Конкуренти убили руски рекламен бос

Две основни версии се тиражират във връзка с убийството на собственика на руската рекламна агенция NFQ (New Found Quality) Борис Голдман. Късно в понеделник той загина заедно с шофьора и убиеца, след като бронираният му автомобил Volvo S80 беше взривен в центъра на Москва. Това беше второто покушение срещу Голдман, припомня в. "Известия".

През октомври 2003 година на същото място и отново в понеделник вечерта беше взривен джипът му "Тойота Лендкрузър". Разследването обаче попада в задънена улица и е прекратено поради липса на доказателства. Една от основните версии, по която работят следователите, е, че покушението е поръчано от бившия съдружник на Голдман Александър Спектор, с който се разделили след сериозен скандал.

След убийството това предположение отново е на дневен ред. Разривът между двамата приятели от детинство и съдружници датира от 2001 г. Тогава Спектор напуска NFQ, но запазва 50% от акциите в компанията.


Втората версия за убийството на Голдман предполага, че то е поръчано от конкурентите му в рекламния бранш или от лица с известни политически протекции. Според в. "Известия" те са се ориентирали към професионални килъри, които са знаели, че бронираната лимузина на рекламния бос, наета за $800 на ден преди два месеца, не може да издържи на подобен взрив.

Убийството би могло да е свързано и с политическите пристрастия на Голдман, чиято компания е в топ 30 на най-големите рекламни агенции в Русия с клиенти като "Аерофлот", "ДаймлерКрайслер", "Рамстор", "Дънкин Донътс", "Нивеа", "Орифлейм" и "Бош". В периода 1995-1996 г. с посредничеството на Борис Березовски NFQ участва в предизборните кампании на бившия президент Борис Елцин и покойния губернатор на Красноярск Александър Лебед.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK