"Адидас" - "Найки" 2:0 във финала на световното, но мачът продължава

Битката между "Адидас" и "Найки" е за всяка педя земя

© Associated Press

Битката между "Адидас" и "Найки" е за всяка педя земя



С два от два възможни участници в неделния финал на световното първенство по футбол "Адидас" печели чиста победа срещу американския си конкурент "Найки" в поредния кръг от битката за надмощие при производителите на спортна екипировка. 

Двете компании доминират в индустрията за футболна екипировка, която се оценява на повече от 5 милиарда долара на година, като си поделят 80% от пазара. "Найки" обаче застрашаваше лидерската позиция германския производител, включително на неговата територия в западна Европа.

"Адидас" доставя официалната топка на световните първенства от 1970 г., но за първи път в историята "Найки" обличаше повече отбори. Американците имаха десет отбора, включително и домакина Бразилия в сравнение с деветте на "Адидас".

Въпреки това трите линии на "Адидас" ще доминират на терена в неделя, а техни отбори ще застанат един срещу друг в спора за титлата за първи път от 1990 г. Освен това съдиите ще бъдат облечени с техни екипи, а топката ще е най-новият им продукт "Бразука".

"Адидас" ще бъде най-видимата марка на финала на световното първенство", заяви изпълнителният директор на компанията Херберт Хайнер, който прогнозира финал между Германия и Аржентина много преди двата отбора да победят клиентите на "Найки" Бразилия и Холандия.

"Ние още веднъж подчертахме нашата позиция на водеща футболна марка. "Адидас" ще бъде очевидният номер едно във футбола глобално", добави Хайнер.



Не е ясно обаче колко дълго ще продължи това. "Адидас" очаква рекордни продажби на футболни продукти от 2.7 милиарда долара за 2014 г. в сравнение с 2.3 милиарда долара за "Найки" към края на май. Въпреки че отчитаните периоди на са директно сравними, "Найки" обяви, че очаква да изпревари германците в края на фискалната 2014/2015 година.

Въпреки факта, че отборите на "Найки" не се класираха на финала, от компанията не виждат причина за забавяне на ръста в продажбата на футболни продукти. Изпълнителният директор Марк Паркър заяви, че компанията вече е изпреварила "Адидас" по продажба на обувки в повечето страни и прогнозира повторетие на 21-процентния ръст в продажбите от изминалата фискална година.

"САЩ предлагат огромен потенциал, при всички случаи хората там са много ентусиазирани от футбола. В Китай има колосални възможности за растеж", заяви Паркър пред германския вестник "Ханделсблат".

В желанието си да остане номер едно на този пазар "Адидас" изглежда склонен да сключи скъп дългогодишен договор за доставка на екипировка с "Манчестър юнайтед", който се разделя с "Найки". 

"Вероятната сделка с "Манчестър юнайтед" ще увеличи разходите им за маркетинг, а динамиката на печалбата на "Адидас" също е слаба", коментира Йорг Фрей анализатор от Warburg Research.

"Адидас", чието спонсорство на световното първенство се оценява на 100 милиона долара, прогнозира "плавно покачване" на продажбите и разходите за маркетинг през 2014 г. заради конкуренцията. "Найки" обяви, че разходите им за маркетинг са нараснали с 36 процента до 876 милиона долара за тримесечието до края на май най-вече заради активностите покрай световното първенство. 

Основаната от Ади Даслер компания е в директен сблъсък с "Найки" по отношение на бизнеса с футболни обувки, но прогнозира, че ще продаде повече от 2 милиона чифта от бутонките с нови дизайн. "Найки" не дава прогнози за продажбите на обувки и фланелки. 

Според спортното приложение theScore играчите с обувки "Адидас" са вкарали 78 от 166-те гола на световното първенство, без да се броят дузпите. Футболистите на "Найки" са вкарали 73 гола, а играчи на други марки са реализирали 15.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 693 Неутрално

    За "оригинален" продукт и на двете марки ми искат умопомрачителна сума пари, с които мога да си спретна цял екип от някоя марка с по-малкр претенции, така че... не ми пука.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 2 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 844 Весело

    Клозе играе с екип Adidas. Край на спора.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  3. 3 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Адидас е класа, Найк са ... грозновати. Поне в обувките. А ако наистина вземат Юнайтед, ще дръпнат много. Така от големите отбори само Барселона остава с Найк.

  4. 4 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#3] от "xax":

    В кое точно адидас е класа ? Това че тези марки имат голяма гама и съответно нарастват пазарно им дава огромна сила да влияятна пазара. Сещам се за много по-добри марки обувки за ходене бягане и тн от адидас и найк. Например асикс, саукони, бруукс, Ню Баланс и т н

  5. 5 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Комерсиализъм и материализъм.

  6. 6 Профил на mozaka
    mozaka
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Найк с ромската си цветова гама тази година са отвратителни! Иначе съм им фен!

  7. 7 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Да, но Адидас прави контраатака след като обвърза с договор бъдещите звезди на НБА - Паркър и Уигинс.

  8. 8 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2473 Неутрално

    [quote#4:"БамБам"]Например асикс, саукони, бруукс, Ню Баланс и т н[/quote]

    Ако сравнявате марките, които сте посочили с adidas или nike, но в съответния ценови сегмент тезата ви издиша. Масовите модели на всички марки са “гола вода” - asics или NB от 100лв. са голям боклук. Nike или Adidas от 600лв. са без забележки. ...Мizuno също са добра марка.

    I Want To Believe
  9. 9 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#4] от "БамБам":

    Нека не забравяме Мизуно. Страшно удобни и издръжливи, от класата на Асикс. Просто като допълнение.

  10. 10 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Никога не мога да си изтрия от мозъка образа на Руски мафиот с анцуг Адидас. Затова и не мога да си купувам Адидас.
    Найк са ми много негърски. И двете марки са с раздути цени.
    Има доста голям избор и то на правени в САЩ продукти които са по-добри от Найк и Адидас.

    California Über Alles
  11. 11 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#5] от "nodamncat":

    и кво лошо има? Никой не ни кара да ги купуваме

  12. 12 Профил на Александър Йорданов
    Александър Йорданов
    Рейтинг: 1130 Любопитно

    90% от моделите на Найк имат отвратителен дизайн/цветова гама, но за всеки влак си има пътници. Лошото в случая е, че хората ги купуват заради марката, пък макар и грозни.

    Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikes
  13. 13 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Все ми се струва, че най-маркетинговия удар на Адидас е дългосрочния договор за топките за световните първенства. Рекламният ефект там е на-силен. Впрочем и цената на една оригинална Бразука на е малка - 250 лв.

  14. 14 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Найк наляха много пари за реклама и популяризиране в последната година, от което неминуемо ще нарастнат продажбите. Ако се загледате в повечето артисти ще забележите, че усилено рекламират Найк, като избор за "кежуъл" облекло.
    Но говорейки за качество и изпипване на детайлите на продуктите, които се използват само за спорт, то Адидас със сигурност е по-предпочитаната марка...включително и от мен.

  15. 15 Профил на rochdaleafc
    rochdaleafc
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ето и малко статистика:

    nike 10
    adidas 9
    puma 8
    lotto 1
    marathon 1
    joma 1
    uhlsport 1
    burrda sport 1

    Отборите от Европа
    nike 6
    adidas 4
    puma 2
    burrda sport 1

    Отборите от Южна Америка
    puma 2
    adidas 2
    nike 1
    marathon 1

    Отборите от Северна Америка
    nike 1
    adidas 1
    lotto 1
    joma 1

    Отборите от Африка
    Puma 4
    adidas 1

    Отборите от Азия
    adidas 1
    nike 1
    uhlsport 1

    Отборите от Австралия
    nike 1

  16. 16 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#8] от "2.5":

    Не съм съгласен. На Асикс всеки модел е изпипан. При Найк трябва пробване. Последното се отанся и до адидас и пума. Пробвал съм Найк Зуум, Аир Макс и според мен отстъпват на конкурентите си от Асикс или Ню Баланс по отношение на комфорт, дизайн и стабилност. Дори ако щеш прочети историята на Найк и виж какво е вдъхновило създателя им.


    До коментар [#9] от "vojdek":

    Да също имат добри модели, които са от ранга на Асикс.

  17. 17 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 515 Неутрално

    http://www.vbox7.com/play:a33d0e52

    След 9-та мин е показано как се правят Асикс.

  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2473 Неутрално

    До коментар [#16] от "БамБам":

    Напазарувах си online, ще го спомена и сайта, за да не останете с впечатление, че е ерзац - *irect два чифта NB. За месец дадоха фира - тотална. От друга страна ползвам едни Air Mаx и за мен са идеални. Asics са удобни, но са слабички - поне това са личните ми впечатления.

    I Want To Believe
  19. 19 Профил на БамБам
    БамБам
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#18] от "2.5":

    Аз не бих купил обувка гледайки само критерия здравина който дори официално не присъства при класациите за най-добри маратонки.

    Разликата м/у Асикс и Найк е толкова очевидна за човек който има опит с двата модела. Например след една разхода или пробег с дължина 10км с Асикс болката в крака е много по-малка както и умората. По критерия cushioning Асикс наистина са номер 1. Найк се опитват да копират технологията на Асикс но безуспешно.

    Тези модели на асикс които съм имал успявал да ги продам на 60-70% от оригиналната им цена след средно 1.5-2г ползване.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK