"Газпром" и "Сбербанк" дават 15 млн. евро, за да вкарат руснак във F1

В края на миналата година "Газпром" се отказа да спонсорира зимната олимпиада в Сочи през 2014 г.

© Reuters

В края на миналата година "Газпром" се отказа да спонсорира зимната олимпиада в Сочи през 2014 г.



Най-голямата компания в Русия "Газпром" и най-големият кредитор в страната "Сбербанк" са готови да дадат невероятните 15 милиона евро, за да осигурят титулярно място на местния пилот Виталий Петров във Формула 1, твърди германският вестник "Билд".


Вицешампионът в GP2 сериите, който през седмицата обяви, че е пред финализиране на договор с екипа на "Рено" и в същото време е свързван с преминаване в тима на "Кампос", може да стане първият руски пилот в световния шампионат.


Според изданието, 25-годишният Петров е предлагал крупната сума от 15 милиона евро, за да си намери "работодател" във Формула 1. Пилотът бил готов да плаща по близо 800 хиляди евро на състезание, като парите идвали от силните му спонсори "Газпром" и банка "Сбербанк".




Наскоро холандецът Роберт Дорнбос, който кара за "Минарди" и "Ред бул" през 2005 и 2006 г., заяви, че два от новите отбори във Формула 1 - USF1 и "Кампос", са му поискали по 5 милиона щатски долара, за да получи титулярно място при тях.


Мениджърът на седемкратния световен шампион Михаел Шумахер и настоящия носител на титлата в GP2 Нико Хюлкенберг Вили Вебер припомни, че пилотите, които си плащат, за да карат не са нищо ново за Формула 1.


"Само шест или седем от водещите пилоти реално получават заплата, докато останалите плащат на своите отбори. Който вече е започнал да го прави, продължава така през цялата си кариера, освен ако не е някакъв изключителен талант," обясни германецът пред "Билд".


Изданието припомня как през 1991 г. Шумахер плати около 200 хиляди долара на собственика на екип Еди Джордан, за да си осигури дебют във Формула 1 в Гран при на Белгия.


През изминалия сезон световният шампион Кими Райконен беше най-добре платеният пилот в световния шампионат с годишна заплата от 45 млн. долара. В същото време четирима пилоти са карали за спорта и не са получавали пари – Казуки Накаджима от "Уилямс", дебютантът в "Рено" Ромен Грожан и тандемът на "Форс Индия" Адриан Сутил и Витантонио Лиуци.


Първият пилот на "Кампос" Бруно Сена заяви, че ще дебютира във Формула 1 без да получава заплата. Племенникът на легендарния Аертон Сена ще се издържа от персоналните си спонсорски договори, които се изчисляват на поне 5 млн. евро годишно.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на пирата
    *****
    Весело

    Имат- дават ,ние нямаме и не даваме ,но ще злобеем !

  2. 2 Профил на do#1
    *****
    Весело

    Напротив,ние ще сме много щастливи.Този пилот ще е бай Петко.

  3. 3 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 628 Весело
  4. 4 Профил на Kader
    *****
    Весело

    Ами разбира се 'parayı veren - düdüğü çalar'!

  5. 5 Профил на GÜNEŞ
    *****
    Весело

    http://tr.wikipedia.org/wiki/%C4%B0stanbul_Park

    Ами да го видим тоз руснак в Истанбул!

  6. 6 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 628 Весело

    До коментар [#5] от "GÜNEŞ":

    Нищо не ви струва писта в сравнвние с в Абу-Даби

  7. 7 Профил на capitalist
    *****
    Неутрално

    До коментар [#1] от "пирата":

    ама да не викате после какви таланти ражда матушката ......засега си е един вид узаконен подкуп за да кара ,но може пък и да покаже талант момчето ,кой ти знае ......

  8. 8 Профил на abv
    *****
    Весело

    Като не може с талант,с пари ще стане.

  9. 11 Профил на Запознат
    *****
    Весело

    До коментар [#10] от "GÜNEŞ":

    ))))) Талант

  10. 12 Профил на минаващ
    *****
    Неутрално

    До Сгугню (№6):

    А къде е нашата писта?

    Стига си се държал като Бай Ганьо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK