Хотелските звезди не се дават лесно

През последните години хотелите, които имат амбиции да се обявят като петзвездни, срещат много по-сериозни трудности при спечелването на петата звезда, отколкото преди. Изискванията на рейтинговите агенции относно присъждането на клас "лукс" са нараснали.

Според списание "Тревъл&лейжър" хотелът "Бел Еър", разположен в живописен парк в един от най-престижните райони на Лос Анджелис, е един от най-добрите хотели на целия американски континент. Рейтинговото издание "Загат гайд" го нарича рая на земята.

Наистина в това място, където обслужващият персонал работи със завидна бързина и незабележимост, където гостите могат да се наслаждават и отпускат край езеро с лебеди, а всяка стая има отделен вход и собствена градина във вътрешния двор, често са отсядали и продължават да идват знаменитости - от Грейс Кели до Опра Уинфри. През последните години обаче "Бел Еър", който приема VIP гости от 57 години насам, страда. Проблемът е, че през 1999 г. хотелът, собственост на кралското семейство на Бруней, където цената на стаите започва от 400 долара, беше лишен от петата си звезда. Рейтингът на "Бел Еър" беше свален едновременно от двете водещи агенции в сектора - "Мобил тревъл гайд" и "Америкън аутомобайл асосиейшън" (AAA).


В отчаян опит отново да си върнат "падналата звезда" управителите направиха пълна реорганизация на хотела. Във всички стаи, а те са общо 91, бяха сменени мебелите и бяха ремонтирани баните. В момента мениджърите обмислят въпроса дали да не жертват част от знаменитата си градина и да построят на нейно място павилион за минерални бани и рехабилитация. "Полагаме огромни усилия, за да си върнем петата звезда", обяснява изпълнителният директор на "Бел Еър" Карлос Лопес.

В наши дни изискванията към хотелите, претендиращи за званието петзвездни, са доста по-високи отпреди. "Няма съмнения, че някога е било достатъчно един хотел да предлага на гостите си чифт мъхести чехли и хавлия, за да стане петзвезден", смята Санди Дю, директор на отдел маркетинг на туристическите издания към петролния гигант "Ексон Мобил". Отделът му публикува рейтинговия отчет на "Мобил тревъл гайд". "Днес това е абсолютно задължително условие за получаване на три звезди", допълва Дю.

В опит да настигне постоянно променящите се изисквания за "звездите" рейтинговата агенция ААА, която между другото дава не "звезди", а "брилянти" на хотелите, публикува новите условия, на които трябва да отговарят хотелите от висша категория. Всеки от тях, който се надява да се окичи с почетните пет звезди, е длъжен да предлага на гостите си пълен набор от балнеоложки услуги, както и паркинг за колите на клиентите, като автомобилите се обслужват от специално обучени служители. Във всяка хотелска стая трябва да има факс, CD плеър и чадър. Телевизорите трябва да са поставени в специални шкафове, които се затварят, а в гардеробите трябва да има не десет, а двадесет закачалки. Освен това във всяка стая към услугите за гости трябва да се предлагат кантарчета, специално огледало за гримиране с отделна лампа, два халата за баня, два чифта чехли и съд за лед.

В агенция "Мобил" смятат, че в хотелите от петзвездно ниво на посетителите на басейна трябва да се предлагат безплатни разхладителни напитки, а в стаите трябва да има не по-малко от три телефонни апарата и свежи цветя.

Голямо значение за оценителите има скоростта на регистрация на новите гости. По данни на "Мобил" в петзвездните хотели тази процедура отнема средно около 4 минути и 11 секунди, а в хотелите с четири звезди - 6 минути и 16 секунди.

Много хотели се оплакват, че тези изисквания са прекалени. "Те постоянно повишават стандартите, казва Бил Евънс, собственик на хотел "Лодж ет Тори пайнс" в Сан Диего. Просто не се спират!" В интерес на истината въпреки недоволството, когато след колосални усилия хотелът най-накрая получи висшата категория, емоционалният заряд на събитието е съизмерим с получаването на "Оскар" за цялостно творчество.

Така например миналата година, когато "Мобил" даде пета звезда на хотел "Фор сийзънс" в Сан Франциско, главният мениджър Стан Бромли, смятан от подчинените и колегите си за студен и здравомислещ човек, не се сдържа и се разплака. "Не мога да говоря в момента", промълви той, подминавайки репортерите.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK