)Да с живи и здрави момчетата и да карат яко, но все пак са си и късметлии, че медиите са им обърнали някакво внимание
До коментар [#4] от "Alien": С тези пари, може да се изгради база, на която да се занимават стотици деца в продължение на много години! Лошо няма да се ремонтира някой дом за сираци, но живота не е само благотворителност!
negativnonapred
Рейтинг: 8 НеутралноЗаглавието наистина не е на място. Моленето като просяк е част от тоя спорт. Все пак на Петер Солберг също му се налага! В случая имат огромното предимство да търсят пари за такова известно рали като Дакар. В противен случай, никой няма да им даде и стотинка, изключвам разни дистрибутори на АТВ и т.н.
Успех, дано да завършат живи и здрави, това е най-важното! Обаче и двамата ми се струват много на години и недостатъчно физически подготвени. Едва ли ще имат много шанс с/у 25-30 годишни пилоти които са минали през мотокроса и са професионални спортисти от 8 годишни. Така че не трябва да има такива очаквания към тях. АТВ класовете никога не съм ги следил, има малко участници сравнено с останалите, така че ако просто завършат ще са на челно класиране.
Медийте почнаха малко да ги отразяват като Кралев навремето, но дано да греша!
negativnonapred
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#13] от "Десен":
Гледай това преди да правиш такива простовати сметки: Race Ti Dakar - Charley Boorman & Ewan McGregor http://www.imdb.com/title/tt0487851/
berbenkov
Рейтинг: 1316 Веселокакво да се прави?!
www.berbenkov.hit.bgКарайте до край
и светът ще ви признай!
Върнете се живи и здрави!
afanko
Рейтинг: 458 НеутралноТодоре,
всичките сме с вас и ви подкрепяме с нетърпение чакаме новините за успехите ви!
По-малко мотористи да ви се пречкат!
彼得。斯托亚诺夫
Рейтинг: 440 Веселоаз заедно с жена си преди 3 години участвах в junk ралито плимут-банжул (повтаря основно линията на париж-дакар). платих си го от джоба и през ум не ми е минавало да търся спонсори и да се моля "като просяк". ралито си е неповторимо изживяване и струва всеки евроцент, похарчен там. да молиш някой друг да ти плаща кефа, не мисля, че е цивилизовано поведение.
-- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28izo4x4
Рейтинг: 60 НеутралноОбожавам изказвания от типа, 8000 евро стигат за "Дакар". Парите са много, това си е мелчака за пари, хора и техника. Дано нашите момчета излезнат живи и здрави през нея... Успех!
www.dakar.bg