Рали "Дакар", етап 3: Победа за Ал-Атия, Ценков влезе в Топ 10

Ал-Атиях записа седмата си етапна победа в кариерата в "Дакар"

© Associated Press

Ал-Атиях записа седмата си етапна победа в кариерата в "Дакар"



Пилотът на "Фолксваген" Насер Ал-Атия спечели третия етап на рали "Дакар" и прекъсна победната серия на своя съотборник Карлос Сайнц, но испанецът остава начело във временното класиране при автомобилите.


Българските представители в категорията на четириколките Петър Ценков и Тодор Христов записаха успешен ден. Ценков кара отлично и даде десето време в отсечката, докато неговият партньор се нареди 18-и.


Сайнц започна колебливо третия етап, като още след първата GPS точка изоставаше драстично спрямо Стефан Петерхансел с "БМВ X3CC" и Ал-Атия, които се движеха в челото. Постепенно миналогодишният победител вдигна темпото, а катарецът отново имаше проблеми с двигателя си. Така в крайна сметка Сайнц завърши само на 25 сек. зад своя съотборник и запази първата си позиция в генералното класиране.




Петерхансел, който водеше колоната в началото на етапа, завърши трети и се смъкна на трета позиция в генералното класиране зад Ал-Атия. Победителят от рали "Албена" Кшищоф Холовчиц направи поредното си впечатляващо каране с екипа на X-Raid и се пребори за четвъртото място в отсечката. Той изпревари с 23 секунди заводския пилот на "Фолксваген" Жиниел де Вилиер. В общото класиране победителят от 2009 г. е с близо пет минути аванс спрямо поляка.


Марк Кома записа първи етапен успех за тазгодишното издание на надпреварата<br />

© Reuters

Марк Кома записа първи етапен успех за тазгодишното издание на надпреварата


При мотоциклетистите Марк Кома с KTM спря победния поход на Сирил Депре (KTM), който завърши отсечката на 2:21 мин. зад него и запази лидерската си позиция в генералното класиране.


Третият етап започна твърде неприятно за французина, който още на първата GPS точка изгуби близо шест минути и половина заради грешка в навигацията. Впоследствие Депре вдигна рязко оборотите и в крайна сметка се пребори за второто място в етапа.


За първи път челната тройка при мотоциклетистите в тазгодишното издание на "Дакар" не бе окупирана от пилоти на КТМ. Пауло Гонсалвеш изведе БМВ на трета позиция въпреки едно леко падане и така си осигури четвърто място в общото класиране.


Съотборникът на Депре в KTM Рубен Фариа, който бе най-бърз в първия етап преди да му бъде наложено едноминутно наказание, отново направи много силно каране и с петото си място в отсечка продължава да се движи в Топ 3.


Четвъртият ден на рали "Дакар" се оказа изключително успешен за двамата българи, които карат в АТВ категорията. Петър Ценков започна сравнително предпазливо етапа, тъй като имаше проблеми със скролера на навигацията си.


Той се движеше около 15-ата позиция, но с много силно каране във втората половина на отсечката се пребори за десетото място. При Тодор Христов етапът се разви по огледален начин, като в началото той дори се изкачи до девето място. В крайна сметка Христов финишира 18-и. В генералното класиране те се движат 12-и и 24-и, като Ценков има реален шанс за влизане в десетката. Той изостава на 4 мин. от деветия Мазуко.


Вчера аржентинските представители доминираха тотално при четириколките. Томас Мафей, Себастиан Халперн и Алехандро Патронели заеха първите три позиции на финала. Халперн оглави и класирането в общото подреждане, след като Йозеф Мачачек изгуби близо двайсет минути в етапа.


Доминацията на "Ямаха" в класа продължава, като във вторник първите шест места бяха заети от пилоти на японците, които също така са окупирали и шестте челни позиции във временното класиране.


Тодор Христов завърши 18-и в етапа<br />

© Associated Press

Тодор Христов завърши 18-и в етапа


При камионите Владимир Чагин с "КамАЗ" много бързо върна първоначалното статукво, след като в понеделник изгуби близо шест минути заради грешка в края на етапа. Царя бе над всички и завърши на близо седем минути пред своя съотборник Фирдаус Кабиров, в резултат на което двамата си размениха местата в общото класиране.


Чагин излезе начело, Кабиров вече се движи втори, а Алес Лопрайс с "Татра" продължава самоотвержената си битка със заводския тим на руснаците,. Той финишира трети в етапа и в общото подреждане.


Днес рали "Дакар" ще напусне Аржентина, пресичайки прохода Пасо де Хама, а началото на етапа е при надморска височина от 3300 метра. 207 състезателни километра очакват екипажите в четирите категории и цели 554 км връзка между Сан Салвадор и Калама.


Резултатите на всички категории след третия етап бихте могли да видите на официалната страница на "Дакар".

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на бат Здравко
    бат Здравко
    Рейтинг: 829 Весело

    При камионите КАМАЗ за девета поредна година са номер едно

    Светът е създаден от бог... всичко друго от Китай
  2. 2 Профил на Bodhbh Dearg
    Bodhbh Dearg
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Кшищоф Холовчик е името и спечели рали България (на Боровец), а не Албена (докато все още беше по морето).

  3. 3 Профил на Мирослав Стоев
    Мирослав Стоев
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "unyx":

    Вероятно сте се объркал с Лешек Кузай, който спечели рали "България" през 2002 г. - първото издание край Боровец. Холовчиц е победител от 1997 г., когато състезанието все още стартира край морето.

  4. 4 Профил на Galahad
    Galahad
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Браво на Петър и Тодор! В Дакар дори да завършиш се счита за постижение, а те успяват да постигнат чудесни резултати.

    Поздравления и на Дневник за отличносто отразяване! В нито една друга медиа не може да се намери толкова информация.

  5. 5 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    @ Galahad: infoto e dobro, no opredeleno ima mnogo poveche info v dakarbg.com i offroad-bulgaria.com Vse pak imame trima jurnalisti tam!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#5] от "tanuco":

    Да, ама за съжаление не. В дакарбг има само вкарани таблици с времената, импортнати от официалния сайт. И нищо повече. Офроуд-бг уж вкарват някое и друго изречение от време с голяма давност и толкова. А както каза имате трима журналисти там. Сигурно им е адски трудно на момчетата, но предполагам, че на тях работата им е да пращат все пак някаква информация за двамата българи.

  7. 7 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#6] от "seb":

    Абсолютни глупости. В кой друг сайт намери видео от стартирането на нашите(изключвам малката част по фокс спорт)? В кой друг сайт намери снимки от преминаванията на нашите по етапа, въпреки, че журналистите не са спали от 35-40 часа ?
    В кой друг сайт четеш директни мнения на хората, които са там какво им се случва и как протича състезанието им ? Къде видя снимки от бивака ?
    И на последно място - къде ще намериш в сайта дакар.ком таблица с времената на Тодор и на Пепи и движението им по етапа съпоставено един към друг?!

  8. 8 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Ми нищо. Не видях нищо от това, което казваш, освен съпоставянето на времената. Няма изнесена информация като нормална новина, както тук например, в която да се обяснява кой какво и как е направил. В офроуд-бг има две новини с по няколко несвързани изречения, от които нищо не се разбира и единия е от 28 декември. За да намериш някакво инфо трябва дълго да се ровиш във форума, където 95% от мненията са чист спам. Отделно не пише нищо за цялостното развитие на състезанието. Пак казвам, оценявам труда на журналистите там, казват, че им е тежко заради пътя и т.н., но това им е работата и затова са отишли там. А аз лично не виждам да ни заливат с новини и яки репортажи от мястото на събитието, каквито очаквах. А много ми се иска да прочета нещо от някой маниак по темата с впечатления от първа ръка.

  9. 9 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ами значи не четеш внимателно
    Цитат от последнатата страница по темата и спирам дискусията, защото все пак сме в сайта на Дневник :" Ивайло Ценов : Днес говорих с Пепи точно когато финишира.Даже не знаеше на кое място е бил и как се е движил в трасето.
    Каза че е карал нормално,но с прецакан холдер и това е попречило да се ориентира.
    Като цяло труден и дълъг етап.Със сложна ориентация.
    Пие минерална вода и тръгва.
    А времето не е стигало за нищо.
    Съмняваше се че на места е первишавал ограниченията и може да получи наказания.
    Ако и днес вечерта механиците не оправят уреда утре ще бере ядове.
    Нищо не знаеше за Тодор."

    Важното е че нашите се представят повече от достойно. Който търси информация може и знае къде да я намери

  10. 10 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 213 Неутрално

    редакция : Ивайло Цанов, не Ценов, моя грешка.

  11. 11 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#9] от "tanuco":

    Точно тези няколко изречения имах предвид. Има някакво инфо, но е нахвърляно много набързо и хаотично. Както и да е, стискам палци на Петър Ценков още днес да влезе в десетката, а Тодор Христов да няма повече проблеми!

  12. 12 Профил на s_pantchev
    s_pantchev
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Може би Камаз и Татра заслужават малко повече внимание от медиите като цяло...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK