Стюардите на "Бритиш еъруейс" обявиха празнична стачка

Стюардите на "Бритиш еъруейс" обявиха празнична стачка

© Ройтерс, Reuters



Стюардите на "Бритиш еъруейс" ще започнат на 22 декември стачни действия в знак на протест срещу съкращенията в редиците им и плановете на компанията за замразяване на надниците за срок от две години, съобщиха информационните агенции. Радикалната мярка, която заплашва осъществяването на полетите на британския авиопрезвач до 2 януари, бе подкрепена от над 90 % от членовете на профсъюза "Юнайт", обединяващ близо 13,500 служители.



Засега няма информация дали стачните действия ще наложат отменяне на полети на "Бритиш еъруейс".

Това ще е първата стачка в "Бритиш еъруейс" от 1997 г. насам, когато 25 хил. пасажери бяха блокирани по летищата в продължение на три дни заради спорове около заплатите и работните условия в компанията, припомня "Ню Йорк таймс".




Миналия месец "Бритиш еъруейс" обяви рекордна загуба от 292 млн. паунда за първата половина на годината, предава Би Би Си. В понеделник пък стана ясно, че дефицитът на пенсионния фонд на служителите на се е удвоил до 3,7 млрд. За да се справи с кризата компанията обяви планове за съкращаване на пет хиляди работни места до март 2010 г. По думите на изпълнителния директор Уили Уолш 2009 г. е била най-тежката в историята на британския авиопревозвач.


Стюардите на "Бритиш еъуейс" са сред най-добре платените във Великобритания, получавайки близо два пъти по-големи надници от колегите си от "Върджин Атлантик". Работещите по презокеански полети служители, например, получават в зависимост от стажа си между 35 и 56 хил. паунда годишно. Стюардите по близките дестинации пък вземат на година между 18 и 52 хил.


По данни на Международната асоциация за авиационен транспорт индустрията е изправена пред загуби от порядъка на 11 млрд. за отиващата си 2009 г. Особено намалели са постъпленията от билети за първа и бизнес-класа.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на LCY
    *****
    Неутрално

    Аз имам билет на 22ри с тях дано не ми развалят коледата.

  2. 2 Профил на Бритиш
    *****
    Неутрално

    Надявам се, че няма да ти развалят празника - според мен са далеч по-сериозни от лоу-костовете

  3. 3 Профил на USA investitor
    *****
    Неутрално

    Англиа потава това е реалноста

  4. 4 Профил на e32e
    *****
    Неутрално

    Ако някой може да каже какъв е модела на самолета на снимката ?

  5. 5 Профил на Тракторист
    *****
    Неутрално

    ДО # 4: Предполагам, че е Боинг 737-400

  6. 6 Профил на iph770
    iph770
    Рейтинг: 229 Неутрално
  7. 7 Профил на avtor
    *****
    Неутрално

    До коментар [#4] от "e32e":

    с два двигателя под крилете и 8 аварийни изхода би трябвало да е 757-200. 737-ците имат само по 4 изхода.

  8. 8 Профил на Балкан Тракторист
    *****
    Неутрално
  9. 9 Профил на iph770
    iph770
    Рейтинг: 229 Неутрално

    #7, 757 не е така заострен отпред мисля. #6 е прав май

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  11. 11 Профил на Janie's Got A Gun
    *****
    Весело

    До коментар [#1] от "LCY":

    Не се плаши ще вземат назаем лелките от България Еър, България Еър и без това закъсняват с няколко часа, та през това време тия от Бритиш Еъруейс могат да си направят няколко полета!

  12. 12 Профил на снимката:
    *****
    Неутрално

    A British Airways' B777 passenger jet is shown at the gate after landing at McCarran International Airport in Las Vegas, Nevada October 25, 2009. The new daily non-stop service is between London's Heathrow Airport and Las Vegas' McCarran. REUTERS/Las Vegas Sun/Steve Marcus (UNITED STATES)

  13. 13 Профил на avtor
    *****
    Неутрално

    да, май двигателите са по-скоро разположени като на 777-ца

  14. 14 Профил на 22
    *****
    Неутрално

    До коментар [#5] от "Тракторист":

    Може би намерението е било добро, но да се сбърка 777 с 737 е доста трудно и е груба грешка. Очевидно нямате представа от авиация или поне от самолетите Боинг. Защо трябва да отговаряте по тема, която не разбирате?!

  15. 15 Профил на Еърбъс
    *****
    Весело
  16. 16 Профил на hah
    *****
    Любопитно

    Надявам се луфтханза да не поднесат подобна изненада и да ми направят коледата "незабравима"

  17. 17 Профил на Deep Blue
    *****
    Неутрално
  18. 18 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Е и като стачкуват това какво означава?
    Че в 1вата класа няма да има шампанско и стриди ли?
    Мейдей мдейдей, империята е в опасност!

    The biggest risk in life is not taking one.
  19. 19 Профил на Do#16#
    *****
    Неутрално

    До#hah#Не се притеснявай!Лятото летях 4 пъти за 20 дена с Lufthansa в пълна стачка и всичко бешe O.K./юли месец/И стачкуващи са на хиляди пъти по -високо ниво от Аlitalia напр.или AirFrance.

  20. 20 Профил на £5.80 per hour
    *****
    Весело

    Пилотите пък получават 150 000£ годишно и мен какво ме топли това . Един банкер от ситито 'средно ниво' взема годишен бонус поне колкото пилота

  21. 21 Профил на Gero
    *****
    Неутрално

    Според мен това е 787 , т.нар ДриймЛайнер.

  22. 22 Профил на Ей,
    *****
    Неутрално

    страшни сте бе! Стачката означава, че полети няма да има. Можете ли да си представите полет без стюардски екипаж? И да можете, регулациите не го позволяват! LCY да си търси полет с друга компания, щото аз имам спомени от 2 дена висене около Хийтроу точно заради подобна стачка 2005-та или 6-та.

  23. 23 Профил на valio_genov
    valio_genov
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Това пак е работа на ДС!

  24. 24 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 450 Весело

    Костов е виновен!

    The biggest risk in life is not taking one.
  25. 25 Профил на krasimirav
    krasimirav
    Рейтинг: 8 Гневно

    Супер водеща новина!
    Ако, случайно, утре чистачите Хиитроу запчнат стачка, обезателно да ни уведомите!!!!!!!!!
    ОБЕЗАТЕЛНО!

  26. 26 Профил на Памела
    *****
    Неутрално

    Някой знае ли при положение, че има стачка дали пътниците получават обезщетение ако примерно изгубят един-два дена на летището? Все пак между тях има възрастни хора и малки деца.
    И въобще има ли някакви регулации, защитаващи правата на потребителите, които са си платили за услуга, а не да бъдат тероризирани по такъв начин?
    Не че съм лично засегната, но всеки може да попадне в такова положение.

  27. 27 Профил на valio_genov
    valio_genov
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Кво чакате ,бе- разкрийте досиетата на стюардесите - всички са от ДС !

  28. 28 Профил на До Памела
    *****
    Неутрално

    Връщат Ви парите за разходи за хотел и таксита и т.н., така че си пазете всички биляжки. Отнема 2 месеца, но ги връщат.

  29. 29 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1406 Неутрално

    Аз още не мога да разбера нещо. В последните месеци самолетните компании вдигнаха самолетните билети, ограничиха размерите на багажите (вече имаш право на 1 куфар, втория го плащаш), Хийтроу затвориха Терминал 2 и сега ще правят милиардна (!) инвестиция в нов терминал на негово място. И въпреки всичко тези сладури намалят заплати и мрънкат, че кризата ги е застигнала. Все си мислех, че покрай кризата самолетните билети ще поевтинеят, за да стимулират хората да продължават да пътуват, а то точно обратното. Куца ми логиката, честно

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  30. 30 Профил на Kiro
    *****
    Любопитно

    36,000 К си е направо мизерия за Кралството. Не знам защо пишат само глупости напоследък в Дневник.

  31. 31 Профил на carpe_diem
    *****
    Неутрално

    Определено е 777 вижте колко са малки хорицата и как вратите са по-малки от 1/3 от сечението на фюзелажа

    А 787 още не е направил първия си полет... Нещо се мотат и там... Не се знае дали няма да падне това нещо и Бойнг да фалира... Успех им пожелавам, щото е революционно, ама винаги има съмнения - както примерно е било при Конкорд, 747 и т.н.

  32. 32 Профил на intercount
    intercount
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Тук се изказват големи спецове,как може да се
    споменават 737 или 757?
    Боингът е 777,само за спецификацията не съм
    сигурен,там разликата е в дължината на фюзелажа.

    intercount
  33. 33 Профил на Мунчо
    *****
    Неутрално

    Класици сте ми всичките . Повечето 777 на Бритиш са 236ER така, че най-вероятно е такъв. Имат и 3 броя 236 )





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK