Бизнес училищата инвестират милиони в нови сгради

През последните години все повече престижни бизнес училища масово инвестират в нови сгради, съобщава в. "Файненшъл таймс". Изданието отбелязва, че капиталовложението е необходимо, тъй като новите здания гарантират повече пространство за наплива от студенти и са оборудвани според последните тенденции в техниката. Мнозина наблюдатели отбелязват, че тази инициатива е пряко свързана с активната конкуренция между университетите за набиране на учащи, но от ректоратите твърдят, че основната им грижа е удобството на студентите.

“Разбира се, че не бихме искали да изоставаме от другите бизнес училища, но на първо място са студентите", твърди пред изданието Тел Шнайдър, декан на бизнес училището към Чикагския университет, което миналата година се преместило в нова сграда за $125 млн. То освободило пет сгради на над сто години, които обаче не можели да удовлетворят нарастващите изисквания на студентите, прекарващи там голяма част от времето си. Статистиката сочи, че учащите са в университета по 8-10 часа от денонощието и трябва да разполагат не само с удобни аудитории, но и с кафенета и стаи за почивка, където да се срещат с колеги и преподаватели. Сега чикагското бизнес училище заема 7-етажна сграда с 12 класни стаи, 31 аудитории, 42 стаи за събеседване и 167 преподавателски кабинета. Само за оборудването на класните стаи са похарчени 300 000 долара. Предишната сграда е поемала 900 студенти, а сегашната - 1100, 110 кандидата на науките и 200 служители. Аналогично е и положението в бизнес училището на лондонския "Импириъл колидж". Миналата пролет то също се преместило, като изграждането на новия кампус струвал 27 млн. лири ($50.7 млн.). Парите били дарени от випускника Хари Танака, а в негова чест училището е пременовано на "Танака бизнес скуул" (Tanaka Business School).

Инициативата вече се поема и от източноевропейските конкуренти. По думите на Даница Пург, декан и директор на "Ай И Ди Си-Блед скуул ъф мениджмънт" (IEDC-Bled School of Management) в Словения, едно от първите бизнес училища в региона, интересът към този тип програми изисква съвременна сграда. "Цели 14 години предлагахме хубави програми, но сградата ни беше твърде малка. Идваха най-добрите лектори, а ние не можехме да им предложим елементарни неща, като стая за отдих например", казва тя. Когато изработва проекта за новата сграда в Блед, администрацията на IEDC отделя особено внимание на това училището да бъде по-скоро място за срещи и делово общуване. Ето защо в центъра на сградата е изграден атриум, от който тръгват коридорите за стаите и аудиториите. В него са поставени над 200 картини и скулптури, които да омекотяват дизайна и да предразполагат към диалог.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK