
© Reuters
Себастиан Фетел не смята, че шампионската единица върху болида му може да наклони везните в негова полза
Себастиан Фетел е определян за наследник на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер още от първата си поява във Формула 1 през 2006 г. Постепенно германецът започна да оправдава големите очаквания и последователно стана най-младият пилот в историята, печелил точки, полпозишън и победа в Гран при. От ноември той вече е и най-младият носител на титлата в световния шампионат, а преди да започне нейната защита в Мелбърн, Фетел сподели писмено пред "Дневник" очакванията си за новия сезон.
Как се чувствате като най-младия световен шампион във Формула 1 и тежи ли ви титлата?
- Животът ми не се е променил. Очевидно е огромно удоволствие, но припомнянето на случилото се през миналата година няма да ми помогне през тази.
На стартовата решетка в Мелбърн ще се наредите до още четирима световни шампиони, които сега ще се сравняват с вас. Как се чувствате в тяхната компания?
- Всички започваме от нулата, така че на теория всеки има равни шансове да спечели шампионата. Предстои ни дълъг сезон - 19 състезания... Ще видим, в началото е много трудно да се каже. Нямам предимство заради №1 на болида си, също както Дженсън, Фернандо, Михаел и Люис не са имали такова преди. Както казах, усещането да имаш огромна единица на болида е приятно. Това беше голям успех и облекчение за мен през миналата година, така че се надявам да ме направи малко по-силен, но въпреки всичко ще бъде един дълъг, тежък и труден сезон.
Как оценявате подготовката на "Ред бул" за предстоящия шампионат?
- Миналата година си е за миналата година. През тази започваме напълно нов сезон и се концентрирахме над него. Очевидно работата ни по подготовката е много натоварена сега, но се опитваме да дадем най-доброто от себе си, за да имаме най-добрия цялостен пакет (на болида – бел.ред.).
След края на предсезонните тестове "Ред бул" имаше предимство пред останалите отбори. Какви са очакванията ви за новия сезон?
- Изглежда, че имаме най-добрият автомобил, но все още е твърде рано да се каже. Има много промени, които изискват доста работа, и се опитваме да завършим цялостния пакет за старта на новия сезон.
През тази година се завръща системата КЕРС и се въвежда подвижното задно крило с цел улесняване на изпреварванията. Тези решения ще имат ли желания ефект?
- КЕРС очевидно е еднакъв за всички, така че го имаш в болида си, също както и останалите пилоти. Това няма да доведе до голяма разлика. Мисля, че можеш да го използваш за атака и защита. При задното крило е малко по-различно, защото можеш да го използваш единствено за атака. Само се надявам да не направи изпреварванията прекалено лесни, защото тогава състезанията ще станат изкуствени.
Новите гуми "Пирели" ли са най-голямата промяна за 2011 г. и как ще въздействат на състезателната стратегия?
- Гумите са много по-различни спрямо миналата година, но и те са еднакви за всички. Според мен състезанията ще се променят - на този етап едно спиране в бокса е невъзможно, две също. Затова ще има поне три или четири питстопа на състезание. Мисля, че това ще направи надпреварите много интересни, но въпросът е дали ще бъде нещо добро за нас или не. В момента е трудно да се каже, защото първо трябва да видим как ще се развият състезанията. Освен това имаме и подвижно задно крило, което трябва да направи изпреварванията по-лесни за нас. Много въпроси, но съм убеден, че ще намерим верния отговор, когато започнем да се състезаваме.
В края на предсезонните тестове Михаел Шумахер и "Мерцедес" записаха най-бързото време за цялата зимна подготовка в Барселона. През новия сезон те ще бъдат ли заплаха за титлата?
- Както казах, всички започваме от нулата и Михаел има същите шансове като мен. Очевидно и те като нас имат добър болид, но няма как да знаеш какво могат да постигнат в истинско състезание. И, наистина, повече конкуренция - по-добро състезание.
© Associated Press Новият RB7 показа отлична скорост и надеждност в предсезонните тестове
Въпреки отлагането на Гран при на Бахрейн, календарът на Формула 1 все още може да бъде съставен от рекордните 20 старта. Как ще ви се отрази по-големият им брой?
- Сега стартът на сезона закъсня малко заради отлагането на Бахрейн, но подготовката на болида никога не е достатъчна. Ще имаме най-дългият сезон досега, нека да видим... Мога да ви кажа, че предстоят интересни времена.
Много пилоти от различни серии се запалиха по рали спорта, в това число Кими Райконен и Роберт Кубица. Първият премина във WRC, но все още няма особени успехи, а вторият претърпя тежка катастрофа. Това повдигна въпросът кой от двата шампионата е по-труден и опасен, какво е вашето мнение?
- Честно, не мога да преценя... Нямам никакъв опит в ралитата, но не смятам, че двете дисциплини трябва да бъдат сравнявани.
През миналата година Фелипе Маса и Фернандо Алонсо размениха позициите си в Гран при на Германия, а през тази отборните заповеди отново са разрешени. Какво мислите за тях?
- Мога само да ви кажа кой е световният шампион за 2010 г. Това отговаря ли на въпроса ви? (Смее се)
Вашият съотборник Марк Уебър призна в книгата си, че е карал с фрактура на рамото в последните четири старта за 2010 г. Какви според вас са причините да го запази в тайна и има ли връзка с битката за титлата между вас?
- Трябва да попитате Марк затова, очевидно няма да е честно аз да давам предположения.
Вие сте най-младият световен шампион и едва вторият германец, печелил титлата. Пречат ли ви големите очакванията да изпреварите по успехи Михаел Шумахер?
- Че кой има такива? (Смее се) Нека всеки от нас направи своето състезание, накрая се гледа само това.
Как се отрази на вас и "Ред бул" отмяната на Гран при на Бахрейн?
- Даде ни повече гъвкавост, малко повече време за тестове, всичко беше малко по-спокойно. Също така ми даде шанс да го карам малко по-леко в личната си подготовка. Но, както казах, времето никога не стига.
Как разпускате след Гран при?
- Беше малко натоварено след края на сезона и спечелването на шампионата. Но беше хубаво, че през зимата имах малко време за себе си, което прекарах заедно с приятелите и семейството си.
Всяка година кръщавате своето ново шаси с женско име. Има ли някаква символика в избора на имената?
- Просто виждам болида и името си идва само. (Усмихва се) Не търсете символика, нека се състезаваме.
barbalej
Рейтинг: 8 НеутралноИзключитилен талант е Себастиан Фетел! Миналата година се сражава докрай и спечели за което го адмирирам. Като, че ли е събирателен образ на много бивши световни шампиони в Ф1, като е взел предимно положителните неща от всеки. Не на последно място е скромен, зрял и е истински професионалист. Пожелавам му успех в защита на шампионската си титла и прогнозирам, че ще се справи по-добре от миналата година.
Wornoxmaniak
Рейтинг: 1239 НеутралноБраво на Мирослав Стоев!
conTXT
Рейтинг: 796 ЛюбопитноХубаво е човек да чете интервю и да става свидетел, как звезда от такава величина остава здраво стъпил на земята. Пожелавам му винаги да продължава така и още повече да остане джентълмен и в най-критичните моменти на пистата, което беше, може би, единственият недостатък на Шумахер. Въпреки това, като фен на МакЛарън, ще стискам палци за едни други хора
generator****
Този коментар беше изтрит в 16:45 на 25/03/2011 от неговия автор.
****
Този коментар беше изтрит в 16:46 на 25/03/2011 от неговия автор.
****
Този коментар беше изтрит в 16:47 на 25/03/2011 от неговия автор.
****
Този коментар беше изтрит в 18:17 на 25/03/2011 от неговия автор.
...And justice for all
Рейтинг: 678 НеутралноБраво за интервюто! Много е добро, беше интересно и за човек, който си няма понятие от Ф1, като мен!
ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...Ивайло Йосифов
Рейтинг: 695 НеутралноБлагодаря за интервюто. Наистина интересно!
http://5starhospitality.weebly.com/ВинетУУУ
Рейтинг: 559 НеутралноПоздравления за "Дневник" и Мирослав Стоев.За нас -феновете на Ф1 е приятно , че обръщате внимание на темата.
MARSIANECA
Рейтинг: 515 НеутралноNiakoi hora burzo zabraviat golemite skandali v RED BULL po vreme na sezona samo da pripomnia skandala s Webber i kak mu beshe natiaknato che e nomer 2 v odbora i onova kultovo radio kogato kaza "ne e zle za pilot nomer 2 " taka che da go vidim malkia tazi godina kakvo shtenapravi da ne se nalaga Helmot Marko da mu obiasniava na same che e nai dobria pilot za vtori pat
P.S.Priatno gledane na kvalifikaciata :-)
Публикувано през m.dnevnik.bg