Ник Хайдфелд ще замени Кубица за тестовете на "Херес"

Бързия Ник кара в последните пет Гран при от 2010 г. за стария си тим "Заубер"

© Associated Press

Бързия Ник кара в последните пет Гран при от 2010 г. за стария си тим "Заубер"



Бившият пилот на "Заубер" Ник Хайдфелд ще замести Роберт Кубица в кокпита на "Лотус Рено" за започващите днес втори предсезонни тестове на испанската писта "Херес", които ще дадат по-реална представа за разпределението на силите във Формула 1.


Полякът катастрофита тежко в неделя по време на рали "Андора" и според предварителните прогнози на лекарите може да пропусне целия сезон в световния шампионат.


"Лотус Рено" разполага с пет резерви и предпочете Бруно Сена да се включи в изпитанията на "Херес". Екипът обаче има нужда от опитен пилот, в случай че отсъствието на Кубица действително се окаже дълго.




Според предварителната програма Виталий Петров ще управлява новия R31 в четвъртък и петък, преди Сена и Хайдфелд да поемат щафетата през уикенда.


Изпълнителният директор на "Лотус Рено" Ерик Булие призна, че евентуалното решение за новия временен титулярен партньор на руснака може да зависи от темпото на двамата кандидати в тестовете на "Херес" и Барселона. Към тях той прибави и Витантонио Лиуци, който беше заменен във "Форс Индия" от протежето на "Макларън" и шампион в DTM Пол ди Реста.


"Знаем, че Ник е добър пилот, но не знаем на какво ниво е в момента и дали ще се напасне към нашия болид. Същото важи за Лиуци и Сена, който пък през миналата година кара автомобил, с който не можеше да направи нищо", каза Булие пред ivg.it.


Започващите днес четиридневни тестове на "Херес" до голяма степен ще загатнат за възможностите на екипите за новия сезон. След встъпителните занимания във Валенсия, където екипите основно се запознаваха с характеристиките на новите гуми "Пирели" и Кубица беше най-бърз, в Испания тимовете за първи път ще имат възможността официално да изпробват най-голямата промяна за 2011 г. - подвижните задни крила.


При тях горният елемент се повдига с до 50 мм на правите, пропуска въздушния поток и намалява съпротивлението и притискащата сила, с което увеличава максималната скорост с около 18 км/ч.



На тази система са заложени очакванията за повече изпреварвания през новия сезон. В състезателни условия пилотите ще могат да я ползват само ако в предишната обиколка са били на под секунда от автомобила пред тях.


Активирането на системата става с бутон от волана (задното крило се "затваря" с натискането на спирачките), като в същото време пилотите ще трябва да стартират и Системата за регенериране на кинетичната енергия (КЕРС), която ще предоставя още около 80 к.с. за допълнително улеснение в изпреварването.


Освен тях, очаква се на "Херес" отборите да изпробват и истинските нови елементи по аеродинамиката на своите болиди. Вече всички отбори представиха автомобилите си за 2011 г., но в предстоящите тестове няма да участва "Испания рейсинг".


За сметка на това за първи път ще се включат "Макларън", "Форс Индия" и "Маруся Върджин", които край Валенсия се появиха със старите си болиди или междинни версии на новите им разработки. Към тях може да бъде причислен и "Тийм Лотус", който имаше сериозни проблеми на "Рикардо Тормо" и неговите пилоти записаха едва няколко бързи обиколки.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK