"Ведомости" съди информационната агенция РБК за кражба

Двете най-големи делови издания в Русия се оказаха в центъра на скандал за интелектуална кражба, съобщи Прайм-ТАСС. Влиятелният руски в. "Ведомости" предяви пред Арбитражния съд в Москва иск за 257 млн. рубли (8.8 млн. долара) срещу интернет портала РБК ("Росбизнесконсълтинг") за нарушаване на авторското право. За основание за съдебното дело послужили намерените в раздел анализи над 100 аналитични материала, които били взети от архива на вестника, без да се посочва източникът. От "Ведомости" обявиха, че към жалбата са прикрепени нотариално заверени копия на публикуваните на сайта на РБК техни разработки. РБК отговори на съдебния иск с предложение за закупуване на 100% от акциите на "Ведомости" за 56 млн. долара. Порталът обяви, че офертата е валидна до 1 февруари 2006 г.

В разразилия се в медиите скандал издателят на вестника Михаил Дубик определи предложението като рекламен трик, който иска да отклони вниманието от заведеното дело за интелектуална кражба. Според адвокатите съдът ще разгледа случая най-рано в средата на януари. Преди месец руският президент Владимир Путин определи дните между Коледа и 9 януари за официални почивни дни.

Съдебната битка на "Ведомости" получи неочаквана подкрепа от водещите руски информационни агенции като ИТАР-ТАСС, "Интерфакс" и РИА "Новости". "Големите информационни агенции са принудени ежедневно да инвестират, за да осигурят на своите читатели и клиенти актуална и навременна информация, която има огромно влияние за развитието на политическия живот и икономиката. Поради тази причина държавата трябва да се намеси, за да регулира разпространяването на информация в интернет, където определени сайтове "крадат" информация, с което нанасят финансови загуби на останалите медии, влагащи огромни средства в изготвянето на актуална информация за политическия живот, икономиката или състоянието на борсата. Въпросът е особено актуален за свободното разпространение на анализаторски публикации, в които е вложен определен интелектуален продукт", се казва в декларация на трите агенции.


За целта ИТАР-ТАСС, "Интерфакс" и РИА "Новости" са се договорили да провеждат съвместен мониторинг на водещите руски и чуждестранни интернет новинарски сайтове и портали.

Анализатори посочват, че това е първото за руския медиен пазар дело за авторски права и е прецедент на фона на фриволното заемане и публикуване на интернет сайтове на новинарски материали. Инвестиционната групировка "Атон" отказва да се нагърби с прогноза за изхода на делото, посочвайки, че то ще има негативен ефект върху търгуваните акции на борсата на РБК.

Акционери във "Ведомости" са "Уолстрийт джърнъл", "Файненшъл таймс" и "Индипендънт медия".

През 1993 г. РБК е регистрирана като първата руска информационна агенция, специализирана в отразяване на деловия живот. Две години по-късно пуска собствен сайт. През 2003 г. компанията пуска и собствена телевизия. РБК прави годишни класации за личност, компания и марка.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK