
© Associated Press
Белите пясъци край Фиамбала помогнаха много на Насер Ал-Атиях в битката му с Карлос Сайнц
Победителят от 2009 г. Жиниел де Вилиер защити честта на "Фолкваген" с успех в десетия и най-дълъг етап на рали "Дакар" след проблемите на неговите съотборници и лидери Насер Ал-Атия и Карлос Сайнц.
Двамата останаха едва четвърти и пети днес и позволиха на "БМВ X-Raid" за първи път да вкара два автомобила в челната тройка. Това ни най-малко не помрачи настроението на Ал-Атия, който се оказа най-големият печеливш от несгодите на испанския си съотборник.
Катарецът загуби 8 мин. зад Вилиер, но грабна цели 10 пред основния си конкурент за крайния успех Сайнц. Матадора трябваше да се бори със затъвания в белите пясъци край Фиамбала и се отдалечи на 12:37 мин. от Ал-Атия, с който в последните три дни водеха ожесточена битка.
Българинът Петър Ценков с Can-Am завърши най-дългия етап в надпреварата с отличното девето време при четириколките. До третата GPS точка той се движеше седми, но в края отбеляза минимално забавяне и повтори най-силното си класиране до момента от четвъртата отсечка.
Ценков завърши на 26:26 мин. зад изненадващия победител в етапа Хорхе Сантамария с "Хонда". Българинът, единствен представител на страната в "Дакар" след отпадането на Тодор Христов, се изкачи до 12-а позиция във временното подреждане. Лидер в категорията остава Алехандро Патронели ("Ямаха") с комфортната едночасова преднина спрямо Себастиан Халперн.
Днешният най-дълъг етап в "Дакар" със своите 862 км (686 км връзка и 176 в състезателно темпо) върна битката отново на територията на Аржентина. Трудните моменти за миналогодишния победител Сайнц започнаха още на 13-ия километър в скоростната отсечка, където затъна в дюна.
Пилотът на "Фолксваген" загуби девет минути за измъкването на своя "Рейс Туарег 3", а по-късно добави още няколко спрямо най-бързия Вилиер след грешка в навигацията. По-лошата новина за Сайнц беше безпроблемното придвижване в белите пясъци на лидера Ал-Атия, с изключение на малко 2-километрово отклонение от трасето преди финала. Така Матадора ще трябва да навакса 12:37 мин. пасив от катареца в последните три етапа, ако иска да дублира титлата си.
Забавянето на двамата водачи позволи на БМВ за първи път да вкара два автомобила в челната тройка, водени от Кшищов Холовчиц и Стефан Петерхансел. Французинът също имаше проблеми, които за негов късмет бяха в прехода. Стотина километра преди старта на етапа най-успешният пилот в "Дакар" получи повреда в скоростната кутия, но асистенцията му беше наблизо и успя да я отстрани навреме.
Това въобще не се отрази на темпото на Петерхансел и той се движеше първи до четвъртата контрола, но в следващите километри се забави и в крайна сметка остана трети в етапа. Освен победителя Вилиер, пред него се нареди и съотборникът му Холовчиц (+4:23 мин. от първия).
Доброто представяне на БМВ не повлия на "Фолксваген" и екипът от Волфсбург продължава окупацията на челната тройка, която за момента се допълва от необезпокоявания Вилиер.
© Associated Press Сайнц (на снимката) загуби 10 минути зад основния си конкурент Ал-Атия и се отдалечи най-много от челото в досегашната надпревара
При мотоциклетистите Марк Кома с KTM спечели етапа и удвои до 18:10 мин. аванса си в челото пред своя основен конкурент Сирил Депре (KTM). Забавянето на французина дойде още в началото, когато реши да следва Франс Верхоевен с БМВ, но холандецът сбърка навигацията и това отне на двамата 5 мин.
След третата контрола Елдер Родригеш с "Ямаха" пое лидерската позиция, само за да я загуби в последните километри с цели 27 мин. пасив. Така за Кома остана удоволствието да финишира с най-добро време и аванс от нови 10 мин. пред втория Депре. Чилиецът Франциско Лопес-Чалеко завърши с пети резултат и запази третото място във временното подреждане с 45 мин. разлика пред Родригеш.
При камионите господството на "КамАЗ" вече и на теория няма как да бъде нарушено след отпадането на единствения оказващ известна съпротива конкурент на руснаците Алес Лопрайс с "Татра".
Вчера чехът не успя да се добере до бивака и напусна надпреварата, с което освободи първата четворка за безспорните първенци в последните години. Шесткратният победител в "Дакар" Владимир Чагин отново с лекота си върна водачеството и започна агресивно финалния спринт към рекордния си седми успех.
Днес Царя изпревари с повече от 21 мин. своя съотборник и досегашен лидер Фирдаус Кабиров, с което издуха крехкия му аванс от четири минути и половина. Чагин вече води със 17:27 мин. на Лейтенанта, който пък има преднина от няколко часа спрямо следващите ги два екипажа на "КамАЗ" с Едуард Николаев и Илгизар Мардеев.
В четвъртък състезателите отново ще имат близо 800-километрово препятствие. Те ще трябва да изминат 164 км връзка и 622 състезателни километра между Чилесито и Сан Хуан.
Резултатите във всички категории можете да видите на официалния сайт на рали "Дакар".
Десен
Рейтинг: 1291 НеутралноКак става така че ДАФ, МАН и Ивеко - комапнии с традиции в камионите отпадат така безславно пред руските камази които пък странно защо ама никой не ги ще на пазара.
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Може би са просто високо модифицирани модели камазите.
И при моторите - хонда назад а КТМ - допреди 10 години никому незнайна австрийска фирма днес пък води.
Жалко че нямаме някой българин и в останалите категории.
MissingPerson
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#1] от "Десен":
b/c/c8/IMG_2077_pantsir-s1.jpg/800px-IMG_2077_pant sir-s1.jpg
jpg
Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."Все пак КАМАЗ-ите по принцип имат много военни модели, които лесно стават за рали Дакар. Аз военен МАН, освен да тегли нещо по шосе, друго не съм виждал.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thum
а тук е като БМП
http://img121.imageshack.us/img121/4503/2660643wd.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Десен":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!това че ти не знаеш КТМ сигурно означава че си господин НИКОЙ.
КТМ е на пазара от 1953 г. и е смного титли в мотоциклетния спорт - особено в мотокроса и спидуейа. жал ми е за такива "специалисти" като теб.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4528 НеутралноДо коментар [#1] от "Десен":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!забрави МЕРЦЕДЕС
оstavime
Рейтинг: 521 НеутралноДо коментар [#3] от "КМЕТ В СЯНКА":
Съсипахте коментарите в сайта с новата визия!Той разбира от политика, бизнес, спорт, икономика, здравеопазване, технологии, автомобили, физика, химия, биология, история, география, тежка металургия, крикет, карате, икебана, земеделия, животновъдство и т.н.
Не го ли виждаш, че е "компетентен" по всички теми.
lordvamp
Рейтинг: 8 Неутралноруските камиони са старахотни машини.зил урал камаз. всеки от тях е направен да издържа в екстремни условия.не се учудвайте че печелят почти всяка година.а за ктм и хускварна може би са едни от най сполучливите ендуру мотори
японците винаги има какво да покажат обаче и да изненадат.
бмв и фолсваген са традиционно силни марки и ако и ауди се намеси става германска хегемония в ралито
дано дано!
и дано има повече българи за участници доказваме че можем
Tademan
Рейтинг: 758 ЛюбопитноСигурно хората не пътуват през толкова страшни терени и предпочитат малко повече комфорт в камиона пред издържливостта на "Камаз".
yavooor
Рейтинг: 1167 НеутралноПреди години имаше едно състезание /все още в Африка/, в което наказаха сервизния автомобил на Камаз, защото се движел твърде бързо. На първите две места бяха състезателните камиони, а на трето - сервизният. Проблема бил, че сервизният камион не е обезопасен/ролбари и др./ и при инцидент става страшно.
redguy
Рейтинг: 867 НеутралноДо коментар [#1] от "Десен":
"Може би са просто високо модифицирани модели камазите."
Всички машини на Дакара са малко или много "пипнати" и мАторите, и камионите и "леките" коли. Особено пък туареците и БМВ-тата нямат нищо общо със серийните модели.
redrose
Рейтинг: 5 НеутралноЩе вмъкна и аз нещо по повод на първия коментар
ДАФ МАН ИВЕКО са направени за комфорт и се стремят към нисък разход на гориво
За това са толкова масови на пазара
Докато руските машини са направени да издържат в екстремни условия защото и условията в Русия са по неблагоприятни от европейските тези немператури от минус40 Също така имат много висок разход на гориво в сравнение с гореспоменатите
Извинете че няма препинателни знаци но в полето за писане изчезнаха и на фонетика и БДС и на латиница работят ми само десните цифри
onq_s_konq
Рейтинг: 392 Неутралнобраво Стоев!
точен както винаги!