Несъстоялият се круиз с "Аврора" донесе огромни загуби

Британската компания за круизи "Пи&Оу" (P&O), която привлече медийното внимание с обещанията си за мегапътешествие с лайнера "Аврора", е изправена пред опасността да плати компенсации за над 22 млн. лири на разочаровани пътници. Причината е, че масово рекламираният круиз с луксозния кораб се провали по технически причини и бе спрян, след като всички пасажери демонстративно напуснаха борда му.

Лайнерът, чието строителство струваше 200 млн. лири, трябваше да осъществи 104-дневен околосветски круиз, отпътувайки от Саутхямптън на 9 януари. Пътешествието включваше 23 държави, сред които Бразилия, Чили, Нова Зеландия, САЩ и Япония. За целия круиз бяха записани 1000 души, като 700 щяха да слязат по пътя. Средната цена на круиза беше 12 000 лири, като някои били платили 42 000 лири, за да посетят екзотични места като Кабо верде и Великденските острови.

Пътниците, които масово купуваха билети в последния момент, бяха предупредени, че тръгването ще се забави заради проблеми с дизеловия двигател. С проточването на ремонта около 360 души от пътниците се отказаха да чакат и в продължение на 11 дни "Пи&Оу" се опитваше да спечели благоразположението на останалите, като ги забавлява и им предлага безплатни напитки в очакване ремонтът да приключи скоро.

Така по време на престоя си на борда на "Аврора" пътниците са изпили 9200 бутилки вино и шампанско, над 9000 бири и 7250 коктейла за сметка на компанията. След като в крайна сметка пътуването беше отменено, организаторът обеща да възстанови парите на клиентите си и предложи 25-процентно намаление за друг свой круиз. Според експерти обаче малцина от пътниците ще се задоволят с компенсациите и най-вероятно ще подадат индивидуални искове.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK