Рали "България": Седмият етап беше отменен заради публиката

Рали "България": Седмият етап беше отменен заради публиката

© Борислав Петров



Седмият специален етап от световното рали "България" – "Любница 1", беше отменен заради огромното струпване на публика по трасето.


Голяма част от зрителите пристигнаха на финала на отсечката малко преди пускането на лидера в състезанието Себастиен Льоб, което принуди наблюдателите на ФИА да отменят третия етап за деня.


Феновете дори бяха заели позиции на хеликоптерната площадка, което принуди пилотът да ги разгони с маневри от въздуха. След намесата на маршалите и останалите длъжностни лица зрителите се поуспокоиха и се преместиха на по-безопасни места. След едночасови опити за разпръскването на зрителите делегатът на ФИА наблюдава обстановката около финала от въздуха и в крайна сметка взе решение да отмени етапа.




Поведението на публиката не беше единственият проблем пред организаторите. След края на отсечката вече имаше прекалено много автомобили на публиката, които щяха да затруднят прехода на състезателите към сервиза. Те все пак преминаха по маршрута на "Любница 1" в несъстезателно темпо и се прибраха за обедния сервиз в Долна баня. Стартът на следващи осми етап "Сестримо 2" ще закъснее с 27 минути.


Отменената отсечка се оказа в полза на пилотите от двата тима на Citroen, които стартираха сутрешните етапи с меките гуми. С тях те успяха да вземат още по-голямо предимство пред конкурентите си от Ford, като Себастиен Ожие дори се изкачи от седмо на четвърто място след първия етап. За отнемения "Любница" обаче времето ставаше все по-топло, което щеше да износи повече гумите им и да намали тяхната преднина.


Льоб започна и съботния ден с етапен успех в "Сестримо 1", но във втория "Пещера 1" съотборникът му в Citroen Дани Сордо прекрати победната му серия от вчера. "Във втората отсечка за деня също имахме предимство, защото валя, обясни Сордо. – Ще остана максимално концентриран до края на състезанието, защото не искам да допускам грешки".


Заради неправилния избор на гуми пилотите на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала останаха на повече от минута зад Льоб след първата отсечка, а това позволи на Ожие да се изкачи на четвърта позиция.


Въпреки че Сордо беше най-бърз в "Пещера 1", неговият пасив спрямо Льоб остава в рамките на сериозните 30 сек. Толкова е и разликата между испанеца и третия Петер Солберг с частния си Citroen C4 WRC. Норвежецът може да бъде спокоен за своята позиция заради преднината си от над минута спрямо Ожие.


"Определено сме разочаровани от отмяната на последния етап, защото там трябваше да сме по-бързи с твърдите гуми, призна недоволството си Хирвонен, който вече е пети на повече от 2:30 мин. зад Льоб и 32.2 сек. от Ожие. – Бяхме изненадани на старта на първата отсечка, защото километър преди старта все още беше сухо, а след него вече беше мокро".


Българският представител във J-WRC Тодор Славов (Renault Clio R3) запази петата си позиция при джуниърите след "Сестримо 1", но нямаше никакъв късмет във втория етап за деня. Малко след старта на "Пещера 1" той спука задна дясна гума, което му коства повече от 3 минути забавяне и се смъкна на осмо място в подреждането за шампионата. Лидер е Тиери Нювил със Citroen C2 S1600, който има аванс от 50 сек. пред втория Ханс Вайс. Славов изостава на 22.7 сек. от седмия Карл Круда.


Битката при българските пилоти започна обещаващо днес, като Петър Гьошев (Mitsubishi Lancer Evo 9) беше най-бърз в първия етап за деня. Той изпревари с 8.4 сек. Ясен Попов, който разчита на същия автомобил, и с цели 24 сек. Димитър Илиев (Skoda Fabia S2000). Така пилотът на "Престиж рали тим" съкрати половината от изоставането си спрямо родните си конкуренти след първия ден.


В "Пещера 1" Илиев си възвърна темпото и си върна водачеството сред българските пилоти и 11-ата позиция в общото класиране на 10 сек. зад десетия Хенинг Солберг (Ford Fiesta S2000). Победителят от 2007 г. се възползва от грешка на Попов, който излетя в канавка и загуби над 30 сек., но все пак се върна в състезанието. Така Илиев е лидер сред родните екипажи, следван на 23.8 сек. от Гьошев и 26.5 сек. от Попов.


"Имаме проблем с автомобила, прекъсва над 4500 оборота", обясни пилотът на "Виваком рали тим" след пристигането си в сервиза.


"Излязохме от пътя за кратко и загубихме доста време. Измъкнахме се от храстите от едната страна и само се надявах да не срещнем дърво, а след тов паднахме в канавка от другата страна. На това място нямаше никаква публика, но успяхме да излезем и да продължим", обясни Попов.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Аз бях вчера - органиацията за зрителите е под всякаква критика и създава дори опасни ситуации. Бях абсолютно блокиран с колата си на едно място в продължение на ок. 4 часа. Ако, не дай боже, се беше случило нещо, което налага бърза евакуация на хора (напр. до болница) нямаше как да стане. Единственото, което беше организирано, беше събирането на пари. Мисля, че не сме готови да сме домакини на такова състезание.

  2. 2 Профил на werginija
    werginija
    Рейтинг: 443 Весело

    Това на коя писта го провеждат?

  3. 3 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Бре, бре!
    Нали имаме славно МеВеРе?!

    www.berbenkov.hit.bg
  4. 4 Профил на Chocho
    Chocho
    Рейтинг: Неутрално

    До коментар [#3] от "berbenkov":

    За неговото славно представяне около организацията на състезанието може да се напише цял роман. Вероятно ще сме го завършили в следващите няколко дни.

  5. 5 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#3] от "berbenkov":

    Какво МВР, то си е работа на организаторите да оправят тия неща

  6. 6 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Организаторита кво, клетки ли да сложат? Абе, ще се научиме за следващия път, ама следващ път няма да има...

  7. 7 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Какви маршали ви гонят бре? В България намя маршали, има генерали...

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  8. 8 Профил на a.
    a.
    Рейтинг: 221 Неутрално

    ралито е страшно готино, но организацията на публиката е майтап. за МеВеРе-то съм съгласна с Миро Стоев - за роман са... всеки контакт с тях дава материал

    a.
  9. 9 Профил на Kozon
    Kozon
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Откъде знаеш, че няма маршали? Ей ти Гоце, кавалер на ордена "Старопланински Архар", колко му е и да стане Маршал на Народната Република?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK