Себастиан Льоб спечели рали "България"

Себастиан Льоб<br />

© Мирослав Стоев

Себастиан Льоб



Себастиан Льоб (Citroen) спечели рали "България" и 16-ата си поредна победа на асфалт. Неговият съотборник Дани Сордо удържа атаките на Петер Солберг и се пребори за второто място.


Екипът на Ford претърпя пълен провал в първото състезание на асфалт тази година, след като Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала останаха съответно пети и шести. Четвъртият Себастиен Ожие излетя от пътя при второто минаване на "Батак" в петък, но въпреки това изпревари двамата заводски пилоти на Синия овал в събота сутрин след отличното стратегическо решение на французите да използват меките гуми. По този начин Citroen спечели първите четири места в родната надпревара, като това постижение за последно е регистрирано през 1993 г. на рали "Сафари" с автомобилите на Toyota.


Битка за подиума




Единствената интрига в последния ден от надпреварата бе за второто място, което си оспорваха Петер Солберг и Дани Сордо. Вчера норвежецът коментира, че няма да натиска и е изключително доволен от третата си позиция, но времената му днес показаха точно обратното – световният шампион за 2003 г. спечели два от четирите етапа. Въпреки това обаче Дани Сордо опази второто си място, което е и най-доброто му класиране от рали "Каталуня 2009".


Проблемите на Ford станаха очевидни още в петък, когато Хирвонен и Латвала започнаха да изостават драстично спрямо всички представители на Citroen, като дори и Кими Райконен (Citroen Junior) бе по-бърз от тях. Все пак грешките на финландеца и Ожие им дадоха възможност да спасят донякъде уикенда. Неточният избор на гуми в събота сутрин и мокрите етапи обаче ги пратиха зад Малкия Себ, а впоследствие Хирвонен и Латвалата просто караха до финала без никакъв шанс за нещо повече от петото и шесто място.


В зоната на точките


В първия си старт за Stobart Ford Пи Джей Андерсън финишира седми, което е страхотно постижение с оглед проблемите на Ford и това, че шведът кара за първи път Focus RS WRC. Дали обаче ще наблюдаваме Пи Джей отново с екипа на Stobart Ford, предстои да разберем, тъй като и самият той нямаше яснота за това как ще продължи кариерата му.


Унгарецът Фригес Туран направи много стабилно каране през целия състезателен уикенд и изкачи морално остарелия Peugeot 307 WRC на осмо място. Матю Уилсън (Stobart Ford) и Хенинг Солберг (Ford Fiesta S2000) допълниха челната десетка, като норвежецът е и най-предно класиралият се пилот със Super 2000.


Кими Райконен (Citroen) започна по перфектен начин рали "България" и преди второто минаване на "Белмекен" се движеше на впечатляващата четвърта позиция. Именно там обаче финландецът изтърва спирането за един от десните завои и излетя от пътя, което му коства десет наказателни минути при връщането по системата супер рали в събота. Във втория и третия ден финландецът навакса голяма част от изоставането си, но така и не успя да се пребори с Хенинг Солберг за последното място в зоната на точките, след като допусна поредната си грешка в последния етап.


Подиум за Славов в J-WRC


В българския лагер се случиха куп сериозни неприятности, включително и дисквалификацията на пет екипажа, но за щастие участникът ни в J-WRC Тодор Славов се пребори за място на подиума в своята категория след две етапни победи на "Славовица". "Много съм доволен, въпреки че имахме куп неприятности. Накрая бяхме малко по-предпазливи, но не се и налагаше да натискаме, след като минахме пред Броколи. S1600 автомобилите обаче са изключително силни и нямаме шанс срещу тях", обяснява Славов.


Именно Citroen C2 S1600 окупира първите две места при джуниърите. Тиери Нювил спечели първата си победа за сезона, а Ханс Вайс остана на втора позиция. "Направихме един наистина много добър уикенд, а и автомобилът стоеше перфектно. Моят навигатор също свърши отлична работа и в крайна сметка спечелихме", коментира Нювил. "Следващото ни състезание е в Германия, като и там ще натискаме здраво и ще се опитаме да спечелим победата. Планираме и участия в IRC, така че програмата ни ще бъде много натоварена."


След победата в България Себ увеличи аванса си в класирането при пилотите на 51 точки, а Citroen вече води на Ford с 47 при производителите. Следващият осми кръг във WRC е рали "Финландия" (29-31 юли).


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan Petrov
    Ivan Petrov
    Рейтинг: 747 Неутрално

    Ситроен са страхотни автомобили в най-високия си клас, но Автомотор Корпорация(бивши оръжейни величия) сквернят марката с непристойното отношение към марката в сервизите си - мародери!!!
    Чисто нова кола я правят готова за рециклиране с едно единствено влизане в сервиза!!!

    "Ако истината, която съм казал, Ви изглежда шега, а всъщност Ви накърти - означава, че съм уцелил шегата - за непросветените: шегувал съм се!" Vankata




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK