Започва най-епичната битка в MotoGP

Трансферът на Роси в "Дукати" и бързината на "Хонда" изравниха силите

Роси ще посрещне най-тежката си година в MotoGP

© Reuters

Роси ще посрещне най-тежката си година в MotoGP



Новият сезон в MotoGP отново ще започне под светлините на прожекторите на катарската писта "Лосаил", но този път в него ще има много по-голям заряд и интрига спрямо предходните години.


Последната година на 800-кубиковите машини трябва да предложи на феновете най-епичната битка с три мотора в спор за титлата, а най-голямото неизвестно идва от смяната на отборите на двама от последните трима световни шампиони.


Валентино Роси сбъдна италианската мечта и ще се опита да напише новата история на "Дукати" след седем години и четири титли с "Ямаха". Доктора замести Кейси Стоунър, който заедно с вицешампиона Дани Педроса ще трябва да въплъти белезите за възраждане на "Хонда" с пълната доминация в предсезонните тестове в първата титла за японците от 2006 г. Отборът беше най-бърз във всички дни от тестовете, до известна степен заради предимството си в новата технология за смяна на предавките.




Така с оставането на шампиона Лоренсо в "Ямаха" три мотора на стартовата решетка са готови да спорят за титлата. Испанецът ще си партнира с бившия световен шампион в супербайк Бен Спийс, който ще замести Роси след само един сезон в Tech 3 Yamaha.


Любимецът на публиката - Роси, ще бъде изправен пред най-тежката си година в MotoGP. Италианецът успешно се възстанови от счупения си крак в Италия, но отново е възпрепятстван от болките в оперираното ляво рамо след падането с кросов мотор през април.


В края на миналия сезон той предпочете да се оперира, вместо да пропусне последните си два старта с "Ямаха" и възможността да тества "Дукати" за първи път веднага след финала във Валенсия и да даде насоки за работата на инженерите от Болоня.


До тестовете в Катар той не успя да се възстанови напълно и не можеше да използва пълния потенциал на мотора си. "Можех да се движа и по-бързо, но болките в лявото рамо дойдоха изведнъж, без предупреждение, а аз дори не бях пробвал меките гуми. Но сесиите в състезателния уикенд са от 45 минути и един час, така че ще бъде малко по-лесно", обясни Доктора.


Физическата му готовност да застане на старта, изглежда, по-малко го притеснява спрямо слабостите в представянето на "Дукати". "Рамото ми не е единственият проблем. Ако искаме да правим добри състезания, трябва да намерим някои решения, които да ни помогнат да бъдем по-бързи и да подобрим темпото си. Дебютът с "Дукати" ми носи голяма мотивация и неделята определено ще е много емоционална", допълни деветкратният световен шампион.


С неговото преминаване в екипа от Болоня си тръгнаха и някои от спонсорите на "Ямаха". Това засили предположенията за финансови затруднения при японците, но те едва ли са толкова сериозни, след като най-голямото перо в бюджета им от 13 млн. евро вече се начислява в "Дукати".


Именно проблемите на новия италиански тандем и резултатите от тестовете накараха Лоренсо да извади 32-годишния Роси от сметките си за титлата и определи пилотите на "Хонда" като основните му конкуренти е нейната защита.


Лоренсо доминираше през 2010 г. с девет победи - над два пъти повече от тези на втория в класирането, като можеше да се прибере у дома с титлата още в началото на септември. Въпреки това той остава подценен именно заради отсъствието на Роси в голяма част от сезона.


Стоунър (вторият отляво надясно), Педроса, Лоренсо и Роси (предпоследният) неизменно са печелели победите в последните три сезона

© Reuters

Стоунър (вторият отляво надясно), Педроса, Лоренсо и Роси (предпоследният) неизменно са печелели победите в последните три сезона


"Стоунър и Педроса са фаворити, а след тях се нареждам аз, следван от Спийс, Марко Симончели или Андреа Довициозо. Те двамата са силни пилоти, много твърди и имат най-бързия мотор", заяви пред "Ройтерс" испанецът, който подобри рекорда на Роси от 2008 г. за най-много спечелени точки в един сезон - 383.


"Дукати" не в най-добрата си форма, но Роси е способен да вземе максимума от мотора, смята Лоренсо. - Дали ще спечели състезания? Може би да, може би не. Сега той ще срещне наистина тежка конкуренция, може би повече откогато и да било в неговата кариера. Ще бъде трудно за него, за мен, за всички."


Световният шампион призна и за изоставането на "Ямаха" спрямо "Хонда". "Нашият мотор претърпя доста подобрения спрямо миналата година, но може би те са се справили по-добре. Може би ще успеем да извлечем повече мощност в средата на сезона, но в този момент няма да сме достатъчно конкурентни с тях на всички писти", призна Лоренсо.


"Хонда" се активизира през миналия сезон и японците ще направят последен опит да спечелят титлата с 800-кубиков мотор. Според специалистите с Педроса и Стоунър екипът дори има потенциал да повтори постижението на "Репсол Хонда", когато HRC спечели всички състезания през 1997 г. За да го направи, отборът първо ще трябва да се справи с трудната задача да има двама състезатели, които искат да триумфират с крайната победа при пилотите.


Програмата на "Хонда" в MotoGP ще бъде затруднена и от земетресението в Япония и последвалите от него намалени работни часове и електроподаване във фабриката на компанията. Това накара директорът на "Хонда" Шуней Накамото да не очаква тимът му да доминира в първия старт за сезона.


"Заводските пилоти на "Ямаха" са много силни. Те записват много силни и постоянни времена в дългите серии обиколки и очаквам да са много конкурентни. На "Сепанг" "Дукати" не записа много силни времена, но в Катар ще ни догонят. Очаквам те също да бъдат много конкурентни", каза той.


Накамото дори предрече, че 2011 г. може да сложи край на доминацията на заводските пилоти Стоунър, Педроса, Лоренсо и Роси, които неизменно са печелели победите в последните три сезона. Според него Довициозо, Симончели и Бен Спийс също са потенциални кандидати за успех в Гран при.


"Тримата са много бързи в момента и вероятно ще могат да се преборят за победата. Няма да бъде лесно, защото първата четворка е много високо, но, изглежда, сега има по-големи шансове отпреди да имаме някой нов победител", завърши японецът.


През тази година в България MotoGP ще се излъчва от телевизия Film+, която ще предава почти всички тренировки, квалификации и стартове от 125-кубиковия клас, Moto2 и MotoGP. Стартът в Катар е в неделя от 21.00 часа.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Големи карачи са тия, определено Мото ГП е доста по-интересно от Ф1.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  2. 2 Профил на the_lone_rider
    the_lone_rider
    Рейтинг: 466 Весело

    Тази година ще е много интересно. Нямам търпение да видя как ще се справи Роси с Дукати...

    Днес е лесно да изфабрикуваш истината и манипулираш действителността, но будните хора винаги усещат лъжата...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK