Рали "Дакар", етап 8: Ал Атия мина Сайнц, Ценков е 11-и

Насер Ал-Атия (вляво) изпревари Карлос Сайнц и между тях отново прехвърчаха искри



Пилотът на "Фолксваген" Насер ал Атия спечели осмия етап на рали "Дакар" и оглави подреждането при автомобилистите, след като досегашният лидер и негов съотборник Карлос Сайнц изгуби близо осем минути в края на отсечката.


Българинът Петър Ценков с Can-Am, който остана единственият представител на страната в категорията на четириколките след отпадането на Тодор Христов, завърши на отличната 11-а позиция, макар и на два часа и половина зад победителя Алехандро Патронели с "Ямаха". В общото класиране Ценков заема тринайсето място.


Осмият етап на рали "Дакар" може да се окаже решаващ за крайния изход от надпреварата, след като тримата фаворити за победата взеха изключително дейно участие в него. Сайнц, който водеше неизменно колоната още от първия ден, започна отлично и при преминаването на десетата GPS точка имаше аванс от две минути спрямо втория Ал Атия.




Дюните преди финала на етапа забавиха драстично миналогодишния победител, който два пъти заседна и в крайна сметка остана на 6:36 мин. зад своя съотборник. Така катарецът оглави класирането за първи път след старта на надпреварата, и то с 5:14 мин. аванс.


В бивака веднага след финала на етапа отново припламнаха искри между двамата най-бързи пилоти на "Фолксваген", което много напомни на миналогодишната им битка. Въпросите за отборните заповеди отново излязоха на дневен ред, но засега замесеният в сексскандал тим-шеф Крис Нисен остава безмълвен.


В момента датчанинът може да си го позволи, защото "Фолксваген" за втори път през тази година пласира и четирите си автомобила на първите четири позиции в отсечката - Жиниел де Вилиер завърши трети, а Марк Милър остана на три минути зад него.


И осмият етап продължи неприятната серия за "БМВ X-Raid" и донесе ново разочарование за екипа. След като Герлен Шишери и неговия "Мини All4 Racing" напуснаха надпреварата заради глупава катастрофа в почивния ден, а в неделя Орландо Теранова унищожи своя "БМВ X3CC", днес двамата най-силно представящи се пилоти на тима срещнаха огромни затруднения по пътя си към финала.


Водачът на германците Стефан Петерхансел спука гума за пореден път, а след това и на няколко пъти спира в етапа заради прегрял двигател. Така деветкратният победител в "Дакар" изгуби повече от час в отсечката, което пък позволи на Жинил де Вилиърс да му отнеме третото място в общото класиране.


В същото време Кшищов Холовчиц, който се движеше стабилно пети, имаше проблеми с електрическата система и сервото на своя BMW X3 CC, което му коства над два часа забавяне. В резултат на това Марк Милър излезе пред него на пета позиция, въпреки че още във втория етап изгуби близо час.


Марк Кома дръпна с още няколко минути пред Сирил Депре

© Reuters

Марк Кома дръпна с още няколко минути пред Сирил Депре


При мотоциклетистите денят започна отлично за Пауло Гонсалвеш с БМВ, който поведе колоната след първата GPS точка. На 55-ия километър португалецът падна и след като беше прегледан от медицинския екип на първата контрола, бе принуден да напусне надпреварата заради счупена ключица.


Това позволи на двамата претенденти за крайната победа Сирил Депре и Марк Кома с KTM най-после да излязат отново начело в състезателен етап, като първоначално французинът имаше минимален аванс. Впоследствие Кома го застигна и спечели отсечката с преднина от 1:55 мин. С този успех испанецът се откъсна на 9:19 мин. пред Депре в общото класиране. Челната тройка както в етапа, така и в цялостната подредба допълни Франциско Лопес-Чалеко с "Априля".


"Беше тежък етап, изключително дълъг, а и имаше и много дюни, коментира Кома на финала. - Със Сирил и Чалеко карахме заедно. Разменяхме си ролята на отварящи етапа, но и поддържахме много бързо темпо. Доволен съм от темпото си днес. Беше добър етап след наистина сложния вчерашен ден. В крайна сметка всичко мина добре. Радвам се, защото това са цели 500 км, което е много".


Вчера Алехандро Патронели с "Ямаха" сдаде лидерската позиция в категорията на четириколките на Томас Мафей ("Ямаха"), но моментално си я върна с победа в днешния етап. Същевременно вторият аржентинец все още не е преминал през осмата GPS точка. По този начин авансът на по-големия брат Патронели в общото класиране вече е 53:35 мин. спрямо излезлия на втора позиция Себастиан Халперн с "Ямаха".


Руснакът Владимир Чагин не беше в най-добрата си форма след празненствата около 41-ия му рожден ден на 5 януари, но днес компенсира по впечатляващ начин. До тази сутрин той изоставаше на половин час зад своя съотборник в "КамАЗ" и временен лидер Фирдаус Кабиров, както и на 12 минути зад втория Алес Лопрайс с "Татра".


Днес Царя показа, че няма нищо случайно в шстте спечелени от него издания на "Дакар" и завърши етапа с 31:49 мин. аванс пред Кабиров, с което си върна лидерската позиция.


Разликата между двамата в общото класиране все пак е под четири минути и все още нищо не е решено, освен може би края на съпротивата на Лопрайс. В последните два етапа чехът се представи отлично и опита да се противопостави на доминацията на руснаците, но вече е на половин час зад тях след сериозна загуба на време днес.


С феноменалното си каране днес Владимир Чагин-Царя доказа, че няма кой да спре доминацията на "КамАЗ"

© Reuters

С феноменалното си каране днес Владимир Чагин-Царя доказа, че няма кой да спре доминацията на "КамАЗ"


Интересно е, че Чагин, който днес спечели своята етапна победа под номер 60 в "Дакар", беше най-бързият пилот във всички категории с изключение на четиримата представители на "Фолксваген". За феноменалното каране на руснака говори и фактът, че той дори сложи 4 мин. на Марк Кома, чийто КТМ тежи 170 кг, докато неговият камион "КамАЗ" е около 8.5 тона.


Деветият етап на рали "Дакар" ще остави надпреварата в Копиапо, тъй като екипажите ще се състезават единствено в околността на чилийския град. Връзката е само 35 км, а отсечката – 235, изпълнени предимно с дюни. Същевременно мотористите няма да стартират както досега един след друг, а на групи от по 10 за водещите състезатели и по 20 за тези в по-задни позиции.


Резултатите всички категории можете да видите на официалната страница на "Дакар".

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Тоя Петерхансел с какви гуми кара та се пукат толкова често?
    И нещо не разбрах - как Чагин е "сложил" 4 мин на Кома?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  2. 2 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "Десен":

    Бил е по бърз по трасето от тоя с мотора, голям смях. На практика само 4-те Фолксвагена са успяли да дадат по-добро време от Камаза, тоя руснак явно е луд.

    икономист - неграмотник с диплома
  3. 3 Профил на Дойчин Баня
    Дойчин Баня
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Великите бмв :-)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ами руснаците една кола свястна не могат да направят, но Камаз е някакво странно изключение. И по времето на соца, Камаз си беше истински камион. Дизелов, нещо странно за руските разбирания.

    А шофьора му е шантав отвсякъде Напи се, изтрезня и като се развилня....

    Майтапа настрана, Чагин опредлено владее пясъците! Да биеш колите и моторите с камион е нещо неправено досега.

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Обаче забелязвате ли кой е спонсора на Камаза и Фолксвагените

    Тия редбул явно дават крила - ВРЦ, Ф1, а сега и Дакар. Тотална доминация в авто-спортовете.

  6. 6
    ****

    Този коментар беше изтрит в 10:27 на 11/01/2011 от неговия автор.

  7. 7 Профил на concept
    concept
    Рейтинг: 714 Весело

    нашият е завършил 10ти, БРАВО!!!

    а за глупаците, които обясняват, че Тодор Христов и Петър Ценков за нищо не ставали - в това състезание, в момента нещата стоят така:

    Мотори: 170 стартирали - 50 отпаднали
    АТВ: 30 стартирали - 13 отпаднали
    Автомобили: 140 стартирали - 50 отпаднали
    Камиони: 67 стартирали - 20 отпаднали

    За радост няма жертви.
    И това е на етап 8 от 15 общо. Нечовешко натовартване.

  8. 8 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 445 Неутрално

    То в "Дакар" да завършиш жив си е победа

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  9. 9 Профил на s_pantchev
    s_pantchev
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Ами съвсем нормално за компания в която работят повече от 40000 души
    ето и малко инфо от извора: http://www.kamaz.ru/ru/company/about/

  10. 10 Профил на onq_s_konq
    onq_s_konq
    Рейтинг: 409 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK