Карл Бенц патентова бензиновия двигател

Карл Бенц

Карл Бенц



На 29 януари 1886 г. германският инженер и изобретател Карл Бенц патентова бензиновия двигател, с което открива нова ера и прави възможно двигателите с вътрешно горене да бъдат ползвани при автомобилите.
По същото време върху прототипи на бензиновия двигател работят и Готлиб Даймлер, и Вилхелм Майбах, но Бенц патентова изобретението си пръв. Преди да стигне до работещ безинов двигател, Бенц осъществява първия си патент още през 1879 г. През 1885 г. той създава "Моторваген" - първия автомобил, задвижван от бензинов двигател.
Той има три колела, като предното е управляващо.
Бенц изобретява и карбуратора, система за регулиране на скоростта, запалване чрез искри от акумулатора, водния радиатор и др. Той е основател на компанията "Бенц", предшественик на "Даймлер-Бенц", "Мерцедес Бенц" и "Даймлер Крайслер".
Изобретателят е роден през 1844 г. в Карлсруе под името Карл Фридрих Михаел Вайлант. Учи инженерни науки в местния университет, след което работи в няколко компании. Ранните му бизнес опити са неуспешни, но съдбата се смилява през 1879 г. с първия му патент за двигател с вътрешно горене. През 80-те години той прави много подобрения, за да стигне до работеща концепция, годна за масово производство, която става основата на бума на автомобилите в началото на XX век. През последните години на XIX век компанията на Бенц произвежда по няколкостотин автомобила годишно и разработва концепцията за първите камиони и автобуси. Изобретателят умира през 1929 г. на 84-годишна възраст, оставяйки след себе си истинска бизнес империя.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rara avis
    rara avis
    Рейтинг: 490 Неутрално

    Сполитат ме еретичните мисли, че великите изобретатели и техните велики изобретения на 19 в. и първата половина на 20 в., включително и Бенц, стоят в основата на изтърбушената и амортизирана от екологична гледна точка планета в настоящето...!!! Разбира се, като се замисля повече, стигам до извода, че не Бенц и другите изобретатели са виновни за днешната ситуация, а цивилизационния разгул, включващ алчни производители и търговци на автомобили, от една страна, и желаещо да потребява от благата на Бенц геометрически прогресивно увеличаващо се човечество, от друга... Всъщност, ако на Земята към сегашния момент имаше поне 3-4 пъти по-малко население, всичко щеше да е наред, и автомобилите щяха да са в количество, което не застрашава екол. равновесие... Някак си човечеството не успя да прецени, което е и всъщност много сложно, развитието на процесите, развитието на съотношението брой хора/цивилизационни удобства, които имат единствения, но решаващ недостатък, че отделят рискови за екологията вещества и/или при потребяването им, и/или при производството им... И в тоя ред на мисли, дали пък да не се търси "вината" в светогледа, който стои в основата на капитализма и в самия капитализъм???! Някак си човека като цяло се проваля и на това към днешна дата вече му берем негативните плодове - свободния предприемачески дух, индивидуализма, отприщения за големи изобретения човешки ум, а това са все духовни продукти на Модерността, доведоха до там, че човека бламира собствените си условия за добър живот???! Тези красиви либерални ценности, за които толкова философи, политици, граждани се бориха през толкова векове, докара лоши продукти за околната среда и неимоверен проблем за човечеството и неговото оцеляване дори???! Либерализмът е в мат???????!!!!!!!

    Който щади лошите, вреди на добрите
  2. 2 Профил на Гого
    *****
    Неутрално

    @1: Наясно ли сте, че което и да е действие или бездействие променяме средата около нас? Давате ли си сметка, че с въпросното си писание (може би) нанасяте непоправими щети на природата след 100 год.? Не? Лошо! Да? Още по-лошо...

  3. 3 Профил на krasimirst
    *****
    Любопитно




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK