"Ред бул": Карахме без КЕРС в Мелбърн

В екипа на шампионите останаха доволни от победата на Себастиан Фетел<br />

© Reuters

В екипа на шампионите останаха доволни от победата на Себастиан Фетел



Пилотите на "Ред бул" са се състезавали през целия уикенд за Гран при Австралия без системата КЕРС, обясни изпълнителният директор на екипа Кристиан Хорнер.


Себастиан Фетел спечели полпозишъна и победата в Мелбърн, като наложи пълна доминация в квалификациите и надпреварата, а съотборникът му Марк Уебър остана пети. Системата предоставя допълнителни 80 к.с. за 6.6 сек. на обиколка, а основните конкуренти на екипа "Макларън" и "Ферари" разполагаха с нея.


"Нямахме КЕРС в болидите през уикенда и не искахме да го казваме на никого. Ако съдим по състезанието, системата не ни и трябваше. Използвахме я в петък, но не бяхме доволни от надеждността й. Именно тя създаде известен риск и затова я свалихме от болидите до края на целия уикенд", обясни Хорнер.




Той допълни, че оценява качествата на технологията, но дизайнерът на "Ред бул" Ейдриън Нюи е преценил да не я използват на този етап. "Ейдриън нямаше намерение да прави компромиси заради КЕРС и тя трябваше да бъде пригодена към аеродинамичния пакет, което е сериозно предизвикателство. Момчетата във фабриката свършиха отлична работа и благодарение на тях автомобилът ни беше толкова надежден и доминирахме в състезанието", добави шефът на "Ред бул".


Победителят Фетел остана сдържан в оценките си, независимо от категоричния успех и големия аванс пред втория Люис Хамилтън с "Макларън".


"Постоянно повтарям на екипа, че не трябва да летим в облаците. В Австралия взехме много точки, но сезонът е дълъг и може да се случат доста неща. Люис Хамилтън и Виталий Петров, а също и "Ферари", са много силни, а "Мерцедес" се справя по-добре от миналата година. Ще сме много близко, но е важно да финишираме. Болидът ни беше много бърз и надежден", обясни Фетел.


Световният шампион призна, че отвътре спечелването на победата не е било толкова лесно, колкото изглежда. "Стартът беше от изключително значение. В началото се опитвах да поддържам преднината си, но в достигнах предела на гумите си, Люис ме настигне и нямаше как да направя повече обиколки. След спирането трябваше само да мина пред Дженсън (Бътън), което за щастие стана веднага. После Люис изостана, напрежението спадна и можех да контролирам положението", обясни пилотът на "Ред бул".


Фетел похвали промените през новия сезон. "Трябва да поздравим "Пирели", защото тук не направихме толкова много спирания, колкото очаквахме. Подвижното задно крило също е много свежо. За момента мога да съдя за промените само за себе си, а не от позицията на пилот от задна позиция", допълни световният шампион.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1053 Весело

    Заместили са го с баласт със същото тегло?Баласта е бил от много тежък материал по надлъжната ос и максимално близо до пистата?
    Fair play?!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  2. 2 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#1] от "sandman":

    Описал си коментара си като "Весел", но си абсолютно прав. Една част от теглото на болидите е баласт, който се поставя допълнително с цел смъкване на центъра на тежестта. За тежестта е ясно, че добавят толкова, колкото е минималното количество необходимо за да може когато измерят теглото на болида след финала да бъде в рамките на регламента. Махането на KERS-а беше смело решение на Ред Бул, което проработи за Фетел, но липсата му попречи на Уебър в битката му с Алонсо.

  3. 3 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 907 Неутрално

    Очевидно има някакъв проблем с правилата касаещи системата КЕРС, или възможностите за поставяне на баласт и неговото разпределение по автомобила.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  4. 4 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#3] от "charlyb":

    Няма нищо сбъркано в правилата относно KERS. Използуването на тази система е опция, т.е. отборите могат да я използуват или не, както преценят Информация за баласта и KERS:

    "Is a car running KERS heavier than one which is not running the system?
    No. A typical KERS system weighs around 35 kilograms. Formula One cars must weigh at least 620kg (including the driver), but traditionally teams build the car to be considerably lighter and then use up 70kg of ballast to bring it up to weight."

    "Do teams have to use it?
    The use of KERS is not compulsory. Several teams used it during its introductory 2009 season. A gentlemen's agreement between constructors then precluded its use in 2010, before its return in 2011."

    http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/8763.html

  5. 5 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Линкът който бях постнал не излезе затова отново:

    http://www.formula1.com/inside_f1/
    understanding_the_sport/8763.html

  6. 6 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#2] от "PopEye":

    Дали снижаването центъра на тежестта не прави болида по-стабилен и бърз в завоите!?Махаме КЕРС-а и поставяме баласт с неговото тегло,но много по- ниско в шасито.Предимство в завоите и общия баланс при спиране и ускоряване.Все пак КЕРС-а е обемен и не може да има център на тежестта като на метален лист.От там нататък се иска добър пилот,който може да реализира доброто поведение на колата.Имат го очевидно.Това са само въпроси които си задавам.Може и да не съм прав.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  7. 7 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#6] от "sandman":

    "Дали снижаването центъра на тежестта не прави болида по-стабилен и бърз в завоите!"

    Точно там е работата, според мен е точно така като си го написал, болида става по-стабилен и бърз в завоите и поради това Фетел беше толкова бърз в квалификацията, а и в състезанието. Фетел каза, че било много важно да вземе старта. Наистина перфектно замислено и проведено състезание от Ред Бул. Шапка им свалям.

  8. 8 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 907 Неутрално

    До коментар [#6] от "sandman":

    Разбира се, че си прав! Точно това имам предвид в мнението си горе аз като говоря за сбъркани правила и съм убеден, че съвсем скоро ще се вземе решение по това!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK